{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Vielse af homoseksuelle i kirken {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Med fare for at blive kordet, hvilket jeg håber folk er voksne nok til ikke at gøre, vil jeg gerne diskutere dette emne.

Det er jo meget omdiskuteret hvorvidt homoseksuelle skal giftes i Kirken, og jeg vil gerne vide hvad folk herinde mener om det.

Jeg mener at homoseksuelle skal have lov at indgå ægteskab, hvis de ønsker det, da det jo efterhånden er et frit samfund vi lever i, men jeg mener ikke at et ægteskab melllem homoseksuelle skal finde sted i Kirken da det er Guds hus og Biblen, som må anses som Guds ord, er imod homoseksuelle.

Nu da det ikke er Kirkens mening at homoseksuelle skal giftes, har jeg også svært ved at forstå hvorfpr homoseksuelle overhovedet ønsker at blive gift et sådant sted.

Kom gerne med Jeres holdning, jeg synes bare emnet er spændende og vil gerne høre folks mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vielse af homoseksuelle i kirken
  • #1   16. apr 2012 Jeg er helt enig med dig. Man tager jo heller ikke ind i en moské for at blive viet som kristne personer. Så lad homoerne blive viet på rådhuset eller lav en homokirke med homoregler, så kan vi andre slippe for det pjat i vores normale kirker.

  • #2   16. apr 2012 Damn, stavefejl er gratis smiley

  • Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #4   16. apr 2012 Selvfølgeligt er det i orden. Tanken skal bare modnes hos de gejstlige. Da kvinderne ønskede at blive præster var der den samme modstand, men da tanklen havde bundfældes sig hos præsterne fik kvinderne jo alligevel lov.

    Præsterne er nød til at følge med, ellers får de ingen kunder i butikken. Nogle af dem har set lyset og er lige så stille ved at bløde op, men stadig går det ufatteligt langsomt med dem og jeg tror nok jeg har en del ret i at de er omtrent 50 år bagud i deres verdens syn og holdninger.


  • #5   16. apr 2012 Calla og bedste:

    Ja jeg kan godt forstå hvad i mener.


  • #6   16. apr 2012 Bare lad dem gøre det.. Der er alligevel så mange andre meget mere forskruet ting som er i orden.. Så ser intet problem i det..

  • #7   16. apr 2012 Har ikke noget imod de bliver viet på rådhuset. I rådhuset fungere samfundets "love", i kirken fungere guds "love". Biblen tager afstand fra homoselxsuelle, derfor bør de ikke vies i kirken. Gud tager ikke afstand fra dem som personer, med deres synder

  • #8   16. apr 2012 Selvfølgelig skal de have lov til at blive viet i kirken hvis de vil det! Homoseksuelle kan også være kristne, så ligesom for mange andre kan det være af stor betydning for dem.

  • #9   16. apr 2012 Jeg har forståelse for at Gud ser dem som lige så gode mennesker som alle andre, jeg forstår bare ikke de vælger at være kristne når der står i biblen at det er en synd at være homoseksuel.

    Det kan godt være jeg er helt forkert på den, men for mig ville det svare til at jeg bare VILLE være muslim selv om jeg spiser svinekød og går med frit hår osv.


  • #10   16. apr 2012 Mener bare at de da må synes at Gud her en forkert holdning, for de er jo ikke enige med at det er en synd.

    Og hvis man ikke er enig med religionen på et så stærkt område som seksuallitet foratår jeg ikke man vælger at gå ind for religionen og tro på Gud.


  • #11   16. apr 2012 Gud findes ikke, det er pjat og pjank og jeg er ligeglad med bøvlet om kirken, så længe jeg ikke bli'r slæbt med ind i en.



  • #12   16. apr 2012 Det kan ikke passe at staten skal bestemme om homoer skal kunne giftes i Kirke, men det skal være op til den enkelte præst og ingen andre.

    Begynder man at påtvinge præster at gifte homoer så går det sgu helt galt


  • #13   16. apr 2012 I kirken forkynder man bibelen og i den bog står der klokkeklart at ægteskabet er mellem en kvinde og en mand.

