{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HPV - vaccine mod livmoderhalskræft
  • #2   10. nov 2008 Det sker der intet ved . Men hvis det var før ville den bare ik virke (:

• #3   10. nov 2008 hun har fået den for et måned siden . . .

og også før

• #5   10. nov 2008 hun er min eneste og jeg er hendes eneste
    kan jeg så godt have været smitet med det???

• #6   10. nov 2008 for man det kun igennem sex for jeg har kun været sammen med hende og hun har kun været sammen med mig

• #7   10. nov 2008 Selvom mænd ingen livmoder har kan de sjovt nok godt have viraen i kroppen. Ellers ville der jo ikke være nogen regel om ikke at kunne have sex før. Den kommer nemlig af en eller anden helt almindelig sexsygdom som jeg ikke kan huske hvad hedder....sikker kondylomer eller sådan noget

• #8   10. nov 2008 Dvs: "Hvad er HPV?

HPV infektion på kønsorganerne er en infektion forårsaget af human papillomavirus (HPV). HPV er en gruppe af virus, som inkluderer mere end 100 forskellige HPV typer. Cirka 30-40 af disse HPV typer inficerer kønsorganerne hos både kvinder og mænd som for eksempel huden på skamlæberne og penis samt slimhinden i skeden, på livmoderhalsen og i endetarmsåbningen (anus).

Nogle af disse HPV typer kalder man "høj-risiko" typer, fordi de kan forårsage svære celleforandringer eksempelvis på livmoderhalsen, og i værste fald kan føre til livmoderhalskræft. Andre HPV typer kaldes "lav-risiko" typer, fordi de kan forårsage lette celleforandringer eller kønsvorter. "

• #9   10. nov 2008 gå ind på netdoktor og læs om det, de ved nok mere end babooms tænketank.

• #10   10. nov 2008 har svaret her

(link fjernet)

• #11   10. nov 2008 i følge sexlinjen så har vi ikke noget at være bange for

• #12   10. nov 2008 Spørgsmål:
    hej... kan en pige godt få livmoderhalskræft hvis drengen har kondom på?

Svar:
    Hej, tak for dit spørgsmål. Nej, man kan godt bruge kondom for at undgå livmoderhalskræft. En pige kan udvikle livmoderhalskræft, hvis hun bliver smittet med en virus kaldet hpv. Man kan bl.a. blive smittet med denne virus, hvis man har sex uden kondom. Så hvis du bruger kondom, eller hvis du ikke har haft sex med andre piger før, så kan du ikke smitte din kæreste med hpv. Du kan læse mere om livmoderhalskræft via dette link: http://www.sexlinien.dk/Default.aspx?ID=16394 Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen eller ringe til Sexlinien på tlf. 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-17. XX32

• #13   10. nov 2008 Nej nej nej..

Miss A: Det er ikke noget drenge har i sig!

Ann: HPV er en virues som man kan smittes med gennem seksuelt samvær. Der findes utallige HPV virusser og nogen af dem kan give anledning til udvikling af livmoderhalskræft..

• #14   10. nov 2008 Dengladdreng:

I har intet at bekymre jer om hvis i ikke har været sammen med andre!

• #15   10. nov 2008 Men husk folkens! Og især piger: I er ikke bekyttet mod alle vira med den vaccine der er nu. Derfor kan i stadig godt blive smittet med virussen (altså dem i ikke er vaccineret mod) og nogen af dem kan godt udvikle livmoderhalskræft.. Blandt andet derfor i stadig skal have taget et smear (celleprøve) hver 3. år fra i er 23. Så der er altså ingen grund til at glemme kondomet! Og desuden beskytter vaccinen jo heller ikke mod andre kønssygdomme og babyer..

• #16   10. nov 2008 Og lige til dig Niels:

Du har ret at nogle HPV virusser viser sig i form af kondylomer (=kønsvorter).. smiley

Men dette er kun nogle af dem og ikke nødvendigvis dem der udvikler livmoderhalskræft. Så man kan altså ikke sikre sig at man ikke er smittet selvom man ikke har haft kønsvorter..

