{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Veninde har problem! {{forumTopicSubject}}

Hu havde sin sidste mens fra den 13. - 17. november. Nu har hun så endelig taget sig sammen og vil ta ned til lægen med en urin prøve, men! Nu har hun lige regnet frem til, at fra hun havde sin sidste mens den 13. november og til nu er der gået 12 uger + en uge. Hvad gør hun?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veninde har problem!
  • #1   11. feb 2008 Tag til læge med det samme..!

• #2   11. feb 2008 vildmedbiler X - er det ikke noget med, at hvis man går meget og tænker på om man er gravid, så kan man os gå laaaaaang tid over?

• #3   11. feb 2008 vildmedbiler X - okay. men hvis hun nu er gravid? så kan hun da ikke få en abort mere?

• #4   11. feb 2008 Har hun fået abort før?? Jamen hvis hun er over 12 uger henne, skal hun søge om at få lov til at få lavet en abort!

• #5   11. feb 2008 Lea S - Nej, det har hun ikke. Tror vi fandt ud af, at i morgen er hun 13 uger henne. Men hvor lang tid går der så før de får fundet ud af, om man kan få en abort? Og hvor skal man gøre det henne?

• #6   11. feb 2008 (link fjernet)

læs her.. det er muligt at få abort efter 12uge..
    men vil kraftigt frafåde dette..

• #7   11. feb 2008 Idag kan man godt få en abort efter 12 uge... mener de gør de helt til 16 uge... og er hun under 18 år kan hun søge om det indtil 20 uge......

Hun skal da bare afsted til her læge..... Med det samme.... jo længere hun strækker det - jo større når barnet at blive og desto sværrer blir det at få en abort....

Lægen anviser hende til det nærmeste hospital der udfører aborter... så uanset hva... skal hun bare se at komme til lægen - han skal nok fortælle hende hvad hun kan/skal gøre

• #8   11. feb 2008 (link fjernet)

og ta lige et kig her hvor meget fosteret er udviklet.. det bliver faktisk en føsel hun ska igennem..

• #9   11. feb 2008 Ja det er muligt at få en abort efter 12 uge.. Men du skal stadig søge om det! Det er ikke noget du bare bestiller tid til...
    Aner ikke hvor langtid det tager, for har heldigvis aldrig prøvet det selv! Men syns ligesom Louise, hun skal tjekke abortlinien! Tror de er mere til hjælp end os herinde!

• #10   11. feb 2008 (link fjernet)
    *Heidi Pitt *, du har ikke helt dit lovstof i orden;)

• #11   11. feb 2008 *Heidi Pitt* - tusind tak for hjælpen, men skal nok få hende smidt ned til lægen.

• #12   11. feb 2008 Louise: Ikke sikkert du mener det - men jeg ved hvad jeg fik af vide af min da jeg var 17 og blev gravid..... Der er ingen regler uden undtagelser... Og jo... man kan søge om det indtil 20 uge..... Ved det da min veninde var 18 uger og 3 dage henne... fordi hun var under 18 år....

• #13   11. feb 2008 Michella: Ja uanset hvad - er hun nød til at tage afsted..... Hun vil være mere afklaret når hun er 100% sikker.....

• #14   11. feb 2008 **Louise**. - Jo, det har hun, for der står, hvis man er umoden & jeg tror nu ikke lige min veninde kan, tage ansvar for et barn i hendes alder ;s

• #15   11. feb 2008 Michelle: Det er altid bedre at snakke med lægen om sådanne ting - for nogen læser noget et sted - så må det være sådan... Jeg VED det kan lade sig gøre når man er under 18 år.... ;o))

Og fedt du hjælper hende - det er vigtig at have gode veninder i en svær tid. *s*

• #16   11. feb 2008 vildmedbiler X - tager med hende til lægen idag, men hun har haft ringet derned & snakket med dem, de sagde hun bar sku komme med en urinprøve.
    *Heidi Pitt* - Ja, ska nok ta med hende derned også være der, så hun TAGER derned, hun har med at sige, hun gøre det også alligevel ikke.

• #17   11. feb 2008 Michelle: sikkert fordi hun er bange for det svar der venter hende.... :o( Jeg var heller ikke glad for at skulle til lægen da jeg var gravid..... Jeg var 16 uger og 4 dage henne da jeg var ude til min første scanning - og der skulle jeg IKKE søge om abort hvis det var det jeg ville - skulle jeg bare skrive under på nogle papirer... men da jeg så det lille hjerte inde i min mave - var jeg solgt... jeg skulle klart ha det lille væsen. ;o))

• #18   11. feb 2008 *Heidi Pitt* - Jeg fandt en hjemmeside og læste man SKULLE ha forældrenes sammentykke, et andet sted skulle man ikke osv. der står vidt forskellige ting ;s Men hendes mor er syg og har meget og tænke på, tror du så hun kan få abort uden forældresammentykke? Det er hun nemlig meget nervøs for.

Har hørt det kan være virkelig hårdt og få abort osv. Eller bar gå med i tankerne at man er gravid. Og vil sku ikke ha hun står med et barn allerede ;s Så støtter hende hele vejen igennem

• #19   11. feb 2008 Godt at høre at du er der for din veninde, jeg er sikker på hun sætter stor pris på det smiley
    Du må da lige skrive når I har været hos lægen.

• #20   11. feb 2008 Heidi Pitt - Hun siger os, at man ikke bar kan slå et liv ihjel, men ;s tror bar ikke hun er voksen nok endnu til at ku passe et barn /:

• #21   11. feb 2008 Michelle: Sådanne ting kan lægen også hjælpe med.... De VED hvad hun kan gøre osv... og de plejer at være yderest behjælpelig med disse ting.

Jeg skulle IKKE have mine forældres tilladelse - Mener ikke man skal når man er over den seksuelle lavalder..... Jeg skulle ikke - og jeg fik min datter 4 dage før min 18 års fødselsdag....

• #22   11. feb 2008 Salle - Har siddet mange timer med hende, hvor hun har stor tudet og vil sku helt klart være der for hende hele vejen igennem, hun har os hjulpet mig, meget.

• #23   11. feb 2008 det er en lov der hedder 12 uge, og man skal igennem en psykolog,og socialrådgiver samt en læge for at ku blive taget op til vurdering om en abort, og dette er i mange tilfælde faktsik ikke HELT nemt, kender et par stykker der er blevet afvist, og har da også selv været til de samtaler, hvor de ikk ville lade mig fortsætte efter samtalen med social rådgiveren, da jeg slet slet ikke var sikker på at jeg ville have en abort, fik heller aldirg abort, og fortryder bestemt ikke..;)

• #24   11. feb 2008 Heidi Pitt - Okay, hun blir 16 nu her i april, men håber ikke hun skal ha forældrenes tilladelse, for så tror jeg bar hun vælger at føde barnet.

