{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Et evigt aktuelt emne {{forumTopicSubject}}

Vellykket integration, det findes heldigvis, dog kunne vi nok tænke os, at der var 1000-vis af dem. Vi må nøjes med, at der er langt mellem "snapsene" og konstatere, at vores rødder ikke lige sådan, er til at rykke op.
Men en perlehistorie har jeg set, jeg så den på DK4, hvor en iransk familie havde besluttet at konvertere til kristendommen, blive døbt til danske navne og ellers leve et dejligt liv i DK, være taknemmelig for, at de var i sikkerhed i DK, skulle ikke tænke på forfølgelse og krige, nu havde de endelig fået et dejligt liv i DK og kunne se en mening med livet. Jeg kan desværre ikke finde denne dokumentar, den var bare god, måske kan du ??

Men jeg har en perlehistorie mere - jeg er bare så enig i den, det er ikke DK, der har ansvar for en god integration, det er op til en selv, vi giver alle muligheder, bare viljen er tilstede.

https://www.information.dk/debat/2020/07/forlod-islam-fordi-forhindrede-integreret-danmark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et evigt aktuelt emne
  • #1   1. aug 2020 Iranere er godt til at blende ind i samfundet, fordi de er nok de mest uddannede mennesker i Mellemøsten - de fleste tror stadig at jorden er flad og hænger i 4 snore fra Randers reb - samt at månen er et fyrfadslys. Men den slags teknologiske iagttagelser og fakta står der ikke noget om i koranen.

    Her er det mere vigtigt at smide sten på en stakkels kvinde og hænge dem fra kraner -halshugge og andre uhyrligheder - som motiveres af at "så kan de lære det"


  • #2   2. aug 2020 Ja, men hvem har ikke efterlyst en god plan for en integration, der kan bruges, det er jo bevist her, det er da 2 perlehistorier, der vil noget, men det er så nok ikke interessant, for der er overhovedet ikke noget negativt ved det, tværtimod.

    Valgte jeg at bosætte mig i Iran, så skulle jeg nok også omstille mig, hvis jeg ville trives der, synes faktisk, det er ret logisk.


  • #4   2. aug 2020 OK - nu er jeg ikke på FB, så det ved jeg ikke noget om. Men det han beretter om i artiklen vil jeg mene, der er noget om, og som jeg skriver længere oppe, så bliver alle nok nød til at lave livet om, når vi flytter til andet land/samfund. Jeg kan desværre ikke finde denne udsendelse om den iraniske familie, som flygtede til DK, hvordan de har gjort, det var bare sådan en god udsendelse.

  • #6   2. aug 2020 Eeeej jj Alis, dine argumenter er datid og dem kan vi ikke bruge i nutiden.

    Men så kan jeg spørge dig, mon det gælder begge veje, skal jeg have samme indstilling, som Mustafa Sayegh og integrere mig på samme måde, eller skal jeg stå stålfast på, at jeg ønsker at leve demokratisk og fra et frisindet land, hvor vi bare ytre os og går klædt som det passer os ??


  • #7   4. aug 2020 Alis

    Endelig en succes historie, men den falder ikke i god jord hos Alis som mener han er en nikkedukke som lader sig misbruge. Jeg som ellers troede at Alis hungrede efter gode historier om integration.

    Verden bliver da også mere og mere mærkelig.


  • #8   6. aug 2020 Nej, jeg forstår det heller ikke, jeg mangler også svar på #6 smiley

  • #10   7. aug 2020 ALIS !

    “Det er ikke integration, det er assiminlation. Han har fornægtet sig selv og sin kultur for at gøre danskerne tilpas. Det er der nogle "muslimer", der gør i håb om at tjene mange penge i stedet.”

    Her er et eksempel på hvad en Afghaner der hverken er integreret, assimileret eller har frasagt sig sin kultur laver sine penge på !
    Sjældent har jeg set så langt et synderegister, men det er vel også nationalisternes skyld smiley

    https://ekstrabladet.dk/112/sosu-svindleren-om-sine-bedragerier-faar-en-dejlig-foelelse-indeni/8211352



  • #12   7. aug 2020 Tænk at det er farligt at være udøvende kristen i Saudi Arabien,

    Tænk hvor ufarligt det er at være udøvende muslim i Danmark.

    tænk at få lov til at bygge kirker i Saudi Arabien,

    Tænk det er tilladt at bygge moskeer i Danmark

    Tænk at man forfølger kristne i Saudi Arabien og fængsler dem.

    Tænk på at man ikke forfølger muslimer i Danmark eller fængsler dem.

