{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Sjove talemåder. {{forumTopicSubject}}


TALEMÅDER I FAMILIER.

Jeg tror eller rettere ved at de fleste familier har nogle talemåder som kun de indviede kender, og som undrer alle andre når det bruges.

I min familie opstod der en sådan, da min svigerinde havde en sød veninde Mona som også var lidt naiv, ikke nogen ord ekvilibrist i hvert fald.
En dag da Mona var i haven råbte hendes mand forgæves på hende et par gange, og da hun stadig ikke svarede gik han ud og spurgte vredt, hvorfor svarer du ikke når jeg råber på dig, Mona vendte sig og sagde det som skulle blive et slogan i vores familie, " måske taler jeg kun med "Tegente" mennesker. Så det hed efter den tid når der var tvivl om vores status, Tror du måske ikke jeg er "Tegent". alle ser undrende på os når det sker.

Min lillesøster Marianne var skyld i den næste familie talemåde.
Lige fra hendes tre børn var små sagde hun altid, "Ja det må vi se i "Ørene" og Benita,hendes datter, troede så fuldt og fast på sin mors udlægning ,at hun da hun kom i gymnasiet valgte at vædde med sine kammerater om at det altså hed sådan og ikke "det må vi se i øjnene, Hun væddede 100 kroner og meget retfærdigt så kom Marianne til at betale for den lille fejlfortolkning. Men i familien hedder det stadig som Marianne siger. i Ørene.

Min søde men sommetider lidt krævende mor lagde navn til den næste talemåde,
Hun var lidt fremme i skoene da hun spurgte vores datter Anja, som havde gået i skole i en uge, Nå har du så lært at stave til "Hest" , nej mormor svarede Anja, jeg er kun nået til "Føl". Så når der er ting vi ikke lige er færdige med eller ikke har nået så siger vi, Jeg er kun nået til føl.

En talemåde i familien blev leveret af Dean Martin, i en sjov sketch, Han står ved en bar, og en død drukken mand kommer ind, han taler med ham,han og kan dårligt snakke, men skal forklare at han er pilot, Oversat fra engelsk siger han, Jeg er deroppe du ved blandt de de fluffy ting der svæver rundt, Nåh siger Dean Martin du mener skyerne, så udbryder den snøvlende , du må altså være pilot, Så når vi gør eller siger noget klogt kommer den frem, "Du må være pilot, men på engelsk. der giver den sig bedst "You must be a Pilot"
Alle andre kigger selvfølgeligt underligt på os, men vi indviede ved hvad der menes.

Jeg er sikker på at i derude har jeres egne vendinger når i er sammen med familie, som kun i ved hvad det står for, jeg kunne godt tænke mig at høre dem . Er i friske,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove talemåder.
  • #1   6. nov 2018 Kan ikke komme i tanker om talemåder som dine, de er sjove.
    Kun har jeg en lille ting og det var min lillesøster der elskede fisk,
    fiskebilen kom hver onsdag...Det resulterede i at hun, når hun så bilen straks råbte "fiskemand" og det kom han til at hedde... smiley


  • #2   6. nov 2018 Sjovt, så det kan blive et familiesprog. Det, som jeg kan huske er, at vi har ikke brugt specielle talemåder, men jeg har tit fået genfortalt, hvad jeg havde af sjove vendinger, som ingen rigtig kunne forstå i København, der blev bare grinet, for jeg var god til at tale højt i bussen smiley og ingen københavner kunne forstå et ord, af hvad jeg sagde, jeg var bare en bette lort, men jeg ville ikke finde mig i, når jeg blev skubbet til, så sagde jeg højt: Mo'r, de træer å mi tær, så blev der grinet, jeg synes ikke det var så sjovt, men der blev sagt undskyld og så fik jeg en 25 øre til en is smiley

Kommentér på:
Sjove talemåder.

Annonce