{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Mujo M
Mujo M
Tilmeldt:
13. nov 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 73

dobbeltmorale dobbelt så godt {{forumTopicSubject}}

Der er en del emner i nedenstående så bær over med mig.

Jeg er for det første ikke i gang med at hænge nogen ud som sådan, jeg ønsker i det hele taget kun folks ærlige meninger. Endvidere er jeg ikke interesseret i udtryk som "Ja uuud med dem" eller andre barnlige og ugennemtænkte udtalelser.

LÆS VENLIGST ALT FØR DU KOMMENTERER
___________________________
En kunstudstilling i Tyskland blev truet til lukning fordi muslimerne i Tyskland følte sig krænkede af nogle billeder som nogle danskere havde lavet (der var gjort grin med Mekka).

- Hvordan kan trusler på den måde lukke en kunstudstilling, det er jo for fanden kunst og folk skal have lov til at vise hvad de vil?
- MEN! Hvorfor føler danskere at de absolut SKAL provokere det muslimske samfund på den måde, for der er vel ingen tvivl om hvad baggrunden for de billeder var "Ytringsfriheden".

Der står i grundloven at man må gøre alt så længe det ikke skader andre, men er denne form for religiøs provokation ikke at gå for langt ud? Bare fordi vi i Danmark ikke tror på andet end os selv, så skal der gøres grin med folk der tror på noget?
_________________________________________

Når vi (fra den vestlige verden generelt) tager på ferie i (nogle) arabiske lande så kan vi risikere at blive OVERFALDET, hvis vores kvindelige kompagnoner ikke bærer tørklæde!!
- Hvorfor føler (nogle af) disse muslimer at alt skal løses med vold?
- Hvorfor tillader vi i Danmark at muslimer GERNE MÅ gå med tørklæde når vi kan blive overfaldet i deres land for ikke at gøre det?

_________________________________________

Kosovo-albanerne har fået deres eget land nu, hvor de ikke kan blive overfaldt af serberne længere da de fleste er rejst ud, også den serbiske politistyrke.
- Hvorfor bliver de ikke sendt hjem?
________________________________


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dobbeltmorale dobbelt så godt
  • #1   29. feb 2008 Der er ingen tvivl om vi skal bevare vores ytringsfrihed her i Danmark .. Jeg er lidt af den mening, at ka muslimerne ikk lide vores land, så må de sku smutte .. Det kan aldrig blive danskernes problem ..

    derimod synes jeg det er rigtig dumt af danskerne at genoptrykke disse tegninger, for muslimerne er opdraget til at tage hævn - og passer vi ikk på, er det oss der bliver det næste terrormål ..

    Jeg er en smule forvirret over denne situation, for synes det er for dårligt vi ikke kan være trygge i vores land fordi vi lader muslimerne "overtage" vores land - de vil have moskeer og vil gå med tørklæde - det ville være okay hvis de så ku opføre sig ordentligt ..

    Jeg er lidt af den holdning, at kan de ikke opføre sig ordentlig, må de hjem .. de skal ikke tage vores land for givet og føle sig frie til at pisse på vores regler !!


  • Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 73
    #2   29. feb 2008 Heidi F

    jeg er enig til en hvis grad. Vi tager "ytringsfriheden" for givet, men jeg synes ikke det er i orden at alle nationens aviser provokerer på den måde. Jeg syntes det var i orden den første gang, men ikke genoptrykningen (bare ikke af samme grund som dig). Jeg synes nemlig at genoptrykningen var et billigt trick til at få opmærksomhed, som nu koster MANGE danske virksomheder penge og medarbejdere.

    Jeg synes at alle udlændinge der ikke har statsborgerskab burde smides ud for endda små bagateller, for de burde kunne opføre sig ordentligt i et land der har sikret dem et godt liv, hvis de blot ønskede det.

    Jeg siger jo netop at de ikke burde kunne gå med tørklæder når VI SKAL GÅ MED DEM I DERES LAND.

    Vi er alt for passive i Danmark, det trænger til handling, blot ikke på samme måde som "dem" med vold og afbrænding, det synes jeg er for lavt.


  • #3   29. feb 2008 Jamen jeg er faktisk næsten enig med dig ..

  • #4   29. feb 2008 som Vertikanet siger:

    "ytringsfriheden ikke bør bruges som påskud for af fornærme religioner, overbevisninger, religiøse symboler eller noget, der betragtes som helligt".

    jeg er total enig med Vertikanet. godt gået. idet mindste har de forstået de menneskelig værdier


  • #5   29. feb 2008 ja ..

