{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Mobning. {{forumTopicSubject}}

Ja i mine debatvenner er jo ved at komme op i alderen så vi kan jo godt sige at vi har bare en smule livserfaring og lad mig fortælle jer lidt om hvad jeg har oplevet igennem de sidste skal vi sige 7.år og historien er om dette kvarter jeg boer i.
Jeg har jo bare igennem de år oplevet hvordan folk som jeg ser som mindre begavet mobber andre eller taler meget dårligt om andre (altså folk de kan klare at mobbe) det være sig folk der for det meste er påvirket af spiritus eller andet råbe op om hvad de mener at andre mennesker skal eller ikke skal - dem der råber/taler højt ser jeg som nogle stakler der har brug for at blive set - staklerne har jo nogle få soldater som grundet deres ego bare følger staklerne og de bliver i den sidste ende til en lille flok stakler der gør alt for at ødelægge alt omkring dem.
staklerne og deres få soldater kommunikere ved at råbe ord som for de fleste kunne lyde som et abesprog og som gør at de nogle gange har kommunikationsproblemer der dog dæmpes ved at indtage et støre kvantum spiritus og andet.
jeg tænker nogle gange i om sådan mobning har været årsag til andres død og det kan lyde voldsomt men mobning i lang tid tror jeg kan medføre dødsfald.
og Kun folk der giver mobberne et modsvar kan få lov til at leve i fred og ro.
her til sidst må jeg bare sige at historien kunne være meget længere, men så vil i ikke gide læse om det, men jeg ser jer mine debatvenner som nogle der læser og måske kunne give gode råd i sådan sager om mobning som jo findes over alt, dog ikke i blandt mine babysommerfuglebuske smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobning.
  • #1   18. okt 2018 Ja når jeg ser personer opføre sig sådan skammer jeg mig over at være menneske og har igennem livet lært at mobber er noget kun taber udføre.

  • #3   19. okt 2018 Ja vi er enige i at mobberen må ha det meget skidt med selv og sit liv og i stedet for at gøre noget ved det vælger mobberen og vende skidtet i mod en anden, Jeg har selv/er blevet mobbet som voksne af voksne, jeg blev meget ked af det og også vred, Det gjorde at jeg ikke ville med nogen stedet hen eller ud af min hovededør var bange for at møde mobberne for jeg kunne ikke klare det de sagde og gjorde i mod mig, jeg følte mig dum og grim begyndte at tro at det var rigtigt det de sagde om mig, Det kræver et kæmpe arbejde at komme op igen og alligevel sidder alle de grimme ting stadig dybt i en så ja både krop og sjæl bliver stærkt påvirket af mobning, forstå simpelthen ikke at voksne mennesker har samvittighed til at ødelægge andre mennesker helt bevidst og når børn oplever deres forældre mobbe ja så lære de deres børn at mobning er helt i orden. Jeg forstår ikke denne ondskab. Mennsker går i stykker af det


  • #5   19. okt 2018 Annella. Ja er fuldstændig enig med dig, men hvis man bliver mobbet er det desværre en ringe trøst at tænke det er dem der er noget galt med, mobning er meget nedbrydende

  • #6   19. okt 2018 Annella og Mus i siger det så rammende og ja mobber er taber og de vil nok være taber resten af deres liv.

  • #8   19. okt 2018 Leon, dine formodninger om mobberne er ikke ved siden af. Dog tvivler jeg på, om det er selvværd de mangler, jeg mener, det er afstumpede ondskabsfulde, selvhævdende, jaloux, sociopatiske typer, som ikke har følelsesmæssige grænser og er ude af stand til at sige undskyld. Men fællesnævneren er, at det bedste de ved er, at såre deres medmennesker.

    Det er psykisk vold og kan i værste fald føre til selvmord, det er så ødelæggende, jeg er lige ved at sige, det er den værste vold et menneske kan være ude for. Men, det er svært at håndtere, specielt for børn og unge, hvor fællesskabet betyder så meget, når vi bliver voksne, så vil jeg mene, det kommer an på, hvem det er der mobber, er det nogen, som ikke siger en noget, kan det så ikke bare være deres problem ??, det værste for mobberne er vel, at det preller af på ofret, det vil jeg tro, men det kræver også at man har en stærk psyke.

    Men der er jo også mobning på sociale medier, hvor man taler grimt, håner og såre og nogen bliver også blokeret, det er også kun de afstumpet efter min mening, der har den opførsel.


  • #9   19. okt 2018 Jetset ja men også en indgang og de forsøger også at mobbe mig men det preller af på mig og de stakler skulle jo få sig et liv for det ved jeg at de ikke har smiley

  • #10   19. okt 2018 Jeg er glad for, at det preller af på dig, det er noget af det værste de ved. Og jo, det er da nogle afstumpede mennesker, der gør sådan noget, du skal se, der er nok ikke nogen, som gider kysse dem, for de får tydeligvis heller ikke noget kærlighed, de er bare giftige og vil gerne dig det ondt, men lov mig at det bliver ved med at prelle, det er ikke dig, der har et problem, det er dem som mobber dig. Men så ved du også, hvad de indeholder, hold dem på lang afstand, de er ikke værd at samle på smiley

  • #11   19. okt 2018 jetset jeg er svag på flere områder men stærk på andre så ja der er jeg ganske kold smiley

