{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

Brian D
Brian D
Tilmeldt:
11. maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749

Sportsmaster - pris og kvittering. {{forumTopicSubject}}

Jeg var i aften (onsdag den 4/6-08) til Open By Night i Herning City, jeg var inde ved sportsmaster for at købe et par nye sko, da de gamle var blevet slidt (begyndt at skave i hælen på den ene sko). Der er

tale om et par Sort/Grå ECCO Receptor Ultra Terrain II, Let sko med elastikbånd og net i siderne. Stødabsorberende sål.
Jeg spurgte en ekspedient om de havde nogen magentil, evt. en ny model, og han fandt nogen der var 100%

magentil dem jeg havde på, selvfølgelig med undtagelse af slid. Jeg spurgte til prisen, og han sagde de kostede 700 kr, og de gav 20% rabat idag. Det bliver med hurtig hovedregning 560 kr.

Jeg accepterede og ekspedienten hentede makkeren til skoen. Jeg prøvede ikke skoene, da de var identiske med dem jeg havde på. Han tog skoene og slog stregkoden ind, den gik ind til 750 kr, men det mente han var en fejl, så han satte dem til 700 kr, og fratrak 20%. Jeg betalte med mit visa-/dankort og han udskrev bonnen på 560 kr. Da dette var sket kom en chef/overordnet sælger forbi og sagde at han ikke kunne sælge skoene til den pris. Og at jeg skulle betale 750 kr for skoene. Jeg sagde at jeg var blevet lovet skoene til 560 kr, og at jeg havde betalt. Så sagde chefen at de vist var på tilbud til 700 kr, og at han var villig til at dele rabatten på 140 kr, og derfor skulle jeg betale 70 kr ekstra (trods det at bonnen lød på 560 kr), eller jeg kunne få pengene tilbage. Jeg valgte at få pengene, for jeg følte virkelig jeg blev røvrendt.

Han påstod at det var en ny model fra 2008, og de derfor ikke kunne sælge den med rabat. Jeg spurgte så hvordan det kunne lade sig gøre at jeg har haft den samme model i 1½ - 2 år, og at den dengang kostede det samme? Hans svar var (igen) at det var en sko fra 2008, og derfor kunne de ikke sælge den til den pris.

Hvis jeg vidste hvor bonnen var på de gamle sko, så ville jeg nok have taget det under reklamation, da de normalt ikke skal skave i hælen, på trods af slid.

Men alt i alt endte det med at jeg måtte lade skoene stå, og jeg fik 560 kr i kontanter, dog uden nogen form for kvittering eller underskrift som normalt. Så når de tæller kassen op må der mangle et eller andet.

Hvad skulle jeg have gjort? og kan jeg gøre noget nu?

Egentlig ville jeg godt have skoene, og det var stadig billigere end normalprisen. Dog følte jeg mig så røvrendt at jeg valgte ikke at betale de ekstra 70 kr (som jeg lidt følte blev "under bordet").

Jeg har ladet mig fortælle af et par andre i branchen (butikker) at det bestemt ikke er lovligt det han gjorde. Jeg fik i hvert tilfælde ikke mere lyst til at købe ting derinde efter dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sportsmaster - pris og kvittering.
  • #1   5. jun 2008 de mangler intet i kassen selvom de har givet dit de 560kr kontant uden bon, det der bar er gjord er en hævning på 560kr, i stedet for du gik i banken og hævede dem, fik du dem i sportsmaster?!!

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #2   5. jun 2008 Nikolai R >> ok... Det kunne være jeg skulle prøve at ringe til dem ...

    Jeg er ret utilfreds med behandlingen, men jeg vil selvfølgelig ikke kræve mere end jeg blev lovet.

    Men det vil sige at du mener jeg skal gå til hovedkontoret?

    **louise** >> De har jo udskrevet en bon på det andet, hvor de har solgt skoene, men det kan være de fører dem tilbage bagefter... det ved jeg jo intet om....


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #3   5. jun 2008 Nikolai R >> jeg har lige fundet et lignende eksempel på familieadvokaten (godt nok lidt andre beløb men alligevel): http://familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-130.html

    Det kunne være en ide at skrive i Herning Folkeblad. Men jeg vil da gerne have et link til det du har fundet frem til ... og indtil videre så tak for hjælpen...


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #4   5. jun 2008 Tak, jeg prøver at kigge... siden er bare ikke lige så hurtig ... smiley

Kommentér på:
Sportsmaster - pris og kvittering.

Annonce