{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Velfærd eller skattelettelse? {{forumTopicSubject}}

Ja hva skal vi have? Der må helt klart være nogle mennesker herinde med en god holdning.

Skal der mere velfærd på bordet? Bedre sygehuse, bedre skoler, bedre veje, mere til de ældre osv.

Ellers skal vi bare have flere knaster udbetalt og ik lide under verdens højeste skattetryk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Velfærd eller skattelettelse?
  • #1   15. aug 2009 Okay i hvilken form?

  • #2   15. aug 2009 Velfærd.... bare jeg ikke skal betale til de 16-17årige der får børn...hehe

    Ej den var vist intern :o)


  • #3   15. aug 2009 Haha ;D

    Jge vælger så helt klart skattelettelser...


  • #4   15. aug 2009 Lad os bare få forhøjet vores skat... Så syntes jeg de skal sænke bistanden lidt og forhøje SUen og give vores ældre bedre vilkår, så betaler jeg gerne noget ekstra smiley

  • #6   15. aug 2009 Skattelettelser, og så lad ellers evolutionen træde i kraft.

  • René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 237
    #7   15. aug 2009 En kombination af begge. Var klar social demokrat førhen, men eftersom jeg er begyndt at sætte mig ind i, hvor mange kroner jeg betaler i topskat, og ikke mindst hvad nogle af dem går til, er jeg blevet mere borgerlig. UD MED DE RØDE! smiley

  • #8   15. aug 2009 Fregne
    SU skal ik sættes meget mere op. Hvis der endelig skal ske noget, må det være en forbedring af sygehusvæsnet og skolerne, især gymnasier, handelsskoler og universiteter. Det er der fremtiden skal bygges!
    Og de ældre han vel scoret penge nok, de mangler i hvertfald generelt ik!


    René Ø
    Sjovt mange ændre mening når de selv begynder at tjene penge. Unge og oprørslystne og tror pengekassen er unlimited, åbner øjnene en dag til "the real world"...


  • #10   15. aug 2009 Hvis vi nu skar bistanden ned med 20% og skar 20% ned i Ulandshjælpen og forhøjede SU'en med de 20% og så betalte ekstra i skat så de ældre kunne få bedre vilkår og vi kunne få bedre sygehuspleje, ville være super for mig.

  • #11   15. aug 2009 Google Nu starmmer du den, de ældre mangler da i allerhøjeste grad, hvad bygger du den holdning på?

  • #12   15. aug 2009 flere penge til os alm arbejder....

  • #13   15. aug 2009 Fregne
    Et pensionssystem der falder fra hinanden + stigningerne på huspriserne.
    De har skabt et system der kun kommer til at gavne dem selv. Den pensionmodel der findes idag, vil ik findes når vi andre skal på pension, for hvor skal pengene komme fra?
    Desuden er huspriserne eksploderet pga den normale inflation og hyper inflationsperioder (uden at falde tilsvarende.) Dertil kommer gode lånemuligheder mm.

    Så de har fået en god del af kagen, men du har nok ret i den ik er lige fordelt...


  • #14   15. aug 2009 hmmmm va så vis man er på bistanden og er syg og ikke kan arbejde skal den og så 20% ned

  • #15   16. aug 2009 Så du mener ligefrem, at vores gamle selv er skyld i det.... Er du klar over hvor mange af vores ældre der sidder i deres eget pis og lort, fordi der ikke er råd til at de kan få den pleje de har brug for? Eller alle dem der er dårligt gående der ikke selv kan tage sig af rengøring og indkøb, de får måske 1 times hjælp hver 14 dag, er det optimalt?
    Og hvem er det lige der har alle de penge du taler om, mange ældre har gennemsnit 2000,- til sig selv om måneden når udgifter er betalt, er det optimalt? det byder vi vores ældre..


  • #16   16. aug 2009 Op med skatten ned med reg. afgiften på biler.. (:

  • #17   16. aug 2009 Fregne
    Nej det er ik optimalt, men det er jo dem selv der har bygget systemet sådan. Det er svært at give andre skylden end dem selv. Desuden har de kunne spare op ligesom alle andre er blevet tvunget til.
    Husk nu på at godt nok er der nogle som kunne have det væsentlig bedre, men der er altså mange som har i overflod. Dem høre man bare aldrig om, da de går stille med dørene...


