{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Vare fra cdon.com ikke et scandinavisk hva gør jeg {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at vi har købt en Kaffekapsel maskine på display da det skulle være så smart hvilket det også er.. Vi undre os over den ikke kan tage det danske sprog da min søster har købt samme maskine som kan dansk.

Ringer derfor til producenten og forklare hvordan tingene hænger sammen og de for alle oplysninger på vores maskine.

Men lige hurtig kunne de fortælle mig at min maskine ikke var scandinavisk og deraf ikke kan tage dansk.

Jeg må da indrømme jeg føler mig bollet i røven også sådan noget her... Og nu må jeg se om de kan oplyse mig et produktions år for kan da lige se varen er tusse gammel som man har købt...

Og cdon har jeg skrevet en mail da man på ingen muligheder kan ringe til dem hvilket jeg synes er dårlig kundeservice..

Men kan man forlange at de skal ombytte min vare inde ved cdon.com og give os en scanddinavisk model?

Lasse

Har fået svar fra cdon som ikke kan se nogen fejl i deres produkt ikke kan snakke dansk.. Men den er jo købt på en scandinavisk side og jeg går ud fra at det er et scandinavisk produkt jeg køber?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vare fra cdon.com ikke et scandinavisk hva gør jeg
  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#1   26. jan 2012 Har lige klippet den mail ud som køre lidt ping pong da man jo ikke kan ringe til cdon.com

Købte den 22-10-2011 en Tassimo T65 maskine gennem jer. Jeres medarbejder forsikrede at de var ligesom dem vi så på i elgiganten. Men det skulle vise sig ikke at passe og vi tænkte sådan skal det måske være og den i elgiganten måske var en demo.

Men da min søster så købte en T65 som kunne ændre display visning til dansk måtte der være noget galt med vores. Kontakter så idag Tassimo support og for at vide at den model vi har købt gennem jer ikke er en scandinavisk model kan fortælle mig ud fra de oplysninger som står i bunden af min maskine..

Mit fakture nummer er : 00301417985215
    Kundenummer : 5883031

Havde det nu være en maskine til 500kroner kunne vi nok leve med denn mangel med nu har maskinen jo kostet os 1049,00,-

Håber at høre hurtig fra og har oplyst de samme oplysninger ved tassimo som sagt.

Svar 2012-01-26 16:41
    Hej Lasse,

Tak for din henvendelse.

Vi sender din forespørgsel til vores hjemmeelektronik-afdeling. I de tilfælde hvor afdelingen behøver at kontakte vores leverandør kan svartiden være lang, men vi vender tilbage til dig lige så snart vi har fået et svar.

Vi beklager den ekstra forsinkelse, og håber på din forståelse.

Svar 2012-01-26 18:44
    Hej Lasse,

Hoppas det går bra att vi svarar dig på svenska.

Produkten är fortfarande samma produkt, skillnaden är som du säger att den saknar dansk menyspråk. Vi ser inte detta som som något fel, och vi har inte heller marknadsfört produkten med att den har danskt menyspråk.

Spørgsmål 2012-01-26 19:45
    Den er blevet købt på en dansk internet side hvori det står specifikt

Lcd display med flere sprog.

Og når man tjekker online manualen til denne maskine står der at den SKAL kunne snakke dansk.

Jeg venter på svar fra tassimo danmark i morgen også må vi se hvad de siger her kan jeg bla få oplyst produktions år og under flere omstændigheder.

Men kan du fortælle mig hvorfor den scandinaviske model (Den som jeg burde have da jeg har købt denne maskine på jeres side kontra elgiganten) Kan snakke dansk når jeres ikke kan?

Hvis det er tilfældet at vores model er forældet samt ikke er scandinavisk kunne jeg jo blot have købt den via ebay.de og sparet ufattelig mange penge?

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#3   26. jan 2012 Hvilken side produktet?

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

• Danni A
    Danni A Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 262
    #6   26. jan 2012 cdon er ikke dansk, så du har ikke handlet på en dansk hjemmeside.

Når der står flere sprog, og ikke direkte står dansk, har du ikke noget hold i din klage ang sprog

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#7   26. jan 2012 Hvordan kan de så være at de sælger og fakture mig som dansk side?

Man må da gå ud fra at en hjemmeside på dansk handler med nordiske vare?

Med flere sprog mener de jo indstilning af lcd display

• Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 16
    #8   26. jan 2012 Du køber simpelthen en maskine du får at vide er lig med den i elgiganten og finder ud af den ikke er. og så her 3 md. efter brokke du dig istedet for evt. at have brugt dine 14 dages returret

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
    #9   26. jan 2012 Hvor mange dage er det siden du har købt produktet?

