{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Hvad mener I om hende her ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke, hvad jeg lige skal mene. Jeg synes helt klart, at det er forfærdeligt for disse Heksebørn, men hvor mange, mon hun kan redde, en "dråbe" i Havet. Og skal vi klappe i vores hænder, fordi hun rejser til et land, med fare for eget liv og hvad er det lige for et liv, hun giver sit eget barn ??

Jeg kan ikke rigtig følge hendes "kærlighedsliv" - og så tænker jeg, hvorfor ikke redde danske børn, vi har så mange børn i Danmark, som mistrives, det er nok ikke lige så meget fysisk, som i Nigeria, men psykisk og det er lige så slemt om endnu værre.

https://www.bt.dk/udland/billedet-af-danske-anja-og-barnet-gik-verden-rundt-nu-lever-hun-i-konstant-fare


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener I om hende her ??
  • #1   20. nov 2017 Nu er det ikke hendes drøm at redde de få i Danmark til forskel for de negerbørn som danner grundlag for hendes organisation som har givet hospital, skole, konferancesal.

    Det er faktisk flot klaret af en enkel på 30 år.

    Men forstår ikke at en demokratisk republik ikke er i stand til at klare deres problemer selv, det er godt nok den mest folkerige - det er som om at mange afrikanske lande bare er pisse ligeglade og regner med at madvognen og hjælp bare kommer forbi hytten så er regeringen fri for det og mere til sig selv.

    Jeg giver gerne til sunami og andre udefra kommende katastrofer men lige Afrika gider jeg ikke - en udtørret brønd kilometer vis dyb så der er plads til at hælde pengene ned i den uden den nogen sinde flyder over.

    Hjælper det hun gør? - ja på kort sigt, for der skal prioriteres, og vælge til og fra.

    Gav man alle i Afrika en million så sad de 3 dage efter stadig og gnider 2 pinde mod hinanden og hyler om vand - selvom der er masser af løsninger til at gøre saltvand til drikkevand for små penge.

    Sjovt nok kan man lægge store olierør igennem et land men ikke et stort rør fra et afsaltnings anlæg. NGO kommer og lære dem at bore brønde som i sidste ende bare er med på lang sigt at gøre det hele værre da man pumper det sidste vand op fra undergrunden. Igen kortsigtede løsninger og videre til at komme et plaster på et brækket ben. Idiotien kender ikke grænser for hjælp til Afrika.


  • #3   20. nov 2017 Ikke for mig - det er hendes valg og ikke mit - og på ingen måde gider jeg støtte dem....Fint hun har gjort sit valg og hatten af for det med jeg er ravende ligeglad med negere så store med store maver som vi får lige op i fjæset overalt i medier.

    Vi er trætte af alt det Afrika lort - de yngler som ind i helvede fordi bare 2 over lever så er der chance for at familien overlever.. Lad dem passe sig selv - fakta viser at ingen gør en forskel på længere sigt. Så alt er spildt på forhånd.

    Hvad kan nogen som helst gøre hvis landes regering er total ligeglad med deres befolkning - vi er kun med til at komme et plaster på det brække ben og i længden har det ingen som helst effekt. Spild af penge og liv - lad naturen gå sin gang.


  • #4   20. nov 2017 Tjah.... Det er utroligt, hvorfor mange danskere kaster deres kærlighed på fremmede kulturer.
    Hvis der var fattigdom på Månen, ville der nok være nogen der opfandt en raket herhjemme, og fløj derop med nødhjælpsforsyninger, fremfor at hjælpe de danske gade børn der er lige om hjørnet.

    Jeg tror jeg piller mig lidt i navlen, og tager et glas rødvin.


  • #5   20. nov 2017 Jeg er enig i Polysl indlæg.

    Klimaforandringer er dog et stort problem i de lande for nu. Men det ændrer ikke på at man intet selv har gjort i alt for mange år, for at afhjælpe problemerne.
    Den store vækst af børn burde begrænses.





