{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

en episode om min veninde. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde, som har haft en kæreste gennem et halvt år nu. Hun fylder snart 20, og hun ved ikke noget bedre end børn.

Hun blev så gravid med hendes nuværende kæreste, og de havde i forvejen snakket om at få børn på et tidspunkt, og det var ham der bedte hende om at droppe ppiller (spørg mig ikke hvorfor)..
Somsagt blev hun gravid, og de snakkede meget sammen om, hvad de skulle stille op med barnet, men ligepludselig vendte han bare 110 grader, og ville absolut ikke have barn.. han mente de kunne prøve igen om et halvt års tid.. han ville ikke have barnet som kunne have kommet til verdenen om 6 måneder, først der skulle de prøve igen.. jeg fatter ham virkelig ikke.

Men han havde både smidt hende ud, med alt hendes tøj, og gjort en masse andet, fordi hun sagde hun meget gerne ville have det barn. (og det er hun bestemt også klar til)

Jeg sagde til hende, at han måtte tage sig sammen. Han bedte hende jo selv om at droppe ppillerne? Og at jeg ville støtte hende uanset hvad hun valgte.

Hun valgte til at starte med at ville beholde barnet, dog blev det hurtigt ændret og fik tid til en abort.. -den aflyste hun morgenen op til hun skulle have det fjernet. -så går der ikke mere end 2 dage, så bestiller hun en ny tid til en abort, og får så barnet fjernet.

her tænker jeg bare lidt: gjorde hun det for at beholde ham, eller hvorfor gjorde hun det? :s

Hun har fået en abort som 16 eller 17 årig os skal lige siges og hun havde det så skidt med den abort,, og chancen er blevet meget mindre for at hun kan blive gravid, og det var hun absolut klar over ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en episode om min veninde.
  • #1   3. aug 2009 hans, hvorfor var det lige det rigtige valg?

  • #2   3. aug 2009 og hvem siger hun ingen uddannelse har?

  • #4   3. aug 2009 Utroligt som folk er hurtige til at dømme andre.

    - L'F -

    Det kan være af flere grunde ...

    Den ene kan jo være at hun vil være sammen med ham.

    Den anden kan jo være at hun ikke har lyst til at være enlig moder i en alder af 20 år.

    Den trejde kan være at hun alligevel ikke følte sig helt klar, og derfor så aborten som den eneste mulighed.

    Der kan være en million grunde, jeg håber bare at hun har valgt rigtigt så hun ikke fortryder, og så håber jeg ikke hun vender tilbage til sådan en idiot, i så fald at hun så ikke bliver gravid igen.


  • Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #5   3. aug 2009 Det er ikke ideelt at skifte mening på den måde, !MEN! det er klart bedre at han finder ud af at han ikke er klar og så siger det i stedet for at hoppe ud i det halvhjertet.

    Det er jo en kæmpe beslutning, og måske først i sidste øjeblik indså han at han ikke var klar endnu, og det er helt i orden i min verden. Dog lyder det til at hans reaktion var lige lovlig voldsom.


    Der kan være flere grunde til det. Måske ville hun ikke risikere at står med barnet alene, hvis han nu ikke ville være med til det.


  • #6   3. aug 2009 hans K - Og hvad så hvis hun var enlig mor ?
    i det her tilfælde er det jo manden der er en idiot, og det er jo ikke til at vide hvordan han bliver inden hun bliver gravid.


  • #7   3. aug 2009 Mikkel M
    Hvem har en uddannelse som 20 årig?
    Man skal godt nok starte tidlig på gym, hh eller hf for at være uddannet som 20 årig!!! Det er vel simpel matematik.

    3 år til hh eller gym
    2-4 år til uddannelse

    Dvs hun startede på gym eller hf som 14 årig senest!


  • #8   3. aug 2009 hans K -. havde lige overset at de kun havde været sammen et ½ år, troede de havde været sammen længe, siden der var snak om børn.

  • #9   3. aug 2009 Camilla - H
    Er det så nu vi skal sige, "UTROLIGT SOM FOLK ER HURTIGE TIL AT DØMME ANDRE"...

    Sjovt som sætningerne nogen gange kommer retur med dobbelt slagkraft!