    At gradbøje bibelen er en synd . De skal IKKE have lov til at blive gift i en kirke. Det er direkte imod guds ord . Og kirken er guds hus.

    Vil de giftes , så spring på rådhuset ...

    ( Min mening )



  • #15   16. apr 2012 Selvfølelig skal de have lov til at komme i kirken. De kan også kalde sig selv kristne, så længe de er bevidste om at de lever i synd, og har brug for guds frelse.
    At omskrive biblen fordi man mener den er forældet er blasfemi!


  • #17   16. apr 2012 David og terminator:

    Jeg er meget enig.


  • #18   16. apr 2012
    Julie P

    Sikke noget bavl.. Jesus var glad for mænd ( Lad os sige at du har ret i det , ) Jeg er også glad for mine mandlige venner , men det gør mig da ikke til homo..



  • #19   16. apr 2012 Julie P:

    JEg kan sagtens se hvad du mener, også derfor jeg synes det er en spændende diskusion.


  • #20   16. apr 2012 Julie P. Mange bliver konfirmeret uden at tro på Gud. Mange bliver også gift, uden velsignelsen har nogen betydning for dem.

    Dette kan dog ikke sammenlignes med vielsen af homosexsuelle, fordi velsignelsen ved sådanne vigelser direkte strider imod guds ord.


  • #21   16. apr 2012 staten må IKKE bestemme over kirken ... Der er vist en grundlov , Den skal så vidt jeg ved overholdes...

  • #23   16. apr 2012 betina N og Terminator IV .

    FAIL! Der står så vidt jeg ved ikke noget i biblen om homoseksuelle..

    Personligt har jeg ikke noget imod de bliver viet i kirken


  • #25   16. apr 2012 CALLA ( Din mening )

  • #27   16. apr 2012 Martin:

    Prøv at se efter (google det) smiley


  • #28   16. apr 2012 martin:

    3 Mosebog 18,22 Du må ikke have samleje med en mand, som man har samleje med en kvinde. Det er en vederstyggelighed.


  • #29   16. apr 2012 For mig at se står der INTET om at jesus dyrker sex med andre mænd , Der står heller ikke at de må blive gift . Man kunne ligeså godt sende et link til forsiden af baboom

  • #30   16. apr 2012 Men hvorom alting er , så mener JEG at homoseksuelle ikke skal vies i kirken , da det er imod guds ord .... God dag til alle

  • #33   16. apr 2012 betina N

    Tvivler også på at de på nogen måder har samlejer med en mand som de har med en kvinde (Det er vist rimeligt umuligt, med mindre han giver hende den i prutten)


  • #34   16. apr 2012 Julie P

    Var du fodboldspiller , så havde dit skud været lang forbi mål.


  • #37   16. apr 2012 nope.. hygge

  • #38   16. apr 2012 Martin: Alt kan fejlfortolkes hvis man vil, her menes der bare generalt at have samleje. Ikke noget om hvordan man har det..

  • #40   16. apr 2012 Betina N.

    Det er et definitions spørgsmål, jeg fejlfortolker den ikke på nogen måder, man må ikke have sex med en mand, som man har det med en kvinde og det har de jo ikke.

    Derudover så lad være det at være så hellig selv, for så har jeg lige et par spørgsmål.

    Holder du selv 100% fri om søndage og helligdage?
    Og hånden på hjertet, har du aldrig stjålet noget?


  • #41   16. apr 2012 Selvfølgelig skal de giftes i kirken, hvis det er det de vil. Hvordan vi vælger at forstå religion er jo det eneste vigtige, den er der til at hjælpe os og ikke til at ligge begrænsninger på os.

