{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Undgå fusk!! {{forumTopicSubject}}

Man ser så mange emner om fusk herinde. Jeg syntes ærlig talt godt man kan gøre en DEL selv for ikke at blive fusket.

Nu faldt jeg tilfældigvis lige over en bruger som har både en HELT ny ps3 og en HELT ny Asus til salg.

Min åbenlyse tanke er, hvorfor sælger man en HELT ny ps3? hvis man ik vil ha den kan man jo bytte den?
For mig virker det som om man har oprettet annoncer på ting som man VED folk vil være meget interesseret i at købe.
Og jeg vil vædde med at man ikke kan få en aftale om personlig afhentning i hus som ville holde når det kom til stykket - fordi det er svært at sælge noget man ikke har i personlig handel. Det føler jeg mig ganske overbevist om.
og i begge annoncer bruges der heller ikke ET eneste billede af EGNE produkter. Hvorfor? hvorfor tager man ikke et billede af kassen / Kasserne for at folk kan se man reelt set har varen? har man råd til en asus + en ps3 har man vel også råd til et kamera? ellers har de fleste mobiler jo nu engang et kamera!

TÆNK jer nu om, det er ikke forbudt at bruge sin egen logiske sans!

Iøvrigt kan man også godt sikre sig at den person man taler med, reelt set er den som de siger de er.
Lad være med at handle via forsendelse med nogen der kun har et uregistreret tlf nummer. Ellers må de have nogen forældre med en fastnet tlf man kan slå op og evt ringe dem op på og bekræfte handlen.

Eller igen, helt lade VÆRE med at handle med nogen man finder mistænkelige.

brug nu jeres sunde fornuft altså


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undgå fusk!!
  • Thomas .
    Thomas . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 52 Svar: 464
    #1   23. jan 2009 perfekt skrevet kan ikke siges bedre men folk er snot dumme og ikke lytter til andres eringer

  • #2   23. jan 2009 HØRT! smiley

  • #3   23. jan 2009 Har godt lagt mærke til det.
    Og du har helt ret, der er ingen logisk grund til at sælge så nye ting, og man har ikke engang billeder af de rigtige ting.
    Så du er inde på noget af det rigtige smiley


  • #4   23. jan 2009 Kan kun give dig ret. Og det er af samme årsag jeg nægter at handle med personer der bruger billeder der er fundet på nettet i deres annoncer.

  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 33
    #5   23. jan 2009 I er da professorer alle sammen. I kan få en doktorgrad med den viden

  • Thomas .
    Thomas . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 52 Svar: 464
    #6   23. jan 2009 det er derfor jeg aldrig handler med nogle før jeg har et billeder af det som der er præsist skrevet i annocen og jeg har aldrig haft en handle hvor jeg eller købe ikke fik det de havde købt

  • #7   23. jan 2009 Imortal jeg forstår godt du er bekymret, og jeg vil da hurtigst muligt få sat et billede ind til dig.
    grunden til jeg har dem, er at jeg har købt bærbaren sammmn med mobilt bredbånd, og derfor kunne spare lidt ved at købe sammen med en bærbar, og så har jeg fortrudt købet af ps3, og vil hellere have en wii...
    kvitt haves på begge ting, og du vil derfor få et billede af begge inden for 10min da


  • #8   23. jan 2009 Simon H
    Og du er da en rigtig klaphat, god weekend.


  • #9   23. jan 2009 mark - nu er det i sin helhed ikke møntet på dig.
    Din annonce var bare en af mange der virkede mistænkelige smiley
    men det da rart at se en der gider gøre sig lidt umage for at skabe tillid hos evt. købere.


  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 33
    #10   23. jan 2009 Klap klap

  • #11   23. jan 2009 Immortal !
    set og læst smiley
    og ja, lidt sund fornuft er altid god at have...


  • #12   23. jan 2009 har selv lige handlet en mobil her inde og overførst penge og det hele og nu kan jeg ikk ekomme i kontakt med personen som har annocen det penge lige smidt ud af vinduet. men kontakter sekf politiet og anmelder ham
    men syntes det træls man ikk ekan stole på folk


  • #13   23. jan 2009 vær så venlig at tjekke mine annoncer nu for at se de rigtige billeder, grunden til jeg har kopieret fra nettet er at er for doven til at finde kamaret frem.

  • #14   23. jan 2009 Mark N

    hehe... kender det godt... men egentlig er det nok en god ide smiley


  • #15   23. jan 2009 ja det ved jeg godt, men når jjg kommer hjem fra arbejde så smider jeg mig bare i sengen med min bærbar og så orker jeg ikke at rejse mig for at hente et camera

  • #16   23. jan 2009 Mark N
    haha, same here...







    når, men jeg vil ihvertfald sætte den i memory... smiley så man husker det til en anden gang...


  • #17   23. jan 2009 Helt enig med det meste, men jeg vil lige tilføje noget :o)

    Jeg står altså ikke registreret nogen steder på hverken adresse eller tlfnr, men derfor er jeg stadig pålidelig... Har lige gennemført 2 handler hvor de begge har meldt tilbage at de var tilfredse... Det første jeg selv gjorde var at give min adresse og tlf, så de netop kunne tjekke op på det, selv om jeg jo ikke findes ville de kunne vurderer det i en samtale eventuel (men har jo selvfølgelig et plus fordi jeg er Hjælpe-admin).

    Personligt hvis jeg skulle købe noget over nettet ville jeg bede om et udprint af deres hævekort (bare så jeg kan se navnet) og af deres sygesikringskort (hvor de sidste 4 tal er slettet selvfølgelig), jeg vil bede om deres numre hvis de har flere og tjekke op på dem.
    Få altid selv varen som pakke, så du får et trackingnummer på pakken, lad vær med at spare penge på forsendelsen, for det bider dig kun i r****.
    Vil folk ikke udleverer disse ting, vil jeg ikke handle med mindre det kan foregå face to face.


  • #18   23. jan 2009 *klap klap*
    Men hvorfor snyde?


  • #19   23. jan 2009 ja det er da for åndsvagt at snyde folk, og tarveligt

  • #20   23. jan 2009 Mark & zim: Ja kender det også godt ... Orkede her for et par dage siden heller ikke at finde det frem da jeg skulle sælge mit extensions. smiley
    Men var nok nød til det heh


  • #21   23. jan 2009 Lovebug .
    men i princippet tager det jo egentlig ligeså lang tid at finde et ordentligt billed på nettet som at finde sit cam og tage 2-3 billeder...


  • #22   23. jan 2009 Du har fortjent et halvt klap

Kommentér på:
Undgå fusk!!

Annonce