{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lærlign alene uden faglært?
  • #1   2. nov 2011 helt korrekt :).. men vi gør det alle alligevel smiley

• #2   2. nov 2011 syntes nok smiley

ja men nu er det sådan at min mester er et dumt svin der ikke overholder nogle regler -.-
    og nu i dag ændrede han lige min fremtidig mødetid (IGEN)
    til en rigtig lorte tid så må jeg bare kræve at der er en faglært så kan det være han ændre min mødetid tilbage smiley

• #3   2. nov 2011 ahh ja self :).. men så længe du er lærling så skal der være en svend eller lign hos dig.

• #4   2. nov 2011 Er i lære som mekaniker..de første 3 måneder havde jeg en svend..resten af tiden har jeg gået alene, er 2.5 år inde i uddannelsen, og er godt foran..så jeg har det fint med at gå uden svend..har istedet for bare en kontakt svend istedet for at gå 2 mand om tingene hver gang smiley

• #5   2. nov 2011 præcis og han har ændret min møde tid til kl 9 så har jeg fri 16,30 og sidste svend går kl 14,30 så 2 timer skulle mig og den anden lærling være alene :S,
    pluds at i weekenden går mestersvenden kl halv 10 eller 10 og der har jeg fra kl 1330 så det er også mange timer alene.

og han siger "i vil ikke gi mig noget hvorfor ska jeg gi jer noget" på trods for vi har overarbejde vær dag -.-'

så jeg har det på samme møde, han ville ikke gi os noget hvorfor ska jeg så gi ham noget ? det er vel fair nok, når jeg har overarbejde 8 ud af 10 dage og uden at få løn for overarbejdet

• #6   2. nov 2011 snask
    jaa jeg er også godt inden og mester svenden roser mig tit og siger ejg er bedre end 2 andre svende vi har, og sådan, men ja mester er et svin, og som jeg skriver givet mig en røv møde tid så vil bare sige den regl til ham for at håbe han så ændre min arbejds tid smiley han er ikke flink hvorfor ska jeg så ?

• #7   2. nov 2011 lærlinge må heler ikke havde overarbejde timer, eller sov ud.

har en ven, som hans mester, fik bøde for de to ting

• #8   2. nov 2011 eller sov ud ?
    når man er over 18 må man gerne ha overarbejde dette ska bare afspadseres inden 4mdr ^^
    men gør jeg ikke, og får heller ingen betaling :S
    der er RIGTIG mange ting galt med min mester -.-

• #9   2. nov 2011 fagforening min ven. smiley og i værste fald, ny læreplads, selvom de ikke hænger på træerne..
    - I sidste ende smadre det sku folk psykisk, at være et sted, med en dårlig mester. Tro mig.. been there, done that smiley .

- Men som alle mestre nok ser på det hele.. Lærlinge er slaver, og arbejdsdrenge, som skal gøre det ANDRE ikke vil, de har jo selv stået i situationen engang, og derfor får man samme tur, som de gjorde.. Latterlig gørelse, men sådan er verden desværre smiley

• #10   2. nov 2011 Om du er 18 eller ej..du må ikke afspadsere eller arbejde over som lærling !

Du må have max 37 timer om ugen, der står på din kontrakt hvornår du skal møde og hvornår du skal hjem

Skal du arbejde over skal du selv godkende det, også kører det efter taksterne derud fra firma's politik samt Dansk Metal

Dertil hvis du arbejder til åbenhus, er det 100% løn oveni din normale..dvs hvis du for 50 kr dagligt, for du 100kr

• #11   2. nov 2011 Og hvorfor er det lige du bliver der? Skrot da idioten, hvis han ikke kan følge spillereglerne, så smutter du da bare. Ellers kommer du nok til at skulle finde dig i det, i lang tid.

Hvad er problemet med at gå alene?