    Terminator IV, det er jo fuldstændig plat det du skriver. Det kan da godt være at der direkte i biblen står, at homoer ikke kan blive gift dér, eller hvordan det nu er formuleret. Det ændrer dog stadig ikke på, at biblen er lavet af tekster fra pænt lang tid siden, hvor der også står at mænd og kvinder ikke er lige, jorden er flad osv. Det betyder da ikke det er rigtigt, bare fordi det "står i biblen"?
    - Man må da antages, som et fornuftigt menneske, at bruge sin sunde fornuft.
    Det her opsummerer min pointe ret godt:

    (link fjernet)


  • #42   16. apr 2012 Og en tilføjelse*
    Det er et super godt tiltag, at hvis præsten ikke synes han vil stå inde for det, at så er han heller ikke tvunget smiley Så kan man jo altid finde en der er lidt længere fremme i skoene smiley


  • #43   16. apr 2012 martin: ingen mennesker er synd fri heller ikke jeg..
    homosexsualitet er synd i guds øjne, selve handlingen i at to homosexsuelle bliver viet er synd og Gud begår ikke synd.
    En homosexsuel kan godt bede om tilgivelse for sine synder,hvilket alle mennesker kan. Men at få gud til at velsigne sin synd kan ikke lade sig gøre.


  • #44   16. apr 2012 Ja men gud er jo også bare fantastisk.

    De 10 plager, fantastisk
    Da alle skulle udryddes bortset fra dem Noa tog med på sin ark.


    osv. osv. osv.

    Forstår virkelig ikke folk der kan tilbede gud (Som samtidig ikke er dokumenteret, eksisterer)


  • Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #46   16. apr 2012 Calla

    **De fleste bliver føldt som kristne, men næsten ingen lever efter det?**

    Det er nu ikke korrekt, man bliver døbt for at indgå i den kristne tro.


  • #48   16. apr 2012 Martin:

    - De regler vi har i det danske samfund bygger på de 10 bud samt jesu budskab om næste kærlighed.

    - Guds eksistens kan ikke bevises nej, da kristen er noget man tror på. Jeg er personligt blevet overbevidst, hvilket jeg ikke altid har været, ja det er fantastisk!:)


  • Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #49   16. apr 2012 Calla

    Jup!


  • #50   16. apr 2012 Calla: jo hvis man ber om tilgivelse. Kristendom er ikke en "tvangs" religion. Vi har et valg, vi kan erkende vores synder, gør vi det for vi tilgivelse for vores synder.

  • #51   16. apr 2012 Hvor de bliver gift må de sku selv om.. men jeg synes bestemt ikke de skal kunne "tvinge" præster til at vie dem hvis ikke de vil..

  • #52   16. apr 2012 Det har da vist heller aldrig som sådan været på tale, Rasmus J? smiley

  • #53   16. apr 2012 Synes da jeg hørte noget om at de måske skulle tvinges og der var derfor så nogle præster der havde sagt op smiley jeg tager måske fejl..

    Men jeg er sku ligeglad om de bliver gift i kirke.. der findes ingen gud..!


  • #54   16. apr 2012 Rasmus J: Ja rigtig nok der har været en debat om, hvorvidt de skulle tvinges eller ikke.

  • #55   16. apr 2012 Mente jeg nok.. og det synes jeg er fucked.. at tvinge en præst til noget han ikke tror på eller hvad man siger.. men er det okay med præsten så fint med mig.. smiley

  • #56   16. apr 2012 Syntes ** CALLA ** er inde på noget, af det helt rigtige, når man betaler kirke skat, burde man også, om man er bøsse, lebbe, ja eller noget helt treide have lov, til et kirke bryllup. Så længe presten er villig til at udføre vielsen.

  • #57   16. apr 2012 Nikolai:

    Det var ikke en diskussion om hvorvidt Gud eksisterer, for det er et trosspørgsmål.

    Jeg vil gerne høre folks holdning til vielser af homoseksuelle i kirken, ikke om hvor latterligt folk synes det er at tro på Gud.


  • #58   16. apr 2012 Jeg forstår godt folk ikke betaler kirkeskat, hvis de ikke kan stå indefor hvad der sker i kirken.
    Har også stor respekt for folk som ikke bliver konfirmeret, fordi det ikke siger dem noget. De har truffet en beslutning og handler derefter.
    At folk tror at det at man betaler kirkeskat er en fribillet til, at kunne blive viet i kirken under alle omstændigheder er grotesk.
    Biblen er guds ord, begyndte vi at omkrive biblen til en mere moderne udgave anno 2012. Ville den på sigt tabe sin værdi for mennekser. Meningen med biblen er at vi skal kunne søge råd og vejledning gennem guds ord. Hvis folk gennem tiden havde omskrevet biblen efter deres egne "behov" og ønsker , hvordan skulle man så kunne vide om det som reelt står i biblen er guds ord?
    Gud skal ikke ses som en gammel bedstefar, men som en nådig og retfærdig gud.


