{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

er jeg gravid {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg var sammen med en fyr i lørdags, hvor vi så uheldige at kondomet gik i stykker, ups. Jeg fik desværre ikk' taget en fortrydelsespille, og har derfor risiko for at jeg jo er gravid.

Jeg gik så ned på apoteket for at snakke med dem der, hvor jeg fik besked på, at chancen var meget lille, da jeg havde menstration hvor første dag var d. 23. Derudover fik jeg at vide, at jeg kunne ta' en test, der hvor jeg skulle ha' haft min menstration, for at se om jeg er gravid.

Men nu i dag havde jeg virkelig ondt i maven, og her til aften begyndte jeg har bløde, som havde jeg fået min menstration nu. Hvad katten går der galt? Normalt er min menstration ikk' hel reglmæssig men ligefrem to uger før? Kan det være noget med graviditeten?

HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg gravid
  • #1   4. nov 2009 ring 112

    (jeg har ikke læst dit indlæg, og orker det ikke når du kommer med en elendig overskrift.)


  • #3   4. nov 2009 Er der andre med nogle lidt mere seriøse svar?

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 63
    #4   4. nov 2009 Windows F. du kan da ikke bedømme om hendes overskrift er elendig og ikke har noget med hendes problem at gøre hvis du ikk har læst det??.

  • #5   4. nov 2009 Ring 114

  • #6   4. nov 2009 -.- !

    hvad skal politiet gøre ved det?


  • #7   4. nov 2009 Carsten M :
    Mange tak, jeg synes faktisk, at dette er ret seriøst /:


  • #8   4. nov 2009 Tina P

    syntes du skal kontakte din læge...


  • #9   4. nov 2009 pga du spekulerer så meget som du gør.. har gjort at du få din menses nu.... du kan som sagt tage en test efter ca 14 dage..
    og det er langt fra sikkert du er gravid . .

    mvh


  • #10   4. nov 2009 du kan sagtens ha uregelmæssig menstration (: derfor er der mange der også tar p-piller, selvom de har sex med kondom.. for p-piller holder styr på dine blødninger.. det er lige mit bedste bud lige nu at det kunne være.. og desuden ville du ikke kunne vide allerede nu om du er gravid hvis du tog en test.. kan du først om 3-6 ugers tid med en test..men din læge kan undersøge det hurtigere. måske om 2 uger (:

  • bine87
    bine87 Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 26
    #11   4. nov 2009 Jeg vil også sige at du skal kontakte din læge så du an få lidt ro i sindet smiley

  • #12   4. nov 2009 Syntes du skulle kontakte din læge i morgen, men pga de ting du har gået og tænkt over, kan din menses godt blive rykket tilbage eller frem, men snak med lægen, for at være helt sikker smiley

  • #13   4. nov 2009 Det kommer jo helt an på hvor meget du bløder? Mange gange kan det evt være et følge af det der er sket og kroppen ikke kan finde ud af det og da en menstruation faktisk er en "udskylning" af dine æggestokke for og gøre klar til ny periode. Dog så har din krop fået noget "fremmed" op (lyder helt forkert men anyway) som den så gerne vil af med, dette kan så fremskynde processen med menstruation og det kommer prompte når kroppen ikke kan genkende det.

    I andet tilfælde siger de kloge hoveder man bliver med størst chance gravid mellem 11 og 15 dagen i din periode. Nogle kvinder bløder en lille smule når ægget befrugtes eller når det sætter sig fast.

    I begge tilfælde vil jeg anbefale dig og søge læge for lige og blive tjekket.

    De bedste hilsner

    /Kent


  • #14   4. nov 2009 maria, politiet hjælper hvis man har brug for hjælp

  • #15   4. nov 2009 Maria L :
    Mange tak både din kommentar til den dumme kommentar og for din besked. Jeg kan jo ikk' ringe til en læge nu, og min læge er så svær at få fat i, da jeg kun kan ringe indenfor telefon tid, nogen idé?


  • #16   4. nov 2009 særiøs overskift = særiøse svar

  • #17   4. nov 2009 jesper J :
    Jeg har tænkt lidt samme tanke. Men alligevel kan jeg ikk' lade vær' med at tænke på, om det har noget med gravidteten at gøre?