  • #10   3. aug 2009 Camilla.
    Tror ikke hun har valgt hvad hun selv ville, tror det var fordi hun ville beholde ham, selvom de faktisk slet ikke har det særlig godt sammen. han drikker, det vil hun ikke - så der kommer der meget tit uenigheder. Han arbejder på et værtshus, og kommer tit sent hjem, selvom hun står klar med mad.. (værtshuset har bestemte lukketider). Hun syntes selv hun er klar til barn, alene eller ej, det er hun egentlig ligeglad med. hun VED hun kan klare det... Hun drikker ikke, er uddannet social og sundhedsassistent, og har en masse kærlighed til børn at give af.. Jeg tror hun ville blive en af de bedste mødre.. Hver gang hun ser en baby butik, skal der ind og kigges på babytøj, og hvad der ellers hører med, så jeg forstår virkelig ikke hendes valg..

    Han brænder hende så tit af, laver numre med hende, player lidt med andre tøser.. Hun er så god ved ham! -laver mad til ham når han kommer hjem, køber ind, vasker hans tøj.. gør rent i hans lejlighed.. ja simpelthen alt.. og efter min mening får hun intet igen... det kan hun nu også sommetider selv indrømme.


  • #13   3. aug 2009 Mikkel M
    Okay tager det så ik 4½ år at blive frisør?
    Håndværker tager da os mindst 3-4 år...


  • Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #14   3. aug 2009 - L'F - - Klar eller ej, så laver man fandme ikke familie efter et forhold på 6 mdr.

    Om hun så kan klarer det eller ej, så er det sku ikke klogt. Det ideele er jo at barnet også har en far. Man finder ikke bare en og er sammen med i 6 mdr, og så selvom forholdet er røv og nøgler beslutter man sig for at få barn.

    Sorry to say it, men det lyder godt nok lamt. Alene af den grund mener jeg ikke hun er klar. Hvis hun mener det er forsvarligt at starte familie på den måde skal hun ikke have barn endnu!


  • #16   3. aug 2009 - L'F - : hvorfor ikke bare snakke med hende om det, istedet at lægge det op her på arto, ej hov baboom selvfølgelig, der er jo ikke en eneste her der kan svare på hvorfor hun tog det valg som hun gjorde


  • Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #17   3. aug 2009 Mikkel M - Man er 15 eller 16. Alt efter om man har fødselsdag før eller efter sommerferien.

  • #18   3. aug 2009 Mikkel, tror hun gjorde det af ren forvirring :s

    men ja, jeg ved helt ærligt ikke hvad jeg skal tænke eller tro..
    bare hun har det godt..

    men er da enige med jer om at det er alt for tidligt..
    forstår bare ikke lige helt hvorfor han beder hende om at droppe ppiller, hvis han ikke vil risikere at være far? :s


  • #19   3. aug 2009 henrik, hvorfor ikke bare lade være med at blande dig?
    Hun ved jo ikke rigtig selv hvorfor hun tog det valg hun tog, og hun er ikke særlig god til at snakke om det, så derfor spørg jeg lidt til råds herinde..


  • #20   3. aug 2009 hans, social og sundhedsassistent er en uddannelse jo.
    men i dit hovede er det kun den gymnasielle vej man skal tage for at have en uddannelse.


  • #21   3. aug 2009 - L'F - : man må vel gerne spørge.... lol


  • #22   3. aug 2009 henrik, nej det er strængt forbudt smiley

  • #23   3. aug 2009 hans k - hvorfor ikke ?
    Hvis man har været sammen længe, har uddannelse/arbejde, et sted og bo og pengepungen i orden, og føler sig klar til børn ?

    tja, jeg ser ikke forskellen om man er 20 eller 30 år.


  • #24   3. aug 2009 ihh jeg må da heller aldrig noget hehe smiley

  • #25   3. aug 2009 - L'F -

    Måske hun skulle droppen tanken om barn de næste par år og i stedet bruge tiden på at få bedre selvtillid, og finde sig en ordenlig fyr.

    En ting er at det går galt med et par og man står alene med barnet, men at man er ligeglad med om man er alene eller ej - det betyder ikke nødvendigvis at man er klar til at få børn, det betyder at man er egoistisk og kun tænker på sine egne behov - køb hende en dukke.


  • #26   3. aug 2009 hans k - ja, men sådan er det ikke for alle, udover det kan man sagtens leve livet med mand og barn - det kommer helt an på hvilken type man er, man bliver jo ikke låst fast derhjemme bare fordi man har et barn.

  • #27   3. aug 2009 henrik, nej du må aldrig noget smiley



  • #28   3. aug 2009 Hans K - jamen der har vi så bare forskellige meninger smiley



  • #29   3. aug 2009 hans K -
    Muligvis, men sådan er det også med ældre efterhånden.
    Lige der ser jeg ikke nogen forskel mere. smiley


  • #30   3. aug 2009 et eller andet sted kan han ikke sige noget??
    fordi det er hende der står med valget!!

    vis han har kylet hende ud.
    skal han jo bare tage stilling til om han vil stå på papir'et.


