{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-piller - Hvor mange??
  • #1   6. jan 2009 mener ikke du må tage flere vis du har glemt nogle smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
    #2   6. jan 2009 Du må vist kun tage en også skal du vente med ubeskyttet sex i ca en uges tid for at være med igen.. Tager du 2 eller 3 indtager du for højt en dosis medicin!

• #3   6. jan 2009 Så tror jeg bare jeg ville få det røde og så holde pause i 7 dage.

• #4   6. jan 2009 Lasse:
    Menes der?? Det er jo ikke en medicin vi indtager, vi er jo ikkesyge blot kvinder...

• #5   6. jan 2009 du skal vente på det røde.. og først derefter må du tage pillerne.. 2 på en gang kan gøre dig rigtig dårlig.. taler af erfaring fordi jeg troede det samme som dig.. jeg fik det dårligt, opkast osv.. ringede til min læge og han sagde det kan ske hvis man tage 2 på en gang.. det ikke altid det sker men det kan ske.. så vent til du har haft din mens som mutte også siger smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
    #6   6. jan 2009 Nej men der er et stof i dem som du ikke må få så stor dosis af!

• #7   6. jan 2009 Miss Bitch,

Nej, men det er jo stadig et kemisk produkt - kan du jo også få en overdosis af. Er næsten 100 på P-piller indeholder stoffer der ikke er sunde hvis man får en overdosis.

• #8   6. jan 2009 p-piller er da en form for medicin.. der er en grund til at man skal have dem på recept..

• #9   6. jan 2009 du må KUN tage 1.. smiley fik min kæreste af vide af lægen hvis hun skulle glemme en.. smiley

men noget andet er at når man har været på dem i ca 1 år kan der gå op til 3 mdr før man kan blive gravid for så langtid taget det for at stoffet er ordentligt ude af kroppen.

• #10   6. jan 2009 Jeg ville nok bar få mit lort hvis jeg havde glemt dem i tre dage, og så starte igen 4dage efter.. men hvis nu jeg har glemt den en dag tager jeg den bar dagen efter sammen med den anden

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #11   6. jan 2009 Svaret står på den seddel, der er vedlagt p-pillerne. Hvor mange piller du skal tage afhænger helt af hvilken uge, man har glemt dem i. Drejer det sig om uge 3, spis ingen og få din menstruation lidt før.

Er det 2 af de andre uger, spis dem du mangler - også selvom det er 3 eller 4. Dertil må det anbefales at vælge et andet præventionspræperat i stedet for p-pille, hvis man ikke kan huske dem, fx p-stav.

Har man haft sex i den forløbne uge, bør man teste for en evt. graviditet såfremt menstruationen udebliver.

Men som sagt, står alt dette i den vedlagte seddel. smiley

• #12   6. jan 2009 Katy:
    Ikke mig, jeg kom bare lige til at tænke på det da jeg tog min daglige pille.... Tænkte det var da meget interessant at høre andres mening...
    Jeg har gjort det én gang da jeg begyndte på dem fordi jeg lige skulle ind i rutinen med at huske dem, der tog jeg to om dagen i to dage, og jeg fik det ikke dårligt, men tror også at vores kroppe reagere foskelligt på dem...

• #13   6. jan 2009 Maibrit:
    jeg må jo ærligt indrømme at jeg ikke er god til sådan nogle brugs-forvirringer.. hehe... jeg spørger om det nødvendige på apoteket og hos lægen netop for at jeg ikke skal finde brillerne frem og læse de der bitte små bogstaver....

• #14   6. jan 2009 Miss bitch # jeg havde også gjordt det før i tiden uden at jeg tog skade.. og det er forskelligt.. men man kan ikke selv vide om men vil få bivirkninger af det.. jeg var uheldig der sidst. så det tør jeg sku ikke igen.. det var virkelig ubehageligt.. det gjorde ufattelig ondt i æggestokken..

men du har ret. vi reagere forskelligt.. men det kan sagtens stadig godt ske for dig.. og det ville være synd smiley

• #15   6. jan 2009 man må max tage to på en gang - står i indlægssedlen.

har du glemt i 3 dage er det bare surt, og må vente på det røde.

• #16   6. jan 2009 Tilføjelse.. Men mit råd er at spørg din læge.. der er jo også forskel på p piller.. man får jo efter hvilken slags lægen bedømmer er bedst for dig.

• #17   6. jan 2009 Katy:
    Nej jeg må indrømme jeg heller ikke hr lyst til det, defr jeg tager mine forholdsregler med at huske de piller...