  • #6   29. feb 2008 til Mujo M

    du siger: Jeg synes at alle udlændinge der ikke har statsborgerskab burde smides ud for endda små bagateller.

    tænk dig rigtig godt om hvad du skriver. hvis du gøre det som du skriver, er Danmark ikke et demokratisk land. danmark ville så kunne sammenlignes med saddams regime.

    mhs. tørklæde. hvis et land begynder at bestemme folks beklædning, ville denne land være så ekstremist som Iran. et demokratisk land giver lov til at ytre sig som man vil, beklæde som man vil, gå som man vil, spise som man vil, vælge som man vil. hvis du som individ begynder at lukke af for demokretien, tænk lige hvilke land danmark vil blive?????????


  • #7   29. feb 2008 g

  • #8   29. feb 2008 Mange af de østlige lande har en forsnævret og primitiv synsvinkel på tingene. Da man var lille var man også primitiv, og der blev mange ting (tænk på skolegården) også løst med vold.

    De kan ikke klare sig verbalt og intelektuelt, og derfor må de ty til andre midler (læs: vold)


  • #9   29. feb 2008 hakan H: Alle dem som er kommet hertil illegalt for at søge asyl burde smides ud, alene på baggrund af deres hjemlands absurde opførsel.

  • #10   29. feb 2008 til greve S

    vi kan godt være enig om de som er kommet iligalt her til landet skal smides ud. f.eks. er der rigtig mange serbere som er kommet til landet med falske pas, hvor de påstår at de er bosnier. og det har regeringen kendskab til, de burde også sendes hjem. vi taler om 4300 serbere som er kommet her til landet.

    det nordlige irak regionen hvor der er pænt og fredeligt, der findes 2156 kurdere i danmark. hvor de nægter at tage tilbage. 346 personer ligger skjult bag danske hjem, hvor de har fået husly. regeringen kan ikke finde dem. alle disse mennesker burde sendes hjem.

    er vi enig???


  • #11   29. feb 2008 hakan H: Ja, vi er enige. Men alle dem som har et had til Danmark og som bor her i landet, burde også sendes hjem. Vi har sku gjort alt for dem, givet dem et liv etc... Og hvad er takken? Afbrændinger af vores ejendomme...
    - men jeg er slet ikke racist, har mange indvandrervenner og taler godt med dem.


  • #12   29. feb 2008 det er mange som har had til det danske-styre, det kender du nok til. eksempel Ny-nazister. hvor skal vi sende dem hen? hvad så med højre fløjs sympatisøre som hader alt hvad det danske grundlov er bygget på. f.eks. menneskerettigheder, demokrati, ytringsfrihed, blasfemi, retten til at vælge osv. osv...... alle de nævnte er hermed i grundloven, og det er danskfolkeparti modstander af. Grundlov er Danmarks byggesten, og så må vi se i øjnene at alle som er modstander af grundloven må vi smide ud, er vi enig???



  • #13   29. feb 2008 jeg skal lige have noget på plads er ikke sikker men mener at have fået afvide at der et sted i koranen står at man ikke må yde selvtægt hvis dette er rigtigt har jeg lidt her

    danskere tegner profeten muhammed (må man ikke ifølge koranen)

    muslimerne truer med drab og terror fordi vi har fornærmet dem= selvtægt (af hvad jeg har forstået må man ikke det iflg. koranen)

    =

    muslimer er dobbeltmoralske vi må ikke bryde det der står i koranen men det må de godt?

    ret mig endelig hvis jeg ikke har ret i det med selvtægt?


  • #14   29. feb 2008 som muslim er jeg imod selvtægt. forståes på den måde,
    at tage loven i egen hånd er forkert. det står i koranen at man ikke må yde selvtægt.

    nu skal du høre min ven, de mennesker som bryder koranens budskab kan du ikke kalde muslimer. hvis man er muslim skal man respektere koranens budskab. disse mennesker som truer fra højre til venstre har intet med islam at gøre.

    disse mennesker ses ikke som muslimer i de muslimske verden. man kan ikke yde selvtægt, og bagefter retfærdiggøre dette.

    et andet ting er, lad være med at generalisere. det er ikke alle muslimer som er sådan som du opfatter det. danskernes problem er at hvis en laver lort, så laver alle lort. Stop med at generaliser, det er det væreste man kan gøre som et menneske.


