{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Velbekommen.
  • #1   25. nov 2019 nøj...den oser af mandehørm.... smiley på en fin tallerken.

    ps...plejer lige at lave bacon til..


  • #2   25. nov 2019 Polysl griner og ja jeg er jo alene men det går og det smager godt smiley

  • #3   25. nov 2019 Du får lige min opskrift på grisemørbrad...en hel...

    penslet med olie, drys Salvie eller Origano og pak den ind i en frysepose...lad den trække en dags tid.

    brun den i en tør gryde og kom godt med smør i, lad den simre 10 min og vend den et par gange - tilsæt fløde og champignon og steg den færdig. Den må ikke gennemsteget men stadig være rosa - nogen siger det er forkert, men den er let at gøre tør. sluk for varmen og lad den trække den tid det tager at koge kartofler. tag mørbraden op og kog sovsen ind så du ikke behøver at jævne den. Tilsæt evt. lidt mere smør.

    tilbehør...

    Kartofler
    Små gulerødder
    Måske ærter eller andet man lige syntes man har lyst til af sunde ting.

    ps....Når man vælger grisemørbrad skal den have samme tykkelse hele vejen igennem, ellers får man uens stege resultater. Hvis man køber en 3 pak som er lidt slank i den ene ende kan den skæres af og bruges i en mørbrad gryde som jeg også elsker.


  • #4   25. nov 2019 Polysl tak jeg skriver den ned i morgen smiley

  • #6   26. nov 2019 Alis

    Her står der heller ikke kød på menuen hele ugen - sidste uge lavede jeg en selleribøf i selleri sovs med kartofler, broccoli og små gulerødder - elsker de små gulerødder.


  • #7   26. nov 2019 Kender godt den duft fra naboens grill, der får ens tænder til at løbe i vand.

    Har så hørt, at vegetarer får den samme fornemmelse, når de dufter nyslået græs!


  • #9   26. nov 2019 Hvis min kone skulle få den idé, at der skal serveres bøf- uden kød, vil jeg nok hellere spise en tot græs.

    Alle de næringsstoffer man får af kød, vil jeg ikke undvære. Jeg er bange for, at jeg vil komme til at lide af mangelsygdomme.

    Desuden har vi et landbrugserhverv, der er rigtig gode til at producere gode madvarer. Det vil jeg gerne støtte.


  • #10   26. nov 2019 Folk som ikke spiser kød får en mangel på D vitamin og B12- som er vigtig samt at det giver energi. D vitamin findes ikke i et vegetabilsk køkken. D vitamin er vigtig for knogler -

    Mærkeligt at ville leve sundt, og så anbefaler man veganere at tage kosttilskud -mystisk. Det lyder ikke særligt sundt.


  • #11   26. nov 2019 Busmann

    Veganere må godt komme og græsse i baghaven, dog vil jeg sige, at skal de skide kompost så er det over i den her firkantede kasse der står kompost.


  • #13   26. nov 2019 Vegetar spiser ikke æg eller animalske produkter - ellers er de ikke vegetar

  • #15   26. nov 2019 Jeg må bare sige vegetarer - veganer - kødspiser - jeg tager det hele en god salat + en god bøf smiley

  • #16   27. nov 2019 #12 - vi danner ikke selv D-vitamin, derfor skal vi have tilskud. D-vitamin, kan du få, hvis du går ud i solen, så optages det via solens stråler gennem huden. B12 er heller ikke noget vi danner, hvis vi får B12, bliver det gendannet i vores tarme, men kun hvis vi får det.

  • #17   27. nov 2019 Som en "rettelse": ? D vitamin får man via sol, men solen er faktoren som danner D vitamin i kroppen som jeg kan læse - er det rigtigt?

  • #18   27. nov 2019 Leon L skrev tidligere : jeg er jo alene

    Så har du chancen nu Leon - du kan endda bytte



    profilbillede
  • #19   27. nov 2019 Ja, men det er så kun i sommermånederne, for betingelsen er, at vi har bare arme eksempelvis. Indvandrere kvinder, der går tildækket er i stor fare for at komme til at lide af D-vitamin mangel, og det fører så til osteoporose. Der er ikke nok D-vitamin i æg, ost og mællkeprodukter, D-vitamin er et meget vigtigt vitamin.

  • #20   27. nov 2019 Ja vitaminer er vigtige og syntes at huske at C og D-vitamin skal arbejde sammen smiley

  • #21   27. nov 2019 Å.R. #18

    Mener at have set det skilt på en muslimsk dating side...Her var også et andet skilt hvor man fik 2 kvinder til samme pris - dog har man ikke bytteret. Men man kan få tilladelse i den lokale moske om at stene den ene. WOW det rimer...


  • #22   27. nov 2019 Det er nok Calcium du mener smiley

  • #23   27. nov 2019 Å.R.

    Jeg har prøvet det.

    Jeg fik Birthe Rønn Hornbech, og jeg byttede hende efter en time.


Kommentér på:
Velbekommen.

Annonce