  • #12   22. okt 2018 Jeg ved ikke om mobning eksisterede på min skole, jeg har ihvertfald ikke opfattet det som decideret mobning.
    Jeg var sku selv lidt af en uregerlig knægt der sloges meget og som regel var årsagen at de ældre knægte tromlede de yngre og da jeg selv har en flok yngre brødre var jeg jo opflasket med at passe på de små.
    Jeg har dog ved flere lejligheder instrueret både mine børn og børnebørn i ikke at vende ryggen til uretfærdigheder og det fornemmer jeg de har reageret positivt på.
    På arb.pladsen var det lidt nemmere da jeg som tillidsrep. kunne gå direkte til synderen og bede ham stikke piben ind.
    Mit umiddelbare råd til mobbeofre må være at forberede sit modangreb godt og derefter give igen med samme mønt og gerne endnu mere.
    Det kan lyde nemt, men personligt ville jeg foretrække et fysisk opgør med risiko for en røvfuld fremfor at lade stå til dag efter dag smiley


  • #13   22. okt 2018 Cody N ja men du ved jo nok også at mange tager det at folk er høflig og venlig som en form for at de kan pisse på en dog har jeg selv taget nogle beslutninger hvor folk ikke længere er velkommen i mit lille univers du ved heller en god ven end 10 dårlige smiley

  • #14   23. okt 2018 Helt enig Leon, jeg samler heller ikke på bekendtskaber der tror de er bedre end alle andre smiley

  • #15   23. okt 2018 #12 - Cody, kontant afregning er faktisk rigtigt godt, for der er altid en torn, der er større end de andre, hvis det er en gruppe, som har rottet sig sammen. Jeg er også opflasket med at skulle passe på min lillesøster, selvom jeg synes, hun var møg irriterende til tider smiley - hun kom engang hjem fra skole og beklagede sin nød, hvor jeg fik besked på, om jeg ikke lige kunne ordne den sag, og det kunne jeg, jeg fulgte hende hjem med tørre tæsk, helt op til lejlighedsdøren og hun rørte ikke min lillesøster siden - jeg var efterfølgende gårdvagt, så respekt var der lige pludselig, men jeg var så også lidt ældre, men siden hen, fik hun lært selv at forsvare sig, men jo, der var også en grim mobning den gang 70'erne, tror det altid har eksisteret, det blev kaldt, at blive holdt udenfor smiley

  • #16   23. okt 2018 Jamen helt enig Jetset og jeg har skruet hjernen tilbage til tresserne og kan godt huske der var nogen der blev holdt ude, men det var ikke enkelte elever, det var en gruppe elever der blev kaldt de kloge og de holdt sig på afstand af de andre og jeg kan mindes at den gruppe sjældent deltog i gymnastik hvorimod de var helt fremme i skoene i de boglige fag smiley
    Jeg mindes dog ikke de blev mobbet på nogen måde...øhhmm måske blev de drillet hvis de ikke kunne komme over “hesten” i gymnastik og måske var det derfor de deltog så sjældent smiley smiley


  • #17   24. okt 2018 Åååå jaaa - de boglige. Jeg gik i klasse med en meget KLOG, og det var han, han var det man ville kalde i dag et stort 12-tal, holdkæft han havde aldrig nogen fejl, men hvor var han irriterende, huske også tydeligt, at han havde ræverødt hår, fregner og korte bukser med seler i og ternede knæstrømper og fodformet sko, en rigtig "charmetrold" smiley

    Jeg var ond - på hjemvejen tog jeg hans skoletaske og kylede den ind i en Have, han begyndte at hyle, for han turde ikke gøre mig noget, det vidste jeg godt, men for fanden hvor blev mine forældre og skoleinspektøren vred, jeg gjorde det ikke mere smiley smiley smiley


  • #18   24. okt 2018 Jeg er fuldstændig enig med jer andre her, at mobning er forfærdeligt, ikke mindst skadeligt for den det går ud over.

    Men samtidigt som dagens Danmark har udviklet sig, ser jeg mange som mener sig mobbet, hvor der istedet kan være tale om fornuftig tilrettevisning omkring den måde man skal arbejde på.
    Alt for mange unge er vant til at få deres vilje, og når de så møder 'livets arbejdsvilkår', så har de svært ved at tilpasse sig hvis de får af vide at tingene foregår på en bestemt måde.
    De føler sig mobbet, og er meget tyndskindet ved den mindste kritik de møder på deres vej.







  • #19   25. okt 2018 Tak Cris7
    På få linier fik du beskrevet min mening om nutidens “ofre” for alverdens ting .
    Der er simpelthen gået sport i hvem der har haft den mest forfærdelige barndom og hvem der er blevet mobbet mest.
    DR1 aftenshowet er et godt eksempel hvor den ene kendte efter den skriver en bog om deres forfærdelige barndom med druk og svigt.
    Fred være med mennesker der mener de har haft en lorte opvækst, men hvorfor i hede hule h...... skal vi andre delagtiggøres bare fordi de er kendte ?
    DR trænger fandme til en hovedreparation hvis ikke de skal ende som et “se og hør” i levende billeder.
    Misforstå mig ikke, jeg har al mulig respekt for mennesker der har haft en lorteopvækst, men det hænger mig langt ud af halsen at mennesker bruger sit kendte ansigt i jagten på profit smiley


Kommentér på:
Mobning.

Annonce