{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Barsel til fyre ??? {{forumTopicSubject}}

Hey smiley

Har lige et spørgsmål angående de 2 uger barsel fyre skal have når der blevet født smiley

Har været ansat hos min arbejdsgiver i ca 6 måneder. Og min kæreste er sat til føde d. 23.01.2012 smiley Og har jo hørt at man som fyr har 2 ugers barsel. Men hvem skal betale den ? for min arbejdsgiver siger det ikke er ham men kommunen eller nogle andre der betale den?

Men jeg mener tilgengældt det er ham der skal betale den?

Hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel til fyre ???
  • #1   1. jan 2012 du har ret til og få to uger fri med løn fra din arbejdsgiver når du skal have barsel

  • #2   1. jan 2012 du skal ha været der i 18 eller 20 uger før man kan få syge penge men barsel aner jeg ikk lige smiley

  • #3   1. jan 2012 Okay tak;)

  • #4   1. jan 2012 nu blev jeg selv far for 8 mdr siden, og du har 2 ugers barsel du skal holder inden for de første 14 uger fra barnet er født, du skal have din løn af din arbejdesgiver, og han får tilskud af staten.!

  • #5   1. jan 2012 Okay det var også sådan jeg har forstået det.

  • #6   1. jan 2012 Og tillykke med det, Glæd dig smiley

  • #7   1. jan 2012 Mange tak . Og det kan du tro jeg gør .

    Men lige få at få det sort på hvidt. så får jeg min løn udbetalt som normalt. Og så skal han søge tilskud af staten ?=


  • #8   1. jan 2012 din løn skal komme som normalt, og han udfylder nogen barsel papir og sender videre. og på den måde for han tilskud,

    det eneste du skal gøre er at meddele det til ham.! men han har sin ret til at sige det ikke lige kan blive den dato, hvis der er masser af set til feks.!
    men det SKAL ske inden for de 14 uger, det kan han ikke sige nej til.!


  • #9   1. jan 2012 Barselsdagpenge som lønmodtager

    Som lønmodtager har du ret til barselsdagpenge, hvis du, inden du går på barsel, har været tilknyttet arbejdsmarkedet i mindst 13 uger og i denne periode har arbejdet i mindst 120 timer.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #10   1. jan 2012 @ Daniel S

    1) Du har ret til at tage barsel efter "Barselsloven", § 7, stk. 3.

    2) Du har også ret til 32 ugers forældreorlov inden for de første 14 uger efter fødslen. (Hvis dette har interesse). Men du kan også afholde forældreorloven efter 14. uger., jf. Barselslovens § 9.

    3) NU kommer der noget vigtigt så det skal du lige læse grundtigt!

    Du vil jo gerne afholde barsel efter Barselsloven § 7, stk. 3.

    For at gøre dette skal du VARSLE arbejdsgiveren efter Barselsloven § 15, stk. 3.

    DU SKAL VARSLE SENEST 4 UGER FØR FRAVÆRETS FORVENTEDE BEGYNDELSE - UNDERRETTE AREBEJDSGIVEREN HEROM OG LÆNGDEN AF FRAVÆRET.

    Ønsker du forældreorlov efter pkt.2 for oven,altså § 9 så skal du varsle 8 uger inden fødslen. jf. Barselslovens § 15, stk. 4.


    4) Arbejdsgiveren skal efter § 18 udbetale barselspenge eller anden ydelse hvis det følger af overenskomst. Så det vil være en god ide at checke om du er omfattet af en overenskomst og hvad denne siger. Ring bare til din fagforening og spørg.

    Efter § 19, udbetaler kommunen barselsdagpenge hvis man opfylder beskæftigelseskravet for lønmodtagere (hvilket du gør).

    > Denne bestemmelser er nok mest vigtig over for din arbejdsgiver da han jo vil få refusion af kommunen for de penge han udbetaler dig.



    Så burde det være på plads! Men husk at skynde dig at varsle din arbejdsgiver!


    Rigtigt Godt Nytår og tillykke med den lille smiley


Kommentér på:
Barsel til fyre ???

Annonce