{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Selvmordslægen {{forumTopicSubject}}

Jeg mener, det må være en menneskeret selv at kunne bestemme, hvorvidt vi ønsker at leve eller ej, livet kan være uudholdeligt for nogen af den ene eller anden grund, uhelbredelige syge, med deraf følgende stærke smerter, et liv uden værdighed i kørestol, med deraf afhængighed 24/7, skulle vi ikke selv have lov til at bestemme ??

Det mener jeg, jeg synes Svend Lings hjælp til at give opskrift på selvmord er en håndsrækning for dem, som ikke mere kan se en mening med deres liv, han giver jo ikke opskrift i flæng, han beder om at se sygejournal og beder om en udførlig medicinlister, så han ud fra det, kan bedømme, hvorvidt han vil hjælpe.

Svend Lings har godt nok lagt en opskrift ud på nettet til, hvordan man kan komme af med livet, men værd at bemærke, at det ikke er håndkøbsmedicin men receptpligtig medicin.

Jeg kan ikke se noget forkert i det, vi bestemmer vel over eget liv, men det gør vi så ikke alligevel og hvorfor ikke ??

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-26-laeger-doemt-for-medvirken-til-selvmord


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvmordslægen
  • #1   27. sep 2018 Ja Jetset jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige da jeg for 7 - 8.år et kort øjeblik vil tage mit liv - det var da kun grundet en cykeltur der grundet en omvej forbi psykiatrien aldrig blev til noget og jeg havde en enkelt måde hvor der ingen fortrydelse var men ja det var et øjebliks dumhed der jo så ikke blev til noget smiley

  • #2   28. sep 2018 Hvis du har læst linket, Leon, så kunne det måske være, du kunne tage stilling til emnet, jeg ved godt at det er tungt, men jeg synes det er et væsentligt emne smiley

  • #3   28. sep 2018 Dommene var milde, men at man bringer det læge etiske ind syntes jeg er pløk for han er pensioneret og derfor ikke indbefattet af de etiske regler. Og etiske regler gælder ikke i en retssal, kun jura.

    Justitsministeriet fastslår at det ikke er forbudt at lægge selvmords vejledninger ud på nettet, og jeg tror som sådan heller ikke at det er lagt som bevis men at den ene har udskrevet sovemedicin og videregivet det - en klar lovovertrædelse.

    For mig at se vil det være uklogt at anke -


  • #4   28. sep 2018 Jeg mener klart, at det burde være en menneskeret, selv at kunne bestemme over eget liv. Og hvorfor skal det ikke være værdigt, hvorfor skal du foregå på en forfærdelig måde, ved f.eks. at springe ud foran et tog, hvis det nu ikke kan være på andre måder, og det er jo det, det kan.

  • #5   28. sep 2018 Nu har folk muligheden for at tage på en selvmords klinik i Schweiz, så ligger de ikke i det mindste at ligge og rådne et eller andet sted.

    Nu er jeg ret sikker på der er flere læger her i Danmark med sygeplejeske hjælp skruer lidt mere op for droppet end det er godt for patienten.

    Jeg ved at min rejsekammerat slukkede for maskinen til sin far som resten af livet ville skulle leve som en grønsag, hvordan det blev gjort ved jeg ikke for den ville give en alarm ude hos sygeplejersken.

    Jeg syntes ikke at være kompetent nok til at være for klinikker hvor folk kan begå selvmord her i Danmark.


  • #6   28. sep 2018 Polysl, du er for, med lukkede øjne, som jeg læser dig, sådan har jeg det ikke, jeg vil selv have lov til at bestemme, det mener jeg, jeg har kompetancer til.

  • #7   29. sep 2018 Ja til egen ret til selvmord, men jeg kan godt se de juridiske problemer med at udforme en lov til dette formål.
    Men når Svend Lings giver en selvmords opskrift så glemmer han en metode de fleste kunne håndtere uden at have problemer med at skaffe recept pligtig medicin.
    Og det er kulilte, tidligere brugt en del inden bilerne fik katalysator, i dag skal man nok ud at låne en veteran bil, og det bliver ikke min, men der har jo været dødsfald med mennesker der der grillede indendørs, måske uvidende måske ikke.
    Kulilte er som bekendt livsfarlig, sover man vågner man aldrig op igen, det så man jo med tragedien i Norge hvor to ægtepar havde lejet en træhytte uden røgalarm eller en defekt en af slagsen, da naboen, der ikke boede lige rundt om hjørnet, kom på besøg næste dag fandt han en skorsten to dansk indregistrerede biler og absolut intet andet hvor huset havde ligget.
    De sov og fandt aldrig ud af hvorfor de døde.
    Tragedien blev jo ikke mindre af at de havde skolesøgende børn.


