{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Lovgivning om domænenavne.. {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom.

Jeg har et spørgsmål jeg håber at der er en der kan svare på ang. domæne-handel.

Jeg har overvejet at købe et domænenavn og have som en form for "Aktie" og muligvis kunne være interessant for en virksomhed, at købe i fremtiden.

Spørgsmål:
Lad os antage at www.maersk.eu, www.novonordisk.com eller www.nike.dk etc. var ledige(fiktivt), og så jeg købte dem med henblik på at sælge dem til virksomheden, har de så juridisk ret til at overtage domænet uden at betale mig for det, eller kan jeg som ejeren af domænet beholde det lige så længe jeg har lyst til, og forlange penge for at overdrage domænet til dem?

Det er et domænenavn der er præcist det samme som en i forvejen eksisterende virksomhed, men landekoden er anderledes fra de hjemmesider de har i forvejen.

Altså virksomheden ejer f.eks. disse hjemmesider:
www.*****.se
www.*****.dk
www.*****.com
- Men
www.*****.eu eller www.*****.no, er ledige.

Hvis så jeg køber www.*****.eu, har jeg så ret til at beholde hjemmesiden, eller kan de godt bare tage den, da de i forvejen har det virksomhedsnavn?

Håber i forstår, selvom det blev lidt rodet.

- God dag til jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovgivning om domænenavne..
  • Danni
    Danni Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 416
    #1   30. apr 2012 http://www.domaeneklager.dk/afgoerelser/ tag et kig her smiley

  • #3   30. apr 2012 Okay, mange tak for svarene, og ikke mindst linket smiley

  • #4   30. apr 2012 Se her f.eks.

    En privat måtte aflevere sit domæne til Arla

    http://www.comon.dk/art/124176/arla-maser-drilsk-domaene-ejer


  • #5   30. apr 2012 F P

    Det er godt nok til grin det der, er du gal jeg var blevet tosset hvis det var min side der var blevet taget på den måde.

    "Der var bare en ting, han havde overset.

    På sin hjemmeside havde han lagt anbefalinger, billeder og links til Arlas konkurrenter - selvstændige mejerier i Hirtshal, Thiese og Tinglev.

    Det var hans egen måde at støtte mindre mejerier, fortalte han klagenævnet. Men netop den erkendelse gør nu, at han mister domænet til Arla.

    Arla kan nemlig føre bevis for, at han derfor optræder bevidst krænkende."

    <b> - Optræder bevidst krænkende!? </b>

    Arla kan ikke tåle lidt sund konkurrence, og så ligger de og køre sag mod ham, gal nogle svin, man bliver i helt dårligt humør på hans vegne.

    Men tak for linket :b


  • #6   1. maj 2012 Haha, ja afgørelsen er sgu rimelig unfair, hvis man læser hele sagen igennem smiley

    Giver et godt praj om at man ikke behøver spekulere i at registrere "gode" navne, virksomhederne får dem alligevel i sidste ende, når de har pudset deres advokater på sagen.


Kommentér på:
Lovgivning om domænenavne..

Annonce