{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Vold + forhold {{forumTopicSubject}}

Hvad er det der gør at mange mænd eller kvinder for den sags skyld, har en trang til at slå deres partner?
Føler de sig mægtigere ?
Eller er det det fordi, det er det eneste, de egentlig kan
føle de kontrollere?

Jeg har selv været i et forhold hvor der var vold, og jeg fatter det stadig ikke. Det var de mindste ting, som at man ville gå en tur efter en diskution var afsluttet bare for at få lidt frisk luft. Bang så skulle der slag til.

Hvis han blev lidt fuld til en fest, og blev negativ på nogen. Bang så skulle der slag til.

Egentlig så var det ikke altid min skyld, men alligevel voksne/unge voksne burde da være klogere til at få snakket sammen i stedet for det vold.
Jeg bære ar i dag, fra ham, det sq ik rart at tænke på han påførte dem.
Alle de blå mærke jeg fik igennem tiden, kan stadig anes selv efter snart et 1 år.

De lover guld og grønne skove, at de nok ska ændre sig, jeg troede på det de første gange, der gik godt nok længere tid imellem det skete. Men det skete stadig.

Hvorfor gør man det?

Argh, havde bar brug for at komme ud med de tanker jeg ikke selv forstår.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vold + forhold
  • #1   18. mar 2009 øhhh?

  • #2   18. mar 2009 de har ofte lidt overlast fra barndommen ellers også så har de før haft kærester der er voldelige over for dem

  • #3   18. mar 2009 Det er vel forskelligt fra person til person.
    Nogen har haft problem med forældrene, andre føler måske en form for magt, der kan være mange forklaringer.


  • #4   18. mar 2009 ved ikke så meget til hvorfor de gør det, men tror det er en form for afmagt hvis de føler sig presset op i en krog eller stresset. kender mange piger der har været i den slags forhold og flere truet på livet. Min kærestes eksfyr blev også pludselig voldelig overfor hende, så de måtte en tur i retten.

  • #5   18. mar 2009 Jeg har en veninde der kom sammen med en fyr der var voldsom mod hende, han slog hende ikke, men ruskede rundt med hende og sådan..

    Jeg satte mig ned og fik en god snak med hende, da jeg følte det var det tigtige at gøre, så hun ikke brændte inde med det.

    Vi blev enige om, at grunden til der er vold i et forhold, er at man tager ejerfornnemlse af personen, og hvis personen ikke lever op til forventningerne så blir personen magtesløs og føler vold er det eneste der virker, da man jo vil virke mere dum hvis man gik hen og sagde til sin partner "Du lever ikke op til mine forventninger - Lav dig om"


  • #6   18. mar 2009 der kan vel være mange grunde...

    man mister kontrollen....
    man har haft en opvækst hvor man er blevet slået....
    man har bare en galskab der skal ud......
    fyre der tager stoffer/ steroider osv, kan vel også få et andet temperament som de ikke kan styre.....
    tror desuden at mange piger vælger de helt forkerte typer.......mange går fejlagtigt efter badass-typerne....og d er måske ikke det smarteste...

    ikke aat noget af det overstående skal retfærdiggøre at man slår, for det er ALDRIG ok at slå hverken sin partner eller børn for den sags skyld.


    Har heldigvis ikke selv været i et voldeligt forhold....og var også skredet hvis det nogensinde skete.


  • #7   18. mar 2009 giver Jesper K ret.

  • #8   18. mar 2009 Jeg er en af dem der faktisk har prøvet at være voldelig overfor min kæreste (nu X-kæreste)
    Jeg var utrolig fuld og vi kom op at skændes.. Dette resulterede i jeg brækkede hans næse da han ikke ville stå stille og høre på mig så vi kunne få den diskution vi havde gang i ud af verden..

    Jeg aner ikke hvorfor jeg valgte at slå, og det er eneste gang jeg har gjort det..
    Men tror det er den sociale arv der måske er skyld i det, da jeg er vokset op hvor både min mor og jeg har fået tæsk.. Ikke at dette overhovedet er en undskyldning, men er ret sikker på det er der svaret ligger for mig..

    Idag har jeg valgt at stoppe med at drikke overhovedet, det gør at alle disse gamle minder fra barndommen ikke pludselig dukker op og jeg kan holde min temperament nede.. Der ryger højst en ting ned i gulvet når jeg rigtigt tænder af..

    Mht CK:
    Prøvede du at spørge ham om det når han ikke var sur?
    Tror de pesoner der tyer til vold inderst inde har problemer og bare råber om hjælp på en meget forkert måde..
    Det kunne jo være han også havde oplevet ting han burde have bearbejdet..
    Har tit spurgte mig selv om hvordan min far kunne slå mig, hans eget kød og blod..
    Jeg ved han er opvokset med vold selv.. Har hørt ham fortælle én enkelt gang om hvordan hans egen barndom var.. Men hvis jeg satte mig ned og snakkede med ham om hvordan han behandlede min mor og jeg.. Ja så husker han intet af det.. smiley
    Det hele toppede for snart 2 år siden og jeg sørgede for at få min mor væk fra ham og på krisecenter og vi droppede begge al kontakt til ham.. Jeg er derefter efter råd fra politiet flyttet langt væk fra det hele og slettet alle spor der gør han kan finde mig.. Men jeg har det godt.. smiley


  • #9   18. mar 2009 Ja jeg har spurgte ham et par gange, bare sådan uden det skulle føre til noget. Men så blev han bare sur. Og mente det var et latterligt spørgsmål.