  • #6   20. nov 2017 #2 - Smut, jeg kan forstå på dit indlæg, at du kender til dette foredrag, mon du kunne give nogle hint til, hvad der er pointen der ??

  • #7   20. nov 2017 OT - Hvor er det dejligt at se dig, Cris, velkommen tilbage, du har været savnet smiley smiley smiley

  • #8   20. nov 2017 Tak. smiley


  • #10   20. nov 2017 Smut

    Nu har hjælpen ikke stået stille de sidste 50 år, der er postet fantasi milliarder i Afrika og stadig har ingen fattet hvad der er mest vigtig. - vand.

    At man ikke efter 50 år har fattet essensen i at være selvforsynet siger noget om de mennesker som på kort sigt hjælper.

    Israel, Saudi Arabien har anlæg til afsaltning hvorfor ikke bruge den viden i Afrika - det er småpenge til forskel for at bruge en masse penge til nødhjælp og bestikkelse for om 3 mdr. så er der en krise igen.


  • #12   20. nov 2017 Smut.

    Det var måske en chance værd, at tage fat i forældrene før børnene, og få dem til at forstå de er galt afmarcheret, ellers vil de bare fortsætte med at indoktrinere deres børn, og så har vi skruen uden ende.


  • #14   20. nov 2017 Det er uden tvivl rædselsfuld hvad der sker med 'heksebørn'. Virkeligt forfærdeligt!

    Man kan oplyse igen og igen, men kulturen skal ændres indefra, i dem som de kalder 'overhoveder', for eller nytter intet.


  • #15   20. nov 2017 Smut jeg har set hvordan hun redder heksebørn og da jeg så det fik jeg noget i mine øjne så de begyndte at løbe men syntes det er godt det hun gør og hun gør en forskel det var noget vi kunne bruge i Danmark smiley

  • #17   21. nov 2017 #9 - Smut, tak for info. Men det er jo forholdsvis små børn og de skal vel først vokse op, gå i skole for derefter at uddanne sig, og hvis hun så kun har plads til 15, så tager det nok mere end en generation og så er jeg nysgerrig på, hvilket sprog det foregår på, for de primitive mennesker, der mener, deres børn er hekse, kan vel ikke tale engelsk.

  • #19   21. nov 2017 Cris

    Man kan ikke give klima forandringer skylden for tørke i Afrika har eksisteret i de sidste 200 år. Og så sidder de med deres woodo dukker og andet møg og kigger op i himlen eller tror på at en smart idiot forblænder dem med en teknologi de ikke har set før...

    Tændstikkens oprindelse er fra romer riget og stadig sidder de og gnider 2 pinde mod hinanden. Utroligt at mennesker kan være så ubegavet - 2017 og stadig er de så ubegavet som de var for 500 år siden.

    Det får en til at tænke på sangen "kære Jokum" Den beskriver helt klart det ikke at tænke ud af boksen.


  • #21   21. nov 2017 Polysl jeg har nu også været spejder engang og tror faktisk vi fik ild med et par pinde smiley

  • #22   21. nov 2017 Leon

    >Jeg har også været spejder men det er helt ude i en udfordring for vi ved godt at leigter eller strygestål er opfundet. Jeg har også været soldat så det at lave ild er ikke det store kunststykke.


  • #23   22. nov 2017 #20 Smut - men jeg kan også forstå på artiklen, at hun er mere i Danmark end Nigeria, men så er der nok nogen, som tager over, dog forstår jeg heller ikke, at hun vil udsætte hendes eget barn, de har jo livvagter på, når de er der smiley

  • #25   24. nov 2017 #24 - Smut, nej, det vil jeg da heller ikke blande mig i, men derfor kan vi jo godt have en mening om det, og jeg ville under inden omstændigheder udsætte mine børn for den slags - og så er det, jeg begynder at tænke på, er det bare anerkendelse og reklame hun også higer efter ??