• #12   2. nov 2011 Men som snask siger, følg kontrakten, gå når du har fri. Han har INTET at sige til at i smutter til jeres aftalte tidspunkt, og hvis det skulle ske at han giver dig et los ud af firmaet, så må du jo trække fagforeningen ind over. Men så bliver jeres forhold nok aldrig godt igen

• #13   2. nov 2011 Du kan få en stor pose penge hvis han ikke overholder de regler og du tager i fagforeningen med det..han kan fuldstæding miste muligheden for at få lærlinge og praktikanter

• #14   2. nov 2011 fagforeningen er skm inde i sagen :s de gør bare ikke meget andet end at sige til ham at han gør det fokert

og esben k
    vis jeg kunne finde et andet sted ville det være let nok,
    det er ikke så meget det at arbejde alene mere tiden jeg ska arbejde på som jeg håber at få ændert når jeg siger jeg ikke må arbejde alene smiley

jeg er bager.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #15   2. nov 2011 ved ikke lige hvordan det er som lærling da det er en del år siden, men i min kontrakt må de gerne ændre min arbejdstid hvis bare jeg bliver varslet i god tid.
    Men læg lidt pres på din fagforening, eller meld dig ind i en anden som vil gøre noget ved tingene.
    Du skal ihvertfald ikke selv gøre noget uden at have snakket med fagforeningen om det først, og slet ikke bare smutte fra stedet som en anden foreslår, for så er det din egen sag at finde nyt læreplads, da du ikke har overholdt jeres kontrakt.

Men den bedste og eneste løsning er fagforeningen, og evt. tag de andre lærlinge med da det lyder som om i er flere som lider under problemet.

• #16   2. nov 2011 Hmm skal man så brokke sig hvis man arbejder over?.... Ups.

Hvad med at være tilfreds med at have en fremtid, og et job frem for de tusindevis af mennesker der går uden?

Jeg møder 07:30 sharp hver dag og står til at have fri kl 16 - Jeg går aldrig tidligere end 17:30, gerne kl 18:30....

Hvorfor klage? Jeg får da heller ingen penge for at være der de sidste par timer, men tilgengæld har jeg et job, noget at stå op til samt en sikker fremtid indtil lærekontraktens forløb ophøre.
    SAMT en glad og smilende chef!

• #17   2. nov 2011 Dahl
    nu er det sådan min chef smiler ikke omså du er der 3timer vær eneste dag gratis, så brokker han sig over vi har overarbejde.

og der er den lille ting at jeg lige har haft et arbejds skade i mit knæ der gør at mit knæ ikke kan klare for meget arbejde OG DET VED HAN , han har fået at vide at ejg ikke må være der extra tid begrund af det, da mit knæ bliver smadret.
    bare jeg har de timer ejg ska ha har jeg mange smerter og problemer med at gå. og vis jeg bare har en halv time extra kan jeg tage hjem spise også sove til næste dag togså forfra hvor holdbart er det ?
    og mit knæ bliver ikke bedre før jeg ikke har overarbejde.
    kan du så forstå jeg ikke vil ha overarbejde vis det ska smadret mit knæ så det aldrig kan blive godt igen ?

• #18   2. nov 2011 Så bliv invalide pensionist, nas på samfundet og spar os andre for det pladder, hvem gider have en mand ansat der ikke kan tage en ekstra tørn uden at brokke sig offentligt.

Buhu med dit knæ, det er ærgerligt for dig.
    Har selv en smadret albue jeg døjer med hver dag, men sådan er livet nu engang uanset hvor lidt eller hvor meget jeg arbejder

• Simon O
    Simon O Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Svar: 9
    #19   2. nov 2011 du må sku gerne have overarbejde som lærling mester kan kræve at du er der en time ekstra hver eneste dag hele din læretid men alt over den time kan du sige nej til ..

sig hva i vil ha lige fået det at vide i skolen på grundforløb som mekaniker

• #20   3. nov 2011 simon O
    som jeg har sagt når man er over 18 må man gerne smiley
    det ska bare betales ^^

Dahl
    nu er det sådan jeg ikke brokker mig ? -.- jeg stiller et spørgsmål.
    og bare fordi du arbejder med en skadet albue der ikke kan blive bedre, hvorfor fanden ska jeg så smadre mit knæ som vil komme til at funge vis han bare siger at de næste 2-3mdr må jeg på intet tidspunkt ha overarbejde så kan det fungere igen, han får en ansat der kan arbejde hurtigere min hverdag vil kunne køre igen, jeg skulle ikke høre på stupide folk som dig, og alle ville være glade?

