{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Vinkender på BABOOM. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg tror på at nogle af mine debatvenner kender til vine og især gode vine - jeg er jo selv blevet en særling hvad angår vine - så hvis jeg åbner en vin og den er sur - bliver jeg det også og så bliver den smidt ud.
Kan i give mig navn på nogle gode rødvine for jeg vil heller nyde en rigtig god rødvin end 5 dårlige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinkender på BABOOM.
  • #1   27. nov 2020 Svært at rådgive om vin da det er en subjektiv oplevelse, den jeg kan lide, kalder du måske sur.

    Men pris spiller en stor rolle, man kan ikke forvente en oplevelse for 30 - 40kr.

    Men kigger man på australske vine, samt sydafrikanske til omkring 70- 100 kr så kan det næsten ikke gå galt.

    generelt vil det være en god ide at vælge vin efter hvilken type mad man skal spise, f.eks. flæskesteg - dur det ikke at vælge en sart vin - her skal man nok vælge en kraftig vin med %12 -14 ellers dør den lidt i munden og er svært at nyde - men igen det er en subjektiv mening.

    Du kan også hente app'en Vivino som er dansk og verdens mest udbredte. Tag et billede af etiketten og du får en masse oplysninger som hvad mad den går til, hvilken land, om den er drikkemoden osv....


  • #2   27. nov 2020 Polysl jeg har smagt en del vin nogen bedre end andre og den bedste vin jeg har smagt var en slotaftapning - ej hvor smagt den godt den var som en drøm om en smuk kvinde da jeg fik kontakt med vinen på min tunge den var bare fantastisk god også der for jeg heller vil nyde en vin frem for 5-10-15-20-30 vine - hvis du forstår.

  • #3   28. nov 2020 Jeg har smagt en del gode franske vine - men en stikker ud som: Chateau Bellevue Grand cru classe' - jeg har været heldig med den vin for jeg købe et restparti på en færgetur til 60 kr flasken - uhørt lav pris - en del år siden.

    Den anden gang var i Netto da de åbnede en butik som en slagtilbud og begrænset antal. Jeg havde ringet til min rejseven om vinen som også troppede op til åbningen. Desværre var antal begrænset pr. kunde - 12 stk. - men nu boede jeg 100 meter væk så jeg var i pendulfart - men nåede da at få 8 kasser af 6 stk.


  • #4   28. nov 2020 Polysl ja hvis noget er godt tåler det gerne gentagelser smiley

  • #5   28. nov 2020 Ja Leon og Polysl - så kan i godt glæde jer for nu varer det nok ikke længe før der bliver udbudt dyre vine til rene indbrudspriser smiley
    https://ekstrabladet.dk/112/per-i-chok-der-er-stjaalet-vin-for-adskillige-millioner/8382681


  • #6   28. nov 2020 Cody

    De vine er vist langt over min pengepung - dog har jeg en masse portvin hvor den ældste er fra 1929 - DIEZ HERMANOS COLHEITA - den er vel 1700 kr. værd i dag, men tvivler på at den kan købes i butik.

    Skal den drikkes? ja for fanden helst inden jeg kradser af.


  • #7   28. nov 2020 Cody N ja det er nok fantastiske vine - men nok over hvad min slunken pengepung kan klare og der må jo være insiderviden bag sådan vintyverier + der må havde været en kendskab til det murbyggeri.

  • #8   28. nov 2020 Polysl ja ja og huske at nyd den før du skal bort smiley


  • #9   28. nov 2020 Ja jeg havde fået en Cherry en fantastisk en og en af mine gode venner var ligeså vild med den som jeg - men så kom der en spruttåbe forbi som ikke kunne/kan nyde noget som helst også var den Cherry væk.

  • #10   28. nov 2020 Jeg elsker også et glas portvin, men går ikke op i hverken navn el. årgang smiley

  • #11   28. nov 2020 Cody N nej det vigtigste må være at det er noget der smager Guddommeligt smiley

  • #12   28. nov 2020 Enig, Cody, hvis jeg nogen skulle forfalde til alkohol, blev det portvin, og jeg skeler heller ikke til prisen... smiley

  • #13   28. nov 2020 Leon L
    Nu nævner du ikke om det er hvidvin eller rødvin.
    Hvidvin drikker jeg ikke, men derimod gerne rødvin - skal du have en rødvin i den forholdsvis "billige" ende, så gå efter Rosso, den passer stort set til det meste kød - hverken sur eller for sød.
    Vi havde 8 gæster til spis i dag "rødt kød" - alle kunne lide rødvinen, og jeg fik den billigt, 77 kr. for 2 flasker på bud.


  • #14   28. nov 2020 Hej Å.R. jeg kan bedst li rødvin og som skriver går jeg efter god vin du ved kvalitet der smager godt da det jo er spild at hælde vin ud også de dårlige som andre måske kunne li.

  • #15   29. nov 2020 Leon

    Den bedste måde at vide lidt om vin er at deltage i vinsmagninger - mange vinbutikker har små smagninger, her behøver man ikke at købe en flaske for så at blive skuffet.

    Jeg har ikke meget forstand på rødvin og hvidvin - men jeg ved ud fra de smagninger jeg har deltaget i hvilke vine jeg ville købe.


  • #16   29. nov 2020 Ja, Leon - vil mene det er et vidt begreb, alt efter smag, hvad det skal være til osv, hvidvin/rødvin.

    Skal jeg have en lækker menu med forret, hovedret, så skal forretten være en tør/dry hvidvin, ikke noget sødt til mig og hovedretten til et lækkert stk oksekød være en kraftig rødvin min 14% alc, det er min smag. Men en skøn sommeraften på terrassen, kræver ikke en fyldig rødvin, men vil altid kræve en tør/dry hvidvin der er kølet til den rette temperatur, bare for at nyde et godt glas vin smiley


  • #17   29. nov 2020 Jetset jeg kan høre det (vinkender) og ja der findes nok både den søde og den sure vin - men jeg tager det sure med det søde smiley

  • #18   1. dec 2020 Der er ikke noget, der hedder sur vin - det hedder Dry smiley

  • #19   1. dec 2020 Dry = tør

  • #20   1. dec 2020 Ja jeg vil bare have en god vin der smelter på min tunge og gør læberne fugtige smiley

  • #21   1. dec 2020 Leon

    Den slags vin har 2 babser. smiley

    Det har jeg nemlig læst i 1001 nat, Fatima's læber skinner våde og man smelter sammen.


  • #22   2. dec 2020 Polysl jaaa men det betyder jo ikke at sådan vin ikke er god smiley

Kommentér på:
Vinkender på BABOOM.

Annonce