{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Medielicens? NEJ TAK! {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Det seneste 'tiltag' fra DR er den spændende nye medielicens på 2090 kr.p.a., der vil komme til at gå ud over alle, der ejer en omputer eller bare en mobiltelefon med netadgang. Begrundelsen? Med sådan én kan
man modtage DRs såkaldte public service-programmer.

Det kan gerne være, men man kan dæleme også have en computer og lade være. Den smule TV, jeg har forsøgt at se på DRs hjemmeside, har været af rystende
/> ringe kvalitet, og endvidere kun tilgængelig med Microsofts
MediaPlayer -altså en statssanktioneret økonomisk støtte af dette Dejlige selskab.
Folk, der har netadgang, men bruger f.eks. MacIntosh eller LINUX, skal også betale, selvom de ikke kan se programmerne og næppe heller kommer til det. Altsammen forudsat, naturligvis, at man som udgangspunkt i det hele
taget er interesseret i at se 'Hokus Krokus' på sin
telefon.

For temmelig mange mennesker er PCen et væsentligt arbejdsredskab, og nettet en hel del mere end DRs 'tilbud'. Ikke desto mindre er man altså tvunget til at betale, hvis man har netadgang. Logikken er besynderlig. In fact er der
jo tale om en ekstraskat; men dén ønsker man fra politisk side ikke at inddrive, sikkert fordi det harmonerer dårligt med ideologien om skattestop.

Man kunne i stedet indføre brugerbetaling eller udlevere en
adgangskode sammen med licenskvitteringen; men dette hævdes at være uforeneligt med 'public service'.

Derimod er det åbenbart ikke uforeneligt med public service at tvinge folk til at betale for et produkt, de reelt ikke har bedt om og næsten ikke under nogen omstændigheder kan slippe for: man kan fra nu af ikke eje en PC eller en spillekonsol uden at skulle betale tiende til DR. Hvordan dette makværk, der yderligere har betragtelig social slagside - det rammer f.eks.
studerende, for hvem en PC med netadgang er væsentlig, ulige hårdere end de fleste lønmodtagere - er blevet godkendt af samtlige medieordførere undtagen Enhedslistens, er en gåde.
Fra en principbetragtning er medielicensen forkastelig, og Danmark får den tvivlsomme ære at være det første land i verden, der beskatter internetadgang. Det er nok det, regeringen så begejstret kalder "videnssamfundet".
De følgende internetsider samler underskrifter imod medielicensen.

Målet er at få samlet 50.000 underskrifter, som så vil blive
afleveret direkte til Kulturministeriet. Siderne har i skrivende stund hhv. ca 24.000 og 19.000 underskrifter.
Vær med til at stoppe idiotien i tide - skriv under på en (eller
gerne begge) af disse sider, og send videre til alt og alle, du kender. Det tager ikke engang et halvt minut.

http://www.pc-licens-nej-tak.skrivunder.dk/
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medielicens? NEJ TAK!
  • #1   8. mar 2007 Det er godt nok noget pis !!!!, fordi folk er tvunget til at betale licens mener de åbenbart ikke at de behøver at sende noget ordentligt tv !!! jeg ville fandme hellere se ordentligt tv også se 5 minutters reklamer hver halve time end at betale 2000 kr også slippe for dem.
    thhh DR reklamerer jo også for sig selv osv, og hvad der kommer på deres egen kanal ! desuden er det lide dobbelt moralsk de har lavet en slags "reklame" hvor de siger at man SKAL betale licens? når man sådan set betaler licens for at slippe for sådan noget som reklamer?

    mvh jacob


  • #2   8. mar 2007 ja fy for helvede penge mangler fjolserne i hvert fald ikke, men hvis overskuddet går til noget alle kan have brug for, som f.eks. det gør ved lotterierne? så er det jo desværre bare en anden form for skat...

    mvh jacob


  • AS
    AS Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 16
    #3   8. mar 2007 Jeg kan blive så hidsig over sådan noget tyveri ved højlys dag, som pludselig bliver lovliggjort. Hvorfor licens overhovedet? Ville 100 gange hellere kunne vælge DR til eller fra, som man kan med stort set alle andre kanaler!

  • #4   8. mar 2007 Hvis jeg ska betale licens så sælger jeg sku hele lortet ..

  • #5   8. mar 2007 Nej men hvis jeg ska betale 2000 til sådan noget pis så ja..

  • #6   8. mar 2007 Vi kommer heller ikke til at betale.. Så er sku et fedt.. Hvis vi ska betale ska jeg nok være den første til at brænde alle deres bygninger ned

  • #7   8. mar 2007 Tja kan vel ikke passe vi ska til at betale for alt i dette land..

  • #8   8. mar 2007 Ku personligt godt finde på at flytte til sverige f.eks. Bo i sverige og arbejde i kbh.. Synes danmark er et nederen land efterhånden. Men har så mange venner her.. Det faktisk det eneste der holder mig tilbage: /

  • #9   21. mar 2007 Licensen er nødvendig for at DR kan opretholde deres nuværende service niveau.

    Budgetoverskridelsen på deres nybyggeri, synes jeg tyder meget på en inkompetent bestyrelse, og det vil kræve alt for mange penge fra statskassen at få dem ud af deres problemer.

    Derfor siger jeg: PRIVATISER DR NU !!!!

    så må de fandme klare deres egne problemer, uden mulighed for at komme løbende grædende og kaste sig på knæ foran Christiansborg!


Kommentér på:
Medielicens? NEJ TAK!

Annonce