  • #15   29. feb 2008 så dvs. 2/3 af de muslimske lande ikke er muslimske mere? da de brænder danske flag og boycutter danske varer prøv at tage til et muslimsk land og fortæl dem at de ikke længere er muslimer og se hvad der så sker

  • #16   29. feb 2008 du kan ikke sætte et ansvar over til 1,4 mia. muslimer i verden bare fordi en pakistaner i Pakistan truer danmark eller brænder flag. det er jo ikke 1,4 mia. muslimers skyld at manden har hul i hovedet??? har jeg ikke ret???

  • #17   29. feb 2008 til Niller hansen .

    for 1½ uge siden brændte et flok pakistaner det danske flag. der var et pr. hundrede tilstede. lad os sige der var 300 mennesker som var til showet. Pakistans inbyggertal er 135 mio., skal de 135 mio. få skylden på at 300 idioter går rundt og brænder flag af???? hvor er logikken idet??


  • #18   29. feb 2008 jo det har du men tror også der står lidt mere end bare en person bag sådan noget når man bla. kan se på arabisk tv i et børneprogram at børn ringer ind og opfordrer til hævn og der skal nok også være mere end en person til at boycutte danske varer men så laver jeg en rettelse de muslimer der opfordrer til død og ødelæggelse og boycut er jo selv dobbeltmoralske så har vi vist det på plads

  • #19   29. feb 2008 så er mit spørgsmål - Tørklæder er et symbol på noget uskyldigt (som jeg har forstået det red.).. Altså bærge en muslimsk kvinde et tørklæde, må hun ikke ryge i offentligheden, og der er nogen andre ting også, men alligevel, synes jeg ofte man ser muslimske kvinder der ryger, med tørklæde på i offentligheden, er dette ikke et brud på det at have tørklæde på?

  • #20   29. feb 2008 igen har skrevet en rettelse længere oppe

  • #21   29. feb 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    dit spørgsmål har intet med islam at gøre, alle kan ryge hvor de gerne om det l mænd eller kvinder, det er total underordnet. menn hvis vi snakker om kulture, tja så er det en anden sag. visse kulture fordømmer en kvinde (med tørklæde eller uden tørklæde) at ryge i offentligheden. disse kulture det er mangel på respekt osv osv. fik jeg svaret på din spg?


  • #22   29. feb 2008 til Niller hansen .

    du blander mange ting på en gang. skal vi tage et emne ad gangen. den børneprogram kan du ikke sammenligne 1,4 mia. menneskers syn på livet.


  • #23   29. feb 2008 hvis du tog en tur i Vertikanet, her har 97% af kvinderne tørklæde på. tørklæde debaten er lidt mrækeligt. for alle som bære tørklæde gør det med egen vilje, men selvfølgelig er der nogen som er blevet tvunget til det, måske 1 ud af 1000 er tvunget til at bære tørklæde, og her kan vi tage snakken om kvindeundertryhggelse. men 98% af alle de som bære tørklæde bær med egen frie vilje. i islam har kvinder større status end mænd, tjaaa undtagen i Iran og afghanistan selvfølgelig, systemet er ret voldsomt dernede. mennn vi skal vel ikke snakke om udelandet men om danmark.

  • #24   29. feb 2008 Hakan, da jeg gik på frisørskolen i københavn. sad en kvinde med tørklæde og fortalte at hun ikke måtte ryge i offentligheden da det var imod hendes religion når hun havde tørklæde på..

    alligevel sad hun i smug hvis man sad og lavede gruppe arbejde med hende og røg ( var selv ryger på det tidspunkt)


  • #25   29. feb 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    mange muslimer som kristene kender ikke deres egen religion. der er intet på nogen steder i koranen som står at det er strengt forbudt. hvis du møder sådan en, så be om en bekræftigelse på om det også står i koranen eller er det bare en myde de kører rundt med i tilværelsen.

    hun var måske lidt bange for at forældrene, og hermed ville ikke ryge i offentligeheden så ingen så det. hvis naboen så det, ville hun eller han sige til hendes forældre, at de havde set hende ryge. sådan er det da hos mange danske familier, hvor børnene er bange for forældrene at de skulle finde ud af, at de røg. jeg havde da en dansk pige som var 23 år gammel. hendes familie skulle ikke vide at hun røg, for så ville de blive sur.


  • #26   29. feb 2008 myde=myte

  • #27   29. feb 2008 jeg havde da en dansk pige=jeg havde da en dansk pige i klassen

    det var det som skulle stå. sorry hehehehe. det går lidt for hurtigt


  • #28   29. feb 2008 Hendes forældre viste godt hun røg?

