{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.699 visninger | Oprettet:

lasse s
lasse s
Tilmeldt:
8. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Dårlig erfering med firma, hvad kan man gøre? {{forumTopicSubject}}

Lige en oplevelse herfra

Bestilte den 27/10/2013 en hvid skærm til en iphone 5 hos simply i
og henter så pakken på posthuset den 31/10/2013 og åbner den ved posthuset og ser at jeg har modtaget en sort skærm , jeg tager lige 2 billeder af det og pakker den så ned igen i kassen og sender den retur igen (jeg forlader på intet tidspunkt posthuset)
jeg modtager så en mail hvori de skriver

"Den iPhone 5 frontskærm du har sendt til os er ikke vores. Vi har en særlig markering
i vores skærme og det har denne ikke, desuden har denne skærm være monteret i
længere tid??"

Jeg ringer straks til dem og siger at jeg er i chok og det kan jeg på ingen måde forstå da jeg har åbnet kassen på posthuset og sendt den retur igen med det samme
de siger så at det ikke er deres skærm men han skulle lige snakke med chefen og vil så ringe tilbage
for så en mail lidt senere på dagen

"Hej igen.

Jeg har nu checket med vores lager og snakket med vores lagerchef
og den skærm du har modtaget er ikke vores, derfor kan vi ikke bytte den!

Alt der bliver afsendt fra vores lager bliver checket og afprøvet!!

Med venlig hilsen
Enzo Henriksen / SIMPLYi.DK"

han ringer ikke til mig som aftalt
har betalt 850 kr for en hvid skærm og modtaget en sort og for nu at vide at det ikke er deres og de ikke vil bytte den så har mistet 850 kr plus fragt

jeg har haft ringet til postdanmark og har bevis på at jeg har fået den udleveret kl 15:36 og jeg sendte den retur igen kl 15:53 så 17 fra da jeg skrev under på pakken til jeg pakkede den op og så det var forkert og tog 2 billeder og derefter pakkede det ned igen og skrev en seddel og lagde i kassen og stod i kø og til jeg sendte den og forladte på intet tidspunkt posthuset
jeg skal ringe til en afdeling på mandag og høre ang postdanmarks video overvågning fra den afdeling
Synes det er så frækt at et firma kan finde på at gøre sådan noget og snyde forbrugeren på den måde

Kan jeg som forbruger gøre noget eller kan et firma bare gøre sådan og så kan man ikke videre gøre noget ?? har lavet et indlæg på trustpilot om det samt deres facebook side


Kommentarer på:  Dårlig erfering med firma, hvad kan man gøre?
  • #1   2. nov 2013 Skulle lige til at skrive "Trust Pilot", men kan se at du allerede har været der.

    En anden gang, så ville jeg have taget kontakt først, egentlig ikke fordi jeg tror det gør nogen forskel, men bare rent formalitets mæssigt. At de så ikke vil vedkende sig, deres brøler synes jeg er langt ude! Det er helt sikkert ikke et sted jeg ville købe for så meget som for 1kr.


  • lasse s
    lasse s Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   2. nov 2013 Jeg kontaktede dem også lige efter og fik at vide at jeg skulle sende den retur og ville få den byttet , men har nu skrevet mail til dem

    "Hej igen

    Du skriver i mailen at det ikke er jeres skærm som jeg har modtaget i pakken, til trods fra jeg har modtaget pakken fra jer fra jer ?

    Jeg vil gerne bede om en begrundelse af afgørelsen for at det ikke er jeres skærm
    samt billede-bevis med en af jeres skærme ved siden af “ den skærm som ikke skulle være jeres" , og bede jer om at udpege forskellen. Jeg vil også bede om et billede af pakken som i har modtaget af mig med synligt pakkenummer samt afsender/modtager adresse"

    Samt jeg kontakter forbrugerklage nævnet på mandag og for banken til at trække pengene tilbage da nogen siger jeg kan det


  • #3   2. nov 2013 Banken kan ikke bare lige sådan trække pengene tilbage, det kræver lidt mere håndfaste beviser, men fint du nævner det med forbrugerklagenævnet.

    Er spændt på at se, hvad udfaldet bliver.


  • lasse s
    lasse s Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   2. nov 2013 Jeg skal kontakte paypal da der er betalt over der og skal ringe til deres hotline på mandag smiley

    du kan evt se lidt her
    (link fjernet)

    http://www.trustpilot.dk/review/simplyi.dk/52750541000064000262a830#allcomments


  • #5   2. nov 2013 Har kigget lidt på det. Og kan se, at du får god opbakning smiley


  • #6   2. nov 2013 Hvis du har sendt varen retur og de ikke mener det er deres, så må de jo ikke beholde den... smiley
    Så uanset hvad, så skal du jo have varen retur igen.

    Men ja, er den betalt via paypal, så skal du nok få dine penge igen, for hvis du har tydelige beviser på hvad du har modtaget og at det er sendt tilbage igen, så har du en sag der står stærkere end deres egen.

    smiley


  • #7   2. nov 2013 Jeg synes du skal snakke med din bank om det og evt få en indsigelse, hvis muligt.
    - Hvis du har betalt pengene med dankort, så burde de kunne hjælpe dig. Prøv at tage kontakt til dem smiley


  • #8   2. nov 2013 tjek lige om det er samme ejer som tablets.dk for de lavede samme nummer med mig, da jeg sendte en tablet retur som ikke var den jeg bestilte og de skrev så at de slet ikke forhandlede den model og de ville sende den retur, men modtog aldrig TT nr. eller selve pakken, så kontaktede jeg banken og bad dem trække pengene tilbage, og efter 3 dage var pengene der igen, og samme dag fik jeg en ret truende meddelse om det ene og andet, og at jeg skulle betale de penge jeg skyldte, ellers ville der ske mig noget slemt?

    så pas på med hvad du gør ;-P heldigvis har min mail et godt spam-filter. haha


  • #9   2. nov 2013 Der er flere ting du skal gøre.

