{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Universet. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik set noget af et program om universet og om hvor stort det er og nej jeg sætter ikke ord på i kilometer eller lysår det er mine regnekundskaber ikke til - så i må nøjes.
men jeg kunne forstå at det Hubble-teleskopet har taget et billede af hele universet - altså dertil hvor universet ender og tænk jeg som troede at det var uendeligt og hvem have troet at der på det nærmeste skulle blive taget et selfie af hele universet og at Hubble-teleskopet som jo er blevet 30.år og menneskeskabt skulle tage det - men ja de sidste 200.års udvikling på jorden var der nok ikke mange der kunne havde forudsagt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Universet.
  • #1   6. apr 2021 Universet er uendeligt som også er stadfæstet i Einstein relativitet teori, hvor man kun kan se 300.000 km pr sekund Som jeg har kunne læse så udvider universet sig et lysår pr. år, Så det betyder man kun kan se 13,7 lysår ud i universet.

    Det mest spændende ved universet er at man kan se fortiden, på den måde, at hvad der er sket for millioner af år siden kan først ses nu - det giver os et hint for hvor stor det er.

    Alle som er fascineret af universet har elsket de gamle Science Fictions som Månebase Alfa, Star Trek, Star Gate og et væld af andre film.

    Drømmen om at rejse til andre universer via portaler (ormehuller) eller til et parallel univers. og er det bare et kopi af vores?


  • #2   6. apr 2021 Polysl er Einsteins relativitets teori ikke skudt i sænk efter at al det dersens nysmodernet isenkram er opfundet og jeg har set nogle af de serier du taler om og ormehuller det ser jeg vært år smiley

Kommentér på:
Universet.

Annonce