  • #18   16. aug 2009 uh den er jeg os med på jeppe. og gratis tandlæge....

  • #19   16. aug 2009 Sabine B

    Fornuftigt.. (:


  • #20   16. aug 2009 jeps, skal politikerne bare lige se det fornugtig i det os....

  • #21   16. aug 2009 Dennis Hvis man ikke kan arbejde, får man vel pension eller sådan noget... Hvis man er syg og dette kan dokumenteres, så skal der ikke skæres i det, men på den anden side vil det jo være svært at skælne.

  • #22   16. aug 2009 Det er da pisse fornuftigt..

    Så behøver vi ikke køre rundt i biler der forurener afhelvedstil, fordi vi ikke har råd til at købe en ny bil der kører dobbelt så langt på literen..


  • Kabuto !
    Kabuto ! Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 76
    #23   16. aug 2009 Hvad skal vi dog med SU? - fjern lortet, eller få dem til at betale pengene tilbage når de engang er uddanet og får et ordentligt job.

  • #24   16. aug 2009 Jeppe Bach
    Dagens griner indlæg. Vi sætter skatten op med 25% og bilafgiften ned med 50%
    Er du så tilfreds?


  • #25   16. aug 2009 hæhæ på pension nej pt kommer du kun vis du er ved at død
    du bliver holdt på bistanden får det er ikke så dyrt få kommunerne som pension


  • #26   16. aug 2009 næe... prisen på biler burde bare være lavere... jo ingen ide at alt det der er godt for milijøet koster sindsyg meget, så os mere normale arbejder ikke har råd til at købe dem....

    Det med tandlægerne burde de ihverflad overveje.... så vil jeg så heller betale for lægebesøg istedet....


  • #27   16. aug 2009 Jeg gider da ikke betale til folks tandlægeregninger, så må de da børste deres tænder ordenligt og passe på dem.... Griner

  • #28   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen * - næe jeg gider på sin vis heller ikke betale for folk skal ku gå til læge gratis så snart de har den mindste lille sygdom.... de må jo bare sørge for at holde sig raske....

    Gider på sin vis heller ikke betale for at bistandbumserne kan sidde og drikke nede på bænket året rundt....


  • #29   16. aug 2009 Sabine B
    Hvor meget?
    Læge besøg burde os koste penge... Så undgår man alle hypokonder besøgende og kan få en tid når man mangler en, fremfor først om 26 uger...


  • #30   16. aug 2009 Vi er ikke altid selv herre over vores helbred, men vi er SOM REGEL herre over hvordan vi behandler vores tænder.

    En tandrensning koster ikke engang 500,-, sådan en skal man have hvert halve år og børster man sine tænder 2 gange om dagen, så burde man ikke have de vilde udgifter sor at sige slet ingen.


  • #31   16. aug 2009 Jeg har nu intet imod at betale til de der er på socialhjælp det er nu engang sådan at der ikke er arbejde nok til alle i danmark.

    Skattelettelser Hmm hvorfor ?

    Skattelettelser vil jo kun betyde endnu ringere uddannelses-system længere ventetider på behandling samt ringere vilkår for både unge og ældre.

    Næh så hellere nedlægge eks. hjemmeværn og andre overflødige pengeslugere dermed ville der være en rigtig god sjat mønter til fordeling hvor behovet ellers måtte være.


  • #32   16. aug 2009 Hvor meget hvad?

    ja er helt enig, burde betale for det. ville man netop nok undgå alle dem der render der ned hele tiden, så snart de er en smule snottet....

    men da lægen nu engang er gratis, synes jeg os det burde være sådan med tandlæger. Tænder har vel os lidt med ens helbred at gøre.


  • #33   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen * - jeg har så en fast udgift på ca 1500 kr hver anden mådne på mine tænder.... de er skide sarte, kan ikke tåle en skid.... jeg børster dem 2-3 gange dagligt, bruger tandtræd og mundskyld. og intet hjælper.... brugt omkring 15.000 på dem inde for de sidste par år....

    så vil mene man er mindst lige så meget herre over om man bliver syg som man er over man har dårlige tænder...


