{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Hjælp fra advokat eller kloge mennesker om problemer i kommende virksomhed {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er kommet lidt i en kattepine, så jeg søger hjælp.
Jeg har opfundet en ny ting (dvs jeg er idemand bag det, og kan bevise det).
Problemet er bare, at jeg var i en gruppe som var tilmeldt en konkurrence, da dette skete. Konkurrencen var en innovation konkurrence om at skabe noget nyt, hvilket vi så havde gjort.

Vi har ikke andet end nogen tegninger til ideen. Dog har vi mulige fremtidspartner at samarbejde med.

Problemet er vi er blevet uvenner og de andre vil ikke arbejde videre med ideen, hvorimod jeg gerne vil.
Jeg er ny på det her område, skal siges
Og de siger de vil sagsøge mig, hvis jeg kommer til at tjene på penge på det, fordi de mener de har rettigheder til det fordi vi var sammen i starten.
Vi har prøvet at lave et kompromis i form af royalitets, men vi kan ikke nå til enighed.

Mit spørgsmål er så hvad jeg kan gøre for at undgå at komme i kattepine på længere sigt, hvis det skulle vise sig at være en god ide. Og har de overhoved krav på noget, hvis jeg ændre desgin og tegninger på vores nuværende ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp fra advokat eller kloge mennesker om problemer i kommende virksomhed
  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 101
    #1   10. jun 2014 http://www.amino.dk/forums/2223.aspx <-- inde på Amino.dk har de ofte lidt bedre svar end du kan forvente herinde. Jeg har linket direkte til debatten om patenter, opfindelser og generelle intellektuelle rettigheder.

    Jeg har ikke selv mere end kort erfaring med patentrettigheder, så vil ikke kunne garantere at et svar fra mig vil være 100% brugbart. Hvis du vil være fuldstændig dækket ind, tror jeg at du skal have en advokat ind over. Men alt andet lige kommer det jo an på hvor meget du regner med at ændre ved designet, set i forhold til hvad det er for et produkt etc.

    Men prøv at høre ad inde på Amino, de plejer at have nogle hjælpsomme folk


  • #2   10. jun 2014 Det prøver jeg! smiley

Kommentér på:
Hjælp fra advokat eller kloge mennesker om problemer i kommende virksomhed

Annonce