• #17   10. nov 2008 tanja

nej og de har vi ikke det var det jeg ville høre tak smiley

• #18   10. nov 2008 Det var så lidt! smiley

• #19   10. nov 2008 tanja kan vi enlig godt bare blive ved uden selvom hun er igang med vaccinen?

• #20   11. nov 2008 Ja det kan i godt så længe i er 100 på at i kun er sammen med hinanden og ingen andre.. Og det gælder ALT seksuel kontakt.. Altså her mener jeg også oral sex osv.. Ikke kysse selvfølgelig smiley
    Men uanset hvad skal man jo aldrig være sammen med nogen andre end sin kæreste, så det går jeg ikke udfra i er smiley

HPV er en meget sjælden virus og derfor kan selv meget få sexpartnere have smittet en med virussen..

Men da i begge var jomfruer før (går jeg ud fra sådan som du skriver) så kan i godt fortsætte og især fordi i jo allerede er begyndt smiley

• NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #21   11. nov 2008 Du kan ikke smitte din kæreste hvis hun er din eneste, da du ikke har nogen steder at ha det fra......

Det er sandt at hpv - i sjælne tilfælde ender i kræft, men seriøst... som en pige der selv har fået lavet keglesnit... lad være at male fanden på væggen... Selvom jeg er tæt på, er jeg stadig langt fra at have kræft...
    Ved godt man ikke skal spøge med sygdommen, men...

Er nogen klar over hvor langt der i virkeligheden er fra samleje til livmoderhalskræft.....????

tanja-pigen, sys det er rimelig flot at bekræfte drengen i at fortsætte med at have sex uden kondom.... 9 mdr. og VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL så er der sq en unge.... håber fame at hans kæreste bruger p-piller ....

Desuden kan man jo sagtens have hepatitis, og aids og alt muligt andet grimt uden at have haft sex nogensinde før...

Kan kun sige een ting - kondomet skal sq bruges ligegyldigt hpv... hpv er ABSOLUT ikke det væreste man risikerer ifht. sex uden gummi...

• #22   11. nov 2008 Natascha.. Det mener jeg ikke jeg har gjort nogen steder?

For det er absolut ikke min intention.. Synes også jeg viser det med mit 3. indlæg herinde..
    Jeg går ud fra at siden han er bekymret så er det fordi de har ubeskyttet samleje, og så går jeg satme ud fra (eller håber!!) at pigen er på p-piller..

Jeg håber ikke han har forstået mine besvarelser som du har..

• NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

#23   11. nov 2008 okay, jeg undskylder, måske også bare mig som er lidt hurtig på aftrækkeren:P
    Det var nu også det sidste spm og svar som tricker lidt sys jeg, da han jo i virkeligheden spørger om de kan fortsætte på samme måde....

derudover synes jeg at dine svar er rigtig gode og info-rige... sommetider ønsker jeg at alt denne viden havde været tilgængelig da jeg var yngre smiley

• #24   11. nov 2008 Det kan man godt være nogen gange smiley

Og det er helt i orden at du stiller spørgsmålstegn ved det, når du opfattede det sådan, for det er da absolut vigtigt at man ikke glemmer at der følger andre uheldige ting med sex uden kondom!!

Tak skal du have.. Jeg interesserer mig rigtig meget for det og har også selv igennem min uddannelse haft rigtigt meget teori omkring det. Og siddet med utallige celleprøver og screenet dem, så jeg skulle efterhånden gerne vide lidt smiley

Ja det ville jeg også ønske... Og især at komdom ikke var sådan en overset ting.. Ja eller tabu.. Hvilket det jo nok egentlig desværrre stadig i hvert fald blandt teenagere.. Jeg ved det ikke, men synes det tit er den opfattelse man får.. Det er bare så sørgeligt for den første man har sex med kan være den der smitter!

• NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

#25   11. nov 2008 præcis - og man ved ikke og kan aldrig komme til at vide hvem som har smittet...

Jeg selv har været hele rumlen igennem, med lette, middel og svære celler, smear går jeg til hver 3. mdr. og har gjort det i 3 år nu. For ca. 8 mdr. siden lavedede første biopsi, og For ca. 4 mdr. siden valgte man så at lave et keglesnitpå mig, og nu venter jeg på at skulle have taget næste smear om en mdr. Først der kan de jo sige om der er mere, og i så fald, hvor slemt det er nu......