• #25   11. feb 2008 Michelle: Nogen gange er det bedre at vælge barnet fra....

Hun skal jo vide det altså er resten af hendes liv... og ikke "bare" de første 18 år....

Hun går glip af sin ungdom... nok vil der være få venner tilbage, men de fleste forsvinder stille ud af ens liv - da man pludselig ikke bare kan være med til alt det fede... de fede fester - de fede ferier osv.... Hun giver afkald på noget vigtigt i sit liv - men hun får også så meget andet...

jeg vil gerne snakke med hende, hvis hun er ked af det eller noget... Det er ikke en rar situation for hende at stå i lige nu - og man kan godt ha brug for at snakke med nogen der har været eller er i samme båd som hende....

• #26   11. feb 2008 Louise: Det passer altså ikke det der... kan godt være du kender nogen der har prøvet det - men så er det en vuderingssag.... Sådan er det bestemt ikke i alle tilfælde....!!

• #27   11. feb 2008 Michelle: Hun skal snakke med lægen om det... han ved hvordan hun skal forholde sig til det....!

• #28   11. feb 2008 Heidi Pitt - Barnet skal jo os helst være et ønskebarn & hun skal ikke bar ha det fordi hun er gravid.
    & som du siger, hun kommer til at ku gå så meget i byen og være sammen med sine venner.
    Hun er en bestemt pige, der vil ha tømrer udd. & derefter ind til politiet, & hvis hun skal drømme den drømme, bliver hun sønder knust, for det er det mål hun har sat sig, men når det så kommer til at skal snakke med hendes mor om abort, sex osv. det kan hun ikke.

• #29   11. feb 2008 Desværre er der jo nogle piger der bruger abort som prævention.... Det er forfærdeligt og de skulle ha nogen i deres r** Og DER kan det ske de ikke "bare får lov" til at få abort.... men ellers har jeg ALDRIG hørt om nogen unge piger (her skrevet under 18 år) der blir nægtet en abort hvis det er det de ønsker....

• #30   11. feb 2008 Hvis hun ikke kan tale med sin mor om sex, abort osv., hvordan har hun så tænkt sig at fortælle hun er gravid og beholder barnet ? Tror den er lidt slemmere.

• #31   11. feb 2008 vil hverken male fanden på vægen eller noget, men der skal forældre med når man er under 18, har en veninde på 17, som ikke ka komme til de samtaler uden den forældre der har myndigheden over hende.. men det er heller ikke en ting hun burde gå igennem uden sine forældre..
    var over 18 da jeg blev gravid, og det var da ikke lige til for mig..

• #32   11. feb 2008 Salle X: det kommer HLET af sig selv.... Jeg gik i maaaange dage inden jeg tog mod til at fortælle familien det.....

Ja nok er det værrere at skulle sige man er gravid, men det ser man ikke når ens hoved er fyldt med en masse tanker som man endnu ikke har fået svar på... Lægen kan indkalde moren til en samtale for at støtte pigen... det kan være en fordel for mange.... Både forældre og de unge mennesker hvis liv det drejer sig om...

• #33   11. feb 2008 Louise: Hmmmm.... jeg var nu kun 17 år - og mine forældre havde intet at sige..... sådan er det når man er over den seksuelle lavalder.....

• #34   11. feb 2008 Heidi Pitt - Håber hverfald hun får lov, til at få abort, ellers, så går hun helt ned.
    Salle - Hun sagde hun bar havde tænkt sig at holde det hemmeligt, til hun begyndte at få mave, så ku hendes mor selv regne det ud. Men det er en meget dum ide.

• #35   11. feb 2008 Julie H - Hun er ret overbevist om at hun er gravid, hun har haft lidt kvalme om morgenen, hun har ikke vært i byen i 3mdr. fordi hun ikke rigtig kan drikke, sprut osv.

• #36   11. feb 2008 Ja, desværre

• #37   11. feb 2008 Michelle: jeg troede heller ikke jeg ville kunne snakke med min far om det... Og da jeg endelig tog mod til mig og fortalte ham at han skulle være bedstefar.... Kom han hen... gav mig det største kram jeg nogensinde har fået og så hviskede han til mig "hva end du vælger lille skat - så vil jeg være her for dig"

Hold op hvor blev jeg lettet.. jeg brød fuldstændig sammen - for det jeg frygtede mest - viste sig at blive min største hjælp... ;o))

• #38   11. feb 2008 Heidi Pitt - Det altid dejligt med forældre støtte, men ak ja. Håber det kan lade sig gøre for hende, at få en abort

• #39   11. feb 2008 citat fra loven omk abort. : Hvis kvinden er under 18 år, skal der hentes samtykke fra forældrene. Samrådet er et udvalg i hvert amt, som består af tre personer: 2 læger og en jura-kyndig. Samrådet giver dog kun i særlige tilfælde uden forældrenes tilladelse.

• #40   11. feb 2008 Louise - Er du negativ over det her eller hvad? Syns kun du kommer med negative ting ;s

• #41   11. feb 2008 § 6. Er kvinden under 18 år, og har hun ikke indgået ægteskab, skal forældremyndighedens indehaver samtykke i anmodningen.

er du i tvivl syntes jeg virkelig du ska tage et kig her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1202

• #42   11. feb 2008 Louise: hva hjælper det at du læser dig frem til noget - når det ikke passer alligevel.. .Du kan finde alle de sider du lyster - det gør det ikke mere rigtigt.... Jeg gentager lige mig selv......

Jeg var 17 år og kunne selv bestemme.... havde ikke mine forældre med i de beslutninger der blev taget omkring min gravilitet.... og loven er IKKE blevet strammet op....

• #43   11. feb 2008 Michelle: tag den veninde til lægen... folk har sine egen ideer til hvad der er rigtig og forkert... læste hun selv denne her tråd - tror jeg kun hun vil være mere forvirret... Lægen vil helt sikkert hjælpe hende....

• #44   11. feb 2008 Julie H: Nope.... den kan du vel hurtig regne ud. Men fik skam muligheden helt til 20 uge.... UDEN forældre skulle blandes ind i noget... For det var min helt klare holdning - indtil jeg blev scannet.... Det var et enkelt stykke papir jeg skulle skrive under på - så var den klaret....

Og igen... ved det så også fra min veninde at det ikke har ændret sig...!

• #45   11. feb 2008 bestemt ikke.. intet barn skal sættes til verden hvis moderen ikke er klar til det.. er i mod abort, da man burde være gammel nok til at beskytte sig hvis man er klar til sex,,
    Men ved hvordan jeg selv blev gravid på prevention, og derfor kan der jo godt være undtagelser..

