{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Træer på TV2. {{forumTopicSubject}}

Ja der var på det nærmeste det hele om træer på TV2 her efter 22 og det kan da godt være at der var ting jeg viste i forvejen men syntes nu stadigt det er det godt program suger 200 liter vand op om dagen så det bliver til mange liter når der tales om en skov I LOVE træer de er jo smukke de giver både læ og skygge + liv.
og jeg undre mig til stadighed over hvorfor der ikke plantes flere træer og jeg kommer til at tænke tilbage 40.år og hvor jeg en meget tidligt morgen stod sammen med en kammerat og kigget ud over Vårby bakke og nød at se mosekoen brygge det var så smukt at se på med træer der stod midt i det hele samtidigt med at morgen solen stod op.
Ja det var jo noget alle skulle nyde - men tror at folk har for travlt med alverdens (ikke særligt vigtige ting) det er vel også nemmer at se på nettet.
Jeg kom til at tænke på hvordan jeg i vær fald lærte om hvordan et menneskes blodåre kunne nå op til månen (hvis jeg ikke husker helt forkert) ligeså var Danmarkshistorie noget man bare kunne - eller da Hr. Knudsen lærte os børn at lave en pilfløjte for ikke at tænke på hvordan du i en skov kan se hvor Nord er mosset vokser på Nordsiden på træer.
Tænk at jeg pludseligt tænker tilbage her på min gammel forstanders 86.års fødselsdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træer på TV2.
  • #2   10. sep 2019 Læste for tid tilbage at træer kan lagre co2, faktisk optager de 50% af co2 i luften, den frigives når træet dør eller brændes. Så at plante træer ville være en god ide, men hvad hjælper gode ideer i Danmark når verden i stor stil er nogle miljøsvin.? Lokalt i Danmark ville det helt sikkert have en effekt i byer hvis man begrænsede brugen af bilen i centrum og laver flere grønne områder som åndehul. Det må da være ret kedeligt at være i en storby hvor der ikke er et træ i sigte, kun beton og stål og glas..

  • #3   10. sep 2019 Rosegirl enig lad os få mange flere træer og husker stadigt i min spæde barndom hvor jeg sammen med gode legekammerater løb rundt i Kongens have - Øster anlæg - Kastellet - Langlinje osv. osv.

  • #4   10. sep 2019 polysl enig Danmark alene kan ikke gøre det men vi kunne være et forbillede for resten af verden smiley

  • #5   28. sep 2019 Bier og træer kan vi ikke leve uden.

    Men det finder verden nok ud af, når engang det er for sent.


  • #6   28. sep 2019 7500-Jonas tror vi er mange der ved det men selv Gud kæmper forgæves smiley

  • #7   29. sep 2019 Jonas

    Nu er miljø, global opvarmning efterhånden blevet kastet i hovedet på folk med utallige teorier - hvor selv forskere er uenig - hvem skal man tro på? Jeg tror ikke på hende hyledåsen som talte på FN selvom en enkel forskere sagde at hendes teorier holdt vand. Jeg tror heller ikke på hun selv har skrevet den tale, andet de udbrud hun kom med.

    Som enkel person kan jeg ikke gøre verden bedre, men kun der hvor jeg opholder mig, med ikke at smide skodder nogen steder, affald nogen steder. Bilen bruger jeg kun i dårligt vejr eller længere strækninger. ellers cykler jeg. Så hvis alle som enkel individ selv gøre noget og ikke lade andre samle sit affald op, så ville det være en stor besparelse i mandetimer.

    Så vidt jeg husker så er alle kommuner ikke på plads med affaldsortering fra beboelser, så der går nok nogle år inden det helt er implementeret i hele Danmark. Allerede klager dem der skal sorterer over at rummene er for små. Her læste jeg så et modsvar til det:

    I som køber så meget på nettet samler en masse pap og æsker som i presser ned så indsamlingen bliver umuligt for renovations folket. I gør ikke tingene flade men presser dem ned så de pakkes til en stor klump - hvad med i brugte tid på enten selv levere al jeres papkasser og æsker til genbrug?

    En anden skrev at folk bare smed store papkasser i containeren og fylder dem op så alle andre måtte stille deres affald ved siden af.

    Det er tydelig tankeløshed og ligegyldighed og ikke særlig betænksomt overfor andre - det er efterhånden blevet en "mig" kultur og så skide på andre.


Kommentér på:
Træer på TV2.

Annonce