  • #27   24. nov 2017 Jamen, det er jo en håbløs situation, Smut - jeg vil altid prioritere danske børn først. Og jeg ville sætte en kæmpe pris på Anja, hvis hun startede med at redde danske børn fra deres ulykkelig situation, hun ville have en større effekt af hendes overskud, til at hjælpe børn i Danmark end i Nigeria, hvor det bare er en dråbe i Bushen.

    Og så kan det være svært at overskue, hvad hensigten er med uledsaget flygtningebørn, jeg kunne aldrig nogen sinde drømme om, at sende mine børn et hvilket som helst sted uden mig, skulle det komme dertil, så ville jeg vælge at springe ud fra en bro hånd i hånd.


  • #29   25. nov 2017 #28 - ole S - nej, det er ikke umuligt, der bliver startet så meget godt op af div. hjælpe foranstaltninger for både det ene og andet, varmestuer, voldsramte kvinder, børnetelefonen osv., som der gives tilskud via private frivillige overskudsmennesker.

    Der er desværre så mange danske børn, der har det elendigt er ulykkelige og utrygge, som kunne have brug for hjælp.


  • #31   25. nov 2017 >Der er ikke nogen prestige i at hjælpe inden land - så hellere neger børn med store maver.....

  • #32   25. nov 2017 Tænk ole S - i Danmark findes der også gadebørn bl.a., tror du ikke, de har brug for hjælp, prøv at ring til børnetelefonen, der vil du finde ud af, at der er masse af ulykkelige børn der mistrives.

    Jo, jeg tror, der mangler nogle "Anja'er" i Danmark, der kunne tage initiativ til hjælpeforanstaltninger for ulykkelige danske børn, det behøver slet ikke at være flere millioner til køb af ejendom, det kunne være i lånte lokaler, det er da hørt før, at det kan lade sig gøre, jeg tror, der er mange, som vil støtte op om, her er også et godt initiativ, det er så for voksne nødstedet kvinder, der har et elendigt liv

    https://redenkoebenhavn.dk/content/donationer-til-reden-k%C3%B8benhavn


  • #33   25. nov 2017 #31 - Polysl, jeg kan godt få nogle tanker derhen. Nu er det blev mere end moderne at Blogge, holda op, hvor der blogges om, hvad du laver, hvordan du bor, hvad tøj du går i, hvad du spiser og så, hvad du gør i godhedens navn. Tænk en tror, hun gør en forskel, ved at rejse ned til Afrika, dikke dikke, have en bamse eller 2 med til de små, med store maver, lave en fotoserie af sig selv forfra, bagfra, fra siden, liggende, siddende og bla bla og tro, at man gør en forskel for Afrika og nogle sluger den smiley

  • #34   25. nov 2017 #33

    Her er det også jeg trækker på smilebåndet - hvor de i godhedens navn og især for deres egen promovering sidder og putter et neger barn med en bamse eller viser billeder at de nye kladdehæfter og blyanter der har kostet en million at fragte derned.

    Man laver en masse tiltag som når de er væk så lukkes skolen og fjernes sten for sten. Man laver brønde med elektriske pumper som drives af solpaneler - når de er væk så er fjerner man solpaneler og pumpe.

    Man graver en brønd helt ned til grundvandet, og fjerner det sidste vand så buske og træer dør af vandmangel.

    Så det har hele tiden i min verden været på NGO præmisser hvor de kan sige de er gode og gjort noget - det som de ikke har gjort er at tænke langsigtet og kun lige til madvogn til hytte.

    Hvorfor bliver de ved at de kortsigtede løsninger? jo - det er da klokkeklar, der skal være et behov, for hvis der ingen flygtninge i verden er der vel heller ikke brug for flygtninge organisationer og alt det bag ved.

    På samme måde herhjemme at jobcenter formidler ikke arbejde for gjorde de det godt så var der ikke brug for dem og bistand kan også lukkes - men det er en velsmurt maskine med en masse havenisser og folk som sørger for at holde folk i systemet for ellers skyder de sig selv i foden.

    En nyvalgt borgmester på Langeland vil gøre op med kontrol på jobcenter og mere stole på klienter - ha ha - tror nogen på det?