• #18   6. jan 2009 Jeg er godt nok også træt af de piller. smiley
    jeg var på P stav et halvt års tid men det virkede sku ikke ordenligt på mig. så nu skal jeg prøve noget nyt.

• #19   6. jan 2009 Katy:
    Jeg snakkede med sygeplejersken da jeg fik en abort (venligst ingen dumme kommentare tak - det var mit eget valg) og jeg får lindynette fordi det er dem med det laveste hormonindhold fordi mine egene hormoner ikke altid er tila t styre og det påvirker mit i forvejen meget iltre temperament, så dem foreslog hun mig...

• #20   6. jan 2009 Miss Bitch # det lyder rigtig fornuftigt.. Der har du en god læge. Jeg har selv malonetta så med lavt hormon indhold smiley

• #21   6. jan 2009 Katy:
    jepp er også meget glad for dem, for de kan faktisk holde mine egen hormoner lidt i bero.... Har været tæ på at ryge til psykolog kun pga mit temperament... Så de piller glemmer jeg ikke...

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #22   6. jan 2009 Louise R - Jeg må ærlig indrømme at det ikke er påskrevet på min seddel. Det eneste, der står vdr. overdosering er eventuelle bivirkninger. smiley

Men jeg tror det er forskelligt fra mærke til mærke.

• #23   6. jan 2009 Det lyder sku ikke godt.. Men det lader til du har det godt nu.. og det er det vigtigste!!.. nogen p piller er bare ikke gode for én..

Maibrit # ja præcis det forskelligt fra mærke til mærke

• #24   6. jan 2009 Katy:
    Nej var det heller ikke... jeg tør ikke prøve ande piller af hensyn til mit temperament...

• #25   7. jan 2009 Sascha # ja man bliver nemlig dårlig af for mange smiley

Miss bitch # jeg hopper i seng.. held og lykke med pillerne smiley

• #26   7. jan 2009

P-piller til svangerskabsforebyggelse

P-piller opdeles i fire forskellige grupper afhængigt af deres indhold af hormoner.

Dels er der de traditionelle p-piller, med indhold af gestagen og østrogen enten i en eller i flere faser, dels minipiller og endelig de såkaldte fortrydelsespiller.

P-piller med gestagen og østrogen

Disse midler indholder et gestagen og et østrogen, hver for sig i samme koncentration gennem hele perioden. Nogle at midlerne indholder kun lidt østrogen i forhold til ældre midler, og betegnes lav-dosis p-piller. Der er færre gener ved anvendelsen af disse midler.

Normalt tages pillerne i 21 dage efterfulgt af en pause i 7 dage, men der findes mærker, hvor der tages en pille hver dag. Her er der ikke hormon i de sidste 7 tabletter, som enten er mindre end de øvrige eller med en anden farve .

En samlet oversigt over midlerne ses i tabel 1.

P-piller med gestagen og østrogen i flere faser.

Her varierer indholdet af gestagen og østrogen gennem perioden. Det kan enten være i to faser med stigende indhold af gestagen og faldende indhold af østrogen (Gracial), eller i tre faser med stigende indhold af gestagen og samme (TriNovum) eller i midterste fase mindre indhold af østrogen.

Pillerne skal tages i en bestemt rækkefølge, og er farvet forskelligt i de to eller tre faser.

Se midlerne i tabel 2.

P-piller med indhold af østrogen og anti-androgen

Der findes et enkelt middel, hvor gestagen er erstattet af et antiandrogen. Dette middel er velegnet til behandling af bumser [acne], kraftig, uønsket hårvækst [hirsutisme] og andre gener.

Se tabel 3.

Mini-piller

Mini-piller indholder kun gestagen. Midlerne virker især ved at påvirke slimhinderne i livmoderen, således at sædcellerne får vanskeligere ved at passere. Midlet Cerazette virker dog specielt ved at hæmme ægløsningen.

Mini-piller skal tages på samme tidspunkt hver dag uden pauser.

Se tabel 4.

Fortrydelsespiller

Fortrydelsespiller kan tages som nødprævention efter ubeskyttet samleje. Pillerne indholder en høj koncentration af enten gestagen eller gestagen og østrogen. Pillerne tages i to omgange, første gang senest 72 timer efter det ubeskyttede samleje.

Se tabel 4.

• #28   7. jan 2009 Sascha K

Det passer altså ikke :s

Kommentér på:
P-piller - Hvor mange??

Annonce