  • #10   18. mar 2009 Dominans!

  • #11   18. mar 2009 Meld dem til politiet ?

  • #12   18. mar 2009 Og alligevel bliver pigerne hos dem i længere tid ofte..
    Det er tilgengæld noget jeg ikke fatter..!


  • #13   18. mar 2009 Fede P E D E
    når du er i et voldeligt forhold så fatter du ikke hvor svært det er at komme ud af. Jeg har selv været det og det eneste der var i mit hoved var bare hvis jeg nu gjorde det og det rigtig så gjorde han ikke noget.

    Så indtil du selv har prøvet det så dan dig ikke en mening, for det er skide svært


  • #14   18. mar 2009 Når man er i et voldelig forhold, vælger man i starten at se bort fra de slag. Fordi man elsker den person, men med tiden skifter det. Så går det pludselig op for en, at det her ikke kan være rigtigt, fordi man har gjort alt rigtigt.

  • #15   18. mar 2009 Fede Pede
    Hvorfor mon man tør jo ikke andet?? ..
    Man frygter jo for det vil blive meget værre..

    da jeg var lille fik min mor tit tæsk af min far, min mor turde simplehen ikke gå fra ham da han truede hende men meget lort..


  • #16   18. mar 2009 Hvis I ikke skrider første gang det sker, så fejler I da noget alvorgeligt !

    Så er det jo ikke kærligheden i søger, så er det da trygheden.. Som også gik i vasken da han valgte at bruge vold overfor jer !?


  • #17   18. mar 2009 Jesper K

    Synes du skulle holde op med at danne dig en mening når du ikke ved hvordan konsekvensen er. Vi piger kan jo ikke bare forlader en der er voldelig. Hvis han finder ud af det bliver vi jo slået til plukfisk.
    Jeg boede sammen med min kæreste og det var altså ikke småting jeg var ude for da jeg slog op med ham. Havde dog heldigvis min mor med så der ikke skete mig noget


  • #19   18. mar 2009 Jeg kunne personligt ALDRIG finde på at slå på min partner!!

  • #20   18. mar 2009 fordi hvis ens kæreste har kneppet med en anden, eller bare er flabet over for dig, så er det ligsom om at hånden hiver sig tilbage og fyrre frem af sig selv.

  • #21   18. mar 2009 Er man i et voldeligt forhold så vokser volden på en og pludselig er det bare hverdag og man opfatter det ikke på samme måde som andre gør..
    1 gang en person slår sin partner så ser du gerne denne tigge og sige jeg gør det aldrig mere.. Love guld og grønne skove..
    Dette virker måske de første par gange.. Men med tiden ved man det ikke stopper og hvis man nu forlader ham/hende så er man bange for konsekvenserne..

    Og nu ved jeg der er en der vil skrive om politi..
    Du melder en person, med den danske lovgivning blir det max et par måneder denne er inde og sidde.. Og er så han eller hun ude igen..
    Så kan man få et politi tilhold.. Men den person du har fået ind at sidde er som oftest tosset på dig.. Og hvis denne kan gennembanke dig før, hvad kan pesonen så ikke finde på nu?
    Det tager måske 30 minutter fra du har ringet til politiet til de er hos dig, alt efter hvor man bor.. Og hvad tror du ikke personen kan gøre på en halv time??

    Nej tak da.. Disse tanker gør så mange gange igennem hovedet på voldsofre.. Det eneste man kan gøre er at sparke sig selv hårdt i røven og forlade alting.. Bare komme væk..
    Men husk dette kan også gå ud over ens venner hvis den voldelige person opsøger dem for at få svar..


  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 2 Svar: 93
    #23   18. mar 2009 Kort og godt, kan man også ridse det op som, at folk der slår, er vebalt underlegne. Kan de ikke finde en brugbar måde at diskutere på, eller forsvare sig verbalt - bang.

    Men den med ejerfornemmelserne lyder også sandsynlig.


  • #24   18. mar 2009 Hvorfor partnere slår ?
    Mangel på kontrol tror jeg helt sikkert. Når de først mister kontrollen over tingene kan de ikke tænke klart og i deres øjne genvinder man kontrollen via dominans, enten ved at slå eller psykisk terror (:

    I denne debat kan jeg ikke lade være med at tænke på det svin der var i Station 2 for nogle uger side, ham der selv blev lamme-tævet af to brødre fordi han havde banket deres søster, som han havde haft et langt forhold til.

    Voldige partnere holder op med at være voldige når volden først bliver vendt mod dem selv og det gør så ondt at de ikke kan mere.

    Måske hårdt sagt men selvtægt er nogle gange en løsning.
    Tossen fra station2-sagen sagde endda at de to brødre der bankede ham redde hans liv fordi de fik ham til at indse at hele det liv han levede ( stoffer, steroider, kriminalitet osv. ) var meget forkert.