Syntes da bestemt at der skal fortælles lovene, og ikke løgne, hvilket det er når man ikke fortæller hvordan det lovpligtigt er.!
    Derfor forsøger jeg at sætte streg over hvordan det virkelig er..
    Og som jeg tidliger har skrevet, er jeg ikke ude på at male fanden på vægen..

• #46   11. feb 2008 Heidi Pitt - Skal nok få hende slæbt derned,

• #47   11. feb 2008 du kommer ikke langt med det der.. dine forældre ka aldrig tvinge dig til abort, uanset din alder..! så det er nok derfor de ikke er blandet ind i det. du har jo ikke fået abort før du blev 18.. og din læge må virkelig vejlede dig forkert.!

• #48   11. feb 2008 Louise: jeg vil meget gerne ha mig frabedt at du sidder og kalder mig en løgner.!!

Jeg ved det af erfaring... Du kommer med sider fra nettet..... Se lige DER mener jeg at jeg kan tillade mig at fortælle hvad jeg VED.... og ikke hvad du mener er løgne..!!!

• #49   11. feb 2008 Min mening til det der er, Heidi er ældre og jeg tror hun har mere erfaring og ved hvad hun taler om, end du har Louise. Ikke for at undervudere dig, men tror bar Heidi ved hvad hun taler om

• #50   11. feb 2008 Louise: Din mening... Og nææææ - det var nu ganske sandt det han har fortalt mig... Uanset hvad du så mener om det...!

Michelle: Held og lykke til din veninde - håber hun får den rette vejledning - og fedt du er sådan en go veninde... :o))

• #51   11. feb 2008 Michelle: Viden behøver ikke at have noget med alder at gøre... *ss*
    men ja - jeg mener nu selv at erfaring er bedre end bare at læse sig til noget..... ;o))

• #52   11. feb 2008 Heidi Pitt - Skal nok lige vende tilbage, når vi har vært ved lægen med svar, så ser vi hvem der har mest forstand på det, om det er dig eller Louise. Men Tror du ved mere smiley Tak, vil altid være der for hende, som hun har været der for mig, hun har fået mig ud af de værste ting.

• #53   11. feb 2008 Michelle: Ok... glæder mig til at høre fra jer.. :o))

Ellers skriver du bare i privaten. :o))

• #54   11. feb 2008 Heidi Pitt - Skriver nok bar på privaten smiley

• #55   11. feb 2008 Julie: Det kan jeg sgi godt forstå... Hold da op.... 13 år... Det må ha været et maridt for dig.... :o(

Vildt du få en abort som 13 årig uden dine forældre behøvede få noget af vide... Troede kun man kunne det når man var over den seksuelle lavalder... Nå jamen det beviser jo kun endnu mere at jeg har ret... (i mine løgne. *SS* )

• #56   11. feb 2008 syntes så bare at michelle ska tage telefonen og ringe til sin læge og få afvide hva sandheden er..
    Kalder dig ikke en løgner, men du fik INGEN abort, derfor kan det ikke være erfaring..!
    Meget muligt hun er ældre, men tingene ka jo være skærpet, netop fordi unge piger bruger abort som prevention,
    I gør at mine svar bliver negative, da jeg ønsker at besvare det i skriver..
    Selvom jeg kun er 21, og min datter kun er 1år, kan jeg da have lige så stor viden som en kvinde på måske 0+-
    (har ikke læst din alder heidi, så ikk myntet på dig)..
    I aner jo ikke hvilket erhverv jeg har, hva jeg har af skole baggrund i bagagen;)

• #57   11. feb 2008 Michelle: Oki.. det er bare iorden...

og igen.. .vil hun snakke om det... så må hun gerne skrive... :o))

• #58   11. feb 2008 Louise: Hun tager jo med veninden til lægen - så hun skal skam nok få svar....

Så må Julie da også være en undtagelse... Hvis du har ret...! (hov - og min veninde også)

Og som sagt... så kig på hvad jeg skrev om alder.. ;o)

Ser ikke de ting du skriver som nagativ - men ser du blir negativ fordi vi ikke er enige....

• #59   11. feb 2008 Julie: Jamen min far skulle skam også med da p-piller kom på tale... Ja det er sgu underligt, men ikke desto mindre sandt....

• #60   11. feb 2008 Heidi - Siger jeg til hende smiley

Louise - Siger skam ikke du er en løgner, men du læser dig frem til det hele ;s & jo, Heidi skulle ha en abort, og der havde forældrene ikke fået noget afvide, men hun valgte fra. Syns du skal læse det hele igennem ^^^^^^

• #61   11. feb 2008 Louise: Hva har din skolegang med det her at gøre...? det er da lige meget om du er medlem af mensa.... Hvis andre har prøvet andet - så holder de sider jo ikke.....

• #62   11. feb 2008 Michelle: ;o)) DU læser da hva man skriver.... Dejligt. *ss*

• #63   11. feb 2008 Jeg ville forlænst ha smuttet til lægen hvis jeg var 2 måneder over :S Det er lang tid at gå over..

Jeg var lige ved at tage til lægen da jeg var 1 uge over, men så kom det dagen efter..

• #64   11. feb 2008 står med en veninde på 17, som er gravid i 7uge, har været med hende til lægen i sidste uge, og hvis hun skal have en abort skal hendes far ned og skrive under.. MÆRKELIGT hvis det er lovligt at gøre det unden en underskrift.. hun har dog fortalt sin far det, men hun har ikke bestemt sig endnu. vi var der til undersøgelser og ligenden..
    Læser mig BESTEMT ikke til alt, understreger dog blot reglern.!..!

• #65   11. feb 2008 Heidi - Læser skam det hele godt og grundtig igennem, inden jeg åbner min mund smiley

Julie - Dejligt, endnu et bevis på forældrene ikke behøver gi deres sammentykkke

• #66   11. feb 2008 ka jo dog ikke fortælle om mange læger pisser på lovene, ved dog at de kan miste alt hvis de ikke følger lovene..!

• #67   11. feb 2008 Julie: Ja..... Og tænk sig... jeg blev gravid på pillen.... :o(

Der er så mange regler - og når man tror man kender dem, kommer der nye, eller man finder en måde at komme udenom dem på... det er forfærdeligt at der ikke er mere "kontrol" over sådanne alvorlige emner som abort... men på den anden side tror jeg de er det lavet for at beskytte de unge.... mange piger tør ikke komme til deres forældre og fortælle de er gravide - så de strækker det så langt som muligt.. tror det er derfor de vælger at gå ind og lave det indgreb unden forældrens samtykke - for ellers ville der være utrolig mange fødsler pga frygt for at skulle fortælle sine forældre det....

