{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Tilde N
Tilde N
Tilmeldt:
15. apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010

Psykologhjælp {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har det lidt underligt med at skrive denne tråd men jeg gør det alligevel, i håbet om at få en hjælpende hånd. Jeg håber derfor også at folk vil holde dumme eller nedgørende kommentarer for sig selv, for det her er faktisk et ret alvorligt spørgsmål og der er derfor slet ikke plads til tåber.

Mit spørgsmål lyder, om i har kendskab til psykologer for unge der har haft en svær tid over flere år? Det jeg har i tankerne skal være en sted hvor det ikke koster noget (ved det offentlige evt.) fordi det er i forbindelse med at man har været pårørende til en vanskelig opvækst.
Håber på nogle gode bud.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Psykologhjælp
  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #2   15. jun 2012 Du er 24 år? Så går ud fra at du evt. går på en uddannelse? De fleste uddannelsessteder har knyttet en psykolog til stedet. Det er vidst gratis. smiley

  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #4   15. jun 2012 Det skal være i nærheden af Vejle. Ang. at tage til lægen, så venter jeg til jeg har fundet ud af noget mere. Er først under udd. efter sommerferien.

  • #5   15. jun 2012 smut til lægen, hvis han mener at det er nødvendigt så får du en henvisning til psykolog eller psykiater længere er den ikke.
    Dog skal du være klar på nogle måneders ventetid


  • Pernille M
    Pernille M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 102
    #6   15. jun 2012 der er måske nogen værksteder som det hedder ved ikke helt hvor i din kommune men prøv at søg på din kommune hjemme side
    og jeg ved selv hvordan det er og står i din situationen har været der selv har to indlæggelser bag mig og en års kamp om at få hjælp:)


  • #7   15. jun 2012 Er der noget alkohol indblandet? For har en veninde der ved en masse omkring dette emne. Og som har gode forbindelser til hjælp mht til dette. Skriv en pb smiley


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #8   15. jun 2012 Nej det omhandler ikke alkohol.

    Kommentarer der henviser til min læge frabedes tak!!!


  • #9   15. jun 2012 Tilde N
    Hvis du vil have at det offentlige betaler så skal det være igennem din læge


  • #10   15. jun 2012 Gratis skal du ikke satse på. Selv lægehenvist koster det typisk 300 kr / session, er du medlem af Danmark bliver det så 200 kr / session.

  • #11   15. jun 2012 hvis du får en henvisning pga fx moderat/svær depression skal du selv hoste op med 300-400 KR HVER GANG



  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #12   15. jun 2012 Nogle telefon-psykologer skulle eksistere har jeg hørt. Kender i til det?

  • #13   15. jun 2012 http://www.psykisksaarbar.dk/Brug-for-hjaelp

    Ved ikke om det er noget af det her du søger Tilde N.
    Håber du finder ud af det smiley


  • #14   15. jun 2012 Altså der jo kriselinjer osv. hvor du kan ringe gratis til dem, hvor dem der sidder der har tavshedspligt.

  • #15   15. jun 2012 Det er gratis for uddannede når de er under 23, som 24 årig er den eneste måde at gå i grupper som eks. "AA" eller pårørende grupper desværre.
    Du kan maks få støtte af kommunen der dækker ned til 300kr/t og det er det smiley

    Håber på det bedste for dig, har tit kæmpet med det når jeg som støtteperson til flere har skulle hjælpe dem videre smiley
    der er også anonyme telefonlinjer der hjælper nogen,
    tegneterapi (Denne form vil jeg dog personligt fralægge som en mulighed da de er meget negativt prægede)

    Krydser fingre for dig


Kommentér på:
Psykologhjælp

Annonce