{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

Import af guld/sølv fra Sydafrika {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal til sydafrika til efteråret.
jeg planlægger at skulle have en hel del guld og sølv med hjem derfra hvis det er muligt. 20.000 - 40.000 kr

Jeg vil dog ikke på kant med loven og vil derfor gerne have alt på plads inden jeg tager ud og invistere.

Så er der nogle der kan fortælle mig hvor meget ædelmetal jeg må udføre af sydafrika og hvor meget jeg må indføre i danmark?

Samt hvordan ædelmetaller fortolles i danmark?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af guld/sølv fra Sydafrika
  • #1   20. jul 2014 Ring til Told og Skat i morgen. Og tror du skal være meget varsom med at fiske rundt med 20-40.0000 i Sydafrika. Folk er blevet slået ihjel for langt mindre i det land smiley

  • #2   20. jul 2014 Køb du bare, det er formodentlig noget kopi bras du bliver prakket på, så du reelt kun importerer for et par hundrede.... Det er set før, mange gange, rigtig rigtig mange gange smiley

  • MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 4 Svar: 853
    #3   20. jul 2014 Når du ankommer fra et land uden for EU Fold ind
    Beløbsgrænser

    Hvis du rejser med fly eller skib, må du tage varer med hjem til en værdi af 3.250 kr., uden at du skal betale told af dem. Rejser du med bus, bil eller tog, må du medbringe varer for 2.250 kr. (2014)


  • #4   20. jul 2014 Tror hellere jeg må snakke med SKAT om det her smiley Jeg har lige læst at, investeringer i guld er moms/told frit smiley

    Så må heller få en god snak med dem omkring det.


  • #5   21. jul 2014 Håber du kan tage vare på dig selv!

    Har for mange år siden købt og importeret diamanter fra afrika - det er satme ikke for børn!


  • Odder G
    Odder G Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   31. jul 2014 Det lyder godt nok lidt vildt:) Prøv at se om der skulle være noget inde på http://globetrotting.dk/ der er ihvertfald tit en masse nyttige hints om sådan noget:)

Kommentér på:
Import af guld/sølv fra Sydafrika

Annonce