{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Mareridt hvorfor opstår de. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har tid samtidigt med at uret tikker og ja mareridt og hvad de betyder er jo noget som nogen kloge mennesker mener at de kan tyde - så jeg vil gerne møde en af de kloge og høre hvad to af de mareridt som jeg altid vil huske klokkeklart i hele min levetid og de skal også på lærred så jeg kan kigge på dem og tænke ÅH GUD.
Men jeg kan da ikke være den eneste som tænker på sådan ting og har i prøvet at have et mareridt og altså tænker ikke i at i har set en gyserfilm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mareridt hvorfor opstår de.
  • #1   12. mar 2021 Må indrømme jeg gider ikke de her splatter film, syntes der er latterlige og primitive. Om jeg nogen sinde har haft mareridt?

    Næ... jeg kan ikke huske et eneste.

    Min subjektive mening:

    Mareridt opstår som følge af en påvirkning i samfundet, det kan være personlige oplevelser, eller skræmmende oplevelser med film som påvirker en i forvejen skrøbelig sind.

    Psykologer har i årevis prøvet at koble voldelige spil sammen med en pludselig opstået adfærd som vi har set i USA med skoleskyderi - som i grunden er en latterlig påstand når man læser årsagen til at en elev går amok. Hvis voldelige spil påvirker en så de ikke kan skelne mellem spil og virkelighed så er de nok pløk åndssvage i forvejen.

    Jeg har elsket de gamle spil som Wolfenstein, Duke' Nuke em, DOOM, og Terminal Velocity osv...Hvor der i nogle spil fulgte en bane programmering med så man kunne lave sine egne baner i spillet og sende dem til andre. Men det får ikke mig til at blive skør og begynde at skyde alle. Så efter min mening så har det ingen betydning for ens psyke og billede på verden at spille de spil. Men nu er spil fra USA også ekstrem voldlige som Hood som at køre bil og skyde alle med en guldkæde om halsen så blodet sprøjter ud over det hele.

    I dag er mange af de gamle spil online som Wolfenstein som jeg nu og da nyder at spille.

    Men hvad betyder mareridt?

    Nogen siger at drømme afspejler hverdagen som er tilsat fantasi - for i drømme kan alt jo lade sig gøre. En utilstrækkelighed i ens hverdag kan sagtens gøres til en drøm hvor man har de muligheder.

    Men en ting er sikker og det er folk som har haft slemme oplevelser i livet også har haft tilbagevendende mareridt. Vi kan tage eksempler som udsendte i Irak og Afghanistan som slet ikke kan fungere i et samfund fordi de er total ødelagt i hjernen over de ting de har oplevet - de isolerer sig, nogle i skove og lever som eneboere , andre har det så slemt at de begår selvmord. Andre har en grov adfærd og humor som kan være svær at forstå for udefrakommende.

    Men jeg lider at skrivelyst - ha ha.


  • #2   12. mar 2021 Polysl ja mon ikke jeg har haft mareridt efter en grim film som barn og vi er til dels enig dog tror jeg at din og min verden er forskellige også vores barndom og jeg kan husk hvordan jeg kunne have 2 mareridt på en nat - jeg kan også huske hvordan jeg har været vågen om natten samtidigt med at jeg oplevet mareridt og det var jo som barn og jeg har nu aldrig været til de spil og ja kan godt forstille vores soldater ikke altid har det godt når de kommer hjem og har mødt nogle få stykker.

Kommentér på:
Mareridt hvorfor opstår de.

Annonce