{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Ophavretten på billeder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål, som jeg håber du/I kan hjælpe mig med.

Jeg har fået taget et billede af min søn sammen med en "venindes" datter hos BørneFoto. Som jeg selv har købt deraf. Ligeledes købte hun selv et eksemplar.
Vi er nu i en ordentlig krig, og hun mener at hun har den fulde ret til at jeg skal destroere billedet - alene fordi hendes datter er på.
Og hvis ikke jeg gør det selv - så har hun nu sat politiet på sagen.
Men efter jeg har snakket med både en fotograf og en inde for politiet, som begge siger at jeg har ikke noget at være bekymret for, eftersom jeg selv har købt billedet hos fotografen, og rettighederne til billedet.
Hun holder imidlertidig stadig på at hun har ret til at det skal destroeres, selvom jeg har oplyst hende om andet.
Har hun nogen ret til det?

Og hun fortæller mig så, at hun har familie i politiet, og selvfølgelig er gået den vej med sagen.
Men må familie hjælpe familie, når der er tale om en indenfor politiet?
Der kan jo ikke ses objektivt på sagen, som hvis det var en vildt fremmede der var sat på sagen.

Og hvor meget skal der til, før politiet vil blande sig, hvis jeg gentagne gange beder hende om at stoppe med at kontakte mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ophavretten på billeder?
  • #1   22. jul 2010 i har begge købt billedet til en samlet fotosession. selvfølgelig har i BEGGE ret til at have billedet.

• #2   22. jul 2010 Gir henrik ret smiley

men hvis hun tuder sådan så sig da at hun kan bare betale for du kan få taget nogle nye billeder så skal du nok klippe hendes datter ud af dem hvis det virkelig er sådan et stort problem for hende

• #3   22. jul 2010 Alle rettigheder tilhører fotografen med mindre han har givet afkald på ophavsretten til billedet. Så køb du bare nogle flere smiley Din "ven, veninde" kan råbe og skrige ligeså meget hun vil det får hun ikke noget ud af, heller ikke hvis hun har "venner" inden for politet.

http://www.pressefotografforbundet.dk/fotografi/ophavsret.php

• #4   22. jul 2010 Henrik S
    Ja det mener jeg jo også. Og om hun vil destroere billedet hun har - er jo hendes eget valg.
    Men hun har ingen ret til at sige at et billede af hendes datter ikke må hænge på mine vægge - når min egen søn også er på billedet.

Tryk her .
    Problemet er bare, at jeg da glædeligt ville rive det i stykker - men billedet betyder jo alverden for min søn smiley

• #5   22. jul 2010 Maria : så behold da billedet smiley eller spørg om han ikke vil have med hen og få taget nogle nye smiley også når i har fået taget de nye så det jo det som han vil se på smiley så fin på et eller andet fint med han kan have sin bamse , kæledyr eller sådan med smiley noget som han er glad for

• #6   22. jul 2010 Hun har ret til at lukke røven, og det er den eneste ret, hun har.

I har begge rettighederne til billedet, hvorfor hun kan "anmode" om at få det "destrueret", men det kan du jo så være ligeglad med.

Hun lyder i øvrigt ikke til at være mentalt ældre end sin datter.

Mht. politisagen, så kan du sove roligt. Politiet er "kun" den udøvende magt, og da både den lovgivende og dømmende magt af er en anden mening end hende (og hendes "politifamilie"), så kan du være ganske rolig.

Søg lidt på retsinfo, jeg er sikker på, at du vil kunne finde et par paragraffer eller to, der vil være behjælpelig (såfremt hun henvender sig via. advokat), da du i et sådan tilfælde vil kunne henvise til disse.

• #7   22. jul 2010 Ingen af den har rettigheder til billederne, det har den fotograf som har taget dem smiley

• #8   22. jul 2010 og det sjovt .. hvergang det det har noget med loven og gøre eller nogen der truer nogle osv ! så bruger de altid den der "min fætter er betjent " min onkel han er advokat osv osv smiley det er ret sjovt faktisk for der aldrig hold i det smiley

Men så meget som hun taler skulle det ikke under mig at hun kunne finde på og få en til og udgive sig for at være betjent også ringe til dig !

Husk derfor og spørg : Hvilken station han/hun er på og Fulde navn smiley også kan du også spørge efter adressen den burde man kende smiley så tit så går personen ligesom lidt i baglås smiley det lidt sjovt

• #9   22. jul 2010 ¥ Kim HP ¥
    Tusinde tak, det giver da lidt lettelse smiley

Tryk her .
    Ja det er en klassiker. Og tror heller ikke på det.
    Har endda sagt at jeg slet ikke tror på at hun har lagt sag an - og hvis der var noget som helst hold i det, skulle hun og politiet da være velkomne lige nu og her - og ellers ville jeg ikke tro på hende.
    Men har skam også tænkt mig, at be om "politinmandens" navn og hvilken station han høre til - og derefter ringe dertil og høre dem om vedkommende overhovedet er ansat hos dem.

• #10   22. jul 2010 Peter: Det ved du da ikke? Du ved da ikke om han skriftligt har overdraget rettighederne? smiley

• #11   22. jul 2010 Kim HP>> Næh det ved jeg ikke om han har. Men hvis han ikke har så er det stadigvæk ham som har retteighederne til billederne smiley Der skal ekstra meget til før en fotograf overdrager rettigheder til andre.

• #12   22. jul 2010 Behold billedet smiley hun vil gå til politiet? tror du ikke vi har bedre ting at tage os til?:)

Mvh madS!

Kommentér på:
Ophavretten på billeder?

Annonce