{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

rep tid vdr garantisag uacceptabel {{forumTopicSubject}}

sagen ligger sådan her

købte en volvo t5 den 5/1 2011,kørte i bilen hjem og da jeg holder ind i i indkørslen,begynder motoren at banke helt åndsvagt,jeg slukker naturligvis bilen øjeblikkeligt

jeg tager så t rems dækslet af,og opdager at tandremmen er løs,kigger lidt nærmere på det og finder så ud af at remstrammeren er knækket,tandrem,remstrammer og remstrammer hjul er købt i stort reservedelsfirma i september sidste år,og det har kørt ca 8000 km

dette firma reklamerer med 3 års garanti på deres dele samt følgeskader

jeg kontakter så firmaet d.6/1 og fortæller at deres remstrammer er gået itu,og at motoren højst sandsynligt har taget ventiler osv

ejeren af firmaet,beder mig så om at få bugseret bilen til deres samarbedspartner værksted,så de kan se på den,og at bilen selvfølgelig bliver lavet hurtigst muligt

jeg får bugseret bilen til værkstedet og mekanikeren lover at kigge på den samme dag,derudover viser jeg mekkeren den defekte remstrammer og han svarer at der ingen tvivl om at det er en støbefejl(han har smede firma ved siden af værkstedet) og jeg uden tvivl ville få bilen lavet uden beregning

lørdag d.8 ringer jeg til mekkeren og spørger ind til hvad dommen er,får så svaret at han ikke lige havde fået kigget på det,nå men det acceptere jeg så

mandag d.10 ringer jeg igen om eftermiddagen og spørger indtil om han havde fået kigget på det,det har han så og har fundet ud af at der ingen kompression er på nogel af de 5 cylindre=20 bukkede ventiler samt 2 stempler der har tydelige mærker af ventiler der har været nede at banke i dem,dertil svarer jeg,at så må han jo bare igang med at renovere top osv,han svarer at han jo lige skal have grønt lys fra reservedels firmaet,hvilket selvfølgelig er forståeligt

jeg venter til onsdag d.12 og hører intet fra hverken mekker eller reservedels firmaet,til trods for at mekker lovede at ringe tirsdag og fortælle hvad de kom frem til,jeg ringer derefter til reservedelsfirmaet og spørger til hvad der sker,ejeren svarer at de er i tvivl om at det er en reklamationssag,da strammeren jo kan være forkert monteret,dertil svarer jeg at det er autoriseret mekker der har monteret det og at jeg har fakturen herpå,samt kan strammeren ikke monteres forkert og spændningen på den er hydraulisk,derved kan den heller ikke have været for stram

han svarer så at,han skal til møde torsdag med hans overordnede på kæden,og så vil de tage stilling til det og give mig besked samme dag,hvortil jeg svarer,fint nok,men at han lige skal være opmærksom på købe og reklamationsloven,som diktere at opstår der en fejl på delen inden for 6 mdr fra monteringsdato,betegnes denne som værende defekt fra dag 1 af og at det er op til dem at modbevise at den ikke var det,samt at jeg har taget billeder af strammeren,hvor man tydeligt kan se lyse og mørke områder i bruddet,derved ingen tvivl om støbefejl

vi når så torsdag og jeg hører intet fra ejeren af reservedels firmaet

jeg ringer til firmaet fredag d.14 og spørger efter ejeren,får så at vede at han er taget på ferie og ikke kommer igen før onsdag ugen efter,så bliver jeg nok lettere ophidset og får så nummeret på reklamationschefen for reservedels kæden
jeg ringer ham så op og forklarer ham sagens sammenhæng og spørger om det var noget han kendte til,det gjorde han så og jeg får en helt anden og usamhængende forklaring på,hvorfor det trækker ud,dog piller jeg hans forklaring fra hinanden og bliver så affærdiget med at han ville undersøge dt nærmere og ringe tilbage samme dag
jeg hører selvfølgelig intet fra klovnen og venter så til mandag d 17,hvor ejeren af reservedels firmaet ringer og spørger indtil hvilken mekker der har monteret delene,han får oplysningerne og jeg får at vide at jeg vil hører nærmere samme dag