  • #34   16. aug 2009 Krebsen .
    Har du overvejet at skattelettelser er DKs eneste måde at overleve på, med mindre du vil have sænket levestandarten?
    Hvordan vil du tiltrække arbejdskraft, hvis man kan nøjes med at betale 20-30% mange andre steder i EU og have samme levestandard? Hvem vil så betale 50-64%?

    Danmark kan ik fortsætte som nu for kassen er snart tom, og udgifterne overstiger hele tiden indtægterne. Staten har gabt over for meget, og nu må man skære ind til benet, med mindre det skal gå grueligt galt og man ender som 2. rangs nation...


  • #35   16. aug 2009 Sabine... Så er det da også smadder dobbelt moralsk af dig...

    Du vil have vi skal betale for læge selv, fordi du aldrig bliver syg (endnu)

    Men fordi du har problemer med dine tænder, så burde det være gratis... Øhhh what...

    15000 er ingenting på et par år i forhold til, hvad det vil koste dig hvis du f.eks får kræft eller en anden grim sygdom.


  • #36   16. aug 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !
    Hvad vil du bruge arbejdskraft til når nu der ikke er arbejde nok som det er nu ?

    Det er jo netop en af grundene til at der er så mange kontanthjælps-modtagere, at der så også er de som ikke "gider" arbejde tjah det kan man vel ikke helt undgå smiley

    Men nej vi ha så absolut imgen grund til at skaffe ny arbejdskraft hjem når der er så mange ledige at plukke af.


  • #37   16. aug 2009 Krebsen .
    Øhhh? Ved du hvar du udtaler dig om? Ellers læs det her link, og tænk lidt længere frem i tiden, end frem til på næste fredag...
    Lad os bare sige at Asger underdriver problemet, for det er meget større end han giver udtryk for!

    http://epn.dk/samfund/article1771974.ece



  • #38   16. aug 2009 Nu har jeg ikke meget fidus til Asger men det vil da sikkert kun glæde de 400.000 danskere som er uden arbejde hvis så mange hopper fra arbejdsmarkedet.

    Det vil da give de nuværende arbejdsløse en chance for at forsørge sig selv smiley

    På den anden side er det jo ikke den almindelige mand i arbejderklassen den kære Asger hentyder til nej det er jo kun de højtuddannede han er bekymret for.


  • #39   16. aug 2009 Krebsen .
    Nu er det ik Asger du skal bekymre dig om, men tal og fakta... Men det ser du sikkert ik problematikken i?
    Nu er der så ik 400.000 arbejdsløse, og før et land fungere optimalt skal der MINIMUM være 3-4% arbejdsløse, ellers opstår flaskehalse og lønpres, som er mere skadeligt end noget andet. Ellers kig tilbage på de sidste 3-4 år, og se hvilke problematikker det har skabt for DK!!!
    Priserne i DK er 43%, JA DU LÆSER RIGTIG, over de gennemsnitlige priser i EU... Hvem fanden gider producere eller andet i DK med sådan et løn og prisniveau?
    Resultatet kommer nu... MAN B&V flytter, Lindø lukker, Vestas flytter produktion, Mærsk skære ned, Torm flytter arbejdspladser, Carlsberg lukker anlæg osv. Og det er blot "the beginning" i en kæmpe udflytning, da disse firmaer ik er konkurrence dygtige længere ved produktion i DK.

    Ja man skyder sig selv i foden, når man halvsover i sin selvfedenhed...


  • #40   16. aug 2009 Dertil kan du så ligge at danskerne er mere dovne, vil have mere ferie, større frihed mm end mange andre arbejdere rundt om i EU...

  • #41   16. aug 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !
    Jeg kan nu kun se en vej med skattelettelser og det er den rige bliver rigere og den fattige bliver fattigere.

    Ved skattelettelser vil der blive skåret kraftigt i den vælfærd vi har hvilket vil betyde en ydet form for selbetaling af mange ting så som uddannelse / lægebehandling osv.

