{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.795 visninger | Oprettet:

iM
iM
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 295 Svar: 1.135

Fortsættelse af "smidt ud hjemmefra" {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er jo så blevet smidt ud hjemmefra og har så fået ringet til børne og unge afdelingen, men for det første så ville der gå en million år før jeg kunne få et sted og bo og jeg kan jo ligesom ikke bo hjemme, og der er ikke lige en kammerat jeg kan slå mig ned hos og så for det andet kan jeg ikke finde en lejlighed eller anden bolig jeg har råd til hvis jeg også skulle kunne få mad, så hvad gør jeg lige i denne lorte situation? Havde håbet på nogle som ved hvad jeg skal gøre lige nu og her? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortsættelse af "smidt ud hjemmefra"
  • #1   18. dec 2009 Kenned er det kommunens børne/ungeafdeling du har haft fat i? Du kan da ikke bare sove på gaden, det er vinter, sne, frost. smiley Er du tæt på hundige, så må du låne en sofa.

• #2   18. dec 2009 Har nemlig været på kommunen altså børne og unge afdelingen. Bor lige pt. hos min mormor og morfar, tjener kun 3kg om måneden så det kommer jeg sku ikke så langt med :S

• #3   18. dec 2009 omg

• #4   18. dec 2009 Nej jeg er ikke single. smiley

• #5   18. dec 2009 Sjørslev: Det skal du have, det syntes jeg var en meget fin gestus af dig:)

Utrolig flot..

• #6   18. dec 2009 Havde håbet at folk kunne tage det bare en smule seriøst, men åbenbart ikke.

• #7   18. dec 2009 Kenned dine forældre har forsørgerpligt for dig til den dag du fylder 18, det må din sagsbehandler have fortalt dig? Jeg kan dog ikke forstå de på kommunen ikke kan hjælpe dig med en bolig, en 1 værelses er vel til at betale ellers må du leje et værelse?

• Bjørn S
    Bjørn S Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Svar: 30
    #8   18. dec 2009 hvorfor er du blevet smidt ud ?

• #9   18. dec 2009 Kenned: Sjørslev og mig syntes jeg da nok tager det seriøst? Der er bare ikke så meget jeg kan gøre..

• #10   18. dec 2009 Sjørslev - det er vældig pænt af dig at jeg må låne din sofa, men det er desværre for langt væk. Og jeg ved godt at de har forsørger pligt, grunden til at kommunen ikke kunne hjælpe er fordi at de skulle tale med min mor og så skulle de tale med mig, de har så godt nok fået mit tlf. nr på kommunen, så jeg venter sådan set på at de ringer til mig, så jeg kan få et sted at bo. Hende jeg snakkede med sagde at hun ikke kun gøre noget her og nu.. :S

Kristian - Der var bare nogle der var lidt useriøse det var overhovedet ikke dig eller Sjørslev smiley

• #11   18. dec 2009 Kenned B: Nå, okay, sådan forstod jeg det bare:D

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
    #12   18. dec 2009 Anmod socialforvaltningen om:

1)
    At den såkaldte børnefamilieydelse samt eventuelle børnetilskud udbetales direkte til dig, da du forsørger dig selv.

2)
    Samt at få yderligere økonomisk støtte over bistandsloven.

Umiddelbart vil det imidlertid være umuligt at sige, hvordan socialforvaltningen vil støtte dig, for som det juridiske udgangspunkt er det dine forældre, der har pligt til at forsørge dig. Til gengæld har kommunen pligt til at føre tilsyn med de forhold, hvorunder børn og unge under 18 år lever, og den skal yde økonomisk og praktisk hjælp til enhver, der har behov for det på grund af en såkaldt 'social begivenhed' - fx som at være blevet smidt eller presset ud hjemmefra.

• #13   18. dec 2009 Viggo, jeg gør stort set alt hvad mine forældre beder mig om. Grunden til det er sådan set min papfar han råber op og skælder ud over ingen ting, jeg kan faktisk ikke sammen med ham så jeg sagde noget til ham og det var så nok til at jeg blev bedt om at flytte..

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
    #14   18. dec 2009 1) Lad nu være med at ødelægge tråden.

2) Der kan være mange grunde til at man "bliver smidt ud hjemmefra"/"man går selv" osv. Det er ikke det vi skal diskutere her. Det største svigt er at smide et barn ud på gaden uanset hvad det har eller ikke har gjort. Som forælder har man et ansvar og havde man opdraget sin unge "i tide" så var det heller ikke eskaleret til det som det er nu - hvor det er for sent til at lave de store ændringer.

3) Formålet er vel at finde ud af de juridiske muligheder, idet ethvert "barn/unge" der ender på gaden skal have en minimums beskyttelse lige som ethvert andet menneske.

• #15   18. dec 2009 Viggo: Bare rolig, jeg har min forlovede, min hund, og en god fornuft. =)

Kenned Al held og lykke, og skriv gerne en pb hvis du har brug for det.

• #16   18. dec 2009 Viggo - Ja jeg går i skole, og ja jeg arbejder både i brugsen og ved mekaniker, og ja jeg har 2 rigtigte søskende og 3 halv

Sjørslev - Jo tak da smiley

Kommentér på:
Fortsættelse af "smidt ud hjemmefra"

Annonce