  • #8   29. sep 2018 Ja, det var noget af en sørgelig tragedie, Ole - og nu det der med udstødningen, min daværende genbo, begik selvmord ved udstødningsgas, konen fandt ham i parrets bil i garagen, puha, noget af et fund.

  • #9   29. sep 2018 Tja et grimt fund, men du går jo også selv ind for retten til selv at bestemme, men naboens mand var jo et tilfælde der måske kunne være undgået med den dette hjælp, sagen er ikke så enkelt endda.

  • #10   29. sep 2018 Nej, det er den ikke. Men jeg synes vi skal skille de kedelige tanker lidt ad, der er dem, som bare er så træt af deres liv, kan ikke se nogen udvej andet end at tage eget liv og så er der dem, som er uhelbredelige og har kun udsigt til at blive en grøntsag, det er dem, som Svend Lings gerne vil hjælpe, jeg synes faktisk, at han gør en god gerning. Han får jo ikke kontakt med dem, som er træt af deres liv, med andre årsager end sygdom, selvom det gør ondt at have ondt i livet. Hans betingelse for at hjælpe er, at han kan se sygejournal og medicinliste.

    Men jeg tror, vi er på vej, derhen - hvor det bliver legalt, selv at bestemme over eget liv. Kan du huske, da aborten blev fri, så hvorfor skulle det ikke blive fri, vi kan bestemme over eget liv.



  • #11   29. sep 2018 Jetset det er læst og syntes at havde hørt at en læge skriver under på at han/hun skal rede liv ikke tage dem men jeg forstår god de mennesker der er syge og ikke vil belaste samfundet + man jo høre historier fra plejehjem hvor vores syge og ældre ikke altid får en god behandling + den snak om ældre maden smiley

  • #12   30. sep 2018 Leon, det er stadig uhelbredelige mennesker, der kun vente på at ende som en grøntsag, Svend Lings hjælper, der er intet håb for dem, jeg synes han gør en stor tjeneste, noget er håbløst, desværre.

  • #13   30. sep 2018 Jetset ja enig og jeg er enig i at folk der ingen chance har for at blive rask og så kan komme til at ende som en grønsag vil kunne få den aktive dødshjælp den har jo forgået i Danmark i årtier nu er der bare en der står frem og fortæller om hvordan han har hjulpet x-antal personer smiley

  • #14   1. okt 2018 Er det ikke kun, når mennesker ligger for døden, det har jeg forstået, de giver morfin for smerter, det går langsomt .....

  • #15   1. okt 2018 ÅH jetset jeg tror det sker oftere end vi tror smiley

  • #16   6. okt 2018 Uofficelt sker det jo på hospitalerne hver dag. Hvis en person er dødeligt syg og der ingen familie eller pårørende er, så øges morfinen til det er slut.

    Da min far på et tidspunkt lå på intensiv afd. var der to døre derfra en kvinde som havde kræft og der var intet mere at gøre. Hendes børn og børnebørn kom på et sidste besøg, og derefter blev al medicin og drop fjernet.
    Men.., hun har nok haft en stærk indre livsvilje, for i tre døgn, lå hun jævnligt og skreg af smerter, og det var så hårdt at høre på, det skar lige i hjertet.

    Først og fremmest er det ikke ligefrem opmuntrende for de andre som er indlagt på intensiv, at skulle høre på! Men jeg spurgte min far om han vidste hvorfor hun ikke fik noget smertestillende?

    Min far fortalte at en sygeplejerske havde sagt at familien havde sagt farvel, samt accepteret at al medicin og drop blev taget væk, så kvinden kunne dø i fred. Derefter kunne de intet mere gøre end at vente.

    Men hun døde jo ikke i fred! Hun lå i de 3 døgn og skreg af smerter. Jeg tror ikke engang at familien var klar over det, men bare troede at hun lå i en form for coma til hjertet holdt op med at slå!

    Se her, var det yderst passende at sørge for at denne kvinde ikke skulle lide så længe, men give hende fred så hurtigt som muligt, når der ingen anden vej var!







Kommentér på:
Selvmordslægen

Annonce