{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

Gravid??? {{forumTopicSubject}}

altså hvis en kvinde er gravid, kan hun blive gravid uden at få symptomerne. det jeg mener kan en kvinde undlade at få kvalme hvis hun er gravid? min kæreste har ikke fået sin menstration, altså hun missede denne månedes termin. det er 2 mdr. siden hun fik sin sidste menstr. hun har ikke haft kvalme. vi tog et graviditets test for 1½ måned siden men den var negativ. håber at der er nogen der kan komme med noget info.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid???
  • #2   11. jul 2008 Har hun ikke testet siden? Jeg har ikke haft kvalme. Nogen opdager det først efter mange mdr.

  • #3   11. jul 2008 virkelig. jamen vi spurgte lægen igennem tlf., og hun sagde at man godt kan misse menstration pga stress osv. hun har lige været igennem en stor eksame. men det er snart 3 uger siden hun blev færdig med eksame, som forøvrigt gik godt. hun skal nu skrive sin speciale nu

  • Mia
    Mia Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 11
    #5   11. jul 2008 Jeg ville købe 2 test og tage dem, så i kan få et svar på om hun er gravid eller ej, er jo rimelig vigtigt at vide ang om hun indtager alkohold, tilskud og den slags, så barnet ikke kommer til at mangle noget hvis det er... smiley

  • #6   11. jul 2008 Det er også noget med at hvis hun er ekstrem spinkel/lille Så frigiver kroppen ikke menstruation, jeg kan ik lige huske hvorfor.

  • #7   11. jul 2008 Jeg må sige, at det er dårligt af lægen, at han/hun ike lige beder hende om at komme ind med en tisse prøve. Så er det hurtigt overstået og I har svar med det samme. Ja stress kan godt påvirke systemet meen alt med måde.

  • Mia
    Mia Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 11
    #8   11. jul 2008 Enig med karina B

  • #9   11. jul 2008 man ka sagtens være gravid uden kvalme fandt først ud a det ved min den første da jeg var i 6. uge... men ta en test så har i svaret

  • #10   11. jul 2008 det er lykkedes kvinder at føde uden de vidste de var gravide, så ja, man kan være gravid uden symptomer.

  • #11   11. jul 2008 De kan købes i rema hvis det er hasterværk for jer eller købes på nettet.

  • #12   11. jul 2008 hvis jeg var hende ville jeg gå til lægen, han er jo allerede involveret hvis i har ringet til ham... så ved i det da med sikkerhed..

  • #13   11. jul 2008 Lægens test er det samme som man selv tester hjemme.

  • #14   11. jul 2008 Min datter fandt vi først ud af at vi skulle have da hun var 5 mdr henne i graviditeten.
    Fosteret lå oppe under ribbenene, og moderen havde stadig menstruation.
    Så det kan sagtens lade sig gøre


  • #15   11. jul 2008 Min mor havde det overhovedet ikke dårligt på noget tidspunkt da hun var gravid med min lillebror

  • #16   11. jul 2008 hvornår kan kvalmen opstå? hvor længe i procesen?

  • Mia
    Mia Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 11
    #17   11. jul 2008 Ikke alle får kvalme....

  • #19   11. jul 2008 Hun kan sagtens være gravid uden at have symptomerne.. Tag en test, det jo gratis hos lægen!! .. Men den kan sagtens også udskydes ved stress eller hvis hun tror hun er gravid smiley .. Men tag en test, det er nok bedst smiley

  • #20   11. jul 2008 jeg synes bare at det er underligt at hun ikke har fået sin menstr. og har heller ikke kvalme. og vi fik taget et test for 1½ måned siden og var negativ (skal lige siges at det er 2 måneder siden hun fik sin menstration)

  • #21   11. jul 2008 Som regel stopper kvalme når hun er omkring uge 18. Men som Kat skriver, så er det forskelligt. Jeg ved det ikek, da jeg ikke har haft noget.

  • #22   11. jul 2008 hun er ude og rejse, kommer først hjem om 14 dage..... puha jeg kan næsten ikke vente. håber at hun er gravid:)))) så jeg kan blive far:)

  • #23   11. jul 2008 Nogle kvinder har ikke ret meget gravid hormon (kan ikke huske hvad det hedder) og derfor kan testen godt være negativ. Jeg kan kun anbefale at hun tager en igen.

  • #24   11. jul 2008 udeblivende mens kan skyldes meget. bliv teset ved lægen, det er mere sikkert .

