{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Ulovlige forsikringer.. {{forumTopicSubject}}

Da jeg for lidt tid siden kørte en tråd, omkring forskellen på mænd og kvinders bilforsikringer, så er der nu kommet helt klart svar på spørgsmålet smiley

Da jeg ikke fandt noget ordentligt svar dengang, skrev jeg selv til ligestillingsrådet(eller hvad de nu hedder for tiden), hvor de svarede at det var ulovligt og at jeg kunne køre en sag. Det kunne jeg dog ikke lige overskue, men så er det jo lækkert at eu-domstolen kom mig i forekøbet !

Den gamle tråd ses her : http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=182538

Svaret ses her : http://politiken.dk/tjek/penge/jura/ECE1209609/kvinder-skal-betale-for-unge-maends-bilforsikring/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlige forsikringer..
  • #1   2. mar 2011 Det manglede da også bare. Nu er det jo heller ik alle unge mænd det kører som det passer dem. nogle piger er sgu ligeså slemme

• #2   2. mar 2011 ik ringe, er jo personligt lidt ligeglad lige her hehe... men ja er jo ik fair.

og ja mange tøser køre lige så rådent...eller ved ik om dete r lige så mange, må jo være nogle statestikker.

men vil sige jeg tror der er flere fyre der fusker med bilerne og mælder dem stjålet...selvom de måske er gemt hos en ven..

og dete r noget svineri, for lige netop dete r bare skyld i alle vi andre skal betale mere smiley

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 26
    #3   2. mar 2011 I hvilket selskab har DU oplevet at forsikringspriserne var forskellige fra mænd til kvinder?? Jeg har arbejdet i 3 selskaber i løbet af de sidste 5 år og der var INGEN af dem som havde pris forskel på mænd og kvinder.

• #4   2. mar 2011 har jeg nu heller ik, men har hørt noget om man kan få et godt tilbud hvis man er over 25, eller køre et bestemt bilmærke.

• #5   2. mar 2011 Allan S: Tryg har forskellige priser for unge mænd og unge kvinder. Ved ikke om det ændres til samme pris efter en bestemt alder, men jeg ville kunne få en billigere bilforsikring end min kæreste ved tryg.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

#6   2. mar 2011 Ja alderen har altid haft betydning, da unge under 25 har en så overdrevet voldsom skades statistik og bilmærket giver vel sig selv at der er forskel på at kører Mercedes og Suzuki.

Marianne C - okay det er jeg overrasket over, troede faktisk ikke at et selskab som Tryg havde dette. Og det er ikke fordi du er ældre, lavede flere forsikringer eller har kørt bil i længere tid?

• #7   2. mar 2011 allan det er klart men de bilmærker der var billigst at forsikre var opel, toyota og kan ik huske det sidste mærke... så er jo også tit dem bøllerne køre i, i hvert tilfælde opel smiley

• #8   2. mar 2011 Nej. Min kæreste tjekkede det ud fra hvor længe han har kørt - og så skrev det samme ved en kvinde - samme alder, samme erfaring og sådan.. Så man burde 'stå lige', hvis du forstår. Og der var den dyrere for ham, end hvis han var kvinde.

• #9   3. mar 2011 allan - blandt andet topdanmark har selv udtalt at de forskelsbehandler..

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

#10   3. mar 2011 Nu har jeg arbejdet i Topdanmark for nogle år siden og der var ingen forskel på mænd og kvinder. Jeg skal ikke sige om det er noget de har ændret med det var der ihvertfald ikke sidst jeg tjekkede.

Men der er jo intet galt i at forskelsbehandle, så længe det ikke gøres på "kundens" køn.

• #11   3. mar 2011 jamen det gøres jo netop på baggrund af kundens køn.. selvom statistiker viser at mænd drikker mere end kvinder, så er det jo flere gange vist ved domstolene, at det er ulovligt at tage mere for mænd for fri bar. derfor har det jo netop været grotesk, at ingen har gjort noget ved denne forskelsbehandling. hvorimod for en 7 års tid siden, da det kom frem at kvinder generalt betalte mere end mænd (ikke unge) i bilforsikring, så var ligestillingsministeren ude og råbe op.. men da bla topdanmark så 5 år senere, laver dyrere priser for mænd (unge) så er der ingen som siger noget.. viser bare hvor latterlig ligestillingen herhjemme er, den går nemlig kun en vej !

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

#12   3. mar 2011 Som jeg skriver så ved jeg ikke om Topdanmark eller andre selskaber tarifere ud fra køn.

Men jeg kan sku ikke se problemet i at forsikringsselskaberne tager mere for os mænd, statistikkerne viser jo klart at det er os som koster dem pengene hvorfor skal vi så ikke betale flere penge?? Det er jo et firma som Carlsberg, Mærsk, 7eleven, Shell osv. osv. De gør jo bare som et hvilket som helst andet selskab ville gøre dækker deres risiko ind via forsikringspræmierne. At denne sag nu er kommet vil KUN få betydning for kvinderne, nemlig at de skal betale flere penge i forsikring. Altså sagen har på ingen måde gavnet kunderne men forsikringsselskaberne.

• #13   4. mar 2011 problemet er at det er kønsdiskrimination som er ULOVLIGT ! det som der burde komme ud af det, var at kvinderne skulle betale mere og mændene mindre. men som du siger vil de grådige forsikringsselskaber, formentlige bare tage mere for kvinderne..

