4.941 visninger
|
Oprettet:
P-piller - Hvor mange?? {{forumTopicSubject}}
Ja hvis nu i har glemt at tage jeres p-pille i skal vi sige 3 dage, hvor mange mener i så man kan tage på én gang for at følge med igen??
Personligt mener jeg 2, men hvad mener i??
Dumme, urelevante svar frabedes.
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Fotoprofiler: 1 Emner: 67 Svar: 641
dec 2008
Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 132 Svar: 1.303
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 294
Menes der?? Det er jo ikke en medicin vi indtager, vi er jo ikkesyge blot kvinder...
nov 2008
Følger: 27 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 55 Svar: 881
dec 2008
Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 44 Svar: 1.948
Nej, men det er jo stadig et kemisk produkt - kan du jo også få en overdosis af. Er næsten 100 på P-piller indeholder stoffer der ikke er sunde hvis man får en overdosis.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 194 Svar: 495
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 152 Svar: 977
men noget andet er at når man har været på dem i ca 1 år kan der gå op til 3 mdr før man kan blive gravid for så langtid taget det for at stoffet er ordentligt ude af kroppen.
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 140
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
Er det 2 af de andre uger, spis dem du mangler - også selvom det er 3 eller 4. Dertil må det anbefales at vælge et andet præventionspræperat i stedet for p-pille, hvis man ikke kan huske dem, fx p-stav.
Har man haft sex i den forløbne uge, bør man teste for en evt. graviditet såfremt menstruationen udebliver.
Men som sagt, står alt dette i den vedlagte seddel.
apr 2008
Ikke mig, jeg kom bare lige til at tænke på det da jeg tog min daglige pille.... Tænkte det var da meget interessant at høre andres mening...
Jeg har gjort det én gang da jeg begyndte på dem fordi jeg lige skulle ind i rutinen med at huske dem, der tog jeg to om dagen i to dage, og jeg fik det ikke dårligt, men tror også at vores kroppe reagere foskelligt på dem...
apr 2008
jeg må jo ærligt indrømme at jeg ikke er god til sådan nogle brugs-forvirringer.. hehe... jeg spørger om det nødvendige på apoteket og hos lægen netop for at jeg ikke skal finde brillerne frem og læse de der bitte små bogstaver....
nov 2008
men du har ret. vi reagere forskelligt.. men det kan sagtens stadig godt ske for dig.. og det ville være synd
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 2 Svar: 69
har du glemt i 3 dage er det bare surt, og må vente på det røde.
nov 2008
apr 2008
Nej jeg må indrømme jeg heller ikke hr lyst til det, defr jeg tager mine forholdsregler med at huske de piller...
nov 2008
jeg var på P stav et halvt års tid men det virkede sku ikke ordenligt på mig. så nu skal jeg prøve noget nyt.
apr 2008
Jeg snakkede med sygeplejersken da jeg fik en abort (venligst ingen dumme kommentare tak - det var mit eget valg) og jeg får lindynette fordi det er dem med det laveste hormonindhold fordi mine egene hormoner ikke altid er tila t styre og det påvirker mit i forvejen meget iltre temperament, så dem foreslog hun mig...
nov 2008
apr 2008
jepp er også meget glad for dem, for de kan faktisk holde mine egen hormoner lidt i bero.... Har været tæ på at ryge til psykolog kun pga mit temperament... Så de piller glemmer jeg ikke...
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
Men jeg tror det er forskelligt fra mærke til mærke.
nov 2008
Maibrit # ja præcis det forskelligt fra mærke til mærke
apr 2008
Nej var det heller ikke... jeg tør ikke prøve ande piller af hensyn til mit temperament...
nov 2008
Miss bitch # jeg hopper i seng.. held og lykke med pillerne
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 21 Svar: 267
P-piller til svangerskabsforebyggelse
P-piller opdeles i fire forskellige grupper afhængigt af deres indhold af hormoner.
Dels er der de traditionelle p-piller, med indhold af gestagen og østrogen enten i en eller i flere faser, dels minipiller og endelig de såkaldte fortrydelsespiller.
P-piller med gestagen og østrogen
Disse midler indholder et gestagen og et østrogen, hver for sig i samme koncentration gennem hele perioden. Nogle at midlerne indholder kun lidt østrogen i forhold til ældre midler, og betegnes lav-dosis p-piller. Der er færre gener ved anvendelsen af disse midler.
Normalt tages pillerne i 21 dage efterfulgt af en pause i 7 dage, men der findes mærker, hvor der tages en pille hver dag. Her er der ikke hormon i de sidste 7 tabletter, som enten er mindre end de øvrige eller med en anden farve .
En samlet oversigt over midlerne ses i tabel 1.
P-piller med gestagen og østrogen i flere faser.
Her varierer indholdet af gestagen og østrogen gennem perioden. Det kan enten være i to faser med stigende indhold af gestagen og faldende indhold af østrogen (Gracial), eller i tre faser med stigende indhold af gestagen og samme (TriNovum) eller i midterste fase mindre indhold af østrogen.
Pillerne skal tages i en bestemt rækkefølge, og er farvet forskelligt i de to eller tre faser.
Se midlerne i tabel 2.
P-piller med indhold af østrogen og anti-androgen
Der findes et enkelt middel, hvor gestagen er erstattet af et antiandrogen. Dette middel er velegnet til behandling af bumser [acne], kraftig, uønsket hårvækst [hirsutisme] og andre gener.
Se tabel 3.
Mini-piller
Mini-piller indholder kun gestagen. Midlerne virker især ved at påvirke slimhinderne i livmoderen, således at sædcellerne får vanskeligere ved at passere. Midlet Cerazette virker dog specielt ved at hæmme ægløsningen.
Mini-piller skal tages på samme tidspunkt hver dag uden pauser.
Se tabel 4.
Fortrydelsespiller
Fortrydelsespiller kan tages som nødprævention efter ubeskyttet samleje. Pillerne indholder en høj koncentration af enten gestagen eller gestagen og østrogen. Pillerne tages i to omgange, første gang senest 72 timer efter det ubeskyttede samleje.
Se tabel 4.
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 21 Svar: 267
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 132 Svar: 1.303
Det passer altså ikke :s
P-piller - Hvor mange??