{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Alder vs Kemi (debat) {{forumTopicSubject}}

Tit og ofte, har man en idé om, hvor gammel/ung ens kommende partner gerne må være, hvilket er typisk med en margen på +/- 2-5 år.
Men hvorfor denne grænse, hvorfor sætte begrænsninger ??

Alder angiver kun, at man evt er en smule mere moden, og såmæn bare hvornår man er født, intet andet.

Nogensinde tænkt på, hvordan det bare vil være, at lade kemien bestemme, og lade alder være alder, hvadenten det drejer sig om en forskel på 6 el. f.eks 18 år ??

Tit er der jo dem, der kigger skævt på et par, hvis det viser sig, at en fyr der har rundet de 30 viser sig frem med en dejlig kvinde på 18, igen, det er kun alder, tænk på det istedet.

Men hvad med jer, ville I selv lade alderen være jer en hæmsko, selvom kemien er der ??

Hvorfor, og hvorfor ikke ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder vs Kemi (debat)
  • #1   26. okt 2007 synes ikke alder har nogen betydning...... selvfølgelig skal en på 30 ikke være sammen med en på 13... men så snart folk er over 18 så synes jeg det er lige meget

• #2   26. okt 2007 - HP -

Og hvis han på 30, er sammen med en på 17 ??

• #4   26. okt 2007 30 og 17? tja... lige på grænsen.. hva ser den 30 årige i en på 17? er hun moden af sin alder? mange ting spiller ind......

• #5   26. okt 2007 * Modesty med NY bil og NY lejlighed *

Mennesket er et flokdyr, og vi har tendens til at rette os ind efter, hvad andre mener/gør (derfor moden lever).

Det der er galt er, at vi mennesker har tit svært ved, at acceptere andres valg, hvis ikke det passer ind uner ens egne normer og etik, hvilket er egoistisk.

• #6   26. okt 2007 Flok sætter typisk denne grænse efter hvad de erkender at de kan forholde sig til at forskelle mht hvor man er i livet.

Min kæerste er 6 år ældre end mig, jeg er 23, han 29. Men vi er begge omkring samme sted i livet - læser på uni, bor hjemmefra osv....

• #7   26. okt 2007 - HP -
    Nemlig, der er mange andre ting der spiller ind, og sandsynligheden for, at det har noget med alderen at gøre, er meget lille.

• #8   26. okt 2007 * Modesty med NY bil og NY lejlighed *

Kan vi meget hurtigt blive enige om, desværre, dog er jeg selv glad for, at jeg har fået at vide, og ved, at jeg selv er meget sevstændig på mange punkter.

• #9   26. okt 2007 Emil Dentzo
    Hvad er årsgan bag de normer du har sat dig mht alderen ??

• Engstedet .
    Engstedet . Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 71
    #10   26. okt 2007 jeg kan ikke se at alder skulle være noget problem, hverken den ene eller den anden vej... jeg har en kæreste der er 8år ældre ind mig selv, jeg er 21 og hun er 29, og vi har lige købt hus sammen

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 64 Svar: 247
    #11   26. okt 2007 Det er fint nok med alders forskel, folk kan godt få det til at køre når de er oppe i alderen. Men når fx en pige på 15-16 år finder en fyr på over 18, kan jeg ikke forestille mig at det kan holde. Fyren kan jo ikke tage hende med i byen eller på bar. Hans venner ville ikke kunne forstå hendes teenage fnisen osv.
    Alderen HAR sin begræsning, men nok kun når man er "lille."
    Den eneste fordel jeg kan se i sådan et forhold, det er at pigen kan få lov til at køre med i fyrens bil og hun kan få ham til at købe sprut, thats it!!

• #12   26. okt 2007 Jeg kender en på 29, som er sammen med en på 17 eller 18 ...

Syntes nu det er vammel ...

• Teerak T
    Teerak T Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 10
    #13   26. okt 2007 Jeg synes alderen er ligegyldig. Jeg har da selv en kæreste på 23 år og jeg er 17. der er 6 år imellem os og det kan jeg slet ikke mærke. og det har holdt i over 3 år.

Emil Dentzo & Nicklas A :
    Så det kan altså sagtens holde selvom han er i tyverne og jeg er sytten

• #14   26. okt 2007 jeg har da et par venner hvor forskellen er ligegyldig hune er 16 og han er 28 det går helt fint.

• #15   26. okt 2007 Har haft forhold hvor der var et par års forskel, men den store kærlighed fandt jeg i en kammerat som er 11 år yngre end mig. Idag er vi gift, har en dejlig søn på snart 2 år, bor på egen gård osv. For os er det perfekt, men det kommer meget an på hvordan man er. Syns at det vigtigste må være om man har det godt sammen og er gode for hinanden, så er alder kun tal.

• #16   27. okt 2007 Jeg er ligeglad med alder så længe begge personer er voksne. Min nuværende kæreste er puertoricaner og 12 år ældre end mig.

• #17   27. okt 2007 Jeg er en hende, han er en ham smiley Han er født i Massachusetts men er puertoricaner.

• #18   27. okt 2007 Jo ældre man bliver - jo mindre betyder aldersforskel tror jeg :o)

• #19   27. okt 2007 Camilla N
    Men det var ikke alderen der ødelagde det ??

• #20   28. okt 2007 Camilla N
    Så var det mere dine forventninger til hans mangel på at være moden, end hans alder i sidste ende ;o)

• #21   31. okt 2007 jeg har altid haft ældre kærester ..

Det har givet nogen bagslag, men også nogen dejlige oplevelser ..

Kommentér på:
Alder vs Kemi (debat)

Annonce