{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Må inkasso reagere 8 år efter? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Sagen er den, at jeg i 2008 (sådan ca.) udlånte min ene hest til en kvinde på Lolland.

I hendes låne periode har hun haft dyrlæge på ham, til vaccination og undersøgelse. Så vidt jeg har forstået.

Jeg har så for nylig modtaget et brev fra inkasso vedrørende manglende betaling.
Jeg ringede derind, og bad om indsigt i regningen - da jeg ikke har bestilt den dyrlæge, været til stede under forløbet eller haft 'ansvar' for hesten på pågældende tidspunkt.

Jeg fik intet tilsendt.

Igår modtog jeg så endnu er brev vedrørende skyldte beløb som løber op i over 3000,- Og betales dette ikke, ryger den i fogedretten.
Så er det her jeg tænker - okay, så må jeg jo betalte den regning.
- og så alligevel ikke! For det handler ikke om pengene, det er princippet i det!

Må et inkasso firma godt sende breve ud, 8 år efter? Og hvordan kan det overhovedet være muligt, at JEG hæfter for en regning på en ydelse, jeg på ingen måder har været indblandet i?

Jeg synes det er vildt, at der kommer breve ud så lang tid efter, og der så ydermere ikke var respons sidst jeg tog kontakt.
Jeg er naturligvis ikke interesseret i, at havne i RKI, men jeg synes bare ikke at det er berettiget, især ikke når det hverken er min egen dyrlæge, eller når jeg aldrig har været på det opstaldningssted!

Ved nogen noget om dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må inkasso reagere 8 år efter?
  • #5   18. feb 2016 http://gaeld.taenk.dk/gode-raad-om-gaeld/foraeldelse

    Du skal under ingen omstændigheder betale, og det skal du meddele skriftligt.


  • #7   18. feb 2016 Tak for jeres svar. smiley

    Jeg har ringet til firmaet og bedt om indsigt!
    Det mærkelige er så, at hun siger at der i 2012 er underskrevet forlig, og indbetalt 500,-

    Det er absolut noget jeg på ingen måder kender til, og jeg har bedt om at få det sendt. Det ville hun gøre på Mail, hvilket endnu ikke er gjort. Ringede for snart 4 timer siden.

    Hesten har hele tiden været min, men jeg havde intet med smed, dyrlæge, opstalding osv at gøre, i udlånsperioden. Jeg kender kun til dyreklinikkens navn igennem DKS (inkasso firmaet) jeg anede end ikke, at der var noget der hed Nysted, hvor den ligger.



  • #8   18. feb 2016 Lad være med at betale og smid brevene i ovnen for kravet er ikke noget du har stiftet.

    Forældelses fristen er 5 år - i det at de ikke har lavet et påkrav som holder gælden ved lige har de mistet retten til at du skal betale og i det du ikke har stiftet gælden så kan du bare tage det stille og roligt.


Kommentér på:
Må inkasso reagere 8 år efter?

Annonce