{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Panda
Panda
Tilmeldt:
16. jan 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114

Arbejdsskade {{forumTopicSubject}}

Lad mig starte med at fortælle at jeg i sommers (slutningen af juli/starten af august) er faldet ude på mit daværende arbejde. Da jeg faldt, ramte et hjørne af en trappe mig ret hårdt i den nedre del af ryggen. Jeg var på smertestillende i flere uger, hvor jeg dårligt kunne gå.
Min daværende chef har aldrig helt spillet efter reglerne, så min mor og jeg har en ret stor mistanke om at han aldrig har meldt det som arbejdsskade, selv om han er blevet bedt om det flere gange.

Jeg har nu siden ca. 16 oktober rendt med en konstant hovedpine, der kun er blevet værre og værre, og de sidste mange uger har jeg været i skole 4-6 timer om ugen, fordi det er alt jeg kan holde til.

På trods af diverse indlæggelser og utallige undersøgelser er der stadig ingen der kan finde ud af hvad det kommer af.
Jeg er så et par dage før jul begyndt hos en osteopat, fordi jeg også havde utrolig mange spændinger i nakken og den øverste del af ryggen. Han er blevet forklaret om mit forløb med hovedpinen, og han mener at det godt kan skyldes at jeg har en del nerver og nervebaner i klemme.
På trods af at han ikke er informeret om min arbejdsskade, siger han at det faktisk er min nedre ryg der er værst. Sjovt nok lige præcis der hvor jeg slog den i sommers.

Så mit spørgsmål er så om der ville være mulighed for nogen form for erstatning eller bare at få tilbagebetalt lidt af det vi giver for behandlingen, hvis vi nu finder ud af at det har en sammenhæng med mit fald. Skal ud til ham igen i morgen (17/1/2013) og havde planer om at snakke med ham om min arbejdsskade der.

Beklager romanen, men syntes bare at detaljerne var vigtige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejdsskade
  • Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114
    #1   16. jan 2013 Jeg tænker bare at nu hvor han ikke har meldt det som arbejdsskade? Det var et ret voldsomt fald.. Jeg stod ude på skadestuen om aftenen og var ved at besvime af smerte. Jeg er aldrig besvimet før, og voldsomme smerter har max kunne klemme en lille tåre ud af mig..

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #3   16. jan 2013 Og det er slet ikke sikkert at du kan få noget nu, efter det er så lang tid siden.

  • Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114
    #4   16. jan 2013 Jens Lyn. - Jeg vidste faktisk ikke at man selv kunne melde det. Troede det skulle være arbejdsgiveren.

    HP - Heller ikke når det først er nu der er problemer?


  • #5   16. jan 2013 svie og smerte = når andre er skyld i din skade.
    Tabt arbejdsfortjeneste = når andre er skyld i din skade./ uheld
    Tabt erhvervsevne = det dækker din chefs ulykkesforsikring.


  • #6   16. jan 2013 cecilie H: du har selv 1 år til at melde det, men jeg vil håbe for dig du sagde på sygehuset hvordan det skete, da de kan dokumentere det derfra så.

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #7   16. jan 2013 tror desværre HP har ret i det kan være svært og få noget ud af dem nu det skulle have været meldt den gang eller senest 2 eller 3 måneder efter ulykken. er selv sygemeldt efter en arbejdsskade og går hjemme på smertestillende på 15 måned og meldte det til mit eget forsikringsselvskab 1,5 måned efter jeg var kommet til skade og de sagde det var lige før det var forsent. men vi må da håbe det bedste for dig.

  • #8   16. jan 2013 ask.dk

  • #9   16. jan 2013 Henrik T: forkert, du har 1 år til selv at melde det i. men det er arbejdsgiverens pligt senest at melde det 9 dage efter ulykken, og det er strafbart hvis ikke de gør det! i form af bøde.

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #10   16. jan 2013 ja det er muligt du har et år når det skal meldes til arbejdsskade, men vis det er til ens eget forsikring så det som jeg skriver hvert fald ved de 2 heltids ulykkes forsikringer jeg har.

  • Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114
    #11   16. jan 2013 Mads H - Dit første svar kan jeg ikke rigtig se hvad jeg skal bruge til? Der er jo ikke nogen der har skubbet mig eller noget, jeg er bare faldet på en trappe...
    Men jo, skadestuen har hele historien. Og jeg har tjekket diverse sider, deriblandt ask.dk


  • N.S. N
    N.S. N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 212
    #12   16. jan 2013 Fagforeningen!!!!
    De meldte det for mig da jeg fortalte jeg var sygemeldt pga. ondt i skulder af arbejde... det kørte helt af sig selv der efter..


  • Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114
    #13   16. jan 2013 Jeg er ikke medlem af en fagforening.. Kan man det som 16årig?

  • #14   16. jan 2013 ja, og det koster 59,- om måneden. når du er under 18

  • Panda
    Panda Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 114
    #15   16. jan 2013 Det vidste jeg ikke.. Men det kan jeg ikke bruge til så meget nu jo, da skaden er sket, og jeg ikke længere har arbejde

Kommentér på:
Arbejdsskade

Annonce