  • #18   4. nov 2009 plus som de andre skriver tanker og bekymringer kan fremskynde din menstruation for og få dig til og slappe af. Mennesket er skægt indrettet og ved mange ting gætter selv lægerne stadig den dag idag.

  • #19   4. nov 2009 sjovt der ikke er nogen piger der er kommet med et seriøst svar smiley

  • #20   4. nov 2009 * Jelle - Mange nye annoncer xD * :
    Mange tak.
    Men ligefrem 2 uger før? O:


  • #21   4. nov 2009 Den gamle tøz :
    Jeg har tænkt lidt samme tanke, men hele to uger, synes jeg lyder utroligt /:


  • #22   4. nov 2009 så kan du ringe til din læge hvor der sikkert sidder en og tager telefonen, som kan give dig en tid, til en undersøgelse..

  • #23   4. nov 2009 Tina - ja altså hvor at lægen kan se om du er gravid.. men chancen for at du er gravid er MEGET lille smiley så jeg tror du skal tage det roligt (:

  • #24   4. nov 2009 * Jelle - Mange nye annoncer xD *
    passer vist ikke lige helt:)


  • #25   4. nov 2009 Jo maria. (:
    Tror du at lægen kan se det en uge efter? vil jeg da gerne høre en læge sige.


  • #26   4. nov 2009 Kent S :
    Mange tak skal du ha', det var virkelig et godt svar.
    Altså jeg har ondt i maven og bløder, som var det min menstruation, der begyndte nu. Men som sagt det er hele 2 uger før tid, det lyder bare vildt, synes jeg.
    Jeg plejer ikk' rigtig at ha' ondt i maven, hvilket bekymrer mig. Det er sket enkle gange, hvor det så har føltes, som det gør nu.

    Jeg kan bare ikk' lide at kontakte min læge, hvis jeg kan lade vær'. Da hele min familile har den læge, kan jeg søge i et andet lægehus?


  • #27   4. nov 2009 Maria L :

    De er bare så svær at komme i gennem hos.
    Og som jeg skrev til Kent, så vil jeg helst undgå lægen, da hele min familie har denne læge. Kan jeg søge hos et andet lægehus?


  • #28   4. nov 2009 nej det tror jeg ikke, det var heller ikke til det, men at du sagde, at der ikke var nogen piger der havde givet et seriøst svar:)

  • #29   4. nov 2009 maria - hehe, når okay smiley så laver vi en undtagelse med dig smiley

  • #30   4. nov 2009 Tina - det er lige meget om i har samme læge.. han har tavshedspligt smiley så hvis han siger noget til dine familie så bliver det værst for ham. han kan miste sit job (:

  • #31   4. nov 2009 * Jelle - Mange nye annoncer xD * :
    Jeg vil bare ikk' føle mig tilpas med det /:


  • #32   4. nov 2009 Det jo ikke smart smiley
    men jo du kan godt søge ny læge, men det koster vidst lidt penge at skifte. (: det er kun når man har fået ny adresse at det er gratis at skifte læge.. såvel at det er en anden kommune du bor i smiley


  • #33   4. nov 2009 Flytter til ** smiley

  • #35   4. nov 2009 Malene P :
    Puha, hvor gjorde du mig lettet der.
    Så du vil råde mig til, at jeg blot skal lade vær' med at tænke på det, og ta' det som var det min menstuation?


  • #36   4. nov 2009 MANEATER - hva mener du ? smiley haha

  • #37   4. nov 2009 MANEATER * :
    Som jeg skrev til de andre, jeg er ikk' så meget for, at jeg skal til egen læge, da hele familien har den læge. Og jeg kan heller ikk' få en tid allerede i morgen /:


  • #39   4. nov 2009 Malene P :
    Jamen hvis det nu er min menstruation, der er blevet rykket frem på grund af bekymringer, så forsætter det jo? Så det kan jeg jo ikk' bruge til noget /:


  • #40   4. nov 2009 MANEATER * :
    Jeg kan jo ikk' ta' en graviditetstest nu?
    Problemet er, at jeg var sammen med ham lørdag. Jeg fik ondt i maven og begyndte at bløde i dag. Dem på apotekte sagde, at chancen var meget lille, da jeg havde min mens. d. 23. Så det er ikk' fordi at min mens. er blevet væk el. lign., det er mere, at jeg bløder nu, 2 uger før jeg skulle ha' min mens.