  • #31   3. aug 2009 bageformen, han tog hende jo hurtigt tilbage igen :s

  • #32   3. aug 2009 jamen vis hun vil have det barn så må hun jo åbentbart vælge..
    men det virker ikke til at hun er sådan en ''stærk'' person?


  • #33   3. aug 2009 jeg har ikke læst alt..
    kun det første.


  • #34   3. aug 2009 hans K - tiderne ændrer sig.

  • #35   3. aug 2009 Hans K - Jeg vil nu ikke kalde folk på min alder for børn smiley

    Eller jo nogle, men sådan er det jo i alle andre.

    Jeg synes bare det er latterligt at sætte alder på hvornår man er klar til at blive forældre - så længe man er myndig.
    Jeg kender en folk på min alder der absolut IKKE burde have børn, men jeg kender også nogle som klarer det super!
    Det samme med ældre, der kender jeg da også en del som ikke burde have børn, og igen nogle der klarer det super,
    -Det har intet med alderen at gøre, nogle er klar til børn tidligt, andre ikke.

    At der så er for mange der ikke er klar, der får børn er noget helt andet, men det kan man jo ikke gøre noget ved desværre.


  • #36   3. aug 2009 Hans K - Gud om jeg ikke brækkede mig, da jeg læste dine "svar" til L'F og Camilla.. Hvilken kult er du med i??? Siden du bliver ved med at slynge sætninger ud som f.eks

    "Skrevet: 03-08-2009 02:11:04
    bageformen... bare det første er nok til at vide at her har vi at gøre med en der burde have livmoderen flået ud med en hammer"

    Sikke da en tankegang.. Mon ikke du har skrevet forkert, mht. Til din alder ^^ Og håber da godt nok ALDRIG, du finder dig en kvinde.. Det ville være så synd for hende :)))


    Hun må sku selv vælge om, hun vil have det barn.. Hvis hun er klar, og har det økonomiske på plads, et godt sted og bo, plus job oveni.. Så ser jeg ingen grund til, hvorfor hun ikke sku have det barn..
    Fyren sku bare have en omgang prygl, sådan behandler man sku ikke en kvinde, og da slet ikke efter han selv, bad hende om at droppe ppillerne.. << DER har han allerede indvilliget i at ville have børn, at han så skifter mening, når hun er fucking 3 måneder henne, er for mig at se.. Totalt uacceptabelt..

    L'F, hun skal slet ikke tænke på ham mere.. Hun skal ud og leve livet, møde ANDRE mænd.. Og ikke sådan en bomuldsdildo.. Som jeg ikke ville kalde en mand :):)

    Held og lykke til hende herfra.. Og tag dig ikke af Hans K, han er bare braindamaged :)))


  • #37   3. aug 2009 Hans K - Den med, at hun sku vente til den rette dukkede op.. Lige præcis.. Men kvinder, kan altså godt få store depressioner, af en abort.. Og når hun har fået 2 allerede.. Så er det slemt nok i forvejen :))

    Han burde have så mange tæsk, hendes kæreste smiley
    Hvis efter denne abort, har gjort.. At det er meget sværere for hende, at få børn, så skal hun bare ikke være sammen med hende :)) Sikke en svans..


  • #38   3. aug 2009 Hans K - Hold kæft hvor er du fordomsfuld.

  • #39   3. aug 2009 hvad fanden sker der for folk der kun har været sammen i et halvt år. der begynder at tænke på at seriøst at sgu have børn sammen... :S

    må de fandme tage sig sammen... får sgu da ikke børn efter så kort tid.... synes seriøst det er noget svineri... stakkels unge...


  • #40   4. aug 2009 OMG hans, du er seriøst så dum og hører på.. Fedt nu ud i livet og find dig noget bedre og tage dig til.. End at sidde og svine folk til herinde.. :))

    Og du er jo netop fordumsfuld, bare se på den udtalelse til Stinne F..
    Stinne F, har da stadig kæresten, og de lever så vidt jeg kan forstå, lykkeligt sammen? Så kan ikke se dit skide problem :):)



  • #41   4. aug 2009 Dø emne dø!!!

  • #42   5. aug 2009 Har han skrevet noget til mig? som er blevet slettet eller hvad?

Kommentér på:
en episode om min veninde.

Annonce