• Danni A
    Danni A Tilmeldt:
    apr 2007

#10   26. jan 2012 bare fordi siden er på dansk gør det ikke til en dansk side.

Man kan ikke forvente noget som helst angående sprog medmindre det står der

Flere sprog betyder stadigvæk ikke dansk

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#12   26. jan 2012 22-10 blev den købt og jeg har ikke kigget mere på tingene.. Men da min søster fik en som så kunne skrive dansk kunne jeg da huske at jeg havde glemt at indstille min..

Men i og med jeg kom hjem fandt jeg jo ud af at det kunne min maskine ikke..

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#14   26. jan 2012 Barney nej vi er super glade for den.. Bare lidt træls den ikke kan dansk nu mere derfor vi retter henvendelse.. Men glæder mig til at høre hvad tassimo siger til det da de ville ringe til mig i morgen...

De kan jo fortælle mig om maskinen og hvornår den er fra.. Han var inde på den kunne være en "gammel" model fra udlandet..

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#15   26. jan 2012 Som sagt kan det være der er en god forklaring på sagen smiley

• Danni A
    Danni A Tilmeldt:
    apr 2007

#16   26. jan 2012 bare fordi der står dk, så kan man ikke gå ud fra det er dansk.
    Der er jo intet der siger at fordi det er en .dk side at firmaet skal være dansk.
    cdon ligger eksempelvis i svergie og sender deres varer derfra

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#17   26. jan 2012 Kære Lasse N,

Hvis du vil til bunds i denne her sag er det vigtigt at vide et par ting først.

1) Manualen som du refererer til, var den på CDON's hjemmeside?

2) Beskriver manualen at alle Tassimo T65 maskiner skal have mulighed i deres menu for at sætte sproget på dansk?

- Du siger at du køber/bestiller maskinen d. 22.10.2011:

3) Får du oplyst at du har en 14 dages returret? Dette er vigtigt, for såfremt denne ikke er oplyst har du en 3 måneders returret, jf. forbrugeraftaleloven.

4) Hvad mener du med at "jeres medarbejder forsikrede at maskinen var den samme som hos elgiganten"?

- Er det samtale med Tassimo/producenten du referer til?

Når CDON henviser til producenten, og at man skal kigge i dennes brugervejledning (som du også har gjort), så må man jo også kun kunne forvente at produktet kan leve op til det som der står i brugervejledningen.

Dette giver dig nogle beføjelser over for CDON, uanset om de reklamerer at det er en skandinavisk model eller ej.

5) Hvor har din søster købt sin maskine? Har du købt den hos CDON eller et andet sted?

Uanset om der ikke er tale om en skandinavisk model - og som andre referer til at CDON ikke er en dansk hjemmeside - kan jeg kun sige til det at CDON når de sælger fra deres side til danskere er underlagt dansk lovgivning og det fremgår også på deres hjemmeside.

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2012

#18   27. jan 2012 1)Manualen bliver man jo henvist til producentens hjemmeside
    2) Ja det gør den
    3) Ja den fik jeg afvide godtnok men vi smed jo bare maskinen til
    4) Vi skrev en mail ind til cdon
    5) Kaffekapsler.dk tror jeg nok..

Men jeg vil jo også mene at det burde være scandinaviske modeller de skal sende ud til forbrugerne da siden er .dk og må være underlagt dansk lov

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#19   28. jan 2012 Kære Lasse,

Jeg vil give CDON ret i at de jo ikke markedsfører maskinen som værende en skandinavisk model eller at den har dansk som sprog.

Dermed sagt, giver jeg dem ikke ret i at der ikke foreligger en mangel.

Du siger at du skrev til CDON og spurgte ind til om maskinen kan det danske sprog og dette blev du bekræftet i. Allerede der, kan vi sige at der foreligger en mangel når du får tilsendt en maskine der IKKE kan dansk.

Jeg håber at du har stadig din email hvor dette fremgår for ellers får du rigtigt svært med at bevise at der foreligger en mangel og derfor vil du ikke kunne udløse dine misligholdelsesbeføjelser efter købeloven.

Retur eller omlevering vil nok være meget svært nu da du har brugt maskinen i et stykke tid, men derfor kan du jo godt forlange et afslag i prisen da du jo ikke har fået det produkt som du er blevet lovet.

Efter købelovens $ 42, stk. 1 kan du kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen når der foreligger en mangel.