  • #42   4. nov 2009 her er der lidt svar på de ting du spørger om.......



    mvh




    Graviditetstegn- og beregning


    Opdateret af Charlotte Floridon, læge, ph.d. i gynækologi og obstetrik, Odense Universitetshospital


    Hvilke tegn tyder på graviditet?

    Det første tegn på, at en kvinde er gravid, er udebleven menstruation. Menstruationen kan imidlertid udeblive af mange andre årsager. Hvis du samtidig har brystspænding og måske kvalme især om morgenen, er det meget sandsynligt, at du er gravid.


    Hvordan kan man få bekræftet mistanken om graviditet?

    Du kan gå til din læge med en urinprøve og få foretaget en graviditetstest samt en gynækologisk undersøgelse. Du kan også gå på apoteket med en urinprøve eller samme sted købe en graviditetstest, som du selv foretager derhjemme. Graviditetstester bliver positive allerede få dage efter udebleven menstruation, hvis man er gravid.



    Jeg ville gerne vide, hvor tidligt i en graviditet man kan få symptomer som f.eks spændinger i brysterne og i underlivet?

    Min kæreste og jeg havde samleje omkring min ægløsning og lidt før. - Og nu har jeg allerede 2 dage efter disse symptomer. Er det ikke alt for tidligt?

    Med venlig hilsen en spørger.


    Svar:

    Kære spørger

    Der går nok en uges tid fra befrugtningen - det øjeblik, hvor en sædcelle forener sig med ægget i æggelederen - til din krop opdager det og finder ud af, at du er gravid.

    Ægget skal først vandre ned gennem æggelederen under stadig udvikling og videre ned i livmoderen, hvor det sætter sig fast i slimhinden, graver sig ned og forener sig med vævet. Først på det tidspunkt begynder de hormonelle ændringer at give sig til kende i din krop - og først på det tidspunkt er der en teoretisk mulighed for, at du kan mærke det.

    Allerede en uges tid senere (altså to uger efter befrugtningen) kan man ved hormonanalyse konstatere, at du er gravid.

    Jeg er ikke i tvivl om, at der er en del kvinder, som adskillige dage før den forventede menstruations "dato" kan mærke, at de er gravide. Omvendt er der også masser af kvinder, som går rundt i månedsvis gravide, uden at vide af det. Der er ingen faste regler eller grænser at forholde sig til.

    Der er kvinder, som så inderligt ønsker at være gravide, at det kan vende helt op og ned på kroppens funktioner med alle de kendte tegn på graviditet som følge. Endelig vil jeg lige nævne, at kvindens naturlige cyklus - med hormonelle svingninger i løbet af måneden - netop kan give sig til kende med for eksempel brystspænding, lidt vægtstigning og lidt spænding i kroppen. Det kan snyde, som man tror, håber eller frygter, man er blevet gravid. Afklaringen kommer med menstruationen!

    De hormonelle svingninger kan måske endda være lidt svære at tolke, hvis du har brugt p-piller og måske i årevis har været vant til en totalt stabil hormonstatus. Du kan måske slet ikke kan huske "dit sande jeg" på det område, og så bliver du overrasket over dine naturlige hormonelle udsving..

    Og så lige til sidst: Husk at ægløsningen indtræffer 14-16 dage før næste menstruations første dag. Det kan være lidt svært at beregne den. Kun hvis du har helt regelmæssige blødninger er det muligt med rimelig sikkerhed. Hvis du har samleje i dagene lige omkring ægløsningen er der gode chancer for at blive gravid.

    Men måske er der andre, der læser disse liner, der har andre erfaringer. Hvis det er tilfældet, så skriv til mig igen.

    Med venlig hilsen

    Erik Fangel Poulsen

    Speciallæge i kvindesygdomme






    Hvordan beregner man fødselstidspunktet?

