{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Baboom - Svindlernes favouritsted? {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig eller bliver næsten alle der køber elektronik m.m. herinde snydt?

Synes det helt vanvittigt..Efter efterkrav er blevet afskaffet, er det sindssygt let at snyde.. Køberen har ingen anden mulighed for at købe varen, end at overføre penge via bank, og på den måde kan sælger LET bare snyde, og derefter hæve pengene.

Har set det på flere sider såsom dba.dk, trendsales osv men synes det er værst her på Baboom.

Hvorfor har vi ikke feedback-system, hvor folk kan skrive hvordan deres handel gik med den pågældende bruger.

Så hvergang man går ind på en brugers profil, så kan man se hvilke handler han/hun har haft. På den måde kan man jo se om sælgeren er til at stole på eller ej..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baboom - Svindlernes favouritsted?
  • #1   14. jan 2009 God ide, men sådan som det er nu, så er det smartest at handle Face to face..

  • peter e
    peter e Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 42
    #2   14. jan 2009 har haft en som skulle købe en jakke, meget flink fyr, men fik aldrig nogen penge, havde lavet pakken klar til afsendelse og det hele. Skrve til ahm, han sagde så han ville kigge på det. Næste gang jeg loggede ind var hans profil slettet. Men jeg har stadig hans navn og adresse pakken skulle sendes til..... :o) Var man en møghund kunne man lægge den til skue her.... :o)

    V


  • #3   14. jan 2009 "Er det bare mig eller bliver næsten alle der køber elektronik m.m. herinde snydt?"
    Næsten alle? - bare fordi der er 1 ud af 30 handler, hvor der er snyd med, gør det ikke til næsten alle


  • Christopher P
    Christopher P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 391
    #4   14. jan 2009 Tror det foreslag har været oppe mange gange! smiley

    Men folk kan jo bare pænt bede om en lille kommentar i gæstebog, efter endt forhandling smiley

    Så kan folk jo selv vurdere udfra det..

    Tror jeg egentlig jeg vil gøre smiley


  • #5   14. jan 2009 handler kun face 2 face herinde

  • #6   14. jan 2009 dengang vi havde efterkrav var det da lige så let at snyde... en pakke der skulle indeholde en telefon kunne f.eks lige så godt indeholde enmursten eller andet der vejede det samme som telefonen. Og da du har skrevet under at du har modtaget og betalt pakken ville du stadig stå med pikken i postkassen. Det er nemlig ikke lovligt at åbne pakken før du har betalt og skrevet under. Og har du skrevet under er posten ligeglad med det ikke er den vare du har bestilt og betalt for.

  • #7   14. jan 2009 Jaob BB's drifter . - Jeg har sku åbnet en pakke før jeg modtog den.. smiley også sagde jeg at jeg ikke ville ha den, og fik damen til at sende den tilbage.. smiley

  • #8   14. jan 2009 yeah -> så har posten gjort noget forbudt!. kun hvis pakken har taget tydelig skade pga forkert indpakning eller voldsom behandlin kan man få lov at åbne den inden..

  • #9   14. jan 2009 Hehe.. jeg fik pakken i hården, men så skulle hun lige hente en kuglepen, så åbnede jeg den bare imens.. så det er vist mig der var ulovlig.. smiley

  • #10   14. jan 2009 Det feedback system ville blive misbrugt til at give dårlig feedback til dem man ikk kan li.

  • #11   14. jan 2009 Som Kenn H siger så er omtanke mange gange nok smiley

  • Christopher P
    Christopher P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 391
    #12   14. jan 2009 Ja, og når man handler med en, der ikke er myndig!

  • #13   14. jan 2009 synes nu lidt at det med efterkrav er væk er okey for hvor trist er det lige at få solgt noget også sende det for så få den retur fordi køber ikke vil hente den aligevel

    og der bliver snydt ligeså meget på dba og andre steder så det sku ikke mere end andre steder

    det kun at man ikke kan se folk skrive det


  • #14   14. jan 2009 Vrøvl efterkrav lever:

    Postopkrævning



    Postopkrævningspakker er en nem og sikker løsning, når modtageren skal betale for pakken ved modtagelsen. Forsendelsen bliver ikke udleveret til modtageren, før postopkrævningsbeløbet og et gebyr for overførsel af beløbet til afsender er betalt.

    Postopkrævningsbeløbet får du som afsender indsat på en girokonto.

    Alle Postopkrævningspakker er uden omdeling og bliver derfor lagt direkte til afhentning på et posthus. Post Danmark sørger for at udskrive og sende "Post til Afhentning" (PtA) blanketten til modtager. Den indeholder et girokort til indbetaling af postopkrævningsbeløbet.

    Hvis du benytter serviceydelsen Valgfrit Afhentningssted, kan du tilbyde dine kunder, at de selv kan vælge, på hvilket posthus/postbutik, de vil hente deres pakke. Det kan bl.a. være en god løsning for de kunder, der ikke kan nå at hente pakker efter arbejdstid, inden deres "eget" posthus lukker. Med denne løsning, kan modtager fx vælge et posthus, der ligger tæt på deres arbejdsplads.

    Hvad kræver det?
    For at sende Postopkrævningspakker kræver det blandt andet, at du som afsender har et forsendelsessystem, der kan sende oplysninger til Post Danmark i EDIFACT-format. Desuden skal du benytte særlige pakkestregkoder til Postopkrævningspakker.

    Og du kan sende Privatpakker (fra erhverv til private) og Erhvervspakker (fra erhverv til erhverv)som Postopkrævningspakker.

    Du skal selv udskrive adressesedlen til pakken via dit forsendelsessystem og kan ikke benytte de fortrykte adressesedler til Erhvervspakker og Privatpakker. Adressesedlen skal bl.a. indeholde oplysninger om afsender, modtager og det beløb, der skal opkræves hos modtager. Desuden skal den være mærket med PO-trekanten og teksten "Postopkrævningspakke". Post Danmark sørger for at udskrive og sende girokortet til indbetaling af postopkrævningsbeløbet til modtager.

    Kundeservice
    Har du yderligere spørgsmål vedrørende pakker på postopkrævning er du velkommen til at kontakte din lokale salgskonsulent eller ringe til kundeservice på 70 11 12 30.




Kommentér på:
Baboom - Svindlernes favouritsted?

Annonce