Jeg har de sidste år været hele følelses-registeret igennem, med sorg, frygt, smerte, ondskab, had og ikke mindst selvmedlidenhed. Jeg har måtte erkende, at hvis man blot vidste mere om seksuelt overførte sygdomme generelt da jeg var yngre, så havde jeg passet mere på mig selv.
    Dog vil jeg sige at jeg er en "pæn pige", har været i seng med få, har aldrig været gravid ved en smutter og har kun haft sex med meget få fyre som ikke brugte kondom...

ALTSÅ tænker jeg meget på de unge mennesker som i dag slet ikke har samme ydmyghed og generthed ifht. sex og seksualiteten i al almindelighed... Hvorfor bliver de dog ikke afskrækket, og hvorfor passer de ikke bedre på sig selv?
    Jeg er kæmpe fortaler al beskyttelse, navnligt kondomet, da det stadig er det mest sikre...

men igen - hvp er ikke det væreste som kan ramme - gosh, allerede da jeg var 14 var jeg skrækslagen for aids...

-, dog er livmoderhalskræft slemt nok i sig selv, og et stigende problem blandt stadig yngre og yngre piger... jeg ønsker ingen samme skæbne som mig og håber at fokuset på hpv-vaccinen vil rykke lidt i de unges holdninger til samlivet generelt...

Al respekt for din uddannelse, det er et RIGTIG spændende fag:O)

• #26   12. nov 2008 vi boller ikke altid uden det er mest fordi vi lææger og pirre i lang tid også er det ikke lige altid deter kondomet der gå igennem hovede så vi gør det uden en gang i mellem

men ingen af os har lavet noget seksuelt med andre

• #27   12. nov 2008 Natascha

Ja det er noget af en omgang at skulle igennem.. Jeg kender en del, deriblandt min mor som har været det igennem flere gange. Absolut ikke sjovt! Men gudskelov er de meget dygtige til at behandle og operere idag! Jeg krydser fingre for dig!

Jeg er selv lidt spændt. Lige fyldt 23 og skal have taget min første celleprøve i næste uge. Jeg har altid også været en "pæn pige" og været meget bange for kønssygdomme mv. Jeg har kun været sammen med 2. Min første som også var jomfru og så min nuværende kæreste som jeg har været sammen med i 6 år nu. Så jeg har ikke rigtigt haft nogen grunde til at have fået taget en celleprøve eller få lavet underlivsundersøgelse. Så jeg er da lidt spændt vil jeg sige.

Alt den her snak minder mig om det program der var igår der hed Syg af sex - så du det? Med unge og klamydia.. Hvilket jo også virkelig er et stigende problem!
    Hurra for udsendelser som dem, håber det rammer i hvert fald nogen unge! Flere af sådan nogen i fjernsynet tak! (og i øvrigt håber jeg lidt på at nogen herinde læser vores lille samtale og tænker over den) smiley

DenGladeDreng

Men hun er altså ikke på p-piller? Hvis i ikke husker kondomet og hun ikke er på p-piller kan i altså MEGET nemt ende med at hun bliver gravid.. Så hvis i ikke vil bruge komdom så synes jeg i skal få hende på p-piller om ikke andet så længe i kun er sammen med hinanden?

Jeg siger det kun fordi jeg ved at selv om et barn er det skønneste i verden man kan få, så er det altså ikke en drøm når man er så ung og en abort er heller ikke noget man bare lige får! Jeg taler ikke udfra min egen erfaring men udfra nogen af mine veninder der godt kunne have tænkt sig lidt flere år af deres ungdom! Mit råd er at hun skal snakke med hendes forældre.. Jeg er sikker på at de hellere vil have at hun kommer og siger at hun vil tage p-piller end at hun kommer og siger hun er gravid..

• #28   13. nov 2008 ja men hendes mor er lidt dujm hun siger hun først må efter vaccinen det vil sige 5 måneder endnu

Kommentér på:
HPV - vaccine mod livmoderhalskræft

Annonce