    Man kan selv beregne en graviditets længde fra den sidste menstruations første dag - selvom befrugtningen først sker cirka fjorten dage senere på ægløsningstidspunktet. Det vil sige den dag, man er blevet gravid, er man faktisk i tredie graviditetsuge. En graviditet varer i alt 40 uger.

    Det er ikke så svært at finde ud af, hvornår du skal føde:


    Du regner fra sidste menstruations første dag.


    Hvis det for eksempel er 1. april lægger du en uge til. Det giver den 8. april.


    Så trækker du tre måneder fra og ender med terminsdatoen (dagen for forventet fødsel) den 8. januar året efter.


    Skal beregningen holde, er betingelsen, at du har menstruationer regelmæssigt med cirka fire ugers mellemrum. Men i praksis bruges ovenstående ikke længere, da ultralydsberegning af fødselstidspunktet er en mere sikker metode.


    Graviditet lige efter p-pille-ophør:

    Kvinder, der holder op med at bruge p-piller og bliver gravide inden for de næste en til to måneder, kan have usikker ægløsning. Du bør i sådan en situation gå til din egen læge og blive undersøgt.







  • #43   4. nov 2009 Malene P :
    Ej hvor gør du mig dog bare rolig, jeg var helt oppe og køre over det, da der ville komme problemer med familien osv.
    Men altså hvis det bliver ved, så tager jeg det som min menstuation, da som du selv siger, ellers ville det udeblive.
    Jeg har ikk' smerter normalt, det er meget sjældent. Men som du siger, det kan jo være bekymringer?
    Så du vil anbefale, at jeg tager det med ro?


  • #44   4. nov 2009 . Kat*Gonzalez* . :
    Du har hjulpet mig godt før, så jeg håbede faktisk på, at du ville skrive (;
    Altså jeg bløder jo nu, som var det min mens., jeg havde fået. Det er ikk' blot pletblødning, men en rigtig blødning. Som de andre har skrevet, kan det komme af bekymringer, så min mens. er kommet før tid, tror du også det? Og som du selv siger, så ville jeg ikk' kunne mærke noget til graviditet før efter 14 dage, så det kan vel ikk' være det?


  • #45   4. nov 2009 jesper J :
    Så ud fra det jeg har læst, forstår jeg det som, at chancen ikk' er særlig stor, er det rigtigt forstået?


  • #46   4. nov 2009 Malene P :
    Okay, det er jeg glad for at høre.
    For som jeg skrev tidligere, hvis det havde noget med graviditeten at gøre, så ville det vel ikk' blive ved med at bløde? Og derfor kan jeg så ta' det som min menstruation, og der efter ta' det som, at jeg ikk' er gravid, da man jo ikk' får menstruation, når man er gravid, right?


  • #47   4. nov 2009 Malene P :
    Og jeg er glad for, at du vil hjælpe. Det betyder meget!


  • #48   4. nov 2009 . Kat*Gonzalez* . :
    Jamen jeg vil for guds skyld ikk' være gravid, det er det, der er problemet (;

    Altså jeg var sammen med fyren i lørdags, og min sidste mens.'s første dag var d. 23., ergo ville jeg mene, at chancen var meget lille, da det jo er lige efter min mens. slutpunkt jo.
    Men i dag fik jeg så ondt i maven og begyndte og bløde, så tænker jeg : kan det virkelig være min mens., der kommer hele 2 uger før tid på grund af bekymringer? Eller kan det være på grund af graviditet? Men allerede efter så få dage, kan det så ses?

    Og endu en gang tak for beskeden (:


  • #49   4. nov 2009 Tina P - Det var så lidt, jeg tror som mange andre skriver du skal ligge det lidt i baghovedet selvom det er svært.
    Vil mene ud fra det du beskriver chancen er minimal. Mht læge har man frit valg i DK det koster 140 kr og skifte læge fra dag til dag. Hvis det er du ikke kan komme ind på akut tid til din egen læge eller generelt komme til så har alle læger faktisk mulighed for og henvise til en anden læge de arbejder sammen med hvis de er booket helt op. Din familie får intet og vide med mindre du selv fortæller dem det. Lægen har tavshedspligt og vedkommende kan faktisk miste retten til og praktisere hvis de bryder denne.