    Det vil betyde at den der vil få en ringere løning ikke vil have råd til en del af disse og vil være tvunget til at vægte hvad der er vigtigst.

    Den rige vil jo ikke have den bekymring og vil derfor ikke være tvunget ud i det at skulle vælge.

    Du kan jo tage USA som et ret godt eksempel på det og så kan man jo spørge sig selv om det er sådan man ønsker det.


  • #42   16. aug 2009 Krebsen .
    Tjaaa se det som du vil, om få år er der alligevel ik råd til den service der ydes idag. Og tilpasser man sig ik omverdenen i tide, ja så bliver omvæltningen presset ned over hovedet på DK, og så bliver effekten og forskellen deraf MEGET større...
    Det er ganske basis logik, ellers kig på ØstEu... Vil du have Danmark skal ende sådan, så fortsæt med at leve i din lukket verden, og tro DK er uundværdlige... For sådan er verden ik mere, og det er de færreste der ville bemærke det, hvis DK forsvandt.

    Men jeg vil da meget gerne høre hvordan hullet i statskassen skal lukkes? Der var minus 38 mia kr i første kvartal, og resultatet for andet kvartal bliver ik bedre tværtimod. Valutareserven er på 300 mia kr. Dvs 7 kvartaler mere og DK er teknisk statsbankerot...
    En fremtid ligesom Island er i sigte, og du vælger at holde samme kurs...


  • #43   16. aug 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !
    "så fortsæt med at leve i din lukket verden, og tro DK er uundværdlige... "

    Den bemærkning vil jeg se bort fra da jeg på intet tidspunkt har udtalt at der ikke skal ske ændringer smiley

    Men jeg ser bare ikke en skattelettelse som nogen god løsning for andre end de som er højt betalt i samfundet.

    Jeg tror på at der er mange andre steder at skære så som før nævnt afskaf hjemmeværn afskaf kongehuset "det er ikke andet end status-symbol og udgift der er forbundet med det " der er sikkert mange andre steder hvis man sætter sig ned og tænker lidt smiley


  • #44   16. aug 2009 Krebsen.
    jeg ville også ha sagt luk kongehuset men tror desværre at de tjener flere penge til os pga. den reklame de yder for DK
    men lukke hjemmeværnet, JA TAK ! der er jo ingen grund til at en flok tosser der vil lege soldater ska koste os penge !
    Jeg går på heller ingen måde ind for at vi ska sætte skatten op, men jeg vil tilgengæld sige at der ska rykkes rundt på pengefordelingen..
    SU skal skæres ned, de må lære at tjene deres penge færdig slut hellere før en siden..
    Nu nævner i alle jo ældre, syge osv. men der er ingen af jer der hjælper de handikappede ? hvorfor er de ikke værdige til at få flere penge i kassen, min mor arbejder inden for faget og i fatter ikke de nedskæringer de går igennem lige for tiden det er helt sindsygt. Jeg ville noget hellere give mere til dem, end så meget andet..
    Mht. de ældre så tror jeg der er så mange af dem der er har mange penge stående som de har sparet op gennem deres levetid da de er af den gamle skole og har altid lært at spare på pengene i modsætning til os.

    Men jeg går så også ind for at vores afgift på biler skal sættes ned, der er forhelved da ingen grund til at vi skal betale 180% i afgift på nye biler ?
    En Fuckin toyota IQ som er miljø venlig osv osv. koster fuckin 130.000kr ? det giver jo ikke mening når vi skal prøve at nedsætte vores Co2 udslip ?


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #45   16. aug 2009 Steven J:
    Og du er selvfølgelig også villig til at arbejde gratis mens du er i lære som smed, automekaniker osv., ikke? Du skal jo lære at tjene dine penge selv, også selvom du faktisk ikke har tiden til et ekstra arbejde udover dit fuldtidsstudie eller læreperiode, hvor du ca. arbejder fra 8-16 hver dag (mandag-fredag).
    - Jeg vil godt se dig klare den, mens du skal arbejde og bosætte dig i Århus, København, Aalborg, Odense, Esbjerg eller Kolding. Dertil beregner du lige en brugerbetaling på alle dine materialer, som du anvender på din læreplads. Alt lige fra værktøj til metalstykker. Det skal din mester jo heller ikke betale for.