• #68   11. feb 2008 Louise - Så vidt jeg kan se længere oppe, var det dig der kom med link & tekster fra hjemmesider. Andre kommer med ord fra dem selv og hvad deres omkreds har oplevet og lagt krop til.

• #69   11. feb 2008 Louise: jamen så må vi jo konkluderer at der åbenbart er forskeld på de regler.....

Men jo... self er det ALLE andre læger den er gal med... for DU VED da helt sikkert hvordan tingene forholder sig... lige meget hva vi andre så har været igennem....!!

Godt vi har dig Louise, ellers ville det da gå helt galt....!!

• #70   11. feb 2008 T.J. - Som skrevet længere oppe, er hun meget strid på sådanne punkter.

• #71   11. feb 2008
    Julie H - kommer godt nok an på forholdet til ens mor..

Hvis jeg skulle have abort ville jeg ikke fortælle det til min mor, men min bedste venidne.. Netop fordi jeg hader min mor så meget som jeg gør..

Hvis jeg var gravid ville der går nogle måneder før jeg ville sige det til min mor..

• #72   11. feb 2008 Julie: Det er sandt.... men nu skal hun lige ha af vide om hun ER gravid.... :o))

Men ja - at gå igennem sådan ting alene, det kan man ikke som et barn selv...

• #73   11. feb 2008 Julie H - Tror os det ender med hun fortæller hendes mor det, men hun skal ha samlet sig modet, og som skrevet tidligere, har jeg siddet med hende mange gange hvor hun har grædt.

• #74   11. feb 2008 Julie H - Hun er nemlig bange for hvordan hendes mor reagere, hun ved ikke rigtig hvordan hun skal fortælle hende det osv, men.. hvis hun ikke vil fortælle hende det, står jeg altid først og vil hjælpe hende

• #75   11. feb 2008 Julie: Min mor snakkede ikke til mig i tre mdr efter... da jeg ringede og fortalte hende det... der var min mors svar til mig

"NÅ - jamen det barn skal da nok blive fjernet fra jer inden det er en mdr"

Taaak søde mor for din opbakning.... Men efter de tre mdr kom hun selv og undskyldte... hun var bare blevet så ked af det..... Ubehagelig situation.. :o/

• #76   11. feb 2008 Dena - Hvis du KUN er negativ, vil jeg bede dig om at forlade den her debat. Siger det pænt. Så, på forhånd tak.

Julie H - Hun har ikke det bedste forhold til hende mor, som sagt før, har hun meget svært ved at snakke med hende om tingene.

• #77   11. feb 2008 Heidi - Skummelt /: & er jeg ked af at høre, men tror det er derfor hun er bange for at sige det til hende og hvordan hun nu skal få det sagt osv.

• #78   11. feb 2008 heidi,.der er nogle læger der slægger på reglerne, så gider du VENLIGST stoppe med at skrive sådan til mig? Gider jeg da SLET SLET ikke at finde mig i..!
    Jeg kommer med min erfaringer, samt bekraftigelse på hva jeg siger.
    Du får det bestemt til at lyde som om det der står på samtlge sider om lovene, samt at de læger der overholder lovene er helt helt galt på den..!

• #79   11. feb 2008 Julie - Hun har vært ude i noget lort for ½år siden med stoffer, hendes mor fik det afvide af mig, jeg kunne ikke klare at se hende sådan, tror det er siden dengang hun er blevet bange for at åbne sig for sin mor /: men kunne ikke klare og tænke på hvad der ku ske hende /:

• #80   11. feb 2008 Louise - Du kan forlade debatten hvis det er du ikke føler dig tilpas med alle dine tekster om lovende. For hvis jeg skal til at remse op hvor mange regler der ENLIG bliver brut, tror jeg ikke du bliver færdig med at læse det idag.

• #81   11. feb 2008 Dena - Man kan slet ikke sige noget om den her sag, før man faktisk selv har stået i den eller står i den. Det er ikke så let som folk går og tror. Kan særligt mærke på min veninde at hun slet ikke ved hvad hun skal, hun er 1stort ?.

• #82   11. feb 2008 Julie - Ja, der er forskel, men hendes mor reagede meget kraftigt dengang og nu går hendes mor med en diskopolaps (staves) og skal til en masse undersøgelser, hun kan ikke lave noget derhjemme rigtig, så hun er afhængig af sin datter hele tiden

• #83   11. feb 2008 Louise: Hmmm... næææ jeg gider skam ikke stoppe med at skrive.... og har du tænkt dig at sige sådan til andre - skulle du nok overveje dit eget ordvalg herinde nøje...!! Så kan du finde dig i det eller lade være... det er jeg noget så ligeglad med......
    Og hvordan du tolker mine ord rager mig - så længe Michelle forstår hvad jeg mener... DU derimod er vist ene om ikke at kunne forstå hvad jeg skriver.....

Og for det andet - hvordan er det dog du flipper ud fordi folk ikke gir dig ret.....
    Barnagtigt..!!

• #84   11. feb 2008 Gir Heidi fuldt ud ret! Som sagt, læs alt det der er skrevet godt og grundigt, før munden bliver åbnet. Det resultere bar i dumhed

• #85   11. feb 2008 Dena - Det du faktisk hentyder til er, at min veninde ikke skal ha en abort fordi hun slår noget levende ihjel? & at hun skal ha barnet? Pigen er overhovedet ikke voksen nok endnu til at ku tage vare på sig selv og et barn. Et barn, skal være et ønske barn, og man skal ikke bar ha det fordi man er gravid.

• #86   11. feb 2008 Du må også meget gerne skrive til mig, om hvad lægen sagde smiley Nu har jeg fuldt med her, halvt på sidelinjen, så vil da gerne vide hvad I kom frem til smiley

• #87   11. feb 2008 for at få abort uden forældrenes samtykkelse i en alder som er under 18, skal der søges om dette også.!! altså om at få tilladelse til en abort uden forældrenes tilladelse, dette er muligt, men tager tid..! Har undersøgt det i bund nu. i har delvist ret.. det er muligt, men ikke lovligt uden en tilladelse smiley
    Så, slut på denne diskution..
    lægen skal også vurdere om de mener pigen kan gå igennem det uden sine forældre.!

Som skrevet før. er jeg imod abort, som i nok også har regnet ud,. men der kan også ligge noget i at man ikke er i stand til et barn.. Man kan ikke bruge at man ikke er moden, for man vokser virkelig med opgaven.! Man er jo ikke født som super mor,men man kan jo arbejde sig den vej smiley

• #88   11. feb 2008 Dena: Det kan du jo heller ikke sige er sket i den her situation - så mange oplysninger er slet ikk givet... så at du bare går ud fra at det var uansvarligt - er jo en "individuel holdning" Ingen grund til at være grov... det er skide svært at stå i sådan en situation - og så gør bare ikke altid det rette....

