1.933 visninger
|
Oprettet:
p-piller {{forumTopicSubject}}
hej.
jeg tager p piller, men er begyndt at bløde, hvad kan dette betyde? har næsten lige haft min mentruation.
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 109 Svar: 406
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 587
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 398
Spille lægens tid?
Det er da det sidste hun gør, de er der for at give informationer + hjælpe hvor de kan. Og kunne være hun kunne få nogle informationer til hvorfor det er hun bløder, og om det er normal. Men ligemeget hvad, så det altid rart at få bekræftet om det ikke er noget fra en læges synspunkt af. Og som du skriver du "tror" ikke det er noget, hvad så "hvis"?
Så hellere være sikker på det er noget normalt end gå og være usikker.
Og desuden, så har du ikke dit sygesikringsbevis for ingen ting.
Bestil en tid hos lægen, og bliv bekræftet.
Men jeg "tror" også det er ingenting, da din blødningsperioder godt kan blive forvirret efter du lige er startet på P-pillerne.
Men ville nu tage til lægen alligevel, for at være sikker på det er det.
Thomas
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 109 Svar: 406
Men nej synes bestemt ikke det er at spilde lægens tid. de er der for det samme, og det er det vi bla betaler vores skat for..
apr 2011
Præsis!
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Emner: 36 Svar: 342
- det kan nemlig meget nemt være derfor
apr 2011
Panisk? ehmm. griner.
hvem snakket om 112?
Jamen det lyder da spændende, hvis du en dag kommer udfor noget, som ikke ser udaf så meget, men så alligevel er det. men du vælger blive hjemme. Det da nogle konsikvenser det vil få, hvis du er så uheldig.
Ingen snakket om 112 først og fremmest, og så vil jeg så lige fortælle dig hvorfor præsis der er så lang ventekø hos lægen.
Det er netop fordi at dem som flytter, stadigbeholder deres nuværende læge (i fleste tilfælde), og når der så kommer nye til, så det ikke altid sikkert der er plads, men det er præsis derfor der er så lang ventetid, netop fordi folk ikke skifter læge, selvom de flytter. Og ikke tager den læge som ligger ved deres nye bopæl.
Lige et ex... Man siger faktisk også, at hvis man slår hovedet op el. ind i noget, at man skal tage ind og blive tjekket hurtigst muligt, eftersom at det kan give indre blødninger, og det ikke noget du finder ud af med det samme, der kan gå et stykke tid. Det lyder også fuldstændig latterligt at gå til lægen el. på hospitalet fordi man slår hovedet ind el. op i noget, men konsikvensen af det, er ret så stor hvis det viser sig der i virkeligheden er noget, men de valgte at blive hjemme.
Og lægerne er der ikke kun til at tjekke om vi fejler noget, men også til snak, og til at give informationer til os. Det har også noget at gøre med ventetiden.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Svar: 333
Der kan være rigtig mange svar på hvorfor du bløder.
Lige begyndt på pillerne, og derfor skal kroppen vænne sig til den.
Kønssygdom.
Stress.
Graviditet.
I værste tilfælde livmoderhalskræft, så jeg ville da være opmærksom - Især hvis du har taget dem i lang tid!
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 28
Sys du skal prøve at ringe til din læge i morgentimerne hvor de har tlf tid og snakke med en om det.
Prøvede præcis det samme sidste år, så jeg kontaktede lægen.
Jeg fejlede heldigvis ikke noget, men det viste sig at mine p-piller ikke passede til mig mere, så skulle have nye.
Og det hjalp på at jeg ikke plet blødte efter hver menes.
Så ring og spørg, det er det vi har dem til.
Pøj pøj med det.
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 48 Svar: 231
Møgeunge
Det da noget plat noget og lukke ud .. at det spild af tid . De sidder der for hjælpe andre .. det da derfor de sidder der ..
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 140 Svar: 330
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 72
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 84
maj 2007
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 324
det er jo umuligt ! (grundet LH hormonet)
Hvilke p-piller får du? (gerne navn )
har du taget dem i lang tid?
dec 2007
Du skal vidst lige snakke med lægen omkring blødning og graviditet! Haha.. Hvor gammel er du? 13 og ikke lært noget endnu? Kom igen når du kender til sådan noget.
http://patienthaandbogen.dk/graviditet/gode-rad/blodning-i-graviditeten-2656.html
Her er lidt læsestof!
apr 2011
Jeg har hørt om flere der har blødt i nogle uger, og alligevel været gravid. Så det kan ske.
dec 2007
dec 2007
apr 2011
dec 2007
http://www.patientvejledningen.dk/vejledning/gynaekologi/ppillevejledningbasal/
Og her er link hvor der står med p-piller, blødning og graviditet!
apr 2011
dec 2007
apr 2011
Jeg vidste sjovt nok også mere omkring det her, end min x gjorde, var lidt forkert at skulle forklare nogle ting omkring det over for en pige/kvinde, hvor det er "hende" der indtag noget, og ikke mig. Så skulle man mene hun skulle vide mere om det end mig... Men jah...
Nok om det ^^ Håber hun finder ud af det
dec 2007
maj 2007
dec 2007
p-piller