  • #25   18. mar 2009 Jeg tror personligt os selv at de der slår, er ret svage i sig selv.

  • #26   18. mar 2009 Der findes 4 forskellige former for vold.

    Fysisk vold som bl.a. betyder:
    - at blive slået, lussinger, banket, skubbet til, smidt med, udsat for vold med våben eller andre genstande.

    Psykisk vold som bl.a. betyder:
    - at dig eller dine børn bliver truet med vold, bliver råbt ad, kritiseret konstant, nedgjort foran andre mennesker, bliver kontrolleret eller isoleret fra andre mennesker.

    Seksuel vold som bl.a. betyder:
    - at du bliver tvunget til sex, som du ikke ønsker eller har lyst til.

    Materiel vold som bl.a. betyder:
    - at du får dine ting ødelagt, bliver straffet ved at mangle penge til mad eller andre nødvendige ting.


  • #27   18. mar 2009 Chris:
    Hmm, det vil jeg bestemt ikke give dig ret i.. Mange lever et komplet dobbeltliv..
    Min mor og jeg fik tæsk i 12 år af min far.. Og ikke EN har kunnet mærke at min far var den type eller mærke på min mor og jeg hvad der foregik derhjemme..
    Man bliver god til at skjule det, men bliver god til at tage en maske på..

    Men personligt vil jeg så også sige at fysisk vold er intet i forhold til den psykiske..
    Jeg vil hellere ha brækket kæben end igen at skulle opleve at blive kaldt grim, fed, uduelig ov osv så mange gange at man tror på det..
    Tiden læger alle sår.. Nej det er løgn.. Dine fysiske skader heler, efterlader kun ar.. Men de psykiske vil være printet i din hukommelse resten af dit liv..
    Men bliver ALDRIG som "normale" mennesker..!
    Personligt igen ved jeg ikke hvad det vil sige at være barn eller idag at være ung.. Har aldrig haft mulighed for det..
    Tror min kæreste sys det er belastende til tider når jeg som 20 årig siger at jeg er alt for gammel til byture og andre aktiviteter unge mennesker foretager sig..
    Jeg føler at jeg nærmer mig 35 år i stedet for 21.. Ønsker mig brændende min egen familie - for har jo aldrig haft det man kan kalde familie.. Men kun en illusion..


  • #28   18. mar 2009 CK - 50 billige annoncer- Ska væk !

    At en 19 årig tøs som dig bliver i sådan et forhold fatter jeg slet ikke.
    De fyre som slår deres partner er dem som har haft held med det. Virker deres tæsk første gang, kan du være stensikker på at de gør det igen.
    Derfor skal i fandme ikke finde jer i det. Skrid fra det hele, slå igen. Gør noget !!!

    /Dan


  • #29   18. mar 2009 Har selv været i sådan et voldligt forhold og blev der faktisk i hele 7år. Tror bare at når personen føler afmagt så er det den letteste måde at få sat sig igennem på

  • #30   22. mar 2009 uanset hvad og hvordan og hvorledes er det stadig dybt forkasteligt at udøve vold over for sin partner. man hæver ikk hånden over for en pige og især ikk en veninde, kæreste eller lign. dybt forkert. de folk jeg har kendt som har gjort det er blevet meldt eller er selv kommet til skade over det og har brudt al kontakt med dem. har ingen respekt for dem der vil slå på en pige. uanset hvad. har selv aldrig gjort det og kommer aldrig nogensinde til det!

  • #32   22. mar 2009 Lykke A --> det er jo også forkert, manden trænger jo til hjælp så. det undrer mig nogengange om fyre der er voldige i et forhold, er bange ? og at de måske ikk kan komme af med de frustrationer som de ligger inde med ? så er det da bedre at skrive det hele ned. alle ens tanker og gør det hvergang man bliver ophidset og fyldt med raseri, og hvis det ikk hjælper må man jo gå til lægen med det / psykolog. og det er nok det de er mest bange for, at de skal erkende at de er psykisk svage og ikk kan klare et vis pres... tror det er et spørgsmål om at udvise styrke og vise at man ikk er svag og at man kan klare alt. men det kan man ikke. man kan absolut ikk klare alt ? det er der ingen der kan. man er nødt til at erkende sit problem. har før i tiden haft et problem med spiritus dvs. vodka og andre stærke sprutte at når jeg fik for meget af det blev jeg voldig i byen. og det tog mig da noget tid at erkende, men til sidst tog jeg altså en "kold tyrker" og lod være med at drikke i et år. havde abstinenser og rystede efter noget tid. men jeg kom over det og kom videre. drikker nu igen når jeg er i byen osv. men det er ikk så tit. og drikker da også sprut nu, men i begrænsede mængder, for ved ikk om jeg kan falde tilbage i den rolle som den let antændlige person i byen. såeh, det er sådan noget som Pina Colada og Filur osv osv. dvs. mere eller mindre svage drikke. men er alligevel meget påpasselig med det.

Kommentér på:
Vold + forhold

Annonce