    Har du set den svenske film der hedder mørket falder? det handler om muslimer, og er simpelthen en af de bedste film jeg længe har set..

    Der ryger moren, men kun i eget hjem da det er mod deres religion..


  • #29   29. feb 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    som jeg skrev før rygning har intet med religionen at gøre, det er kulture bestemt.


  • #30   29. feb 2008 hakan, kan bare ikk forstå alle så siger det er pga deres religion...

  • #31   29. feb 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    hvis jeg sagde, at jorden var firkantet vil du så tro på mig. nej vel. du skal ikke tro på hvad alle går rundt og siger. det bedste information du kan få, det er læse bøger om emnet. det er det bedste fakta du ville kunne få. det er dårlig undskyldning at sige sådan gøre alle sådan siger alle osv osv. du skal lærer at stå på din egen ben, og være kritisk når du hører om noget. hvis du er tvivl læs om det, så søg en på google.


  • #32   1. mar 2008 hvad er det for en omgang fis at skrive, jeg skriver hvad flere siger, nemlig at det er deres religion der bestemmer det..
    har på intet tidspunkt skrevet at sådan er det, jeg skrev bare hvad andre siger, ogat jeg skal stå på mine egne ben, synes jeg da er totalt latterligt at skrive, hvordan kan du sige det efter hvad, 4 indlæg??
    tag dig dog sammen og lær mig a kende før du fyre sådan noget pis af.. det stødte mig virkeligt at du skriver sådan..

    og ikke alt kan du finde på google, husk på det, der ståe mange tvtydige ting, men skal da nok lade være med at skrive nogen som helst til dig, for det der er da det mest latterlige skrevet ever..


  • #33   1. mar 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    Skrevet: 29-02-2008 15:20:44

    hakan, kan bare ikk forstå alle så siger det er pga deres religion...

    læs din besked igen, så kan vi se hvem af os der er latterlig. du skriver jo selv at "alle" siger sådan, dvs. du tror på alt og enhver. hvis du skal stå på dine egen ben skal du ikke tro på hvad folk siger. find ud af det selv, undersøge det.

    tro mig alt hvad du vil søge om kan du finde inde på google. sååå læs din egen besked før du kommer med "latterlige" kommentarer. du glemmer hurtigt hvad du selv skriver.


  • #34   1. mar 2008 Ikke for noget, men hvem er det der er latterlig at tage et ord SÅ bogstavligt?! helt seriøst, så ALLE jeg har snakket med siger det, dermed alle, og det med jeg skal stå på egne ben kan du godt fise a helvedes til, for står mere på egne ben end du aner!!

    hva helvede er det også for noget pis at sige man skal stå på egne ben på baggrund af en udtalelse..
    du er da for latterlig!!

    og stadigvæk, kan du finde alt på google, men læs dog hvad jeg skriver, mange af tingene er tvtydige, men det er måske et for stort ord til dig, så skal jeg forklare.. tvtydig betyder det har flere betydninger.. ergo er der noget der er sandt på google, og noget der er løgn..


  • #35   1. mar 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    hvad går der galt med dig, du flipper helt ud. er det fødslens følelser som har taget overhånd. sådan havde min søster på samme måde, kvinder under fødslen uhadadada, de fatter nadda. nå men jeg lader dig være. dine hormoner er løbet løbsk, så man skal nok holde langt væk fra dig. og held og lykke med fødslen..........)


  • #36   1. mar 2008 Hmmm.. skægt nok kan min mand godt takle det. måske du bare ligger lidt mere i det der bliver skrevet end normale?

  • #37   1. mar 2008 til * Sonne - Skal være mor til juli *

    hahahaha, det er klart din mand takler det, ellers får han sparken og det ved han hahaha. and i am just a nobody


  • #38   1. mar 2008 Hakan, aldrig om jeg ville smide ham ud for at sætte sig imod mig, det gør han faktisk ofte, men på den helt rigtige måde!!

  • #39   1. mar 2008 vi er ikke her for at snakke om dine mand eller din familie, der findes nok andre inlægge du kunne tage den emne op. nå men vi er kommet væk fra emnet. jeg trækker mig inden det begynder at være rigtig grimt. byeeeeeeeeeeeee

  • #40   1. mar 2008 fjols..!!

  • #41   1. mar 2008 hormon forstyret sindsyge kvinde menneske.........

  • #42   2. mar 2008 og jeg er stolt af det!!!

  • #43   3. mar 2008 .

  • #44   3. mar 2008 .

Kommentér på:
dobbeltmorale dobbelt så godt

Annonce