• #89   11. feb 2008 Louise: Og igen kommer du med et uddrag fra en side.....

• #90   11. feb 2008 Julie - Står hverfald 100% ved hendes side. hele vejen igennem. Men det ikke kun stoffer, nu vil jeg ikke ligge min veninde ud, som en der ingenting kan, men hun har skåret meget i sig selv, da hendes kæreste døde. det er noget tid siden nu og hun holder sig rigtig flot væk fra alt det.
    Dena - stor nok til at gå til lægen? pigen er 15, tror ikke du er 15. & se, du glæder dig til at få barnet, men min veninde, ville overhovedet ikke glæde sig, hun ville ikke ku klare det.

• #91   11. feb 2008 jeg har ikke flippede ud på noget tidspunkt.. men citere lige din EGEN kommentar..
    Louise: jamen så må vi jo konkluderer at der åbenbart er forskeld på de regler.....

Men jo... self er det ALLE andre læger den er gal med... for DU VED da helt sikkert hvordan tingene forholder sig... lige meget hva vi andre så har været igennem....!!

Godt vi har dig Louise, ellers ville det da gå helt galt....!!

Den er jeg faktisk ikke helt enig i ikke er forkert..!!!!!!!!

• #92   11. feb 2008 Dena: Hmmmm... så er jeg heller ikke "moden" nok i dine øjne til at være mor.. som nu ellers har fungeret ret godt i snart 11 år.... Jeg var længere henne da jeg gik til lægen - og ved du hva... mener selv jeg er moden nok til den rolle jeg som mor har påtaget mig..!!

• #93   11. feb 2008 Salle - skal jeg nok smiley

Dena - Som jeg har skrevet utallige gange nu, vær sød at læs hele debatten igennem før munden bliver åbnet.

• #94   11. feb 2008 Louise: Gider sgu ikke diskutere med dig mere...

slut herfra....!!

• #95   11. feb 2008 hvor der uddrag fra en siden ved min sidste kommentar? hvem siger ikke jeg har været i telefonisk kontakt med min læge????
    Jeg har skrevet ordret hva jeg havde at skrive. find mine ord andre stedet.!! så du kan dokumentere at det er uddrag fra en side.!

• #96   11. feb 2008 Julie - har altid været der får hende og tror ikke der er noget om hende jeg ikke kender til. en herlig pige, som har dummet sig engang men er på banen igen, men er bange for, hvis hun skal ha et barn, så går det den gale vej igen

• #97   11. feb 2008 Louise - Ville sagtens ku finde det du skrev før, på en side, men ærlig talt, så gider jeg ikke bruge tid på det, da jeg har fået bekræftet fra utal af andre, at man kan få abort uden forældrenes tilladelse.

• #98   11. feb 2008 Dena - Nu er det så hendes ejet valg, ikke og være gået til læge noget før, jeg spurgte bar om noget, herinde for at ku hjælpe hende, og ville helst ikke høre noget negativt. Men det hjælper du meget med!!!

• #99   11. feb 2008 Dena: NOPE... jeg gik til lægen da jeg ikke turde vente mere...... Jeg havde morgenkvalme i langt over en mdr inden jeg tog derop....

Fordi jeg var et barn der blev bange....! børn handler ikke altid fornuftigt... og det er børn der får børn... så man kan vel ikke forvente snusfornuft fra dem.... Jeg var dum... den eneste grund... dum og skide bange......!

Det gør mig bestemt ikke til nogen dårlig forældre....

• #100   11. feb 2008 Man laver mange dumme ting her i livet... men det dummeste er da at sige man aldrig har dummet sig..!!

• #101   11. feb 2008 Dena - Som heidi lige har skrevet "men det dummeste er da at sige man aldrig har dummet sig" tror det er det du prøver at sige måske? Tror os du har dummet dig MANGE gang,

• #102   11. feb 2008 Dena - Kan godt ske det er dit eget valg og syns hun er uansvarlig, men vil du venligst holde det for dig selv så? Tror ikke vi andre gider høre på det. Syns jeg siger det på en pæn måde, så ingen grund til at hidse dig op.

• #103   11. feb 2008 Julie - ved du hvorfor du ikke har læst det nogle steder? Det står nemlig ikke nogle steder ;s

Dena - hids dig da lige ned.

• #104   11. feb 2008 Dena - helt ærligt, så er det der dybt latterligt ;s men, tak fordi du smuttede, så er jeg da fri for at be om det.

• #105   11. feb 2008 Dena: Rooooliiiiiig nu ikke.... Michelle tar hendes veninde i forsvar når du som helt uvidende kalder hende uansvarlig........ Det er da klart hun gør det..... det ville jeg da helt sikkert også gøre...

Der er ingen der i sådan en situation behøver få sådan noget af vide som du bare hælder ud - og står du selv i samme situation, burde du nok AF ALLE. være lidt forstående overfor det ømtålige emne..!!

• #106   11. feb 2008 Går man ikke til lægen med det samme - er man uansvarlig og blir ikke nogen go forældre........

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm......

Det må jeg hellere snakke lidt med min datter om....!!

Dena: Tsk tsk..... ikke godt.....

• #107   11. feb 2008 er man ikke helt enige, så skal man bare smutte. hva med at lave en privat gruppe, så i ka tage tingene der. alle har lov at være uenige, men bare ikke i jeres forum.!

• #108   11. feb 2008 Louise: Nåååh... fik du lige lov til at komme af med lidt mere galde....

Det er ikke de ting i siger.... det er måden på det.... (som man som forældre også lærer sine børn....)

• #109   11. feb 2008 Julie - tror jeg os hun har smiley & ja, jeg beder folk forberede sig på, at hvis de ikke har nogle ord der kan hjælpe mig, med det jeg spurgte om, så syns jeg enlig ikke de skal være i den her debat.

Louise - Ku være du sku lave en gruppe med Love i Danmark, er helt sikker på der er Mange der vil være medlem, for er sikker på der er mange der har interresse i det ;s

• #110   11. feb 2008 Din veninde er snot dum åbenbart... Men ved nogle lejligheder kan man søge om sen abort - det skal hun jo så kunne tage sig sammen til at få gjort hvis hun ellers kan...

• #111   11. feb 2008 Mamma Anna: Hold da op......

Sikke da en konkludering.... Snot dum...!!

Er man snotdum hvis man som barn er bange for de konsikvenser...? Nej - men er et normalt barn....

Jeg er en snotdum mor, med verdens lækreste barn...!

