Stikkeri i Slagelse. {{forumTopicSubject}}
Hørte i radioen, dr.4 Sjælland, at liberalt parti vil have indført det man kalder Whistelblover system.
Der har været mange tilfælde af svigt, især overfor børn og unge, Så denne tjeneste skulle kunne gøre opmærksom på hvis der finder børnemishandling/ overgreb sted.
Man skulle også kunne melde sin leder, hvis der for eksempel blev købt vin hjem på institutionens regning. ja så der er frit slag hvis det er det man har lyst til.
Nu tænker jeg så på om ikke den ordning kan misbruges, har man et horn i siden på en leder eller kollega, ja så kan der hurtigt fabrikeres klager eller endnu værre postulat om at der foregår noget fordækt.
Jeg mener ikke at vi skal leve i et system med stikkeri
og overvågning af de mennesker man samtidig har et arbejds relateret forhold til, sikke en mistro der ville opstå, selv en vittighed sagt i alt uskyldighed kan drejes til et angreb.
Der vil altid være nogle der ikke kan administrere sådan en ordning.
Men jeg vil da gerne høre hvad alle i andre syntes om det forslag.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Har selv arbejdet på en institution, hvor vi fik lavet burgere om til øl på regningen.....
Det var på en koloni og vi var i Djurs sommerland....
På et tidspunkt sagde hende der serverede fadøllene: Det må da være et dyrt fritidshjem at gå på.....
Hold da kæft, vi fik verbale tæsk af lederen da vi kom hjem fra kolonien....
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Jeg og en anden pædagog der hed Per, vadede så ud i skoven med et par brandspande, og så gik vi igang medens træerne brændte om ørene på os.
Vi fik skam stor ros af Ebeltoft brandvæsen.
Men hold kæft hvor var Per og jeg sorte.....
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 120
dec 2014
Følger: 38 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 366
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Hvem skal behandle sådanne klager/anmeldelser.
Skal det være som hos politiet: Politiet, der behandler klager over politifolk?
Læger: der skal behandle klager over læger/kolleger?
Advokater: Der behandler klager over kolleger?
Bliver der afsat resurser til at afgøre, om der er tale om mobning?
Det er ikke OK, at kolleger dækker over kriminelle handlinger, så den slags ikke får konsekvenser. Ofte ser man, at uregelmæssigheder bliver en uskreven regel blandt kolleger, og at det ender med at blive grovere, inden det bliver opdaget, og får konsekvenser.
Ofte kører man efter princippet: G:S:G. (går den, så går den)
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Der er jo et eksempel fra Rigshospitalet hvor en overlæge der stod for forskningen i kræft, brugte af de penge der var doneret til forskning. men han har vel også en der står højere i systemet, en direktør for hospitalet. Så må man anmelde ham til den person.
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 120
Hvis der foreligger noget kriminelt, anmelder man til politiet, men handler det om en rådden arbejdskultur, er det chefen, man går til eller arbejdsgiveren, som for offentligt ansatte er stat eller kommune.
Stikkeri i Slagelse.