    For det første skal du reklamere til firmaet, og sige at du aldrig har modtaget den vare du har bestilt - Det har du to mdr. til som forbruger ifølge Købeloven.

    For det andet skal du i samme email anvende den misligholdelsesbeføjelse der hedder omlevering - Dvs. at du kræver at de leverer en hvid skærm til dig. Du har jo ikke modtaget den vare du har bestilt. Og de har risikoen herfor indtil du står med varen i dine hænder.
    Nægter de dette, jamen så er du berettiget til at anvende den misligholdelsesbeføjelse der hedder ophævelse, grundet væsentlig forsinkelse til ulempe for dig som forbruger. Herefter har du krav på at få dine penge tilbage.

    For det tredje så skal du kræve at de sender den sorte skærm retur, når det nu ikke er deres vare, så er det jo tydeligvis ikke en genstand som tilhører dem.

    Du behøver ikke være bekymret, hænger sagen sammen som du har forklaret, så har du retten fuldkommen på din side.
    Afvent deres svar - de har bevisbyrden for at de har leveret den korrekte vare til dig - kan de ikke løfte den, så har de pligt til øjeblikkeligt at betale pengene tilbage til dig.


  • lasse s
    lasse s Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   3. nov 2013 Takker for jeres svar smiley

    Christian G
    Første gang ringer jeg til dem og for at vide at jeg bare skal sende den retur og så bytter de den, så for jeg så den første mail med det ikke er deres og jeg ringer straks til dem og siger at det ikke kan lade sig gøre da det var den som kom i pakken og han siger han vil ta den med chefen og ringe tilbage og for så nogle timer efter mail nr 2

    Den svarer jeg så på med dette
    Hej igen

    Du skriver i mailen at det ikke er jeres skærm som jeg har modtaget i pakken, til trods fra jeg har modtaget pakken fra jer fra jer ?

    Jeg vil gerne bede om en begrundelse af afgørelsen for at det ikke er jeres skærm
    samt billede-bevis med en af jeres skærme ved siden af “ den skærm som ikke skulle være jeres" , og bede jer om at udpege forskellen. Jeg vil også bede om et billede af pakken som i har modtaget af mig med synligt pakkenummer samt afsender/modtager adresse

    Det er det eneste jeg har haft gjort indtil videre indtil jeg kan komme i kontakt med paypal og post dk på mandag

    Vil du mène at det er nok indtil videre eller skal jeg skrive en ny mail med det du skriver ?

    Sagen hænger nøjagtig sammen som jeg skriver og har post dk overvågning og vil du udlevere det så beviser overvågningen også dette
    Jeg har også gemt den label der kom fra dem af og min egen som jeg sendte retur og der er klokkeslet på fra da jeg skrev under og til jeg sendte retur igen som er på 17 min ialt fra jeg skrev under tjekkede pakken tog 2 billeder af skærmen pakkede den ned igen, skrev en seddel og træk et nyt nummer og stød i kø og så sendte den retur


  • lasse s
    lasse s Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   3. nov 2013 Jacob !
    Kan ikke bruge banken har jeg fået at vide da man betaler over paypal via deres side så skal ha fat i paypal på mandag og lave en sag der

    Nicki N
    Det må jeg lige tjekke op på om det er dem smiley trusler er jeg kold over for


  • #12   3. nov 2013 Jeg ville stadigvæk behandle sagen som jeg skrev på trods af dine nye oplysninger.

    Det er en meget mærkelig måde at handle på fra firmaets side synes jeg.

    Alternativt kan du jo skrive om sagen til forbrugerklagenævnet: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/saadanklagerdu/klagtilforbrugerklagenaevnet/klag-online?tc=16F5FC6253B742199D45CFE928DC82CC


  • #13   3. nov 2013 Alle smid en lille stjerne til dem på trustpilot smiley

  • lasse s
    lasse s Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   3. nov 2013 Lige en opdatering

    Har nu modtaget en mail fra firmaet om at de ikke kan forklare hvad der er sket, men har besluttet pr. kulance at tilbagebetale mig det fulde beløb og lukke sagen på den bedst mulige måde.

    Så har sagt at når mine penge står på kontoen igen så dropper jeg sagen ved forbrugerklagenævnet samt hos paypal
    samt jeg stadig kontakter post dk ang videoovervågning , så de kan se jeg har mit på det rene , for fejlen kan jo kun havde været sket hos dem eller et sted på vejen og pakken var helt intakt


  • #15   3. nov 2013 Haha.. Så blev presset for stort for dem!

  • #16   4. nov 2013 Hold kæft hvor latterligt... skod service smiley

    Men omvendt skal vi ikek alle fare ind på trustpilot, når det ikke er egen oplevelse, og vi ikke har købt noget der.


  • #17   4. nov 2013 Er de kommet med en forklaring på hvorfor de sagde at det ikke var deres skærm og de, derfor ikke ville bytte den?

    Og hvorfor de så vil nu?


  • #18   4. nov 2013 Det lyder godt, håber du får fundet dig en ny skærm ved et andet firma.

Kommentér på:
Dårlig erfering med firma, hvad kan man gøre?

Annonce