• #112   11. feb 2008 Julie : ;o))

• #113   11. feb 2008 Mamma Anna - Styr da lige din brændert!!! Bar fordi du er voksen og har et barn, har du overhovedet ikke ret til at tale sådan der ;s
    Tror efterhånden Heidi er den der har støtte mig mest, i at hjælpe min veninde. & det takker jeg for smiley

• #114   11. feb 2008 LOOOOOOOOOOOOOOOOL Ja..... Men det er kun fordi vi SKAL være enige i den her tråd... Ellers var vi ragende uenige... *GG*

• #115   11. feb 2008 Michelle: Fordi man er 22 behøver man bestemt ikke være alderen voksen... ;o))))

• #116   11. feb 2008 Julie: At man er 16 og ikke tør at tage til lægen selvom ens mens udebliver så er man da ikke velforvaret.. Og nej jeg kaster ikke med mudder - det er såmænd bare min mening om hende..

• #117   11. feb 2008 Men self, ku være jeg sku til at tænde fuldstændig af, hvis nogle siger noget forkert ;s
    men man kommer bar ingen steder med det

• #118   11. feb 2008 LOOOOOOOOOOOOL Ja Julie SKAL altså os være med. ;o))))

• #119   11. feb 2008 Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... jeg er ikke "velforvaret" Men hold k*** hvor har det været hyggeligt... *GG*

• #120   11. feb 2008 Mamma Anna - Nu bliver jeg virkelig gal!!! Jeg har sagt til så mange gang nu! Læs debatten igennem før munden bliver åbnet. Pigen er ikke 16, hun er 15. Står os nogle steder i debatten. Læs og lær, for munden åbnes.

& ja, julie H også smiley

• #121   11. feb 2008 Så er man 16 år, men helt normal tankegang.....

• #122   11. feb 2008 Heidi - Nej, det tør siges, min bror er 21 og er som en dreng i en sandkasse, tyder på en her i debatten er ligesådan smiley

• #123   11. feb 2008 Julie: hvis ikke man er mere moden end det ja så er det klart bedre at få et barn... Håber inderligt ikke hun er gravid...

• #124   11. feb 2008 Vildmedbiler: Sådan..... :o)

Velkommen tilbage i debatten.

• #125   11. feb 2008 vildmedbiler X - tak for din opbakning smiley

• #126   11. feb 2008 vildmedbiler: vil nu mene at når man ved man sidst havde mens i november og ikke er gået til læge så er man uansvarlig

• #127   11. feb 2008 Mamma Anna - som vildmedbiler har skrevet, skal hun så få barnet og sende det i plejefamilie eller lign? det er nok det sidste hun vil og nok os det sidste jeg syns hun skal. Et barn skal være et ønske barn!!! Er dit barn ikke det eller hvad?

• #128   11. feb 2008 Mamma Anna: undskyld..... Men siger du det fordi hun ikke tog sig sammen til at gå til lægen??

For seriøst hvis det er derfor du kommer med de kommentarer... så bid det lige i dig en anden gang.... Jeg er sgu (syntes både jeg og min datter) en ganske udmærket mor - og jeg gik længere tid inden jeg fik mod nok til at se realiteten i øjnene... Så spørg jeg igen.... Mener du så jeg ikke kan være nogen go mor???????????

• #129   11. feb 2008 Michelle: ja all børn bør fødes som ønskebørn

MEN... Det er sgu ingen dans på roser at være enlig mor til et barn og da slet ikke hvis man er 16 ingen udd. har og ingen penge har.. Hvad skal der så blive af det stakkels barn selvom forudsætninger for at få dette barn sikkert er gode skal man kunne byde barnet noget...

• #130   11. feb 2008 Heidi: at være 16 og s lade være med at gå til lægen ja det mener jeg er uansvarligt... For et barn er da ikke at foretrække nå man er 16

• #131   11. feb 2008 VIP: Intet med alder at gøre... i mine øjne... FORNUFT......
    Og så skulle det komme fra dig... virkelig voksent at gi lav i bedømmelse - fordi jeg ikke var enig med din veninde..... Hvor er det det voksne kommer ind der så... Frk. VIP-kæmpe voksen??

Nogen ser åbenbart KUN alder som et problem i denne tråd.... Og mod en 22 årig.... hallo..... der er sgu ikke stor forskeld på 22 og 28 - men der er f*** stor forskeld på intilligens...!!!!

• #132   11. feb 2008 Mamma Anna - Som OGSÅ skrevet tidligere, hun ønsker en abort, da hun ved hvilke udd'er hun ønsker, & hun har altid selv tjent sine penge, hun har 3000kr til sig selv hver måned og bruger dem ikke bar på sjov. Hun bliver en god mor, den dag hun får et ønske barn!

• #133   11. feb 2008 Mamma Anna: Nå... jamen så er jeg da bare en uansvarlig mor i dine øjne... men også hellere være uansvarlig i dine øjne end i min datters..... ;o)

• #134   11. feb 2008 Julie: hvis ikke hun vil have barnet hvorfor så ikke gå til lægen og få det fjernet??

• #135   11. feb 2008 vildmedbiler - super holdning du har smiley

Heidi Pitt - igen som du selv har sagt, man kan godt være 22 og var som en på 9. Men du er 28 & er som en på 28. Fornuftig smiley

• #136   11. feb 2008 Heidi: jamen det er du skam bare...

Michelle: så håber jeg da virkelig at hun er ved lægen nu så hun kan få det fjernet

• #137   11. feb 2008 Michelle: jamen jeg takker og bøjer mig for komplimentet...... :o)) Men du skal altså vide at jeg er YDEREST uansvarlig..... *GG*

• #138   11. feb 2008 Mamma Anna: OKi... godt argument... Virkelig gennetænkt..!! ;o)

• #139   11. feb 2008 Mchelle: hvis det er mig du hentyder til så skriv det lige til mig - men ikke mig der sidder med røven i postkassen

• #140   11. feb 2008 VIP: NEJ.. Ikke på baboom, men på HG.... Ikke desto mindre er du da ikke voksen nok til at sige til andre de ikke er voksne....!!

• #141   11. feb 2008 Nå jamen så var det herinde... er sgu også lige glad... dig var det..!!

• #142   11. feb 2008 Heidi: "Ikke desto mindre er du da ikke voksen nok til at sige til andre de ikke er voksne....!! "

Skal man nu have en vis alder? For ærlig talt må jeg indrømme at det er skrækkeligt at du har fået et barn som 16 årig - og ja kan da godt være du har klaret det, men det er nok ikke alle der kan det...

• #143   11. feb 2008 Heidi: virkelig modent at sdde og diskuterer om hvor der er blevet gvet karakterer... tsk tsk.. Nu vil jeg på legepladsen med min søn...

