{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.291 visninger | Oprettet:

Line M
Line M
Følger: 1 Emner: 193 Svar: 170

p-piller - stoppe midt i pakken? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu taget to pakker i streg (sker ofte efterhånden).
Men jeg kunne godt bruge at min mens blev udsat en uge, pga. eksamener mv.
Så mit spørgsmål er - ka jeg godt gå igang med det tredje pakke, og så stoppe efter en uge i den? så vidt jeg kan læse på sedlen, "stopper med at tage pillerne når man ønsker sin mens".

Nogen med erfaringer? det er Minero, svarer til gestinyl / gestonette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  p-piller - stoppe midt i pakken?
  • #2   11. maj 2009 Nu er jeg godt nok en dreng, men ville aldrig tillade min kæreste af spile to pakker i træk... Tag en pakke af gangen...!

• #4   11. maj 2009 har altså hørt at det overhoved ikk gør noget at tage flere gange i træk da det ikk er en "rigtig" mens. man får, der er jo ikk ægløsning, kroppen snydes bare til a tro der er, og derfor gør det intet a tage flere pakker a gangen.

men på min seddel står der at man under ingen omstændigheder må stoppe midt i en pakke. hvis man ønsker at ændre tidspunket det kommer på ska man holde kortere pause. - det er hva der står.. men altså tror nu ikk det gør så meget når det kun er en gang.

• #5   11. maj 2009 Nu har jeg efterhånden taget p piller i 10 år, og nej, du må ikke bar spise en uge og så stoppe.. Din krop blir helt fucked.. I forvejen er der forstørret risici for kræft ved at spise p piller, så lad være med at lege med dem.

Louise : Du må max hoppe over din menses 1 gang af gangen (det kan man vist ikke sige...) Altså, max 2 pakker og derefter blod. Din krop har godt af at bløde.

• #6   11. maj 2009 når man har det er det højest en ½ dL der er rent blod. og jeg tror godt lige kroppen kan overleve ikk a miste det.

og hva er det ens krop "gør" hvis man springer en gang mere over? - har ikk selv prøvet .

• #8   11. maj 2009 ideen med p-piller er jo at man ikk får ægløsning. så der er ikk noget æg der skal ud.
    siger ikke at man bare ska la vær med a holde pausen, men altså kan ikk se det er så slemt når det bare er én gang.

• #9   11. maj 2009 Louise : Nej der er ikke noget galt i at hoppe over engang imellem, men det må ikke være hver eller hveranden gang.. Der er jo hormoner du indtager og hormoner kan give ændringer i dit underliv og i lymfekirtlerne.

• #10   11. maj 2009 den forklaring kan jeg acceptere smiley

men altså det min biologilærer der fortalte det. og derudover er der en ny pille på vej der gør at man kun behøver ha mens en gang om året. (glæder mig til den kommer )

• #11   11. maj 2009 Jeg tror næppe at risikioen for kræft bliver hverken forøget eller formindsket ved at springe sine menstruationsperioder over i længere tid...

Men hvad der nemt kan ske, er at din cyklus bliver fuldstændig forstyrret og du til sidst bare pletbløder hele tiden eller får meget uregelmæssige blødninger, som det kan tage lang til at få styr på igen...

Jeg har nu taget p-piller i 9 år, men er lige stoppet helt med at tage dem, da kroppen sikkert har godt af en pause... Og mænd tager ikke skade af at bruge gummi...

• #12   11. maj 2009 Louise : Jeg ville ikke turde kun at tage en pille om året. Tror ikke på at den kan afgive samme mængde hormon hver dag hele året rundt. Vi er alle sammen forskellige og har brug for forskellige p piller etc, så tror ikke at en enkelt pille kan gøre det samme for alle. Og hvad nu hvis den pludselig løber tør, og du blir gravid? "Jamen lægen sagde at den ville dække" - ja, men det gjorde den så bar ikke - too bad.

• #13   11. maj 2009 nejnej ikk én pille. men en gang menstruation om året.

• #14   11. maj 2009 Louise : Doh... Næste gang læser jeg lige hvad du skriver fremfor at digte min egen lille historie smiley

• #15   12. maj 2009 hehe iorden smiley

• #17   16. maj 2009 Man kan ikke blive steril af at hverken bruge eller misbruge p-piller...

• #20   20. maj 2009 Du forsætter bare med dine p-piller indtil du gerne vil have dit lort, ca 3 dage efter skulle det gerne komme... mange siger der sker noget ved det, at kroppen ikke har godt af det, men der sker intet ved det. det er helt fint.. du starter bare som du plejer når du har så har haft det..

Du bliver ikke steril af at udskyde sin mens, det siger min læge ihvertfald,.. jeg har i et helt år udskydt den fordi jeg ik gad, tror jeg lod mig få det 1 gang.. jeg er gravid nu efter eget ønske (en lille dreng). jeg fejler intet smiley

Kommentér på:
p-piller - stoppe midt i pakken?

Annonce