  • #59   16. apr 2012 Nu er de fleste vel både døbt og konfirmeret i kirken, så hvorfor ikke bare lade dem blive gift i kirken også. Herre gud da...

  • #60   16. apr 2012 Betina. Hvis vi ikke skulle omskrive på den/tolke på den som man vil. Skal man så tage det der står i den bogstaveligt? smiley For så vil jeg da gerne henføre til det link jeg smed før. Selvfølgelig skal den tolkes og benyttes således at den passer til det årti vi er i, ellers er den jo ubrugelig smiley Desuden, hvis vi nu antager at man ikke skal tage biblen bogstaveligt (hvilket jeg virkelig håber der ikke er mange der mener..) Hvis job skal det så være at tolke på det? I og med at vi selv er tænkende individer, bør man selv kunne finde ud af at tage stilling til dét. Mener jeg da.

  • Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #61   16. apr 2012 betina

    **Hvis folk gennem tiden havde omskrevet biblen efter deres egne "behov" og ønsker , hvordan skulle man så kunne vide om det som reelt står i biblen er guds ord?**

    Biblen er jo blevet omskrevet til det nye testamente. Hvordan kan de troende vide at netop de ord er guds egne ?
    Hvis de kristne troende skulle leve efter det gamle testamente i dag ville verden se meget anderledes ud. De kriste ville være gået i stå hvor muslimer er gået i stå, omkring år 1500, ikke sandt.

    Man var klar over at der skulle en fornyelse til derfor blev det nye testamente lavet. Og lur mig om et par generationer kommer der en 3. udgave der er en anelse mere tidsvarende. Måske er homovielser mere accepteret til den tid, gad vide hvad folk så sidder og diskutere og forarges over ?


  • #63   16. apr 2012 bedste: det nye og gamle testamente skelner ved Jesus fødsel. Det nye testamente er ikke en omskrivning af det gamle. Der er dogstor forskel på det nye og gamle, eftersom at Jesus dør på korset i det nye testamente, fordi han døde for menneskets synder

    CALLA: biblen består af flere forskellige ting b.la. Lignelser, lignelserne er nogen jesus har fortaldt. f.eks. lignelsen om den barnhjertige sameritaner. Flere apostler beskrive de lignelser som jesus fortalte, der er dog små varistioner i hvordan de har skrevet dem ned i biblen, men pointen i dem er den samme. Derfor skal biblens ord fortolkes! de ting som står skal ikke altid tages bogstaveligt. der er dog stor forskel på at tortolke til direkte at omskrive,


  • #64   16. apr 2012 Jeg tror på at mennesker har brug for et fast holde punkt. At mennesket ikke har et fast holde punkt er angst provokerende.

    det diskuteres i denne artikkel:
    http://www.religion.dk/artikel/326072:Guide--Har-mennesket-brug-for-religion


  • #65   16. apr 2012 Helt enig med trådstarter smiley

  • Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #67   16. apr 2012 De homoseksuelle har vel også et fast holdepunkt i livet, bla i hinanden. Tror ikke det er noget der kun er forundt de troende.

  • #68   16. apr 2012 Ganske enig med tråd starter.

  • #69   16. apr 2012 Calla- når det du skriver er forkert, er det så ikke fair nok jeg retter dig:)

  • #71   16. apr 2012 bum bum du skrev: Guds ord, den er skrevet AF nogle mennesker i sin tid, og deres syn på verden og hvordan man burde leve!

    dette er ikke sandt! apostlerne som hørte lignelserne fra Jesus skrev dem ned. Dette er ikke noget jeg tror, men som teoretisk kan bevises. Ønsker du en forklaring gir jeg den gerne:)


  • #73   16. apr 2012 Jamen hvis den er skrevet af mennesker , hvorfor vil de så giftes i kirken , kan de så ikke bare gå på rådhuset og lad os andre få kirken som vi gerne vil have den. .