    Så i bund og grund er det kommunale system som de private hjælpe organisationer - de skal være selvforsynende og sørge for at behovet ikke daler.


  • #36   25. nov 2017 Ole.

    Åh jo, der er masser af gadebørn, før huserede de inde ved det gamle Scala i København g blev små kriminelle, hvor de er nu, ved jeg ikke, måske på Christiania, I dount know!

    Men det er jo børn, der af den ene eller anden grund, ikke har kunnet med deres forældre, kan være der var narkomaner eller alkoholikere i familien, der prioriterede deres rusmidler højere end mad og tøj til børnene.

    Nogle var også i Skelbækgade på Vesterbro, hvor de blev kendt som lolita ludere.

    Men du har ret, vi hører ikke meget om dem.


  • #38   25. nov 2017 Ole.

    Når vi snakker om gadebørn, snakker vi vel primært om teenagere og ikke om babyer?


  • #40   25. nov 2017 Ole.

    Næh, du mener vel at når man har nået konfirmationsalderen, så går man ind i de voksnes rækker.

    Nu kan jeg ikke naturligvis ikke komme med konkrete eksempler, fra min tid som socialpædagog uden at konflikte med min tavshedspligt, som jeg selvfølgelig et eller andet sted kan være ligeglad med i dag, men alligevel....

    Jeg kender meget yngre eksempler end 15 årige.

    Forøvrigt mener jeg stadig at 15 årige er børn, de er slet ikke klar til at blive sluppet fri og klare sig selv.

    Når du skriver om en seng de skal sove i, er det så min eller din?

    Jeg ved ikke hvor de skal finde en seng af længere tids varighed, en enkelt overnatning hos den sociale døgnvagt, kan det måse blive til, men det er jo ikke et hotel.


  • #42   25. nov 2017 Ole.

    Åh ja, da jeg arbejdede inden for området, var Furesø kolonien Alfa og Omega, her sendte man dem rask væk op. - Så lod man forælderen eller forældrene afgifte, og så kom barnet hjem igen. - En uge eller to efter sad "moren" med en nål i armen, nok engang. Ingen mad eller noget som helst, så startede vi forfra.

    Jeg har haft børn på fritidshjemmet, helt ned til 10 år, som har tjent penge på at sutte den af på ældre mænd, for at kunne købe en burger i McDonald.

    Jeg har haft børn som om natten måtte tage over til deres veninde og sove, fordi der var nærmest gang bang fest i lejligheden mellem fulde og narkomaner, der ikke vidste hvad der var op og ned, og slet ikke vidste de havde et barn.


  • #44   25. nov 2017 Ole.

    Ja, det tror jeg!

    Afrika er et bundløst hul, men herhjemme må problemet kunne løses.
    Umiddelbart ikke af politisk vej, men hvis der var flere end hende, der brændte for det, så kunne det jo være, det var blevet et tema i det nyelige afsluttede kommunalvalg.


  • #46   25. nov 2017 Mange dele af Afrika er faktisk rigt og velstillet.
    Bevars, der findes fattige område, hvor folk går sultne rundt. Og der findes tilbagestående områder, hvor folk stadig tror på himmelnissen, medicinmanden, en hellig ko eller andre fantasivæsner.

    Men mange organisationer dyrker hjælpen til disse områder. Og de lever af din og min dårlige samvittighed, som får os til at hoste op med det ene beløb efter det andet.

    Men - for der er et men - ofte får sultne og nødlidende mennesker ikke gavn af vore donationer. Pengene ses tit at havne i ærgerrige lommer hos klanledere, korrupte politikere, uduelige embedsmænd i diverse godgørende foreninger og andre steder, hvor de slet ikke var tiltænkt at havne.

    Et spørgsmål har jeg ofte stillet både mig selv og andre, men jeg har endnu ikke fået et svar: hvor meget betaler den rige del af Afrika til hjælp i disse nødlidende områder?