    Håber du finder nogle svar blandt alle dem du får.

    /kent


  • #50   4. nov 2009 DU ER IKKE MERE GRAVID END JEG ER......


    mvh


  • #51   4. nov 2009 . Kat*Gonzalez* . :
    Det er rigtigt ja. Så hvis det forsætter, så tager jeg det som, at dette var min mens., og tager så en test, der hvor jeg rigtig skulle ha' haft min mens., eller hvordan skal jeg så med hensyn til det?


  • #52   4. nov 2009 Kent S :
    Super mange tak skal du ha', du har været til stor hjælp!


  • #53   4. nov 2009 jesper J :
    Super, mange tak, det er jeg lettet over at høre. Men jeg tager dog en test, efter den dato hvor jeg skulle ha' mens. næste gang for en sikkerheds skyld (;
    Men hvordan fungerer det så? Hvis det jeg har nu, så er min mens., så vil det jo ikk' komme den dato, som det så skulle, skal jeg alligevel så bare ta' en test der, for en sikkerheds skyld?


  • #54   4. nov 2009 Mht til lægen så kan man nogle gange få lov at komme til en anden læge.. Det er bare at sige det til sekretæren når du bestiller tid. Har du læge et sted, hvor der er flere læger, kan du godt komme til en anden læge end din egen...

    De første to uger i en graviditet er man ikke egentligt gravid, ægget bliver befrugtet, og der er ikke noget barn før 14 dage efter befrugtelsen. Derfor har man heller ingen symptomer på graviditet før efter de 14 dage, noge har dog brystspændinger osv. Men at du har ondt i maven er heler ikke et tegn på graviditet, da det jo ikke er meningen man skal have ondt fordi man er gravid. Man kan ikke mærke i maven, at man er gravid.
    Så det skyldes sikkert bare alle dine bekymringer...


  • #55   4. nov 2009 Tina p - Så lidt endnu engang. Du skal vist bare glemme de tanker og så tage det stille og roligt. Giver gerne råd og vejledning hvis det kan hjælpe andre folk lidt på vej. du kan altid fange mig på PB hvis det endelig er.

    /Kent


  • #56   4. nov 2009 . Kat*Gonzalez* . :
    Min mens. er slet ikk' regelmæssig, for to gange siden, kom den to uger for sent, sidst kom den en uge for tidligt, så det er vildt forvirrende? (; Men jeg begynder også snart på p-piller, det gør ALT meget lettere d; Men jeg venter lidt over en måned, så må jeg ta' en test og se ad.


  • #57   4. nov 2009 . Kat*Gonzalez* . :
    Det er bare længe og gå og tænke /:


  • #58   4. nov 2009 trine M :
    Mange tak for dit svar.
    Jeg har bare et spørgsmål, hva' så med blødningerne?


  • #59   4. nov 2009 Kent S :
    Det vil jeg så gøre, så må jeg se ad. Det er bare svært, da det vil skabe store problemer blandt min familie og jeg, så det bekymrer mig meget! Men jeg håber på, at dette er et tegn på mens.


  • #60   4. nov 2009 Kan bu bolle kan du vek også tage det som følger med ...

    Det er jo det samme som at jøre forstærk ... Betal og lad være med at pive

    Og tillykke med den kommende lille


  • #61   4. nov 2009 xx x - Man må selvfølgelig tage konsekvenserne, men den sidste kommentar var unødvendig, især fordi det viser du tydeligvis ikke har læst hele tråden eller også har skimmet den for hurtigt og ikke set at der er en der har været uheldig og ønsker lidt råd og vejledning....



  • #62   4. nov 2009 . Kat*Gonzalez* . :
    Jamen jeg må bare vente og se, ta' en dag ad gangen, også krydser jeg fingre for, at dette er min mens. (; Endnu en gang mange tak!


  • #63   4. nov 2009 Tina p - Det skaber kun problemer hvis dem der er tæt omkring dig og din familie får nys om det og hvis de gør vil der jo være en du har snakket med om det som ikke kan holde tæt.

