Trafiksigtelse - fra sigtelse til dom {{forumTopicSubject}}
Hej BB.
Jeg blev for 14 uger siden sigtet for et par overtrædelser af færdselsloven, blandt andet ikke at blinke to gange og så at køre på en cykelsti. Jeg kunne erkendte at jeg havde kørt på cykelstien, men ikke at jeg ikke havde givet tegn til at dreje. Den ellers ret snærpede betjent antydede at jeg lige så godt kunne erkende det og få det ud af livet, da der ikke var kamera i bilen, og at dommeren i så fald ville lade tvivlen komme den gode betjent til gode, frem for den fartglade, uansvarlige unge motorcyklist.
Jeg vil i øvrigt gerne sige at kørslen på cykelstien foregik med højst 10 km/t på en fuldstændig øde cykelsti, og det var ganske kortvarigt; ca. 10-20 meter for at undgå at skulle køre en omvej på 2-300 meter.
Men der er nu som sagt gået 14 uger og jeg har end ikke hørt noget fra politiet vedrørende sagen.
Er der nogen der har prøvet noget lignende - og i så fald kan fortælle mig hvor lang tid jeg kan regne med der går?
Det skal siges at det ikke var en færdselsbetjent der stoppede mig, men en ganske almindelig vogn med en betjent i almindelig uniform.
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 52 Svar: 598
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 208
Ring ind og sig du erkender og spar dig selv for noget bøvl. Når det er ord mod ord taber du alligevel sagen.
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.587
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 119 Svar: 2.522
Så det du siger er lidt det samme som at det er iorden at tage bilen sprit stiv hjem hvis man ikke skal så langt og bare køre langsomt, blot for at spare taxa regningen eller gåturen?
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.183
Som beviser og hvem personen er som bevis.
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 272
maj 2014
#7 Ja, det er jo det samme. At køre 55 hvor der er 50 for at spare 2 minutter er også det samme som at køre sprit stiv for at spare en taxa.
Ærligt talt er det en fuldstændig hjernedød sammenligning du laver; at køre 10 km/t 10 meter hen ad en cykelsti uden at være til gene eller til fare for nogen er på ingen måde en forseelse som er sammenlignelig med at køre fuld hjem for at spare en taxa. Du skal huske på at der findes motorcykler som med en mindre motor kan indregistreres som knallert og derved køres lovligt på cykelstien, som jeg i øvrigt benyttede uden at være hverken til gene eller til fare for nogen.
Jeg tror det er sidste gang jeg benytter mig af dette forum, da jeg mister 1½ IQ point hver gang jeg læser en kommentar som din.
#8 Nej. Der var desværre ikke kamera i politibilen, da det ellers ville spare mig for en masse besvær.
Men er I fuldstændigt åndsvage? Jeg spørger til om der er nogle som har erfaringer de vil dele, angående tidslængden af sagsbehandlingsperioden og så får jeg ligegyldige fornærmelser på stribe. Jeg ved ærligt talt ikke hvorfor jeg oprettede en tråd på dette forum; niveauet for intilligens her er værre end på Ekstrabladets "Nationen".
feb 2009
Han siger der er i alle køretøjer.
Det har de haft i nogle år efter hånden.
Ellers kan man ikke bevise noget til en retsag og beviser.
Dem jeg er blevet stoppede af biler samt mc kan man tydeligt se der er kamera monteret.
hvis de ikke havde kamera i ville det jo også være noget dumt
feb 2007
Vi træner sammen med politiet jævnligt, og i de alm patruljebiler der kører rundt, er der ikke kamera i.
Jo de har et lille lommekamera med, men ikke noget der filmer trafikforseelser.
feb 2009
Men det er nu også sagen lige meget.
Det gør jo ikke forum tråd starter bøden billiger af den grund
Men som bare en form for bevis står der lidt her.
http://www.fyens.dk/IndlandFyn/Skjulte-kameraer-i-politibiler/artikel/299484
maj 2014
feb 2007
Hvordan tror du man har kunne få bøder de sidste 100 år.
Færdselspolitiet har længe haft videokamera i bilerne. Det er bla dem man ser optagelser fra i politijagt osv.
Men det alm ordenspoliti har ikke videokamera i bilerne.
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 119 Svar: 2.522
Trafiksigtelse - fra sigtelse til dom