  • #74   16. apr 2012 der gik mange år inden biblen blev samlet, alligevel havde de forskellige apotler nedskrevet de samme lignelser. Dette tyder på at det er den samme person de har fået dem fra. Desuden står der i det gamle testamente at jesus guds søn ville komme til jorden, hvilket vi læser om i nye testamente
    .



  • #76   16. apr 2012 Jo , det må de gerne , men det står der jo heller ikke i bibelen noget om at de ikke må.. Så jo da . Ja bibelen er skrevet af mennesker , det er der da ingen kristne der benægter.. Men det der står i den er GUDs ord , skrevet af mennesker , for dem der tror .

  • #78   16. apr 2012 Ja der er plads til alle.. Men det ændre da ikke ved at der står at de ikke kan blive gift i kirken , med guds velsignelse

  • #79   16. apr 2012 hvis de homoseksuelle tror på gud , så ved de jo også at de ikke kan blive gift i kirken med guds velsignelse .. som der står i bibelen ( Godnat)

  • Heino H
    Heino H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 91
    #81   2. maj 2012 Hvorfor skal bøsser og lesbiske ikke kunne blive gift i kirken? Det er en naturlig samfundsudvikling, nu hvor vi lever i 2012.

    Hånden på hjertet - alle, der siger det er en synd osv, lever I alle efter Biblens ord 100 %???
    Det tror jeg faktisk ikke der er nogen der gør i dagens Danmark og derfor er det en naturlig udvikling, at vi skal kunne blive gift i kirken.
    Jeg er selv troende og har den opfattelse at Gud IKKE er fordømmende, det var hans søn derimod ( læs trosbekendelsen).

    Gud skaber mennesket individuelt og hvis det skulle være en synd at være homoseksuel, så burde man jo ikke være blevet skabt, da man IKKE vælger sin seksualitet, men fødes sådan ( igen tro, da det ikke er bevist).
    Det er så bare min mening


  • #82   2. maj 2012 Heino C

    Mennesker er ikke synd frie nej, og det har de aldrig været! på den måde er der ingen foreskel på mennekser fra 1700 tallet og os.
    At velsigne homosexsuelle er synd, fordi biblen tager afstand fra det. ligesom den tager afstand fra f.eks. sex før ægteskabet.
    forskellen er bare at gud ikke velsigner den sex du har inden ægteskabet. Gud kan ikke velsigne synd, da gud er hellig og ikke begår synd.


  • Heino H
    Heino H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 91
    #83   3. maj 2012 Betina N
    Lige så vel som at Gud så fordømmer flergangsægteskaber, børn udenfor ægteskab, tyveri, lovovertrædelser.
    Du siger Gud er hellig, ja, det er hans ord, der er hellige og idet Gud meget ofte velsigner børn født udenfor ægteskab, flergangsægteskaber osv, så har Gud vel reformeret sig og ladet samfundets udvikling bestemme hvordan han dømmer/bedømmer det levende menneske.
    Hvis jeg lever i synd, så er det fordi jeg har det godt med det og fordi Gud skabte mig som jeg er og Han accepterer mig som jeg er.

    Hvis Biblen er Guds ord og Guds ord er lov, så forstår jeg ikke at folk ikke accepterer mig som den jeg er, for det har Gud gjort. Ellers havde han jo nok fjernet mig fra jordens overflade, når jeg lever et så syndfuldt liv ( efter nogle menneskers mening).

    Men er du selv 100 % fri for synd, for husk nu:
    "Lad ham, eller hende, som er uden synd, kaste den første sten!"


  • #84   4. maj 2012
    - Et barn kan ikke selv gøre for at det er født udenfor ægteskabet, derfor vil jeg mene at gud her giver sin velsignelse( jeg kan selvfølgelig ikke vide det)

    - hvad angår fleregangsægteskaber, så betragtes dette som synd i biblen. Derfor mener jeg heller ikke at Gud her giver sin velsignelse her.. (Jeg forholder mig her til hvad der står i biblen, og ikke nødvendigvis hvad jeg selv synes der burde stå)

    - Alle mennesker lever i synd (også mig!!) Bede vi om tilgivelse for vores synder, visker gud tavlen ren. Lever du i bevidst syn og ikke ser Jesus som din eneste vej til frelse, så kommer du i helved( hårde ord ved det, ofte anses Gud som en gammel rar bedste far, det er han ikke). Gud er retfærdig derfor dømmer han.

