{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.983 visninger | Oprettet:

Simon89
Simon89
Tilmeldt:
22. mar 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 25

ekskæreste skylder penge. {{forumTopicSubject}}

heej baboom.


jeg står i den situation jeg har en hel færdig eks kæreste som ikk vil betale det hun skylder mig.

beløbet er 11500.

hun har sagt ja til det er det hun skylder, men hun siger hun ingen penge har. ved hun er på su. og hun vil heller ikk tag et lån for at give mig dem.

hun har skyldt mig dem i 6 måneder nu,


hva kan jeg gøre for at få dem tilbage? . hun forslår selv at give mig 500-1000 om måneden, men det kan jeg ikk vente på da jeg ikk engang har råd til mad på bordet.


nogle der kender en løsning? .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ekskæreste skylder penge.
  • #3   1. mar 2012 Kender udemærket godt problemet dog med et meget større beløb...

  • #4   1. mar 2012 hun kan sådan set bare lade hver med at betale..det står jo ingen steder på skrift at hun skylder dig dem ?

  • #5   1. mar 2012 jeg havde nok sagt ja til de 500-1000kr om måneden..

    men man kan jo også sige det er lidt dumt at låne 11500kr ud hvis man ikke engang kan betale for sin egen mad..


  • Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 125
    #6   1. mar 2012 tag de penge hun tilbyder dig og vær glad for dem. du risikere bare at du slet ikke får nogle af dem.

  • #7   1. mar 2012 Synes du er for krævende. Hun er derimod ansvarsfuld og forsøger at betale af på gælden. Aner ikke hvad de er gået til, men ville aldrig forlange penge af mine ekskærester.

  • #8   1. mar 2012 Ville også bare acceptere hendes afdrags forslag.

    Hun vil i det mindste gerne betale og man kan ikke plukket håret af en skaldet.

    Stod selv med eks for nogle år siden der endte med jeg sad med en gæld på lidt over 200K da hun skred for det hele. Alligevel tænker jeg nu at det sgu var billigt sluppet for kunne have været sammen med hende endnu


  • #9   1. mar 2012 The Mask F
    Du udsteder lånebeviser til din kæreste/kone? - NOT!


  • #10   1. mar 2012 Opfør dig som en MAND, og tag pænt imod det hun nu kan, istedet for at opføre dig en spasser!!

  • #12   1. mar 2012 "det kun folk der ikk har råd der låner penge af andre og kun dumme mennesker der låner penge ud til andre...".

    På en skala fra 1 til 2 (to), hvor blankt synes du så selv, at det der lyder?


  • Peter  N
    Peter N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 73
    #13   1. mar 2012 SUR RØV!!!

  • #14   1. mar 2012 The Mask F
    Du er da den største idiot i hele verden! - Dit store grødhovede kan ikke rumme meget andet end en tør reje!

    ... Jeg gider ikke engang kommentere mere på det, for når man kan komme med så dum en kommentar som tilfældet er, så vil du næppe forstå det alligevel!


  • N.S. N
    N.S. N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 212
    #15   1. mar 2012 Kan ikke hive håret af en skaldet

  • qu z
    qu z Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 176
    #16   1. mar 2012 du er jo skidt stillet men få det bedste ud af deg, få på skrift hun skylder 11500 og afvikler med 1000 hver mdr til lønet er betalt ud.

  • David .
    David . Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 150
    #17   1. mar 2012 Ja, Lav en kontrakt på hvad hun skylder og hvad hun skal gi pr mdr.

  • #18   1. mar 2012 sig hun må gå ud og trække på gaden indtil hun kan betale

  • #19   1. mar 2012 Det er ingenting .. Min eks har nakket mit kort . En fredag , lørdag og søndag . Finder ud af det om mandagen da min søde bankmand ringer og spørge om dette kan være rigtigt troede jeg var 200kr i minus .. nej nej .. 50.000 kr .. og for ingenting da han ikk har en kr !!!

  • #20   1. mar 2012 plus min gammel "kammart" Har lånt 6.000kr af mig og har ikk set en kr siden .. Hver gang jeg har sagt noget ja nå jeg sælger min bil . Sagde han ved 3 biler . Og min kæreste fik en besked sidst fra ham hvor han skrev svar lige min dame . Skriver han er i stadig sammen . FUCKIN BUMS ..

    Aldrig lån penge ud eller noget som helst . Skriv på et papir så kan du gør noget ellers kan man bare vinke til de penge..


  • #21   1. mar 2012 1000kr kan du sagtens få mad på bordet en hel mdr så sig du hellere ja til det smiley det er bedre end ingen ting smiley

  • Gitte F
    Gitte F Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #22   3. mar 2014 Jeg står i samme situation med min ekskæreste, som skylder mig 15.000 og udover det, er han skyld i min pågældende gæld på næsten 20.000 kr.

    Min nye kæreste kender tilfældigvis en god advokat, som han kunne forhøre sig hos, og som har sagt, at hvis du kan bevise, at hun har bekræftet, at hun har lånt pengene, så vil du stå godt i retten. optag samtale, få hende til at bekræfte over skrift, ell. andet..
    Du har også mulighed for at få gratis retshjælp. Søg blot på: "Advokatvagten" og så vil der står yderligere info.

    Held og lykke med det.


  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #23   3. mar 2014 mon ikke han efter 2 år er nået frem til en løsning med eks'en.

  • NerD
    NerD Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 22
    #24   3. mar 2014 Quest hahaha 1-0 smiley

  • Turbojuristen.dk
    Turbojuristen.dk Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   21. maj 2014 Hej Jonas

    Der er en juridisk dimension i dit spørgsmål, men sandelig også en praktisk.

    Juraen er sådan set meget klar. Din ekskæreste anerkender at hun skylder dig pengene, og da I ikke har aftalt noget tilbagebetalingstidspunkt, så kan du kræve gælden tilbagebetalt på anfordring, dvs. når du kræver det.

    Du kan i princippet udfylde et såkaldt betalingspåkrav gennem domstolssystemet, hvilket er meget nemt. Dette vil få virkning som en dom, som du så kan fuldbyrde igennem fogedretten. Men men...

    Selv hvis du gjorde dette, så ville fogedretten sandsynligvis foreslå en afdragsordning alligevel, og dette er næppe besværet værd når hun alligevel vil afdrage.

    Derudover er det en ganske væsentlige pointe, at du ikke lader til at have noget skriftligt bevis på gælden. Hvis du bliver uvenner med din ekskæreste, så risikerer du at hun løber fra gælden, og så står du tomhændet tilbage uden nogen mulighed for at inddrive den.

    Mit råd vil helt bestemt være, at du holder dig gode venner med hende, og får aftalt en rimelig afdragsordning.

    Med venlig hilsen
    Theis Rasmussen, cand. jur
    www.turbojuristen.dk


Kommentér på:
ekskæreste skylder penge.

Annonce