Fartoverskridelse med 60% {{forumTopicSubject}}
Jeg kan ikke blive klog på hvad jeg selv læser mig til, og hvad min kørelærer siger..
Jeg blev stoppet for et par måneder siden, men en fartoverskridelse på over 60%... Jeg har haft mit kort i 7 måneder, altså er jeg under loven om, at jeg har haft det under tre år... At det slår hårdere end, hvis jeg havde haft kortet i over tre år...
Jeg har fået dom, og venter på indkaldelse til kontrollerende prøve, men nu vil jeg høre hvad i mener og hvor hårdt i mener det slår, når det er en fartoverskridelse på over 60%, hvor jeg har haft kortet i under tre år???? Mister jeg det betinget/ubetinget og må jeg i det hele taget køre eller inddrager de kortet? Og hvad skal der ske de næste par år, hvor jeg jo nok har en dom over mit hoved?
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.236
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 31 Svar: 456
læs det nedereste
men de første 3 år man har kørekort er det kun 2 klip man har.
maj 2008
maj 2008
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 239
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 308 Svar: 1.711
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 771
Jah, jeg ved udemærket godt at jeg har gjort noget forkert.. Ligger som jeg selv har redt, og dunket mig i hovedet med det MANGE gange... Jeg har slet ikke tænkt over konsekvensen.. Jo, jeg har fået en stor bøde, og skal op igen osv.. Men tanken om at, der jo har været en grund til at der har været en fartgrænse på 50 km, nemlig at det er bebygget område! MEN det skal siges at jeg jo har set fartgrænsen, MEN at der nok var to huse og et lokum, og det var den by! I de byer jeg ellers kommer ind i, er jeg obs på hvad fartgrænsen er, og kører ikke mere end jeg må.. Men nej, undskyldning er det ikke, men tager det også som det kommer og jo dårlig samvittighed har jeg jo også.. Men nej, det var ikke det spørgsmålet drejede sig om!
Kørelærer siger at de skulle have taget kortet fra mig med det samme.. overskridelse på 60% betyder at de tager kortet... MEN jeg fik lov at køre videre, og det kan jeg bare ikek forstå!.. Udover det, har jeg jo en dom hængende, at jeg ikke må lave noget de næste tre år, ellers ryger kortet..
Men igen der decideret selv har erfaringer med det?
maj 2008
maj 2008
maj 2008
mar 2007
Men det er lidt sagen underordnet, da det ikke er det jeg spørger om
Kadir - jeg har ikke planer om at køre på cykel igen! Heller ikke når, man tænker på at jeg ikke er en 'Connie' type... Jo, jeg har kørt for stærkt, men jeg kører ikke vildt og uhæmmet, skærer hjørne, presser de andre billister, og overhaler i tide og utide eller kører når vejforholdende ikke er til det.. Nej, jeg kan ikke forsvare at jeg har kørt så stærkt i en 'by', men med tanke på ellers så andre 'Brian' typer, som er ligeglad med hvad der bevæger sig og hvilke forhold der er, så nej, dem vil jeg bestemt ikke sammenligne mig med..
mar 2007
Ja, i siger godt nok at kortet ryger - som min kørelærer - MEN i denne situation har politiet åbenbart ikke set ordentligt efter (måske fordi jeg er 24 år, men jo ku nhar haft det i 7 måneder)... Betjenten sagde atjeg måtte køre videre, men at jeg ville få en bøde og indkaldelse til prøverne - men ikke noget om at jeg ikke måtte køre videre... Nu er der faldet dom,og jeg har vedkendt den, og nu kan de jo ikke lave den om...
Nogle der har oplevet det?
mar 2007
mar 2007
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
Hvis du har kørt for stærkt eller uforsvarligt, skal du
* Gennemgå obligatorisk køreundervisning på mindst syv teoritimer og otte køretimer hos en kørelærer
* Bestå en ny køreprøve (både teori- og køreprøve)
* Betale en bøde
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 1.568
Drop al den snak om klip, det har ikke en skid med det at gøre når det udelukkende drejer sig om en fartoverskridelse.
Nogle skulle vitterligt stoppe med at tale/skrive når det omhandler noget, man ikke ved en skid om
jan 2007
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 66 Svar: 495
Min kæreste oplevede det samme for et par år siden.. han var 18 år og kørte 133 km/t hvor man måtte køre 60. FULDSTÆNDIG SYGT, ja jeg ved det..
Men han fik en bøde på 5000 og et brev om at han skulle afl. kortet inden d. xx/xx-xx. Og så måtte han tage en fornyelse af kørekortet med det samme igen.
Det var meget heldig sluppet......
jan 2007
"Nu er der faldet dom,og jeg har vedkendt den,"
Skrevet: 31-07-2009 00:40:26
Fartoverskridelse med 60%