    - Vi bliver ikke udslettet fra jordens overflade selvom vi er syndere. Vi er født som syndere alle sammen. Indser vi at vi er syndere, kan vi få tilgivelse. Fordi vi har det frie valg kan vi også bevidst leve i synd, og må så derfor tage konsekvenserne af dette.



  • #85   5. maj 2012 Wow en diskussion smiley

    Min holdning ligger meget op af et gammelt 'ordsprog' - "Kan du ikke lide lugten i bageriet, må du gå udenfor".

    Det er meget enkelt Kirken er, som en anden sammenlignede det med, som en virksomhed. Virksomheden har et sæt regler der er sat af de øverste (se grundlægger, direktører mm.) og det er de regler man følger i den virksomhed. Hvis man ikke synes om de regler så må man jo bare finde et andet sted 'at arbejde', så at sige. Hvordan kan man som ansat gå ind og ville bestemme hvordan ejeren eller grundlæggeren skal bestyre deres EGEN virksomhed?

    Der var en som snakkede om at man ikke kunne udelukke homoseksuelle fra kirken hvis de havde betalt kirkeskat. Det er rigtigt at hvis man ikke melder sig 'fra' så kommer man automatisk til at betale kirkeskat, fordi at den danske grundlov blev skrevet da Danmark var/er et kristent land. Men det ændrer stadigt ikke ved tidligere nævnte eksempel Kirken/Virksomhed. Hvis man nu f. eks. melder sig ind i et kommunistisk parti (jeg vil ikke træde nogen over tæerne, kommunismen er blot et emne folk ofte relatere til som værende ekstremt), uden egentligt at sætte sig ind i hvad dette parti faktisk går ind for og støtter. Efter man så har været medlem, betalt kontingent hver måned i eksempelvis 8 år, går det pludselig op for en: "hov, jeg støtter da ikke at de synspunkter som dette parti går ind for" - Fordi denne person har betalt kontingent hver måned i 8 år, giver det så personen ret til at få ændret synspunkterne i partiet? Giver det personen lov til at gå ind og ændrer på synspunkter som "rigtige" kommunister elsker og går ind for? Blot fordi at personen ikke har sat sig ind i hvad de betaler kontingent til?

    Det bringer mig tilbage til ordsproget. Har du betalt for et brød men kan du ikke lide lugten, jamen så tag dit brød og gå udenfor, men det giver dig ikke ret til at kræve at lugten bliver ændret.

    Jeg har absolut INTET imod homoseksuelle eller homoseksuelle ægteskaber, jeg kender flere homoseksuelle og nogle er også gift. MEN det er ifølge "reglerne, nedsat af grundlæggerne" forkert at gifte 2 mænd, eller 2 kvinder i kirken. Og det må jeg respektere.

    Regler og love bliver i Danmark konstant ændret men 'tonen' der kommer fra Grundloven bliver altid fulgt. Man kan IKKE lave en ny lov der er i direkte strid med grundloven. På samme måde kan man se på biblen. Den er rigtig nok gammeldags og passer måske ikke ind i vores tid. Men hvis man kigger på kirken i dag og kirken for bare 100 år siden er der også sket ændringer, men man kan ikke lave en ny lov som er i direkte strid med grundloven.

    Og til dem som ikke GIDER AT LÆSE OVENSTÅENDE, kort fortalt. Kan du ikke lide lugten i bageriet, må du gå udenfor. Altså, kan du ikke lide reglerne i kirken må du gå udenfor.

    Alt ovenstående er selvfølgelig min egen holdning til emnet. Og det er skal være helt klart, jeg har INTET imod homoseksuelle eller kommunister. Generelt må folk være som de har lyst til, så længe de ikke kræver at jeg skal være det samme.