    Hvor mange tror du så ville have råd til at tage en EUD-uddannelse? Meget få.
    - og det er det samme med videregående uddannelser med hovedfokus på universitetsuddannelserne. Og så ender vi med et problem i samfundet, hvis det kun er de rige, der har råd til en uddannelse.

    Mr Google <-> Søg, søg Bing !
    Jeg vil helt klart stemme velfærd - men med visse forbehold. Der skal omlægninger til. Personligt synes jeg, at det er helt hen i hampen at en bistandsklient kan få langt flere penge for at sidde nede på Torvet og drikke øl end jeg får for at tage mig en uddannelse. Jeg siger ikke nødvendigvis at SUen skal forhøjes - nok snarer at kontanthjælpen skal skæres ned, så det ikke kan betale sig at gå arbejdsløs 3-4 år.


  • #46   16. aug 2009 fregne . er du sikker på bistanden ikke skal sættes mere ned en 20 % ? du er jo næsten gavmild over for dem der er på det.


  • #47   16. aug 2009 Kent Ja det syntes jeg, fjerner man 20% for skat vil dem som har børn miste under 1000,- om måneden og det syntes jeg da er fair nok...

    I sær når man tænker på, at de ikke betaler instuitionsplads som alle andre i arbejdsklassen gør i form af 2500,- om måneden.

    Er man så alenemor så får man pludselig forhøjet børnebidrag, hvilket er 3000,- hver 3 måned men er det forhøjet er det 4500,- hver 3 måned + de får lige ved 1200,- om måneden fra faderen.

    Så er der lige børnetilskuddet som lyder på lige ved 1200,- + 1200,- hvis det er forhøjet altså 2400 hver 3 måned her også.

    7100,- i kontanthjælp udbetalt + 1200,- fra faderen = 8300,-
    De 4500,- + 2400,- = 6900,- ganger du lige med 3 = 2300.-

    I alt 10.600,- + de får mellem 2500-3500 (gennemsnit 3000,-) i boligydelse hver måned = 13600,- for et valg de har truffet men som vi andre betaler for..

    En på SU får måske 4500,- udbetalt + de så skal tage et SU lån på omkring 2500,- for at få det til at hænge sammen, jep det er fair at folk som rent faktisk yder for vores land skal have så lidt... NOT


  • #48   16. aug 2009 Der skulle selvfølgelig stå dividerer du lige med 3

  • #49   16. aug 2009 jamen du får det til at lyde som alle bistansmodtager er enlige møder og får i hoved og røv. synes nu ikke at de får meget ligefrem. så tag de 40 % fra ulandsstøtten det var bedre. eller 100 %

  • #50   16. aug 2009 Jeg syntes det er sørgeligt, at folk som uddanner sig får så lidt i SU, når de er færdige med deres uddannelse så betaler de jo tilbage igen til samfundet, ved at SU'en blev forhøjet ville folk måske også have lyst til en længerevarende uddannese som vi har brug for folk tager i DK.
    Jeg kan ikke forstå, at folk som ikke bidrager til samfundet skal sidde og nyde på den måde af statskassen, med mindre folk er syge på den ene eller anden måde og dette kan dokumenteres.

    Jeg syntes også som jeg skrev længere oppe, at man burde skære lidt i ulandshjælpen, vi må jo hjælpe os selv før vi hjælper andre.

    Staten kunne også gøre det lidt mere smart, at når de har skåret de 20% i bistanden, så kan folk der gider lave noget i aktivering få en bonus på mellem 1000-1500,- om måneden hvis de er ude og hjælpe virkesomheder, så virksomheden betaler den bonus + at det vil hjælpe virksomheden med billigt arbejdskraft.


  • #51   16. aug 2009 Jeg syntes også enlige mødre får i hoved og røv...

  • #52   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen *
    Nu er det jo så langtfra alle der selv har valgt at skulle være samfunds-nasere.

    Jeg kan ikke have ondt i rumpetten over at de enlige mødre får penge til at kunne byde deres børn en værdig tilværelse trods at de ikke selv er i stand til at tjene til det.