  • #64   4. nov 2009 XX X :
    Hvorfor skal du skrive, når du intet seriøst har at sige? Du har tydeligvis ikk' læst hele mit indlæg, og kan derfor ikk' udtale dig om mig og mit problem. Selvfølgelig skal jeg stå til ansvar, for det jeg laver. Men det skete ved et uheld, som jeg har skrevet, hvilket du ville forstå, hvis du havde læst det, og ikk' bare havde skrevet en hurtig latterlig besked? Jeg står til ansvar, for det jeg har gjort, ergo er der intet problem der. Der er intet, jeg skal betale. Og den kommende lille? Der bliver ingen kommende lille, for hvis vi når så langt, så er det en abort.

    Så du bedes blot skrive, hvis du har noget relevant eller LÆSER HELE MIT INDLÆG, så kan du komme med din mening, ellers så bare hold din mening for dig selv, tak.


  • #65   4. nov 2009 SALG S :
    Aaarh dog ikk' (;


  • #66   4. nov 2009 Kent S :
    Lige præcis, men jeg vil helst undgå at ta' denne samtale med mine forældre, så jeg venter og ser ad selv.


  • #67   4. nov 2009 Jeg tror at dine bekymringer er skyld i blødningen. Selvom man kan have sin mens selvom man er gravid, sker det yderst sjældent, og det er som regel ikke lige så meget blod som ved en alm. mens.
    Jeg prøvede at blive gravid i to år før det lykkedes, og jeg har jo så derfor sat mig meget ind i tingene. Min mens blev både tit fremskudt og udskudt, når jeg troede, at nu var jeg i hvert fald gravid. Det viste sig så, at jeg jo ikke var gravid, men mine tanker havde "forvirret" min krop så meget, at min mens udeblev eller kom for tidligt..


  • #68   4. nov 2009 trine M :
    Det gjorde mig virkelig lettet, så krydser jeg fingre for, at det blot er det. Mange tak skal du ha'! (:


  • #69   4. nov 2009 Men hvis du ikke tager til lægen, så vent 14 dage, tag en test, er den positiv, så tag nogle flere teste smiley og stadig positiv, så må du jo til lægen. Er den negativ, så kan du jo bare ånde lettet ud, og slappe af... smiley

  • #70   4. nov 2009 Tina p - Det lyder som en rigtig fornuftig ide, derfor er du også nød til og sætte dig ned trække været dybt og ligge tankerne lidt væk indtil du når den tid hvor du rent faktisk kan få klare svar.

    Tag de mennesker (som mig selv) som pga af stress og bekymringer med arbejde, privat osv ender med et mavesår alene på grund af noget som tanker har sat igang. Ens tanker og bekymringer gør meget ved en derfor vigtigt man husker og håndtere det på en positiv måde selvom det er svært. Man kommer længst den vej og skåner sig selv bedst på den måde.


  • #71   4. nov 2009 Hvorfor BIB skal vi da høre om dette .... skriv da i dagbladet i stedet .. søg læge og få det der skal til .... Hvor svært kan det da være ..

    Børnehave Det er sku da utroligt hvad folg deler med andre ... kan man ikke tåle at kommer noget retur så drop sådan et inlæg


  • #72   4. nov 2009 xx x - Folk må vel egentlig selv bestemme hvad de vil dele her inde vil jeg mene. Kunne jo være det er pga der er så mange unge mennesker her inde at man vælger og dele det netop her...

    Vil mene man så også kan vende det du skriver mod dig selv....Hvilket jeg synes er ret åndsvag en tanke for tror ikke du er klar over den kommer tilbage....
    Hvorfor BIB læser du indlægget hvis du synes det er så utroligt hvad folk deler og hvis det ikke er noget der interessere dig hvorfor så bruge tid på og skrive i tråden?

    Håber du selv kan se den dobbeltmoral i det som du smed af der smiley Det er ikke en sviner men lidt konstruktiv kritik og jeg følger dig nemt i det første du skrev men det sidste, der melder jeg pas den er sgu alligevel for tand for meget.


  • #73   4. nov 2009 http://www.lavpris-teste.dk/

Kommentér på:
er jeg gravid

Annonce