  • #25   11. jul 2008 synes hun skal få en tid hos lægen og tage en urin prøve med så ka han sige det med det samme... havde heller ikk symtomer og ikk alle får kvalme. nogle mærker intet hele graviditeten igennem gjorde jeg ikk

  • #26   11. jul 2008 Princippet i en graviditetstest bygger på det såkaldte graviditetshormon, humant choriongonadotropin (HCG). Hormonet dannes i kroppen kort tid efter en befrugtning

    Nogle kvinder danner graviditetshormonet hurtigere end andre. Men for alle gælder det, at mængden af HCG stiger meget i graviditetens første del og fordobles hver tredje dag. Dagen, hvor man forventede sin menstruation, er det tidligste, hvor HCG kan måles i urinen. Før denne dag er resultatet alt for usikkert. Hvis man venter fire-fem dage efter den forventede menstruationsdag med at teste for graviditet, er resultatet endnu mere sikkert. Graviditetstestene i denne undersøgelse er dog alle tilstrækkeligt følsomme til at vise resultatet med 99,9 procents sikkerhed, allerede når testen laves på første dag efter udebleven menstruation.

    Desuden kan lægen se det ved en gynækologisk undersøgelse hvis hun er gravid...


  • Julie H
    Julie H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #28   11. jul 2008 Hvis hun har haft mens for 2 måneder siden, og I har taget en test for 1½ måned siden ville den test jo heller ikke kunne vise noget, eftersom det så er omkring ægløsnings tidspunktet I har testet!?
    Men måske du mener det er 2 måneder siden hun skulle ha haft mens, og så ikke har fået det?!

    Uanset hvad bør I tage en test, nogle kvinder er længe om at danne graviditets hormonet HcG, og derfor vil en test først vise positiv noget tid efter befrugting.
    Og husk på at det ikke nødvendigvis skal være en tyk fed streg, hvis blot der er skyggen af en streg er testen positiv. Men ellers kan jeg anbefale jer at købe en Clearblue test, den er lidt dyrere, men tilgengæld er man ikke i tvivl om resultatet-


  • #29   11. jul 2008

    Det er sådan at hvis man er blevet gravid, ville en test i mange tilfælde først vise positiv efter 15 dage..

    Men det er meget forskelligt fra person til person...

    Men synes i skal tage en test mere eller få hende testet nede ved lægen.


  • #30   11. jul 2008 Jah men hvis hun er 2 mdr henne har hun sq nok fået dannet noget hcg, hvis hun er gravid...

  • #31   11. jul 2008 hun tog testen 14 dage efter hun fik sin sidste test. vi prøvede jo næsten hverdag. da hun missede sin menstr. blev vi ligeeeee skeptisk om at hun var blevet gravid idet hun ikke haft nogen form af symptomerne til graviditet. ja hun må til en læge når hun kommer hjem fra rejsen. hun har haft ondt i ryggen fornylig. og hun siger at hun føler at hun har fået større mave. men vi var var 100% sikker på at hun ikke er gravid idet hun ikke har fået kvalme i denne periode, så hendes udeblivelse af menstruation gav vi skylden på streeset periode hun har været igennem mhs. eksame. men når i siger at det kan godt forkomme at nogen ikke får kvalme. hmmmmmmmm

  • #34   11. jul 2008
    Bowiie < 3

    kom det hele ud ved den næste mens.???


  • #37   11. jul 2008 Kristina K


    wow, holda op. det kalder man lægesjusk på højeste plan


  • #39   11. jul 2008 da jeg var gravid(fik abort) fik jeg heller ingen symtomer på det overhovede, men tog en prøvede fordi jeg ik havde fået mit lort.. hvis det er så gå op til lægen og få taget en prøve den er mer sikker og så er den gratis

  • #41   11. jul 2008 Bowiie < 3

    ja v er intre. i at hn skal være gravid. der er altså gået 2 måneder siden hun sidst har fået sin mens. og der har ikke være nogen form af symptomer til en graviditet. vi tog en test og den viste negativ. siden da går hun rundt og beskylder sig selv for ikke at være gravid, og hun siger hele tiden "tænk hvis jeg ikke kan får børn". hun har grædt et pr. gange. jeg trøster hende, siger at det ikke er en must osv ov. men det hjælper bare ikke. jeg elsker hende ligemeget. men det gøre mig ondt at hun går rundt og gøre sig selv ked af det.:((((

    der er ikke noget galt med mig, idet to af min tidligere eks. kærester blev gravid ved en fejltagelse, hvor det endte med abort begge gange.


  • #43   11. jul 2008 ja hun smed pepillerne 2 uger før sin sidste mens., jeg venter lige med at tale om det, idet hun er ude at rejse. jeg har købt et rejse til hende, så hun kunne slappe lidt af med sin familie, som hun har rejst sammen med. og falde til ro, idet hun har været igennem en meget stresset periode men eksame, og tilmed tanken om at blive gravid. når hun kommer tilbage, så må vi tage til lægen og få lavet en graviditets test. hvis det er negativ, tja så må vi få lavet et test om hun kan få børn.

Kommentér på:
Gravid???

Annonce