{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
182 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 345 Svar: 3.358

Aaborg kommune bryder loven. {{forumTopicSubject}}


Aalborg Kommune bryder loven, når de holder ekstra øje med familier, som hjemmepasser deres børn med tilskud fra kommunen.

I godt og vel et års tid har de tilbudt forældre betaling for hjemmepasning, og flere end 100 familier har taget imod det i stedet for at sende børnene i dagpleje eller vuggestue.

Flere af familierne har allerede åbnet døren for kommunen til et ekstra tilsynsbesøg, men det er ulovligt, slår Hanne Hartoft, lektor i socialret ved Aalborg Universitet, fast.

Kommunen selv mener dog at have handlet i god tro.

- Vi gør det med de bedste intentioner, for det kan være hårdt at gå hjemme med et barn, siger dagtilbudschef Merete Villsen, som understreger, at de nu vil droppe tilsynsbesøgene, hvis også børne- og undervisningsministeriet mener, der er tale om en ulovlig praksis. jvf. dr.dk


Grunden til oplægget er sætningen: Vi gør det med de bedste intentioner, for det kan være hårdt at gå hjemme med et barn

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til den sætning!

Det burde, efter min mening, mere være normalen, end at de stakkels babyer/børn bliver bliver vækket for at skulle i en institution hvor andre skal tage sig af dem.

Men desværre er vores samfund kommet dertil, at det ofte kræver to indtægter at bo og leve.
Men også fordi uddannelse og arbejde er påkrævet af alle, nærmest uanset hvordan man selv vælger at indrette sig.

Uddannelse og arbejde er vigtig, men man er nødt til at fokusere på en tryg opvækst af sine børn.

Men børnene vokser ikke op med tryghed, ikke engang når de er syge. Hvor de allermest har brug for forældre der passer dem.

Den overvågning der ses, af myndigheder, bare fordi man vælger det bedste for sit barn, er ikke i orden.

Hvad mener I om det?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aaborg kommune bryder loven.
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 647
    #1   4. mar Cris
    Grunden til oplægget er sætningen: Vi gør det med de bedste intentioner, for det kan være hårdt at gå hjemme med et barn


    Jeg bruger nogenlunde samme sætning når jeg bliver stoppet efter at køre for stærk smiley


  • #2   5. mar Grunden til oplægget er sætningen: Vi gør det med de bedste intentioner, for det kan være hårdt at gå hjemme med et barn

    Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til den sætning! Jr. Cris


    Enig, jeg ved heller ikke, hvad jeg skal sige til den sætning. Jeg tror problemet ligger i, at børn i nutiden, er blevet lavet af "porcelæn", der stilles høje krav til forældrene om både det ene og andet, børn skal være i fokus konstant, de skal hele tiden stimuleres, de må endelig ikke kede sig osv ....., og jo, det må være hårdt og en total misforstået kærlighed.

    Jeg tror ikke, forældrene i gamle dage med ialt 14 børn, stimulerede deres børn på nogen måder, børnene opdragede på dem selv, og så hjalp de ellers til med div opgaver af den ene og anden art, men det må have været hårdt for kvinderne at være gravide konstant, så jeg kan godt forstå, de ikke blev så gamle, for der var heller ikke nogen smarte maskiner, der kunne vaske tøj, tage opvasken osv., og så var der også markerne der skulle dyrkes. Sikke et liv, men til gengæld så hørte de ikke om alle de dårlige nyheder, vi hører om konstant, døgnet rundt ....., deprimerende smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 345 Svar: 3.358
    #3   6. mar Kommunen bør slet ikke blande sig, og på den måde vise en kæmpe mistillid til forældre der har valgt at gå hjemme med deres egne børn.

    Forældrene har valgt det for at give deres børn en tryg og rolig start på livet. Hvilket gavner barnet/børnene på videre sigt.

    Det er i alt for mange tilfælde at kommuner blander sig i noget der slet ikke kommer dem ved.









Kommentér på:
Aaborg kommune bryder loven.

Annonce