Købelovens § 42, stk. 2 giver dig også ret til afslag i købesummen, men dette er mere såfremt genstanden (produktet) ved købets afslutning savner egenskaber som må anses for tilsikrede (manglende sprog) eller hvis manglen ved produktet skyldes sælgers forsømmelse (fx kunne de jo sende den rigtige maskine som du spurgte ind til). Såfremt sælgeren har handlet svigagtigt kan du kræve skadeerstatning.

Jeg mener at § 42 er den rigtige at bruge i dit tilfælde da du jo har taget maskinen i brug og derfor i et vist omfang har udelukket dig selv fra omlevering.

Problemet er at det er svært at beregne hvor mange penge skal manglen udgøre?

Du kan jo prøve at finde andre maskiner på nettet som er billigere og som ej hellere har det danske sprog, så kan du finde samme maskine som dog har det danske sprog og se om der er en forskel i prisen.

Såfremt du finder ud af at der er en forskel i prisen skal du kræve denne sum for erstatning! (afslag i pris).

Hvis de afviser dit krav har du reelt kun disse her muligheder:

1) Du kan true med at du vil indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet

2) Se om du har en retshjælpforsikring eller om du kan få bevilliget fri proces og slæb dem i retten da der er tale om en småsag (dvs under 50.000 kr).

Hvis du vælger nr. 2 så skal jeg nok prøve at hjælpe dig igennem det, men man kan altid håbe at de vil ændre mening.

1)
    Derfor, fremsend dem den mail hvor der fremgår at de har skrevet at maskinen er fuldstændig den samme som hos EL Giganten og at den kan dansk.

2)
    Argumenter for, at når de henviser til at man skal kigge i produktspecifikationen på producentens hjemmeside, så er det også en garanti fra deres side om at deres produkt lever op til denne produktspecifikation - uanset hvilke specifikationer er tilgængelige på deres hjemmeside.

Du har al grund til forventning at maskinen kan dansk da du:

1) Spørger dem om det
    2) Ser på deres side at der står at maskinen kan flere sprog, og
    3) Får bekræftet at maskinen kan dansk ved at kigge i manualen

Hvad skulle give anledning til at tro at maskinen IKKE kan dansk som de mener at de ikke markedsfører den med.

I øvrigt, drop de der svenskere, og kræv en (dansker) eller en der kan den danske lov, for hvad ved en svensker om den danske købelov?

• #20   28. jan 2012 Mr. B
    Hvis du læser Lasses svar, så står der, at han spurgte kundeservice, om det var den samme maskine, som de solgte i elgiganten. Hvis modellen er den sammen, men den Cdon sælger er uden dansk, så er det stadigvæk sammen model, så det kan du ikke refererer til, som værende en mangel. Det skal tydeligt fremgå af mailen mellem Lasse og Cdon, at modellen er den sammen, og at dansk derfor er et af sprogene. Er dette ikke tilfældet, så dør sagen der, da der ikke foreligge en mangel ved levering.

Lasse
    Jeg er med 99% sikkerhed sikker på, at det er spild af tid og kræfter, at forsøge at gøre mere i denne sag. Cdon har ikke lovet dig noget, som de ikke har leveret, med mindre det fremgår af den mail korrespondance inden købet.

• #21   28. jan 2012 Du må have et fattigt liv hvis du bruger så meget energi på en kaffemaskine.
    Finder dig fuldstændig ude i hampen, er glad for jeg ikke skal have sådan en som dig kunde.

Jeg ville skamme mig og få mig et liv.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#22   29. jan 2012 @ Mr Bing <-> Søg på BING! !

Men hvis de lover at den kan det samme som EL Gigantens, og EL Gigantens kan dansk så foreligger der en mangel.

Men også i kræft af at man skal kigge i manualen og at dansk står oplistet der har man en berettiget forventning til at maskinen kan dansk.

UANSET

Så er det også min mening at det er svært at komme igennem, da man er dårligt stillet i denne sag, men der sker jo ikke noget ved at man sætter sig ned, skriver et brev og sender af sted.

Man har jo ikke noget at miste?

@ ¤©º ° Frank Drebin º AKA BaBoom's Police Squad ¤©º °

Mange gange drejer det sig ikke om penge/størrelsen af beløbet. Mange gange er en en skuffelse meget værre end værdien opgjort i penge.

Fx kan det være en genstand man virkelig har ønsket sig, men at manglen udgør kun 1% af værdien - gør ikke ens skuffelse mindre.

Så lad være med at række ned på andre mennesker.

1.000 kr for en kaffemaskine er ikke noget for nogen, men for andre er det noget man måske har gået rundt og kigget på i lang tid og sparet sammen til - for det er jo lidt en luksus ting.

Kommentér på:
Vare fra cdon.com ikke et scandinavisk hva gør jeg

Annonce