surprise,jeg hører intet fra ham,jeg ringer så igen til reklamations chefen onsdag d.19 og ligger pres på ham,og gør ham det klart at denne procedure de holder sig,ikke er acceptabel og at denn farce efterhånden har kostet mig en del penge,da jeg har været nødsaget til at købe en midlertidig bil,samt at jeg betaler vægtafgift og forsikring på 2 biler nu,og at hvis de ikke får fingeren ud,kommer fdm ind i sagen,dertil svarer han igen ligegyldigt,at han stiller sig tvivlenede over for ,om at det er dem der skal dække skaden,men at han nok lige skulle rykke foretningen for svar

torsdag d.20 ringer jeg til mekkeren og hører efter om han har hørt noget,hvortil jeg får at vide at de først har sendt remstrammeren til sverige idag torsdag d.20,for at få vurderet om det er en støbefejl,jeg ringer så igen til ejeren at firmaet og kan ikke komme i kontakt med ham....

vi har nu den 23 idag og jeg har stadig ikke fået nogen afklaring på om min bil bliver lavet eller om vi bliver nød til at tage den i retten,jeg har kontaktet fdm,og de sagde der ingen tvivl var om at firmaet skal dække skaden og at den tid det har taget idtil videre overhovedet ikke var acceptabel

hele sagen er virkeligt frustrende og især den elendige kundeservice fra dette relativt store firma og ingen løfter bliver overholdt,som samtidig lover guld og grønne skove hvis man køber stumper ved dem,3 års garanti min bare,derudover prøver de at omgå købe og reklamationsloven

hvad syntes i,skal jeg bare sende sagen videre til fdm og så afvente??? eller skal jeg blive ved med at rykke for afklaring

ved godt at det er en lang tekst,men ville have det hele med,så folk forstår sagens sammenhæng



Kommentarer på:  rep tid vdr garantisag uacceptabel
  • #1   23. jan 2011 hvor langt bor du fra firmaet

  • #2   23. jan 2011 Som jeg læser det , så trækker de det alt for langt.. afsted til FDM ..

  • #3   23. jan 2011 efter den behandling, havde jeg sku revet dem i retten. når du så vinder sagen, kan du formentlig få godtgørelse for dine udgifter også..

  • #5   23. jan 2011 niels a: kun 1,5 km fra mekanikeren og 12 km fra firmaet der sælger reservedelene

  • #6   23. jan 2011 var os gået til FDM

  • #7   23. jan 2011 navnet på firmaet er indtil videre ikke relavant,men får jeg ikke svar senest tirsdag eller hvis de render fra deres garanti,bliver dette indlæg lagt på samtlige fora med navns nævnelse på både firma og personer jeg har talt med,samt bliver sagen overdraget til fdm og anmeldelse på trustpilot,så må vi se hvad de siger til det,jeg står ved min ret og har så sandelig ikke tænkt mig at opgive

  • #8   23. jan 2011 Det er jo fuldstændig uacceptabel det der.. Men deter bare så typisk i den slags sager.. men du skriver du har købt bilen d 5/1. går ud fra at du har købt den privat.. Mener faqktisk at du kan forlange at handlen går tilbage. Jeg syntes du skal prøve at ringe til FDM og tage en snak med dem om hvordan du skal forholde dig.. For der er ingen tvilv om at det er er en meget dyr reperation der skal til for at få den til at kører igen. Men hvis de skal ind i sagen er der os den risiko at det hele trækker endnu længere ud..

  • #9   23. jan 2011 min onkel er advokat han siger det er en dum idé at tage dem i rette i denne sag fordi tit når man ligger sag an mod et firma ender det desværre sådan at firmaet og dig skal dele om sagens omkostninger og det kan jo godt blive en del penge:)

    men evt. et råd jeg selv har prøvet. Mød op der nede og flip helt ud og sige du ringer til et forbruger program som fx BASTA det virkede for mig:) dagen efter var min bil 100% klar og alt var lavet også det som jeg ikke selv havde set:D


  • #10   23. jan 2011 Vi skal ikke lade os knække ... smiley Held og lykke

  • #11   23. jan 2011 Strand: Nej, man kan ikke lade handlen gå tilbage ved privat handel.

    Tommy: Jeg ville lade sagen gå videre til FDM med det samme.