• #144   11. feb 2008 Mamma Anna: Har jeg skrevet det til dig......... Nææææ tror jeg ikke... jeg kommenterede VIP´s eget indlæg... Andet er der ikke i det... og læs hvad min holdning er inden du prøver trække noget ned og hovedet på mig.... for hvis nogen har skrevet at alder intet har med fornuft at gøre - er det mig..... Det er ikke skrevet til dig... Så læs.....

• #145   11. feb 2008 Heidi: meget moden svaret... Øhh...

Men ja alder og fornuft har intet med hinanden at gøre - har jeg da fået dokumenteret nu

• #146   11. feb 2008 Min veninde skal til lægen og ha fundet ud af hvad der skal ske også skal jeg nok skrive hvordan og hvorledes. smiley

• #147   11. feb 2008 VIP: bestemmer hva????????? Og tjaaa - psykolog er nok ikke det værste at være - meeeen det er ikke lige mig... men tak fordi du mener det... ;o)

Mamma Anna: Virkelig modent at dig bare kommentere andre... go tur på legepladsen..
    Forresten... dejlig dreng du har dig der.

• #148   11. feb 2008 Mamma Anna: Ja det har jeg nu også... ;o))

Gad vide om det bare var homornerne ved dig der gjorde jeg syntes du var så rar - Men det var self også "Hvalen Anna"

• #149   11. feb 2008 Michelle: smutter nu... det her er noget lir tøsefnidder...

Håber hun får den hjælp hun har brug for..... Vi snakkes ved, er spændt på at høre nærmere. :o))

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #150   11. feb 2008 hvordan kan man som næsten 16 årig glemme at bruge beskyttelse og hvordan fanden kan man trække den så langt inden man går til læge, har selv 2 døtre en på 10 og en på 13, og håber fandme ikke det skal være en undskyldning at jeg er syg for at ikke komme til mig hvis en af dem er så uheldige og nogen sinde at skulle havne i sådan en ulykke i den alder, det er da netop der man som forældre skal vise sin støtte.
    hilsen tina

• #151   11. feb 2008 Tina: Hvem snakker om der ikke er brugt beskyttelse????

• #152   11. feb 2008 jan H ( tina) - jeg sir lige det samme...
    16 årige og ikke bruge beskyttelse, så tænker man ikke, og ikke engang ha været til lægen...
    Men hun skal ha forældres underskrift hvis hun skal ha abort...
    Jeg synes hun skal sige det til forældrene som det er, tage skideballen hvis hun får det, hun lærer nok af det...

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#153   11. feb 2008 sandsynligheden for at der ikke er brugt beskyttelse er nok 99 % sikker. jeg ved det man kan godt være uheldig med kondomer og p-piller meeeen så er man nok lidt sløset.

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#154   11. feb 2008 tim. hvor gammel var din kæreste ??

• #155   11. feb 2008 Tanja: Igen... hvor står der hun ikke beskyttede sig????

Tina: En oplysning... intet prævention er 100% sikkert... jeg blev gravid på pillen... min stedmor er blevet det to gange... min veninde tog pillen og hendes fyr gummi - og alligevel blev hun gravid... Og Julie blev gravid selv om fyren brugte gummi - så chancen for du ikke kan vide dig sikker på hvad der skete er 99%

• #156   11. feb 2008 Så snak dog med lægen istedet for! Alle er så kloge herinde men det er nu trods alt lægen der er uddannet og får lønnenfor at rådgive!

• #157   11. feb 2008 Tim P - hvis du er så træt af det... hvorfor så gå ind i debatten.... ?? Og måske du er "træt af undskyldningerne" Men sådan er realiteten altså - lige meget hvor træt du så kan blive af det.....

• #158   11. feb 2008 Lea: Nemmerlig.... det forvirrer mere end det hjælper - og den eneste der kan sige noget med sikkerhed er lægen... ;o))

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#159   11. feb 2008 heidi. siger ikke noget om at det er 100 % sikkert. siger det er 99 % sikkert.

• #160   11. feb 2008 Tim: Noget helt andet er... der er sgi ikke noget præventionsmiddel der etr 100% sikkert.... så hvorfor tro at gummi er det utimative beskyttelsesmiddel??

jeg er så træt af at unge mennesker ikke engang kender til de forskellige måder at beskytte sig på inden de kaster sig ud i sexlivets spænende univers... ;o)

• #161   11. feb 2008 Tim: Jamen det sker hver dag at en pige blir gravid på pillen herhjemme.... Fordi de unge har FULDSTÆNDIGT misforstået konceptet prævention....!! Det er et HJÆLPEMIDDEL til ikke at få div sygdomme og blive gravid... og ikke beskyttelse.....

ordet HJÆLPEMIDDEL... Har de unge med påbegyndt sexliv åbenbart ikke lært begrebet af..... Desværre..!

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#162   11. feb 2008 heidi. vi har selv brugt kondomer her i huset siden vi fik den lille for 10 år siden og sjovt nok så er jeg aldrig blevet gravid. så jeg kan hvis godt tillade mig at sige at kondomer er 99% sikre

• #163   11. feb 2008 Tim: Ved ikke hvor mange der bruger det som undskyldning - men der er sikkert en del..... jeg ved bare at mange unge har deres sexdebut alt for tidligt i forhold til deres viden derom.....

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#164   11. feb 2008 så må han have 2% dårlig sperm. det må være aldren smiley

• #165   11. feb 2008 Tina: Jamen self er de fleste heldige at det virker efter hensigten..... (som dig/jer) Jeg var ikke en af dem..... Man skal så heller ikke dunke de folk oveni hvor det ikke virkede...! Uanset hvad, skal ALLE da vide det kun er et hjælpemiddel og ikke 100% beskyttelse.... ;o)

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#166   11. feb 2008 heidi. syntes skolerne er langt fremme med oplysninger omkring sex. men ikke nok

• #167   11. feb 2008 VIP: Du må sgi hjælpe dig selv med de dumme spørgsmål.... Jeg gider ikke spile min tid når jeg ved du er "vel-dum" lige nu... Du ved UDMÆRKET godt hva jeg mener - så fordi du er negativ på mig, behøver du ikke gøre dig selv mere dum....

• #168   11. feb 2008 Tina: Ja..... nemlig.. .langt fremme - men gir dig ret... ikke langt nok... Desværre...

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#169   11. feb 2008 tim. det er ikke i alle hjem hvor man snakker om sex.

• #170   11. feb 2008 VIP: Så stopper du... ja du fik mig i fryseren - dejligt du bed dig selv i rumpen der tøs..! ... Er det noget at være stolt af... Ikke i min verden... det kalder jeg "stikkers*** Men hør her lige pige..... Du kan ikke få mig i fryseren , for jeg sviner ikke nogen til.... Hvis du har dårlig erfaring med mig - hvorfor holder du så - så meget af at være en modbydelig lille tøs overfor mig...

