{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Fartoverskridelse med 60% {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke blive klog på hvad jeg selv læser mig til, og hvad min kørelærer siger..

Jeg blev stoppet for et par måneder siden, men en fartoverskridelse på over 60%... Jeg har haft mit kort i 7 måneder, altså er jeg under loven om, at jeg har haft det under tre år... At det slår hårdere end, hvis jeg havde haft kortet i over tre år...

Jeg har fået dom, og venter på indkaldelse til kontrollerende prøve, men nu vil jeg høre hvad i mener og hvor hårdt i mener det slår, når det er en fartoverskridelse på over 60%, hvor jeg har haft kortet i under tre år???? Mister jeg det betinget/ubetinget og må jeg i det hele taget køre eller inddrager de kortet? Og hvad skal der ske de næste par år, hvor jeg jo nok har en dom over mit hoved?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartoverskridelse med 60%
  • #1   31. jul 2009 vil håbe det ryger.

• #2   31. jul 2009 http://www.sikkertrafik.dk/acb33e80

læs det nedereste

men de første 3 år man har kørekort er det kun 2 klip man har.

• #3   31. jul 2009 så du kan langsomt godt sige farvel til dit kort smiley fartbøller skal ned og køre cykel igen !!!!!!!

• Lau  L
    Lau L Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 239
    #4   31. jul 2009 på hvilken vej kørte du 60 % for hurtigt.

• #5   31. jul 2009 60% for stærkt .. What the fuck ! Det var da ikke så lidt..

• #6   31. jul 2009 ja, jeg er jo netop 24, og ikke 18..

Jah, jeg ved udemærket godt at jeg har gjort noget forkert.. Ligger som jeg selv har redt, og dunket mig i hovedet med det MANGE gange... Jeg har slet ikke tænkt over konsekvensen.. Jo, jeg har fået en stor bøde, og skal op igen osv.. Men tanken om at, der jo har været en grund til at der har været en fartgrænse på 50 km, nemlig at det er bebygget område! MEN det skal siges at jeg jo har set fartgrænsen, MEN at der nok var to huse og et lokum, og det var den by! I de byer jeg ellers kommer ind i, er jeg obs på hvad fartgrænsen er, og kører ikke mere end jeg må.. Men nej, undskyldning er det ikke, men tager det også som det kommer og jo dårlig samvittighed har jeg jo også.. Men nej, det var ikke det spørgsmålet drejede sig om!

Kørelærer siger at de skulle have taget kortet fra mig med det samme.. overskridelse på 60% betyder at de tager kortet... MEN jeg fik lov at køre videre, og det kan jeg bare ikek forstå!.. Udover det, har jeg jo en dom hængende, at jeg ikke må lave noget de næste tre år, ellers ryger kortet..

Men igen der decideret selv har erfaringer med det?

• #7   31. jul 2009 kortet ryger, om du er 18 eller 48 er dit kørekort på prøve de første 3 år så dvs KUN 2 klip

• #10   31. jul 2009 kvinder og biler er som røv og nøgler smiley

• #11   31. jul 2009 Blev målt på en strækning på 250 m, hvor jeg blev målt til 85 km - de trækker et par km fra, og så er det 83 km..

Men det er lidt sagen underordnet, da det ikke er det jeg spørger om smiley

Kadir - jeg har ikke planer om at køre på cykel igen! Heller ikke når, man tænker på at jeg ikke er en 'Connie' type... Jo, jeg har kørt for stærkt, men jeg kører ikke vildt og uhæmmet, skærer hjørne, presser de andre billister, og overhaler i tide og utide eller kører når vejforholdende ikke er til det.. Nej, jeg kan ikke forsvare at jeg har kørt så stærkt i en 'by', men med tanke på ellers så andre 'Brian' typer, som er ligeglad med hvad der bevæger sig og hvilke forhold der er, så nej, dem vil jeg bestemt ikke sammenligne mig med..

• #12   31. jul 2009 Kadir - skær lige betinget og ubetinget ud for mig.. ?

Ja, i siger godt nok at kortet ryger - som min kørelærer - MEN i denne situation har politiet åbenbart ikke set ordentligt efter (måske fordi jeg er 24 år, men jo ku nhar haft det i 7 måneder)... Betjenten sagde atjeg måtte køre videre, men at jeg ville få en bøde og indkaldelse til prøverne - men ikke noget om at jeg ikke måtte køre videre... Nu er der faldet dom,og jeg har vedkendt den, og nu kan de jo ikke lave den om...

Nogle der har oplevet det?

• #13   31. jul 2009 Kadir - Ja, det er det nok, og vi kan heller ikke finde ud af at parkere!.... smiley

• #14   31. jul 2009 'Kører du mere end 60 % for stærkt eller 160 km/t og derover i almindelig personbil mv., får du frakendt kørekortet betinget' - Med det menes at det er frakendt betinget af, at jeg laver noget i de næste tre år... Altså overskriver jeg nogle love, så ryger det.. Var det ubetinget, så røg kortet med det sammen.. Igen, den der regel med de første tre år af perioden, så burde det jo igen have røget med det samme...

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #15   31. jul 2009 Kørselsforbudet gælder, indtil du har gennemgået undervisning og bestået en køreprøve.

Hvis du har kørt for stærkt eller uforsvarligt, skal du

* Gennemgå obligatorisk køreundervisning på mindst syv teoritimer og otte køretimer hos en kørelærer
    * Bestå en ny køreprøve (både teori- og køreprøve)
    * Betale en bøde

• #16   31. jul 2009 Du får et kørselsforbud når kortet er under 3 år gammelt. Afhængigt af omstændighederne naturligvis, men det må du kunne få på skrift via. din dom.

Drop al den snak om klip, det har ikke en skid med det at gøre når det udelukkende drejer sig om en fartoverskridelse.

Nogle skulle vitterligt stoppe med at tale/skrive når det omhandler noget, man ikke ved en skid om smiley

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#17   31. jul 2009 Max: Der er ingen anden dom. Kun den ene forseelse. Men hun har ikke haft kørekortet så længe, så der er skærpede omstændigheder.

• #18   31. jul 2009 Hvis du fik lov at køre fra stedet igen, såfår du temmelig sikkert et brev om at du skal komme på politistationen og afl. dit kort og så må du gå op til en ny teori og køreprøve..

Min kæreste oplevede det samme for et par år siden.. han var 18 år og kørte 133 km/t hvor man måtte køre 60. FULDSTÆNDIG SYGT, ja jeg ved det..
    Men han fik en bøde på 5000 og et brev om at han skulle afl. kortet inden d. xx/xx-xx. Og så måtte han tage en fornyelse af kørekortet med det samme igen.
    Det var meget heldig sluppet......

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#19   31. jul 2009 Max: Ja, og det er den dog der er givet ved denne ene forseelse.
    "Nu er der faldet dom,og jeg har vedkendt den,"
    Skrevet: 31-07-2009 00:40:26

Kommentér på:
Fartoverskridelse med 60%

Annonce