{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.354 visninger | Oprettet:

Line M
Line M
Tilmeldt:
22. aug 2007
Følger: 1 Emner: 193 Svar: 170

SKAT?? højere trækprocent ? {{forumTopicSubject}}

Der er noget jeg ikke forstår.

Sidste år fik jeg et skattesmæk på et par tusind kroner.
I år ved jeg endnu ikke hvad der sker, men det skulle ikke undre mig hvis det sker igen. -og det er ikke sjovt med de smæk, når man er studernede.

Nu har jeg så kigget på min forskudsopgørelse for i år, og den viser at man trækprocent kun er 38% ? Hvordan kan det dog være ?

Og så vil jeg gerne sætte den op, og forsøge at undgå skattesmæk næste år, men når jeg øger min indkomst - jamen så får jeg bare et højere månedligt fradrag, og trækprocenten forbliver på 38% ? Jeg forstår det simpelthend ikke ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAT?? højere trækprocent ?
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 193 Svar: 170
    #1   11. jan 2010 Det er der båd folk der siger man kan, og folk der siger man ikke kan.

    Derfor vil jeg også hellere have det ændret på min forskudsopgørelse.

    Andre der kan hjælpe, og forklare mig hvorfor systemet gør som det gør ?


  • #2   11. jan 2010 der hvor du får din løn fraq, sig der, at du hvor mange procent du vil betale i skat, så er det ordnet., .

  • #3   11. jan 2010 38% er altså ganske normalt. Hvorfor mener du dog at det er forkert?

    At du hæver din løn, burde ikke påvirke dit fradrag. Dit fradrag reguleres af nogle andre ting. (så som rente udgifter, bidrag til humanitære organisationer, befordring osv)

    Du skal ændre din løn signifikant for at komme over 38%


  • #4   11. jan 2010 Hvis du får et skattesmæk, er det jo fordi du ikke har betalt alt det SKAT som du skulle. det er bedre at finde ud af hvor det går galt, så det ikke sker igen. Kig på dine fradrag fx, er der nogen af dem der har ændret sig? Kig på hvor meget du har opgivet til SKAT at du tjener på et år. Sæt det altid lidt højere end hvad du tjener.

  • #5   11. jan 2010 Kamilla > Jeg har ikke sagt andet (-;

    Det har dog ikke noget med forskudsopgørelsen at gøre. Der kan du ikke manuelt rette din trækprocent. Det er en opgave for ens arbejdsgiver


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #6   11. jan 2010 Du kan IKKE ændre trækprocenten på din forskudsopgørelse da den er fastsat af SKAT med mindre du flytter til en anden kommune ELLER melder dig ind/ud af folkekirken. Trækprocenten er summen af kommuneskat, kirkeskat og skat til staten mv.

    Du kan ændre den hos din arb. giver men det er en skidt løsning. Gå hellere din årsopgørelse og skatteopsætning igennem på skat.dk og tjeck at alle tal er ok. Kun derved undgår du et smæk igen

    /A


  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 193 Svar: 170
    #7   11. jan 2010 Problemet er, at hvis jeg ændre min indtægt til at være højere, jamen så får jeg bare et højere fradag pr. måned. Og det nytter jo ikke noget, for så tjener jeg jo mere uden at betale skat af det.

    Men jeg betaler 38% skat af min SU, så den har jeg ændret til 44 % nu. Så håber jeg det hjælper lidt på det.


  • #8   11. jan 2010 Du kan ikke ændre det på din forskudsopgørelse.. Du skal sige til din chef,at han skal trække 42 % i stedet for 38 %. Jeg har altid sat min % op,hvilket der gør,at jeg får en check hvert år :).

  • #9   11. jan 2010 Line M så må du kigge på din godtgørelse. Altså kørsel, pension, A-kasse og fagforening, lån osv. Der er jo et sted hvor det ikke hænger sammen smiley

Kommentér på:
SKAT?? højere trækprocent ?

Annonce