  • #53   16. aug 2009 Krebsen Nej det er jeg klar over :o)

    Men mange benytter sig af vores system, f.eks hvorfor vælger man at få børn når man er på kontanthjælp, det er da møg egoistisk.


  • #54   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen *

    Man kunne vel også vende den om og så sige hvorfor skulle ens liv gå i stå blot fordi man er på kontanthjælp ?

    Men for at svare på din vinkel så jo det er da egoistisk men det samme gælder jo for de som vælger at få børn i en sølle alder af 15-16 år.



  • #55   16. aug 2009 Krebsen Ja og det er mest dem jeg tænker på..... De er en belastning for systemet i stor stil... Men syntes nu under alle omstændigheder ikke, at man skal sætte børn i verden når man er på bistand, det syntes jeg ikke er rimeligt over for os skatteydere og i særdeleshed ikke for barnet.

  • #56   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen *
    Jeg synes nu det er ok at få børn jeg går da ikke ud fra at de unge som er på kontanthjælp har planer om dette resten af livet smiley

    Men jeg mener da også at der om ikke andet burde laves en lov for at hindre børn i selv at få børn smiley


  • #57   16. aug 2009 Krebsen... Man kan jo ikke tvinge kvinder til en abort, så den tror jeg vil være svær at få igennem.

  • #58   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen *
    Ja desværre smiley

    Medmindre man selvfølgelig kunne indføre tvangs-brug af prævention.
    Nu ved alle jo at prævention ikke er 100% sikker men det ville med sikkerhed nedsætte risikoen for disse ugennemtænkte impuls-fødsler


  • #59   16. aug 2009 tror han snakker om dem under 18

  • #60   16. aug 2009 kent K
    Ja jeg snakker om de som er under 18 smiley


  • #61   16. aug 2009 Krebsen Men så er man nødt til at tænke, hvornår skal det så indføres?
    Når de er 15 år er mange af dem jo allerede seksueltaktive og har været det i flere år (sørgeligt, men sandt).
    Hvem skal så betale for at de får tvangsindlagt p-stave eller p-sprøjter?


  • #62   16. aug 2009 Det er underholdende når børn snakket om den slags ...

  • #63   16. aug 2009 ¤©º ° BaBoom's Police Squad ¤©º ° Øhhh okay, jamen den napper jeg som et kompliment :o))

  • #64   16. aug 2009 he he

  • #65   16. aug 2009 Kent Nååå det kunne du lide... Griner

  • #66   16. aug 2009 fregne. jep smiley for synes du er lidt hård over for folk på bistand. har selv prøvet at være på det i 3 år pga ryggen . fik sku ikke mange penge der .

  • #67   16. aug 2009 ¤©º ° BaBoom's Police Squad ¤©º °
    Ja men jeg kan da kun takke for din kompliment smiley
    are jeg dog var yngre end jeg nu er smiley

    * Fregne AKA The Ice Queen *
    Regningen skulle de selv stå for hvornår den enkelte skulle starte måtte jo afgøres af egen læge da man må formode at denne fører tilsyn med sine patienter og dermed er kvalificeret til at kunne afgøre dette.


  • #68   16. aug 2009 Kent Hvis du fik bistand i stedet for sygedagpenge, så er det jo systemet den er gal med.... Måske du ikke bemærkede hvad jeg skrev tidligere og endda flere gange, min holdning om bistand gælder ikke for folk der er syge på den ene eller anden måde.

    Jeg er ikke helt umenneskelig, jeg har da også været på bistand, fordi man kun kan være på sygedagpenge i 52 uger + en mulig forlængelse på 26 uger og da jeg ikke var rask røg jeg på kontanthjælp og jeg var da lykkelig over, at jeg kunne få noget hjælp.

    Krebsen Hvordan skulle de skaffe de penge? Det er jo så forældrene der kommer til at sidde med den regning.