  • #12   23. jan 2011 vil ikke ligge tidligere ejer til last,da han intet har gjort galt,men derimod været behjælpelig med faktura på delene samt fakturaen på udskiftningen

    men ja det kommer til at koste dem en del,og jeg er ikke tilfreds med at de bare lyler en eller anden huggermotor i,da jeg bevidst gik efter en t5er med meget lavt km tal,og har brugt et halvt år på at finde den helt rigtige,og huggeren har ingen motorer på lager,der bare i nærheden af det min motor havde gået,jeg har dog selv en motor på hånden til en fornuftig pris og har også givet firmaet tilbuddet om at de gav mig et kontant beløb på 15000 kr og så lavede jeg bilen selv og de var ude af sagen,dette afvidste de,til trods for at de skal koste minimum 30000 kr på at lave den gamle motor og derudover skal give 3 års garanti på dette også


  • #13   23. jan 2011 niels a; nu er det jo fdms advokater der overtager sagen og ikke min egen,så der er jeg uden økonomisk belæg,det er en af fordelene ved at være medlem af fdm,og vil ikke troppe personligt op,da det kan skade min sag,samt at mi temperament nok er rimeligt stort lige p.t,så det kunne jo hænde at det løb af med mig,hvis jeg står over for en dumsmart sælger

  • #14   23. jan 2011 det har du nok ret i men held og lykke:D

  • #15   23. jan 2011 takker smiley

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #16   23. jan 2011 Først og fremmest held og lykke med sagen, det er ikke en nem sag.

    Jeg ville dog til at starte med være gået til det værksted der har lavet bilen i første omgang, specielt hvis det var autoriseret, så de kunne have taget sagen med reservedelsfirmaet, det er normalt ikke meningen at man selv skal tage den del af sagen.

    Men et autoriseret værksted, ville nok have brugt originale dele fra deres egne hylder, så jeg går ud fra det er et almindeligt ikke mærkeværksted, som har lavet det, alt andet lige skulle det være dem der tog sig af sagen i første omgang, hvis nu det var en monteringsfejl, så havde de jo problemet.

    Men kør dag sagen igennem FDM lige meget hvad. Men om det er urimeligt kan jeg ikke sige, ved andre reklamationer er rimelig tid 3-5 uger alt efter hvad det er. Jeg er ikke klar over hvad rimelig tid er for en bil, men hvis det er tre uger, så har de en uge endnu før du som sådan kan klage over tiden det har taget.

    Før du havde købt en anden bil, så kunne du jo have spurgt om de havde en lejebil, det ville i sidste ende nok blive billigere ?

    Men vi kan godt være enige om at de nok burde have repareret bilen, og så fundet ud af internt hvor problemet ligger. Det er også derfor jeg ville have kørt til den mekaniker der havde udført opgaven i første omgang.


  • #18   23. jan 2011 mekanikeren der har monteret delene,har på faktura specificeret at kunde selv har medbragt dele,og at der derfor ikke gives garanti på delene,men kun på monteringen,derfor skal jeg selv tage sagen med reservedels firmaet

  • #19   23. jan 2011 og reservedelsfirmaet eller deres samarbejdspartner værksted,har ingen lånebil og der blev spurgt indtil hvad de havde tænkt sig at gøre mhs til det,hvorpå at de svarede at det ikke var deres problem

  • #20   23. jan 2011 Af ren nysgerrighed vil jeg sgu også gerne vide hvilket reservedelsfirma der er tale om. Ikke fordi jeg skal bruge det til noget, men bare for "hyggens" skyld.

    Men ja, det er fandeme noget værre lort. Og så vidt jeg kan læse så har du dit på det rene. Desværre prøver alle firmaer/forhandlere at smide ansvaret fra sig med diverse dumme undskyldninger. Stod jeg i dine sko så ville jeg kontakte FDM i en fart.


  • #21   23. jan 2011 Firmaer har det med at trække tiden ud ved reklamationer, og man skal heller ikke stole på at de ringer tilbage. Jeg vil nok sige at du har haft kontakt med FDM.

    Men jeg vil også mene at hvis de ikke snart rupper sig så er det rettens gang. jeg vil også mene forbrugerstyrelsen kan komme ind over dette.


Kommentér på:
rep tid vdr garantisag uacceptabel

Annonce