• #14   4. mar 2011 men nu vi snakker forsikringer hvad så med alt det der med at man køre i sine forældres navn?? er det ikke blevet ulovligt? er der jo vildt mange der gør også

• #15   4. mar 2011 er du sikker på det, synes da det var alle på min årgang dengang der havde bil i forældrenes navn... og så er det siden hen lavet om til man må stå som bruger af den, men så spare man vel ikke rigtig nogen penge på det?

• #16   4. mar 2011 nej dete r rigtig nok men mener da der er kommet opstramning siden da og at det var lovligt dengang?

• #17   4. mar 2011 oki godt ord igen, så må jeg jo tage fejl, synes bare jeg har hørt noget andet.

og ud fra det du skrev før kunne jeg jo ik vide om du var 14 og bare lige ville tilføje noget fis smiley

• #18   4. mar 2011 Per h: De kan også risikere retsforfølgelse og blive dømt for svindel. Det læste jeg en artikel hvor nogle var blevet for kort tid siden. Men det var fordi sønnen havde boet på en anden adresse. Hvis han havde boet på samme adresse som faren, der havde indregistrert bilen og forsikret den, havde det været lovligt at han brugte den.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

#19   4. mar 2011 Lange Lajz ! - Det har jo INTET med grådige selskaber at gøre. det er for fanden et FIRMA lige som dit arbejde. Hvis du spørger din chef om han vil tjene penge! Så kan jeg med 900% sikkerhed sige at han vil sige JA!! Hvorfor fanden må forsikringsselskaber ikke tjene penge??????

I dagens Danmark er jeg 95% sikker på at forsikringsselskaberne IKKE laver forsikringen i EJERENS navn, da ejeren kan være hvem som helst. Forsikringsselskaberne laver forsikringen i BRUGERENS navn. Dvs. at selvom ejeren har kørt bil i 75 år så bliver prisen IKKE beregnet ud fra hans kørsel men efter brugerens kørsel.

• #20   4. mar 2011 allan s - det er selvfølgelig helt fint, hvis det var frivilligt om man ville købe deres vare.. problemet kommer når folk bliver tvunget til at købe deres produkt ! også derfor jeg synes at staten burde lavet et non-profit selskab som tilbød de forsikringer, som er lovpligtige at have !

• #21   4. mar 2011 Per: Bilen var farens og det hele stod i hans navn, men han kørte aldrig i bilen. Sønnen boede på en anden adresse, og da han kørte galt fandt forsikringsselskabet ud af det og meldte dem for svindel, hvilket de blev dømt for. Man kan også kun stå som bruger af bilen, hvis man bor på samme adresse. Dvs. vil man have forsikring i ens forældres navn fx, så skal man stadig bo hjemme for det lovligt.

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

#22   5. mar 2011 Lange Lajz ! - Det er jo stort set umuligt at lave et non-profit forsikringsselskab. Hvis du betaler 5000 i forsikring på din bil og du så kører ind i en bil med en familie på 4. far, mor og 2 børn. De kører i en Audi A4 fra 2010 til 500.000,-
    Faren og moren har en ulykkesforsikring på 1.500.000,- Børnene har en på 1.000.000. hvordan fanden kan de 5000,- du betaler nogensinde dække over det tab som familien alene har på bilen og ikke mindst den skades erstatning de skal havde fordi de alle er er 25% invalide???

Et non-profit selskab kan jo ALDRIG løbe rundt, man kan jo ikke forudse om der kommer en storm, voldsomme vandmængder osv. Derfor bliver selskaberne jo nød til at tjene pengene ind og lidt til på ALLE forsikringer, så hvis der kommer en storm så kan de dække hvis dit tag flyver af eller du får oversvømmelse i stuen.

• #23   5. mar 2011 allan s - selvfølgelig kan det lade sig gøre.. som du selv tidligere skrev, så sætter forsikringsselskaberne priserne efter de skal tjene penge til aktionære osv. hvis staten lavede et firma (som tilbød de lovpligtige forsikringer), som kun skulle have det til at løbe rundt, så ville de uden tvivl give lavere priser end dem som tilbydes idag.. angående dit eksempel, hva så med alle de andre som betaler "5000kr", som ikke laver skader ? det er jo netop det som er meningen med forsikringer. at alle spytter i kassen, til at dække dem som er uheldige..

• Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    aug 2007

#24   5. mar 2011 Lange Lajs ! - Nej hvis selskabet KUN tilbyder de lovpligtige forsikringer så kan det på INGEN måde lade sig gøre, det er jeg 99,9% sikker på. (ifølge loven så er det KUN ansvar på bil og hund, som folk SKAL ha) Forsikringsselskaberne dækker skaderne ind på bl.a. at sprede risikoen ud på ALLE forsikringer og der er sku ikke særlig meget at sprede ud på når det KUN er de 2 lovpligtige forsikringer man tilbyder.

Ja hvor mange skal betale 5000,- for at dække skaderne ind på 1 mio kr? hvis den første skade så sker inden selskabet har 200 kunder f.eks. 100 kunder så kører selskabet med underskud på 500.000,- allerede inden det egentligt er startet. Sker der så en skade på 1 mio dagen efter så er der underskud på 1,5 mio kr.plus lønnen til medarbejderne osv osv.

Skal selskabet så starte med f.eks. 50 mio i egen kapital for netop at forhindre ovenstående, hvem skal så betale for at et stats ejet non-profit selskab skal havde 50 mio på kontoen?? Via skat?? Jeg gider satme IKKE betale til et selskab hvor jeg ikke har mine forsikringer.

Det er helt rigtigt at fællesskabet betaler for/til den enkelte som er uheldig.

Kommentér på:
Ulovlige forsikringer..

Annonce