  • #69   16. aug 2009 vis man vil skære ned på kontanthjælp så kræver de os at det kør som det skal og det gør det ikke pt vis i er i match 4 og 5 ( nå ja jeg forventer at i har styr på det er når i udtaler er om kontanthjælp )
    så er det ikke så let at komme der fra i gen
    vi i ikke har helt styr på det kan i jo kigge her en på www.k10.dk

    og til ( Hvis man er syg og dette kan dokumenteres )
    jojo det er da kun vis at lægen kan finde ud ad vad det er
    og det kan disse læger jo ikke altid jojo di kan got se at du er syg
    men kan ikke dokumenteres ja er du sku på den i det kommunale system


  • #70   16. aug 2009 nej så godt det du skrev med de syge. men synes bare du har lidt med folk på bistand smiley



  • #71   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen *
    Ja rigtigt men jeg ville da som forældre hellere betale for prævention og dermed yde mit til at mit barn fik tiden til at tage sin uddannelse, fremfor at hun skulle bruge tiden på sit yngel, og dermed ikke have overskud til en ordentlig uddannelse som i sidste ende meget vel kunne sikre hendes fremtid som kommende forsørger smiley


  • #72   16. aug 2009 Krebsen Helt enig, men når der skal betales ved kasse 1 lyder det jo nok anderledes... smiley



  • #73   16. aug 2009 Dennis hvis din læge ikke ved hvad du fejler, har han jo pligt til at sende dig videre i systemet, så der kan komme en klaring på det.

    Du kan ikke forvente, at fordi folk har en holdning til kontanthjælp, at de så ikke må udtale sig hvis de ikke kender udredningsreglerne.

    Nu ved jeg så godt hvad det er du taler om, 4 og 5'ere er for dem de ikke ser kommer i arbejde forelæbig og som muligvis står til en pension.


  • #74   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen * tag du det bare som en kompliment ... Du gætter sikkert selv hvilke indlæg den er myntet på

  • #75   16. aug 2009 ¤©º ° BaBoom's Police Squad ¤©º ° Nej det kan jeg ikke gætte.

  • #76   16. aug 2009 hmmm ja det kan got ver men sådan er virkeligheden jo ikke
    du skulle se Diagnose søges på dr
    og det er jo kun vis man kommer i tv


  • #77   16. aug 2009 Susanne og systemet
    28. aug 2008 00:00 Førtidspensionen er for en del danskere blevet en nødvendig vej ud af arbejdsmarkedet. Men vejen hen imod de cirka 15.000 kroner om måneden kan være belagt med endeløse sagsbehandlinger. Susanne Bang er en af dem, der venter

    Hun kalder det bare for systemet. Den dér uoverskuelige, sammenfiltrede og komplicerede størrelse, der har magten over hendes liv. Som i et enkelt brev kan reducere hende til 10 upersonlige cifre, og som ved en accept kan gøre hende til et levende menneske igen.

    For 56-årige Susanne Bang er det offentlige ikke kun et fysisk kontor nede på kommunen. Det er en faktor, der har stor indvirkning på, om en skinnende sol eller grå skyer skal præge hendes humør. Det er sort eller hvidt. Som kontanthjælpsmodtager med loft kæmper hun i dag på fjerde år for at komme på førtidspension. En kamp, hun selv kalder for forfærdelig.

    Der er 240.000 førtidspensionister i Danmark. Det er både sindslidende, udslidte og fysisk syge borgere, der modtager førtidspension. Men Susanne Bang er svær at placere. Hun lider af det sjældne kroniske træthedssyndrom ME/CFS, som det offentlige og lægerne har haft svært ved at anerkende som en grund til, at hun kan forlade arbejdsmarkedet.

    Derfor er hun landet i den såkaldte matchgruppe nummer fem, der er det nederste trin for kontanthjælpsmodtagere. I denne gruppe bliver man ikke anset for at være duelig til arbejdsmarkedet. Susanne vil ikke længere være nederst, og førtidspensionen er hendes redningskrans. Når hun i dag taler om det offentlige, ligger hun på linje med mange andre danskere, der er afhængige af offentlig støtte.