• #21   3. nov 2011 og dahl og mon ikke 3 år med overarbejde stortset vær eneste dag uden han siger tak, uden at han lige betaler det han burde, eller noget andet er at tage en extra tørn ? -.-

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#22   3. nov 2011 ja hvis det var mig som var chef og mine medarbejdere var der hver dag 1½ time gratis, så ville jeg sku også smile.

Min mening er at du skal holde på det du har krav på, og ikke andet, Din chef har selv accepteret de regler og forhold.

og selvf. skal man have overtids betaling, og hvis det er et krav at 2-3 mand hver dag skal tage mellem 1-3 timer overtid, skulle der måske ansættes en mand mere istedet.

At man som Dahl arbejder gratis og tror at chefen en dag vil komme og rose dig helt vildt holder ikke.
    har selv været der hvor jeg gjorde mange ting som jeg ikke fik løn for, men da dagen kom hvor firmaet skulle lukke fik jeg ikke mere tak end alle andre, nu er jeg et sted hvor man kan sige hvis man ikke kan arbejde over, og hvis man kan får man sin løn for det, uden at der bliver stillet spørgsmål. Det er bare så meget bedre..

• #23   3. nov 2011 I er jo også lidt bundet af at tingene er færdige til tiden? Folk skal jo have deres brød

• #24   3. nov 2011 Rene
    Præcis smiley
    han var så langt ude at han den enegang ga mig møg fald fordi jeg ikke havde sagt dagen før at jeg skulle noget efter arbejde :S

esben K
    kan godt være men så må han betale,

• #25   6. nov 2011 Rene W -

Det har intet med ros eller smiger at gøre - Hjælpe hvor man hjælpe kan er en helt anden ting, i fredags gik jeg hjem kl 18:30 men tilgengæld er der ingen der skuler hvis jeg låner autotraileren, prøvepladerne eller bruger værkstedet?

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#26   6. nov 2011 Der er såmænd heller ingen som skuler til mig hvis jeg låner værkstedet eller de andre ting vi har til rådighed, siger bare at man kan få det bedre end at arbejde gratis.
    Eneste krav for at jeg kan låne værkstedet at at min værkfører ved at jeg kommer der.

Så i min verden kan det kun være for at få tak, for det andet er der ingen problemer i for mit vedkommende, og ingen af mine kammerater har haft problemer med at lave privat arbejde på deres arbejdsplads, og de arbejder ihvertfald heller ikke gratis.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#27   6. nov 2011 og det som jeg skrev før med at chefen udemærket kender reglerne da han selv har sagt ok for dem gælder jo stadig.

• #28   6. nov 2011 Hvis jeg var chef ville jeg da ikke bare betale strøm til værkstedet, liftene, kompressoren, slitage på lift osv for at mine ansatte gratis kunne afbenytte det frit - Noget for noget.
    Jeg ville personligt have det skidt med at spørge hvis jeg ikke vidste at jeg også hjalp mester når det kneb.

• #29   7. nov 2011 dahl og rene W
    jeg arbejder som bager, og jeg må ikke engang tage et brød med hjem ? eller tage noget andet for den sags skyld.

Dahl
    så håber du kan se hva jeg mener når jeg har arbejdet gratis over 9 ud af 1o dage de sidste 2 et halvt år uden brok og uden at få lov til at tage noget overhovedet får ikke engang rabat vis jeg køber noget

Kommentér på:
lærlign alene uden faglært?

Annonce