  • #86   5. maj 2012 Stavefejl, mangel på kommaer og punktummer er selvfølgelig helt og aldeles GRATIS smiley

  • #88   6. maj 2012 Blood Brothers: enig og godt eksempel.
    CALLA: Alle synder er i følge biblen lige store. Flergangsægteskaber strider efter min overbevisning også mod det som står i biblen. Ligesåvel som vielsen af homosexsuelle gør.
    Nu er det bare debatten om homosexsuelle der har været i mederne


  • #89   6. maj 2012 alle synere= alt synd:)

  • #91   6. maj 2012 Nej.

    Leviticus 18:22
    "Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination."


    Deuteronomy 23:17,
    "There shall be no whore of the daughters of Israel, nor a sodomite of the sons of Israel."

    Nye Testamente

    Romans 1:26-32,
    "For this cause God gave them up unto vile affections: for even their women did change the natural use into that which is against nature: And likewise also the men, leaving the natural use of the woman, burned in their lust one toward another; men with men working that which is unseemly, and receiving in themselves that recompence of their error which was meet. And even as they did not like to retain God in their knowledge, God gave them over to a reprobate mind, to do those things which are not convenient; Being filled with all unrighteousness, fornication, wickedness, covetousness, maliciousness; full of envy, murder, debate, deceit, malignity; whisperers, Backbiters, haters of God, despiteful, proud, boasters, inventors of evil things, disobedient to parents, Without understanding, covenantbreakers, without natural affection, implacable, unmerciful: Who knowing the judgment of God, that they which commit such things are worthy of death, not only do the same, but have pleasure in them that do them."

    1 Timothy 1:9-10,
    "Knowing this, that the law is not made for a righteous man, but for the lawless and disobedient, for the ungodly and for sinners, for unholy and profane, for murderers of fathers and murderers of mothers, for manslayers, For whoremongers, for them that defile themselves with mankind, for menstealers, for liars, for perjured persons, and if there be any other thing that is contrary to sound doctrine;"

    Jude 7,
    "Even as Sodom and Gomorrha, and the cities about them in like manner, giving themselves over to fornication, and going after strange flesh, are set forth for an example, suffering the vengeance of eternal fire."

    Derfor nej. Lad dem blive ''gift'' paa Raadhuset eller lav en ny kirke. I Kristendommen er Homoer ''Abominations'' intet andet. Og nu er DK Trodsalt et KRISTENT land om i vil det eller ej. At Roede Manu (Islam friendly) Syntes det skal vaere saadan viser jo bare hvad han ved om det. Som en laengere oppe siger, ville en Joede blive gift i en maaske? ALDRIG selvom kvinden var Muslim eller omvendt ville det ALDRIG ske................


  • #92   6. maj 2012 Enig i ALT hvad Blood Brothers siger (dog ikke med at alle love bliver fulgt efter grundloven, Hundeloven som der er idag er fx i strid med grundloven.. )

  • #93   7. maj 2012 Calla:

    Gud bringer sin velsignelse over ægteskabet ved vielsen. Selve handlingen i at velsigne to homoseksuelle er synd, gud velsigner ikke synd. Jeg kan godt stå i kirken og få min velsignelse ved mit bryllup selvom jeg måske har løjet tusind gange, og stjålet fra min nabo. Ved vielsen velsigner gud ikke at jeg har løjet eller stjålet fra min nabo. Men mit ægteskab med min mand.


  • Heino H
    Heino H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 91
    #95   7. maj 2012 Betina N
    Du er selvmodsigende.

    Gud velsigner dit ægteskab, men han må ikke velsigne det, hvis du har ligget i med en anden mand, idet det er at bedrive hor og du må ikke bedrive hor ifølge budene, men det ved du jo osse godt.

    Men det er en debat, der nok aldrig stopper - synes at mindes noget lign i sin tid, da loven om registreret partnerskab kom frem.

    Men hvem er bedre til at bedømme Guds ord end Hans tjenere - der er i flertal mht velsignelsen i kirken???


Kommentér på:
Vielse af homoseksuelle i kirken

Annonce