    – Når jeg har været helt langt ude, har jeg sagt, at den danske stat vil mig ikke. Den har afskrevet mig som person. Og når det har været allermest sort, har jeg spurgt mig selv om, hvad staten vil med sin egen befolkning? Det politiske system presser folk til at blive syge, og når de bliver syge, føles det, som tror det ikke på dem, siger hun

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/295819:Danmark--Susanne-og-systemet


  • #78   16. aug 2009 Dennis jeg er udemærket klar over at der findes disse skrækkelige eksempler, og det er ganske forfærdeligt.
    Men jeg kan finde modsvarende argumenter som bakker mig holdning op, hvor et par går hjemme, begge på bistand og har 2-3-4 unger, der er intet i vejen for at finde et arbejde, men de gider bare ikke. De beklager sig over at de ikke kan klare sig for deres bistand... Øhhhh nå


  • #79   16. aug 2009 hmmm men vis man sker 20% ned er det jo på alle og ikke kunpå den gruppe sådan er det nu

  • #80   16. aug 2009 Nej det syntes jeg ikke, for for dem der er i gruppe 4 og 5 skal ikke have skåret, så kan der skæres i resten, syntes jeg ville være perfekt...

  • #81   16. aug 2009 så må du også give mig ret i at man ikke bare kan sker 20% ned pt
    for det er mere kompliceret en det


  • #82   16. aug 2009 * Fregne AKA The Ice Queen * - måske doppel moralsk. men er vel ikke anderledes end du ikke vil betale for andre ikke "passer" på deres tænder...

    kan bare ikke se hvorfor begge dele ikke er gratis.... eller ihveflad at de så i det mindste sætte prisen ned...

    godt være de ikke er mange penge i forhold til bahandling af kræft... men derfor er det sgu mange penge at sgu betale 1500 kr hver anden mådne, måske resten af livet....


  • #83   18. aug 2009 Krebsen .
    Tjaaa du kan overveje hvem der skaber flest job i et samfund. Forskeren eller butiksindehaveren. Regnestykket er ret simpelt, og dem der tror de kan leve i en "kommunistisk tankegang" om at alle er lige, fejler desværre. Det hedder ik nationalt eller lokal samhandel mere, det hedder globalisering, og hvor en arbejdsplads er fysisk, har ik længere betydning så længe kompetancerne er i højsæde.
    Derfor skal der indordnes en masse ting i DK og der skal hentes kompetancer, know how og resourcer. Og eneste måde at lokke disse på, er med money og ik straffe dem for at komme til DK.


  • #84   18. aug 2009 steven J
    Øhhh er alt jeg kan sige.

    Du vil fjerne hjemmeværnet, som er en lille post i økonomien, men de udfører en masse praktisk arbejde, som faktisk er ulønnet!!! Hvem skal til at overtage den del og til hvilke priser?

    Du vil fjerne SU, og vil så slå en hel årgang generation ihjel, eller få dem presset ud i en masse studiegæld? Har du overhovedet tænkt på konserkvenserne eller blot kigget på $$$?

    Handicappede kan jo ik få unlimited resourcer! De er ligeværdige, men fordi jeg hellere vil have en Porsche Cayman så kan jeg heller ik søge om tilskud. Der bliver stillet en masse ting til rådighed samt en masse know how og så må man prøve at bruge det bedst muligt.
    Du kan ik forvente at et samfund, hvor den offentlige sektor allerede er ALT for stor, og bruger ALT for mange penge på områder den slet ik burde tage sig af, også kan udvidde på alle fronter. Man må sætte næring efter tærring (eller er det omvendt?)

    Til sidst vil du os fjerne afgifterne på biler. Hvor vil du egentlig få penge til alle dine formål fra, når du fjerner indtægt på indtægt på indtægt? Et budget der ik hænger sammer, kommer ik til at hænge sammen hvis du fjerner en masse indtægter, og øger udgifterne!!!


  • #85   18. aug 2009 Maibrit G
    Vi er enige om at det er totalt crazy!!
    Men hvordan vil du øge velfærden, når den eneste måde hvorpå den kan bibeholdes, er ved at øge specialiseringen indenfor nogle områder? Og eneste måde at bibeholde disse områder, er ved at give de dygtige arbejdere en god pose penge?


Kommentér på:
Velfærd eller skattelettelse?

Annonce