Alt hva du gir kommer trefold tilbage.... ;o))

• #171   11. feb 2008 Tina: du har helt ret..... Desværre....

• #172   11. feb 2008 Fordi jeg ikke gider bruge min energi på dig lille pige..... (og for det andet, den måde du er på -får du smidt dig selv i fryseren ikke noget jeg behøver hjælpe til med....) Jeg sviner dig ikke til - Jeg konkluderer at jeg syntes du er direkte.."dum" Andet er der ikke i det.... Og jeg er ikke en der behøver at få HA til hjælp.... Kan godt klare dit mundl*** selv. ;o))) Og så ikke mere til dig herfra....

• #173   11. feb 2008 VP: Tak fordi du gør det så nemt for mig... ;o))

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#174   11. feb 2008 uhh sikke et humør i 2 har på smiley

• #175   11. feb 2008 Tina: Har intet humør... *GG*

Aaaarrrrrh.... ok så....... Er i fint humør :o))

• jan h
    jan h Tilmeldt:
    feb 2007

#176   11. feb 2008 smiley

• #177   11. feb 2008 Damn ...

Hvorfor ik bare holde sig til emnet ? :-S

Michelle

Rart og læse at du er sådan en god veninde over for hende ... smiley

Håber i snart får svar , jeg har læst hele tråden igennem , og må sige at jeg også gerne vil vide om hun er gravid .. smiley

• #178   11. feb 2008 Laura&Kællingen - skal nok bringe svar ud når vi ved noget smiley

• #179   11. feb 2008 Var hun så ved lægen i dag ?

• #180   12. feb 2008 Heidi: hvordan kan du sidde og kalde Natascha dum, men det er ikek i orden at kalde en 16 årig tøs dum når hun ikke går til lægen???

Men ja hvor må du fryse rumpen...

Håber da snart der er et svar

• #181   12. feb 2008 Julie: Tjaaa det indikerer vel bare at hun ikke har kunne opføre sig ordentlig...

Men nu var det ikke DIg der blev skrevet til, vel? Så vidt jeg kan se hedde du Julie - ikk Heidi

• #182   12. feb 2008 Nej men nu er jeg ikke så dum som andre så kan godt tænke selv og læse mellem linjere, ikke???

• #183   14. feb 2008 hun kom aldrig til lægen, gjorde hun vel ?

• #184   14. feb 2008 suk suk... pigebørn!

• #185   14. feb 2008 Uansvarligt. hvis hun har på fornemmelsen at hun er gravid, og ikke har haft mens. i 3 måneder ! så burde hun godt nok lette røven og komme ned til lægen.

• #186   14. feb 2008 Ja så får hun sig en surprise om 6 mdr... Eller nej det er vel ikke en overrakelse..

• #187   14. feb 2008 Mamma Anna: Kommer det virkelig dig så meget ved hvordan jeg taler til andre??? Og du er simpelthen NØD til at spørge mig om noget når du VED jeg er frosset.... Barnagtigt - og ikke særlig voksent... Og her kan man godt blive frosset selv om man opfører sig ordenligt... Små søøøøde pigebørn (eller mangel på samme ) sørger for at brokke sig nok og få "veninderne" med... så skal du se... så kan frosten ramme selv den bedste..!!

Mit svar til dig.... Du skal vist feje for din egen dør inden du siger noget om andre - er nemlig ikke så DUM jeg ikke kan se at den da er HELT gla i dit univers...!!

• #188   14. feb 2008 Manna Anna: Pigebørn siger du...!!

• #189   14. feb 2008 Hiedi: tja det kommer vel mig ligeså meget ved som det kommer dig ved hvad jeg kalder andre...

Tja måske galt, men jeg sidder ikke og hidser mig op over noget som er sket på nettet.. tsk tsk...

Og nu er det min mening at jeg synes det er dumt og uansvarligt ikke at tage til lægen når man har mistanke - men ja et barn som 16årig er vel altid at foretrække. Men hvis man ikke tør fortælle lægen eler forældrene at man er gået over tid hvrdan får man så sagt at man er gravid???

Og den mening har jeg trods alt lov til at have...

• #190   14. feb 2008 Frk: skumfidus..

Går udfra at det er mig u hentyder til - nej føler mig skam ikke hævdet over andre fordi jeg har et barn.. Men derfor kan jg skam godt have en anden mening end andre - det har intet med mit barn at gøre...

• #191   14. feb 2008 Frk Skum: Syntes vist jeg ER blevet frosset nok herinde... Blir jeg det igen uden grund skal du jo så vide at man altså også kan klage over HAér... ;o))

(og som HAér burde du kende reglerne godt nok til at vide man ikke fryser folk fordi der blir sagt småbørn.. småpiger osv... det er en del af vores ytringsfrihed )

Anna: Hidser du dig ikke op.... Hmmmmm... så mener jeg heller ikke andre gør da.... du er dælme heller ikke sød i din omtale.... Men at prøve at provokere en der er frosset syntes jeg sgi er barnagtigt...

• #192   14. feb 2008 Anna: Jamen for engang skyld er vi da enige om noget... ;o)

• #193   14. feb 2008 Frk skumfidus: nææh egntlig ikke mere fordi du skrev: <i>snot dum , pigebørn, har børn og dermed føler sig hævdet over andre og tror man ved bedst</i>

Nu er det jo netop det jeg har skrevet (pånær det sidste som er din egen fortolkning)

Synes nu bestemt at jeg snakker pænt... og du skal være velkommen til at se samtlige indlæg jeg har skrevet i igennem - der er holdt en pæn og sober tone...

men holder mig da gerne fra denne tråd hvis det er den der skaber problemerne

• #194   14. feb 2008 Frk skum: Kan godt se sproget herinde ikke er helt på toppen... men det sker jo i kampens hede ikke!! så man må jo sortere fra.. og entelig har Anna ikke sagt noget der kunne støde nogen så meget hun skulle fryses... men det syntes jeg nu heller ikke jeg har - og ud over os er der vist kun et par stykker mere der ikke har holdt benene på jorden. ;o)))

• #195   14. feb 2008 bbheidi???

Du skal ikke forsvarer dig med noget... Det er vi andre der føler vi er nød til at forsvare os....

• #196   14. feb 2008 Skum Det ved jeg da... tog fis på dig... :o))))

• #197   14. feb 2008 Det er vi andre også....

• #198   14. feb 2008 VIP: det sker jo engang imellem.... ;o)

Du klager selv over folk... så du fik vel tilbage af samme skuffe. ;o)) det sker jo...

Det skal så lige siges.... jeg har IKKE klaget over dig... ;o)))

• #199   14. feb 2008 VIP: JØØØØP nemmerlig... :o)))

Kommentér på:
Veninde har problem!

Annonce