{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Princip og teori.... {{forumTopicSubject}}

Det er urelevant..... Argh.... Det hedder altså irrelvant....

Man vil så gerne være noget ved musikken, og også gerne prøve at være nuanceret i sit sprogbrug, men skomager..... Bliv ved din læst....

På gader, hjørner og stræder, i tv, og mange andre steder, hører jeg ofte: I princippet er det rigtigt, i princippet er det godt nok.....

Øhhhh...... Nogle her må også have røde ører, for et princip er noget man ikke afviger fra. - Eksempelvis: I princippet onanerer jeg kun med højre hånd, for min venstre er ikke meget bevendt.
Men i teorien, kunne jeg godt gøre det med venstre hånd.....

Folk har erstattet ordet "teorien" med "princip", og det lyder fuldstændig åndsvagt..... De ved det bare ikke selv. smiley

Jeg har forøvrigt en teori om at det bliver en varm dag i morgen, ikke et princip. smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Princip og teori....
  • #2   23. jun 2016 Fedtegreve....

    "det er sku da principielt ligegyldigt hvilken hånd du bruger"...

    Og det er jo det der er noget vrøvl, "principielt" skal skiftes ud med "teoretisk"....

    Tyg på den Fedte.... smiley


  • #4   23. jun 2016 i princip gjorde eller troede man en forskel i Mellemøsten, de elskede ordet: vi gjorde en forskel...

    Jeg hader det ord, og nu har politikere rettet til: en positiv forskel - i princip er det samme men alligevel forskellig - for mig er det i princip stadig et lorteord


  • #6   23. jun 2016 En teori er en forklaring på et fænomen eller et område af virkeligheden. En teori skal opfylde kravene til videnskabelige principper.
    Nogle teorier er et resultat af empiriske studier, mens andre hovedsagelig er opbygget om logiske ræssonnementer. Teorier er således ikke gætterier eller meninger. Teorier i naturvidenskaben understøttes af observationer, og forklarer lovmæssigheder.

    Et eksempel på et pricip er erklæringen fra den Amerikanske Uafhængighedserklæring om at alle mennesker er født lige. Andre eksempler er det Gamle Testamentes 10 bud: Du må ikke stjæle, Du må ikke slå ihjel, Du skal ære din far og din mor etc.. Principper står i modsætning til rationel tænkning som Machiavellis teorier om, at for en fyrste er alt tilladt, selv mord. Hvís man har et princip, så betyder det, at man overholder det, uanset hvad der i øjeblikket kan betale sig. Overholder man det strengt, taler man om principfasthed. Er man vegetar, har man det princip aldrig at spise kød. Rettroende muslimer har det princip hverken at spise svinekød eller drikke alkohol.

    De 2 ord kan slet ikke sammenlignes eller bruges på samme måde, der er himmelvid forskel.
    F.eks. hvis man skiftede teoriprøve ud med principprøve, det er helt latterligt. smiley smiley smiley


  • #7   24. jun 2016 Jeg tror, din teori om en HOT dag nok skal holde stik smiley smiley smiley

  • #8   24. jun 2016 Some tider har jeg voldsom lyst til at sende nogle politikere til en principprøve.
    Det er langt fra sikkert at de vil bestå, selv om de kender alle teorier fra deres uddannelse i statskundskab smiley


  • #9   24. jun 2016 Om det skal hedde en principprøve eller en teoriprøve, så synes jeg du har helt ret, Elena i at de skulle til en optagelsesprøve først smiley smiley smiley

Kommentér på:
Princip og teori....

Annonce