  • #47   26. nov 2017 Peter

    Samme spørgsmål har jeg spurgt i rigtig mange år, uden svar. Jeg må så selv svare ud fra tavsheden - at de er total ligeglade. Hvorfor skal vi fragte nødhjælp helt fra Europa når den kan hentes i nabolandet.?

    Hvorfor betaler man millioner i bestikkelse for at operere i områder?

    Hvor bliver 0.75 kr af for hver krone nødhjælp?

    Hvorfor bebrejder man våbenmagt i områder fra vesten?
    Hvorfor bebrejder man vesten for ikke at gøre noget.?
    Hvorfor tænker man kun kortsigtet?
    Hvor bliver pumpestationer af når de er bygget?
    Hvorfor kigger man ikke på det mest basale som Afrika mangler?
    Hvorfor bruger man ikke en simpel løsning til udvinding af saltvand?
    Hvorfor bruger man fantasi milliarder i Afrika når det ikke hjælper?


  • #48   26. nov 2017 #35 - ole S - det fortæller jeg dig i #32, gider da ikke gentage det. Og jo, ingen siger, at Anja ikke må hjælpe Heksebørn i Nigeria, jeg undrer mig bare, når vi selv har børn i Danmark der mistrives er ulykkelige og nogle går på gaden.

    Men kan vi ikke sammenlignes os med Myanmar, Bangladesh osv., så har vi ikke nogen problemer, du er godt nok spøjs.

    Og unge under den kriminelle lavalder, er ikke børn ??


  • #49   26. nov 2017 Man har en sprøjs måde at konkludere hvor mange hjemløse børn der er ved at give dem et spørgeskema. Over hele landet - næ....bare lokalt og så bruger man lidt teknik for at beregne ud fra det til hele landet.

    39 skemaer blev til til og så ser det jo ikke så galt ud vel? så man kan godt bare rulle rundt i sengen og sove videre.

    Kigger man på tal andre steder så vurdere man der er rigtig mange end de tal fra "project udenfor"

    Så kommer tanken - hvor mange skal der til før man gider gøre noget?

    Man vil godt bruge millioner på en enkel landsby i Afrika med mælke erstatninger, skoler, lokum, brønd, pumpestation og kladdehæfter og blyanter og en enkel tavle, stole og borde men ikke 100.000 på hjemlige problemer - ud med hænderne op i luften det er ikke vores problem for det giver ingen credit eller berømmelse eller overskrifter i nyhederne, men det gør en afrikansk landsby hvor man viser billeder af store maver og savlende unger og så kan man rigtig bryste sig og sove rolig. De kommer hjem til klap på ryggen og en stor artikel serie som de kan bruge de næste 30 år. Men herhjemme -- fuck dem det er kommunens problem.


  • #51   27. nov 2017 ole S - du har ikke rigtig styr på, hvad du egentlig siger, det her siger du i #37, så spørg dig selv.

    Nu er børn jo et begreb som er lidt mærkelig, for dem i snakker om er i mine øjne ikke så meget børn, men unge der vel bare er under den kriminelle lavalder.


  • #54   27. nov 2017 #53 - Mon der er nogen, som kan fortælle mig, hvad ole S mener ift #51, hvor han selv skriver:

    Nu er børn jo et begreb som er lidt mærkelig, for dem i snakker om er i mine øjne ikke så meget børn, men unge der vel bare er under den kriminelle lavalder.


  • #57   28. nov 2017 Ved du ikke hvad 2 ?? betyder ?? - det er i den linie jeg spørger ind til din kryptiske tekst:

    Nu er børn jo et begreb som er lidt mærkelig, for dem i snakker om er i mine øjne ikke så meget børn, men unge der vel bare er under den kriminelle lavalder. Jr. ole S

    Du er for viderekommende, egentligt kunne jeg skrive noget andet, men jeg nøjes med det her.

    Og så gider jeg ikke dit ordkløveri, du forplumre debatten, som sædvanlig.


Kommentér på:
Hvad mener I om hende her ??

Annonce