{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
340 visninger | Oprettet:

Verdenshistorien skal omskrives grundet censur. {{forumTopicSubject}}

Ja i læser rigtigt da vi jo nok alle sammen har set hvordan det ene ord efter det andet gør at der findes en eller flere der føler sig chikaneret så alle de chikaneret laver så meget ordkløveri at jeg vil mene at de hellige bøger og verdenshistoriebøgerne skal omskrives og der skal sku da ikke meget klovneri til for at forstå det tåbelige i alle dem der føler sig chikaneret og hvordan børnebøger kan skabe forargelse må de fleste da som jeg stå ret uforstående over for.
Hvordan mon Walt Disney vil tænke når der findes folk der kunne blive forarget over tegnefilmen - De tre små grise eller hvad med alle de dejlige Anders and tegnefilm hvor de går med bar røv og jeg har altså i mit udvalg været sød - netop fordi verden jo gør det i censur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdenshistorien skal omskrives grundet censur.
  • #1   16. maj 2019 Lady og Vagabonden er også ramt af kultur chok forskrækkede hvor man har fjernet de 2 syngende siameserkatte med store fortænder som kunne støde asiater.

    Det mest morsomme er at man ikke skriver de 3 små grise, men de 3 små håndværkere eller bygningsarbejdere fordi muslimer føler sig fornærmet. Nu forstår jeg så ikke at muslimer køber en bog om grise da det er haram - men så er der jo en anden gruppe som kan blive stødt som bygningsarbejdere og cowboys som ikke vil associeres med grise - men det går man let hen over for det er ikke så farligt.

    <Jeg venter spændt på at George Orwells klassiske bog "Kammerat Napoleon" med grise i hovedrollen skal forbydes i skolerne.


  • #3   16. maj 2019 Griner og ja og censur er desværre noget vi må se ske oftere og oftere syntes selv at censur er en falliterklæring men det er jo ikke mig forundt at have den ret til at bestemme ude i verden smiley

  • #4   16. maj 2019 Jeg forstår ikke man kigger så meget rundt i verden og tilpasser sin kultur, historie, lyrik osv til den. Det er for mig at se en ensretning. Det er som om at man ikke må have selv lidt bizare meninger uden nogen skal føle sig krænket. Nu må de så være kolbøtter at sidde og høvle det hele igennem for noget man kan føle sig krænket over. Et sølle liv vil jeg mene.

  • #5   16. maj 2019 polysl der er jo censur i en del lande smiley

  • #6   16. maj 2019 ja...men det kan da ikke passe at hvad andre syntes også skal afspejles i hvad folk mener,

  • #7   16. maj 2019 Det burde faktisk rage os en høstblomst om nogen bliver krænket over en bogs indhold, de kan som meget andet fravælge at se bogen, filmen, lyrikken, udtalelser på offentlige medier. Den her søgen efter krænkelse er en ny syg fænomen.

  • #8   16. maj 2019 Enig polysl smiley

  • #9   17. maj 2019 Det ligner efterhånden en konkurrence om hvem der kan finde på nye ting at blive krænket over,men det værste er sku dem der bliver krænket på andres vegne smiley

    Så vidt jeg husker startede det hele med grønlænderne der forlangte en undskyldning for uranflyet der styrtede ned på indlandsisen og de efterfølgende tvangsadoptioner til Danmark , senere fulgte krav om undskyldning fra de vestindiske øer, dernæst krænkede feriekolonibørn og videre til metoo bølgen og videre til historiske statuer der krænkede nulevende og videre til Pippi Langstrømpe bøger og nu børnerim og remser smiley

    Politisk korrekthed har overtaget sund fornuft og der er nu ingen nedre grænse for hvad man kan føle sig krænket over i vores kulturarv smiley

    Der er kun en måde at komme dette hysteri til livs og det er med et politisk UKORREKT modangreb på alle de “krænkede” som krænker vores kulturarv smiley


  • #10   17. maj 2019 Jeg er helt enig i dit indlæg Cody.

    Det er ikke til at ha' med at gøre at man skal vare sine ord på et sølvfad, for ikke at komme til at krænke nogen.

    Ganske almindelig god gammeldavs pli burde være nok.



  • #11   17. maj 2019 En afro afrikansk mand af anden etnisk herkomst end dansk..... Øh..... Det er da en neger, ikke? smiley

  • #12   17. maj 2019 Jo det er det Greve. smiley



Kommentér på:
Verdenshistorien skal omskrives grundet censur.

Annonce