    Tænk på at man udviser kristne i Saudi Arabien - bare for at være kristne.

    Tænk at man ikke udviser muslimer i Danmark for at være muslimer.

    Tænk at man brænder kirker af i Saudi Arabien - efter dekret fra stormuftien

    Tænk at biskopper i Danmark ikke laver dekret om at brænde moskeer af.

    Hvis man skal bruge din tankegang Alis om at muslimer er assimileret - hvad er jeg så? Er jeg også assimileret til ikke at tro på gud som ateist? Du siger at jeg mener at muslimer er farlige, på trods af at jeg påfaldende mange gange har skrevet at jeg er mere bange for pæreformede etniske danskere som går muslimers ærinde - og læser - at det er bedre at komme kritikken i forkøbet og begrænse andre. Det pudsige er er man kan læse på muslimske medier at Danmark er mere muslimsk end et muslimsk land - som citeret fra kristeligt dagblad.

    Så det er sgu ikke muslimer som er assimileret, det er mere danskere som er assimileret.

    Vi ser i store dele af EU, at lande mere tilpasser sig muslimer end muslimer tilpasser sig landet - og så vil du stadig påstå muslimer er assimileret?

    Kirken i Danmark tillader en kvindelig Imam at holde julegudstjeneste - jeg har aldrig hørt om at en dansk præst har prædiket til en EID eller Fredagsbøn.

    Så den dag man frit kan bygge kirker i Saudi arabien, så går jeg ind for bønnekald i hele Danmark med soundsbokse, steninger, hænger folk op i en kran.Fængsler sporadisk.


  • #14   7. aug 2020 Tja...du har da lov til at have din forskruede teoretiske spåkugle som åbenbart må være i stykker.

    At læse det du skriver er som at læse den danske ordbog, som i det tilfælde bare er citater og som sådan subjektive. Det er som at se en rød med en sølvpapirhat som trænger til at blive tunet ind på virkeligheden.

    Hvis jeg er forskruet ved at skrive fakta om Saudi Arabiens måde at behandle kristne på ud fra din subjektive mening så kan jeg godt leve med det. Sandheden er aldrig spiselig for de røde. Sandheden er jo mere folk bruger ord som højrenationalister jo mindre ved de om samfundet og mindre end samfundet. De elsker at kaste rundt med Mother Theresa stil.


  • #16   7. aug 2020 Han burde også være "digter" for hvad jeg læser er det Mogensens udlægning og fortolkning og burde nok tages med en gran salt.

    Den udlægning havde været mere troværdig hvis den båndede optagelse var lagt ud til offentligheden. Men så kan man jo ikke frit fortolke en samtale.

    Du har selv sagt man skal være kildekritisk og spejle ordene andre steder, det er så ikke muligt - så det bliver svært at tage det alvorligt.


  • #17   18. aug 2020 Jeg synes, det er logik for burhøns, rejser vi til et andet land for at bosætte sig, så bliver vi nød til at sætte os ind, hvilke konsekvenser det har. Jeg kan ikke tage min opdragelse med til et andet land, det kræver omstilling, vilje, accept, respekt, jeg kan ikke forvente, at de skulle forstå min tankegang og meninger, det kan jeg godt glemme. Jeg bliver nød til at omstille mig, hvis jeg vil have et godt liv.

    Jeg husker, vi engang havde en, som rejste til Tyrkiet, han omstillede sig, konverterede til ISLAM og levede 100% tyrkisk, han havde det vidunderligt og hvorfor skulle han ikke det, han havde jo taget landet 100% til sig.


  • #18   18. aug 2020 Jetset

    Nemlig - når jeg har været i Mellemøsten så hjælper det ikke at jeg belære dem om min opdragelse og at de skal gøre som mig...De ville dø af grin og hænge mig op i en kran.

    I Danmark er man racist, islamfobisk, osv. når man kræver samme som når vi er i Mellemøsten. Men sådan spiller klaveret ikke. Vi skal omstille os - vi skal insimineres, vi skal gøres mere spiselig for Mellemøsten.

    Alis snakker om at man ikke skal assimilere muslimer - næ, vi beder dem ikke at spise grisebasse, vi beder dem ikke drikke rød sodavand eller spise røde pølser. Vi forlanger bare samme respekt til vores kultur som danskere udviser i Mellemøsten. Jeg ville få en kugle for panden hvis jeg krævede at madpakken skulle indeholde grisebasse. - I danmark siger man Jawohl Mein Furer og bukker og skraber så man får slidsår i panden og fjerner Palle med sin leverpostej.


Kommentér på:
Et evigt aktuelt emne

Annonce