{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.199 visninger | Oprettet:

købeloven? ombytning efter 2 rep... {{forumTopicSubject}}

Hej BB.
Jeg har købt en Sony Ericsson ved 3 i Hjørring.
Er meget glad for telefonen, men der er en fejl på den, som jeg formoder var der fra start af. Efter 3 uger gik den i stykker med højttaleren men de sagde at hvis jeg ville have haft en ny skulle jeg have været inde med den indenfor de første 14 dage..
så blev den sendt til rep og en uge efter kom den tilbage og var ikke lavet... så sendte de den ind igen og der gik en uge mere og jeg fik den tilbage hvor den så var lavet...
så gik der 1½ måned og den samme fejl dukkede op en gang til... så gik jeg ind og sagde at det samme var galt igen, og de sendte den ind igen med samme fejlmelding... dette er 3. gang den er inde...
jeg skal hente den i morgen, men viser det sig så at de bare har repareret den, vil jeg forlange en ny... og det sagde jeg også til dem da jeg indleverede den, at jeg ville gerne have en ny telefon.. men fik så af vide at det var noget de fandt ud af inde på værkstedet, så den skulle alligevel sendes ind..
men inden jeg i morgen klager og brokker mig og forlanger nye telefoner skal jeg lige have det slået helt fast at jeg godt nok er i min gode ret til at forlange en ny? mener det faktisk allerede er efter 1. reparation man kan forlange en ny.. er i hvert fald det jeg kan læse mig til her: (link fjernet)
Men kan jeg kræve en ny telefon i morgen hvis de blot har repareret min gamle?

Det blev en lang historie, håber i kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købeloven? ombytning efter 2 rep...
  • #1   19. okt 2009 du skal bare gøre det for jeg kan godt forstå dig jeg kender godt sådan noget det er så træls

  • #2   19. okt 2009 det er forskelligt fra butik til butik. Du kan på ingen måde forlange en ny. Det står ingen steder,

    men de fleste mobilforhandlere har den med de 3 gange rep. hvis det er samme fejl hver gang vel og mærke.

    dog nulstiller de det hvis det skifter printkortet i mobilen.

    nu snakker jeg om hvordan TDC gør det, og eftersom TDC ejer 3 går jeg udfra det er samme byttepolitik


  • #5   19. okt 2009 Claus F

    siden det startede med at køre på TDC's sendemaster for godt 2 år siden?


  • #7   19. okt 2009 nope

    TDC, 3 og Telia kører alle tre på TDC's master


  • #9   19. okt 2009 øhhhh en af mine venner arbejder for telia, han siger det kører på TDC's master, så jeg vil meget gerne se beviser for at de ikke gør hvis du er så sikker smiley

  • #11   19. okt 2009 og at TDC førstepriotere deres abonomenter. Så derfor har TDC generelt bedre dækning en telia

  • #12   19. okt 2009 Claus F

    okay kan du godt bilde mig ind smiley var også lidt usikker på den med 3

    ved bare at telia og TDC trækker over samme master


  • #13   19. okt 2009 3 har deres eget netværk, men de bruger TDC's netværk der hvor 3 ikke har dækning

  • #16   19. okt 2009 okay som sagt var jeg ikke sikker på 3 smiley

    så har ham der min kammi bare ikke en skid styr på hvad han laver. Eller også har jeg misforstået et eller andet

    det beklager jeg


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #17   19. okt 2009 De har kun ét reparationsforsøg, og det har alle andre selskaber også.
    De fleste selskaber vrøvler altid om to eller tre forsøg, men det er IKKE efter reglerne!

    Der kan dog gives flere forsøg, hvis der samtidig stilles en lånetelefon til rådighed.

    TDC har ikke den bedste dækning...
    TDC måtte for flere år siden indrømme, at Orange havde bedst dækning, men alle selskaber har tæt på 100 % dækning.
    3 har suverænt bedst - og hurtigst 3G net/dækning!


  • #18   19. okt 2009 Du kan ikke kræve ny mobil efter 1. rep. men efter 3.gang men det om de vil kommer an på så meget men der er nogle der bare bytter den efter 3.gang for at give en god service

    Nikki hvor står de at de KUN har 1.rep.forsøg ??

    det vil jeg nemmelig gerne se på skrift tak:D


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #19   19. okt 2009 Ronny det er faktisk MEGET nemt at bevise, derfor er jeg så sikker, og ret træt af, at mange kommer med de forkerte udtalelser om de tre forsøg.

    Når du har købt en vare, der går i stykker, har sælgeren lov til at prøve at reparere den – hvis han kan dokumentere, det vil være billigere for ham end at give dig en helt ny vare. Som udgangspunkt har sælgeren faktisk kun ret til at forsøge at reparere produktet en enkelt gang, og udgangspunktet er også, at et rimeligt tidsrum for reparationen er omkring 14 dage. Praksis i Forbrugerklagenævnet er, at mobiltelefoner skal repareres meget hurtigt. Kan det ikke lade sig gøre, må forbrugeren have en ny telefon. Der er dog flere ting, der kan spille ind, og give sælgeren ret til længere tid at reparere i eller flere reparationsforsøg. Det kan f.eks. være, at der er tale om en teknisk kompliceret fejl, eller en fejl der kun optræder nogle gange og så går væk igen, som i eksemplet med skærmen på din mobiltelefon. Det er det, man kalder for en periodisk fejl.

    Kilde: (link fjernet)


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #20   19. okt 2009 Hvad er din kommentar til mit indlæg Ronny?

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #21   19. okt 2009 (link fjernet)

  • #22   19. okt 2009 Nikki jeg spurgte kun for det var det jeg ønskede da jeg også har fået at vide 3.gang men det cool du har den så nu ved jeg det hvis der noget jeg har brug for ;o)

    hvis jeg får en vare som går i stykker så ved jeg de kun har 1.gang så STORT TAK til DIG Nikki ;o)


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #23   19. okt 2009 Så lidt. smiley

  • #24   20. okt 2009 Nu var jeg så inde og hente min telefon i dag og de havde byttet den til en ny smiley så det var jo bare helt fint det hele smiley

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #25   20. okt 2009 Dejligt.
    Lad os håbe, at den holder bedre.


  • #26   20. okt 2009 ja eller om den også skal ind med samme fejl :o( men håber for dig at den køre der ud af ;o)

  • #27   20. okt 2009 Ja, det håber jeg også smiley det burde den nu hvor den er helt ny jo smiley

Kommentér på:
købeloven? ombytning efter 2 rep...

Annonce